Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
    PSmo:n avatar
    Liittyi Jun 2002
    UusKuopijolainen, savonkielen opiskelija!
    Kaksi sairaalaan motoristien törmäyksessä... Otsikko Hesarissa maanantai aamuna.
    Kun jutun luki, oli kysymyksessä kännikala, joka varasti prätkän, jolla ei ollut edes ajokorttia ja toinen osapuoli oli kännikala joka ajoi sen toisen päälle. Sillä oli kyllä kortti, mutta joutais kyllä kiireesti otta pois. (Kännikala, kun lähtee kännissä moottoripyrällä... * *)
    Eli kunniallisten, asiansa vakavasti ottavien * motoristien joukkoon pääsee lehdistön avustuksella porukan mainetta pilaamaan kaikenmaailman kännikalat ja hörhöt, jotka saavat päähänsä ajaa moottoripyörällä. (Luen kyllä samaan joukkoon nämä liikenteen seassa keulijat.)
    Pitäis määrittää lehdistölle motoristi. Kun ei se mielestäni ainakaan ole mikää törkeän rattijuopumuspromillemäärän puhaltanut kortiton hörhö.
    Mielestäni otsikko olisi pitänyt kuulua: Kaksi juoppoa törmäili moottoripyörällä itsensä sairaalakuntoon, eikä - kaksi sairaalaan motoristien törmäyksessä-. Sillä suuri yleisö vilkaisee otsikon ja mutisee: no niin taas, mitä minä olen aina sanonut noista motoristeista... Antakaa HeSa rille palautetta! *
    PSmo
    - Luotettavia asiantuntijalausuntoja aiheesta kuin aiheesta, niistä mitään tietämättä -
    *
    http://www.tiet.fi/liity.htm
    Öö, jos joku ajaa mun ohi moottoripyörällä, on hän motoristi. Tai moottoripyöräilijä, mutta toi em. sana lyhkäsempi.

Autolla kulkevia voisi sitten vaikka kutsua ihan vain autoilijoiksi.

Niin juu niikun autoa-ajavista löytyy Rättisitikisti,ja Saabisti ja Teinikarvanoppatuuninkisti, ja per**** Volvokuski sekä yleensäkin kaikki autoilijat,,, eikös autoliikenteen vois jollain lailla kieltää kesäkuukausien ajaksi............

p.s tämä on ihan tälläi provosointimielessä .........
    <span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
    -Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
    -Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>

<span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
    >>>>>>>>>>>>>>>>
    Öö, jos joku ajaa mun ohi moottoripyörällä, on hän motoristi. Tai moottoripyöräilijä, mutta toi em. sana lyhkäsempi.
    >>>>>>>>>>>>>>>>

Niimpä, tätä asiaa ei olekkaan täsmennetty pariin vuosikymmeneen:

Moottoripyöräilijä: Henkilö, joka ajaa moottoripyörää.

Motoristi: Henkilö, jonka elämään moottoripyöräily kuuluu olennaisena ja tärke(imp?)änä osana. Motoristit yleensä huoltavat, korjaavat, rakentelevat ja ajavat omia prätkiään sekä osallistuvat erilaisiin Mp-tapahtumiin.

Viimeeksi Motoristien tahraisen kilven kirkastamiseen meni 'bout rapiat 10 vuotta. Suuri Kiitos siitä kuuluu ahkerille prätkäkerhoille ja herrasmies-motoristeille.
    Nyt alkas olla aika uusien kampanjoiden. Ennekuin kaikkia tunareita ja rikollisia kutsutaan julkisuudessa Motoristeiksi.
    Vai onkohan jo liian myöhäistä?

Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
    Eikös pitäisi saada Hesari vastuuseen mitä kirjoittaa? Annettais niin paljon sakkoja Hesarille että tuntuu! Sillä rahalla voitaisiin panna pystyyn kunnon kokoontumisajot
    ...en oo koskaan voittanu mitään, mutta NYT on semmonen kutina että...
    moottoripyöräilijä on kuten edellä kirjoiteltiin, motoristi on laajempi käsite, kuten bikerkin, joka on kaiketi aika lähellä motoristikäsitettä, tosin englannin pyörä-sanasta väännettynä, eli pyöristi tai pyöriö.

olemmeko motorioita vai pyöriöitä, kuitenkin syvemmin, ylempää ja laajemmin harrastamme kuin pelkästään ajamme prätkällä.

motorio

pyöriö

ja silleen. ropaamista, yhteistä juttelua ja tekemistä, olemista ja naureskelua.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
    Olen sitten moottoripyöräilijä. Olen pahoillani jos tahraan motoristien mainetta. Tai no oikeastaanen en ole.

