Kohta puoliin alkaa tää ajokausi kääntyä ehtoolle, niin tuli mieleen kysellä mitenkä mattamustan XX:n omistajat ovat pyöränsä maalipintaa hoivannu, elikkä ootteko kokeillu matta värille tarkoitettua vahaa ja minkälaiset on kokemukset![]()
Tarviiko sitä vahata ollenkaan? Eikös tuo mattamusta ole juuri hyvä tämmöiselle laiskalle ihmiselle kun ei tartte juurikaan hieroa![]()
bon voyage...
Vesihiomapaperilla?...![]()
Toi olis hyvä, kun tota vettäkin tulee taivaalta vähän väliä(heikkil @ Elo. 24 2004,11:17) kirjoitti
![]()
Mulla oli aikoinaan mattahopea Aprilia. Käytin siihen ihan normaalia vahaa ja hyvä tuli.
Yamaha YZF R1 -04
KTM 450 EXC -05
Mitsubishi Lancer Evolution VIII GSR -04
Mattamustaa EI missään nimessä kannata vahata tavallisella vahalla syystä, että se sisältää hioma-aineita, jotka tekevät pikkuhiljaa mattamustasta "metallimustan". Ostaessani oman mopottimen keväällä, olen käyttänyt AutoGlymin vahaa. Tarkista tuoteselosteesta, että vaha EI sisällä hioma-aineita.
Glymi juoksuttaa veden pois ja pyörän peseminen on kurakelin jälkeen helppoa.
Samanlainen laiska on täällä. En oo juuri jaksanu vahailla, kunhan nyt jollakin miedolla pesuaineella oon pessy...(Atte @ Elo. 24 2004,10:24) kirjoitti
Speed is LIFE!!!!
Juu, ehka kannattaa mainita naissa yhteyksissa myos mita versiota sarjan tuotteista kayttaa.(mopoxx @ Elo. 24 2004,18:18) kirjoitti
Autoglymilla ainoa hiomaton vaha on extra gloss protection, superresinpolishissa on hiovia aineita vaikka ilmoilla on kahdenlaista tietoa.
Itse en mattamustaa ole joutunu hoitamaan, mutta miten noi detailing-sprayt (nestemaista vahaa) toimis? Kukaan kokeillu? Esimerkiks Meguiarsilla on loistava tuote, autoglymilla vahan tahmeampi.
taidan, Heikkil, käydä salaa vahaamassa sun pyörän tolla menetelmällä(heikkil @ Elo. 24 2004,11:17) kirjoitti
![]()
Speed is LIFE!!!!
En o vahannu,vahapesuaineella pessyt kyllä,joku tiesi kertoa että bikeworldissa olis ollu mattamustalle tarkoitettua vahaa.. mitä se sitten onkaan![]()
Itse asiassa en edes panisi pahakseni - mattamusta väri Stromissa kun viimeistelisi tuon "stealth-muotoilun"!(-timpe- @ Elo. 24 2004,19:26) kirjoitti
![]()
![]()
Soittelin taannoin Brandt: lle ja kyselin heiltä tosta matta XX: n vahaamisesta ja he sanoivat ettei missään nimessä sitä saa mennä vahailemaan koska maalipinnasta tulee laikukas.. Samoin he kertoivat että ajan myötä se mattapigmentti vain vahvistuu eli paranee vanhetessaan.. Jos joku pa*ska on tarttunut tiukempaan, niin sitä voi kuulemma kokeilla irrottaa esim. lasinpesusprayllä..
Eli ei muuta ku ainetta tankkiin ja kilometrejä.. Sääli sinäänsä, sillä onhan se vahailu ikäänkuin pientä esileikkiä, pitänee siis vaan tyytyä vahaan vanteet entistä huolellisemmin..
Kertoivat muinoin saman meillekin. No pakkohan se oli testata kun ei sitä voi uskoa ennen kuin näkee. Noh, enpä ole sitä vieläkään nähnyt. Pyörä on vahattu muutaman kerran erilaisilla aineilla (testimielessä eri tökötit joka kerta) eikä siinä mitään ongelmaa ole. Koska pyörämme ei ole näyttelypyörä vaan ajamista varten, niin eipä kyllä sillä niin väliä. Hinkataan jos siltä tuntuu tai jätetään sikseen...(Chicken @ Elo. 25 2004,11:00) kirjoitti
- Rajatonta Voimaa! -
Simonizin Original Liquid soveltuu mattapinnan vahaamiseen, se on puhdasta vahaa sisältämättä mitään hoivaa ainesosaa. Tuote on samaa kuin se vanha keltainen kiinteä Simoniz mutta nestemäistä. Sopii muuten myös nahalle ja puulle....ihan purkkitekstin mukaan *![]()
...Vetelin Ducatiini muinoin Korrekin muovipintojen hoitoainetta spray pullosta...ja tuli helvetin hyvä!