Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
    Olen mopoilija jolle ei kerry paljoakaan kilometrejä, ajelen pienellä japsicustomilla kolmatta kesää. Kuitenkin minua on aina viehättänyt matkaendurot ja nyt harkitsen vakavasti sellaisen (käytetyn) ostoa, päällimmäisenä mielessä on BMW 650.
    - Mutta onko se GS vai CS ? Mikä on oleellinen ero?
    - Toisaalta mietin tuoko noin pieni kuutiolisäys (nyt 454, 37kW) ratkaisua pulmaani, minua ärsyttävään kierrosnopeuteen 6000 rpm / 100 km/h. Onko mentävä 850:een tai jopa... Tietenkin haluaisin vaikka mitä mutta hinta on este.
    - Mitkä on järkevät kriteerit ketju/hihna/kardaani -vetoisten valinnassa?
    - Tässä näin avaukseksi, mitäs muuta?

kyselee Halukas
    Ja unohdin kysyä:
    ... perusteluita sille miksi en ottaisi Hondan vastaavaa (tyhmä kysymys, se ei ole upea BMW mutta kuitenkin) ?
    Taitaapi tuo CS olla vähän enemmän maantieajoon tarkoitettu, kun on lyhyemmät joustotkin. En ole kumpaakaan ajanut, mutta tuskinpa niissä muuten älyttömiä eroja on. Tuon CS'n muotoilu kyllä on aikas persoonallinen - ihan makee.

Tuo hihnaveto on varmaankin aikas äänetön ja huoleton.

lisäys:
    Jokin Honda tulisi varmaankin edullisemmaksi ja huoltokin varmasti pelaa paremmin. Itsekin ajattelin jo hetken Blackbirdiä, kun tämä pääkaupunkiseudun BMW-liiketouhu on vähän mystistä. No en vielä viisastunut ja ostin bemarin.

Dixi et animam levavi
    Lainaa (EMK @ Elo. 09 2004,00:09) kirjoitti
    lisäys:
    Jokin Honda tulisi varmaankin edullisemmaksi ja huoltokin varmasti pelaa paremmin.
    Itse oon tässä miettimässä vaihtoa pois Hondasta. Se näyttää tulevan nii kalliiksi, kun pyörä on tuolla pajalla ollut toukokuun lopulta asti...

Ehkä buimuriin tai guzziin...

Keppiveto siinä kuitenkin pitää olla...

edit: Kirjootusvihreitä

*Toista kesää ajelen CS:llä. Mainio pyörä.
    Hihnaveto on huoleton, joskin huoltokirjassa kehoitetaan tarkastamaa hihnapyörä ja hihna soralenkin jälkeen. En tosin ole kauheasti soralla ajellut. Siihen GS on varmaan parempi vaihtoehto.

Moottoreissa ei suurta eroa ole GS vs. CS. Jotain pientä eroa on kai vääntökäyrissä.Pyörien oleellinen ero on CS on tehty kaduille kurvailuun (Scarver) ja GS taas on (katu)enduro.

Täytyy myöntää että CS herättää mielenkiintoisia katseita sekä tavallisissa kadun miehissä että muissa motoristeissa.
    Kerran kun pyörä oli Sokoksen edessä parkissa, niin pari keski-ikäistä miestä odotteli pyörän virellä. Kun kävelin paikalle niin toinen virkkoi "nyt kuullaan miten se käy". Olivat tovin odottaneet kummallisen "kuupyörän" omistajaa paikalle.
    Kaverin isä taas sanoi että sulla on moottori väärin päin.(Vertaa Boxerit) *
    Potkua on kaikki 50 hummaa ja toistaiseksi en ole autoille jalkoihin jäänyt. Kaks päällä ohitus moottoritienopeuksissa ei tosin suju niin kuin joillakin muoviluodeilla.
    Kahvalämppärit ja ABS on myös mukavat olla *
    "only dead people are cool..."
    Kiitokset kommenteista!
    Huomenna lähden nykyisen kanssa "uhraamaan" lomanrippeet sateita uhmaten tavoitteena about 1000-1500 km retki viikon aikana (kestä kawa kestä! ). Luulenpa ettei halu vaihtaa mopoa ainakaan pienene... mobile.de, here I come...
  7.  
    hauskaa selata kuten päiväkirjaa... No Kawa kesti hienosti ja toimii edelleenkin. Itselleni vaihdoin 800cc Suzukin,toimii; mutta sitä BMW:tä halajan, eikä se tarve enää ole <1k...