Mutta kyllä mä tankkaan ja joskus jopa tsekkaan itse ilmanpaineet tosta kikottimesta. Ehkä musta tulee vielä motoristi joskus.
    Rakastan Itseäni
    Taidan olla moottoripyöräiljä, en käy mp-tapahtumissa, en ole vielä kerinnyt edes yhteen yhteiseen ajeluun. Mutta mopooni kyllä teen itse aivankaikki huollot.Ja tänä kesänikin olen vain 10K km ajellut, Pääsääntöisesti kaksipäällä.
    Jotenkin vain tuntuu että vuosi vuodelta täällä on aina vaan parempia motoristeja. Kaikki muut nostaa vakuutusmaksuja ja muutenkin aiheuttavat pahennusta. HYVÄ ORG motoristit.
    CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
    Tässä nimenomaisessa tapauksessa toinen oli vieläpä juuri varastanut ajamansa pyörän. Ja ilman kypärää, tietenkin.

Oikea otsikko kuuluisi esim:

Kaksi tankojuoppoa törmäili varastetulla moottoripyörällä.
    "Tavara tykkää, että sitä käytetään."
    -Ohjeistamispäällikkö Jaakko Parantainen
    No mutta.
    Jos joku run**u pöllii vaikka Grönholmin ralliauton, ei se tee ko. pässistä ralliautoilijaa.
    Sama myös tässä tapauksessa. Kyseessähän ei ole edes moottoripyöräilijä, vaan humalainen moottoripyörävaras.
    Eekäkö luvaton käyttöönottaja, eihän ne oo varkaita ees.
    Old Suzuki never dies, it just looks that way.
    No määhän oon moottoripyärän luvallinen käyttöönottaja/nut sitte, ko ajot o aika vähäsiä, kokoontumisissa en viitti käyrä ja prätkää purkaissa ja kasatessakin tuntuu syntyvän enämpi pyäreitä muttereita vaan. Yritän kyl hualtaa säätää ja roplata enimmän aikaa, se o mukavaakin...

Ei tullut sitte poijjaasta motoriskiä, mutta riski kummiski...
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
    Kiinnitin samaan juttuun huomiota ja ärsytti se minuakin.
    Hesarikin on alkanut uutisoimaan enempi ja enempi iltapäivälehti tyyliin. Olisi varmaan aika mielenkiintoinen maailma jos pelkkiä otsikoita lukisi.

Tuohon motoristi ja moottoripyöräilijä juttuun en vetäisi kovin tiukkaa rajaa, meitä harrastajia kun on eri aktiivisuus tasolla olevia kuitenkin aika paljon.
    Joo,

Sain eilen kimmokkeen kirjoittaa Vanhaselle viinan verotuksesta ja tänään näyttäisi siltä, että lähetin mielipiteen Motoristivastaisesta kirjoittelusta Helsingin Sanomien päätoimittajalle ja uutisryhmän päätoimittajalle.

Ilmeisesti kotasen odottamisesta johtuvaa frustraatiota...

Kaitsu + VFR
    Suuren yleisön silmissä noilla termeillä ei ole mitään eroa eli samassa veneessä ollaan - moottoripyöräilijät ja motoristit. Kun helvetin enkelit pääsevät otsikoihin jonkin sinkohyökkäyksen johdosta, suuri yleisö pitää kaikkia motorisoidulla 2-pyöräisellä liikkuvia helvetin enkeleinä. Tämän olen saanut ihan itse kokea aikoinaan, kun karhukopla teki hyökkäyksen enkeleiden Suutarilan tiloihin. Meillä oli tuolloin Kawasaki-talli Siltamäessä ja heti hyökkäyksen jälkeen tallinaapuri kysyi meiltä suoraan ääni vapisten "Ette kai tekin ole niitä Helvetin enkeleitä?" Eli turha hiusten halkominen on loppujen lopuksi turhaa...
    Kawasaki GT750 P1 -82
    Kawasaki GPZ750 Turbo E2 -86
  15.  
    Lainaa (KawaGT @ Elo. 10 2004,09:55) kirjoitti
    Eli turha hiusten halkominen on loppujen lopuksi turhaa...
    Ikävä kyllä näin se tässä asiassa tuntuu olevan.

Kaitsu + VFR