Liian jäykkä? No Suzukithan on aiemmin tunnettu letkurungoistaan *(Fakta, no aikaa on kulunut... mm. GSX-R 750/1100 vm. 85-95 tjsp)
Tuuli kävi liikaa kuskille? 12R:ssä on huomattavasti suojaavampi kate! (Fakta)
Ei tarpeeksi alhaalla tehoa: Busassa on parempi alateho, totta. Mutta ylhäällä... (Fakta)
Polvikulma erilainen *: Kyllä, Busassa on paljon _jyrkempi_ polvikulma (Fakta). Jos olisi vielä jyrkempi, olisiko se vielä entistä parempi verrattuna 12R:ään?
12R:n ajoasento on lähempänä sitä "normaalia" moottoripyörän ajoasentoa kuin Busassa. Onko sulla suuressa osassa pyöristä tunne ettei sovi sulle?
Ajettavuus täysi 10: Riippuu aina mihin vertaa. Mutkateillä 1000R varmasti ketterämpi, motarilla Busa hyvä mutta 12R mukavampi kovassa nopeudessa (iso kuski). Eihän siinä toki ajettavuudessa suurempia puutteita ole - isoksi pyöräksi.
Omasta mielestäni molemmissa on hyvät puolensa. Naurattaa kun jengi on niin kiihkoja että muista kuin omasta pyörästä ei löydetä mitään hyvää.
You're not so fast as I think I am!
huh huh kun on juttuja,toi tuuli juttu ihmetyttää eniten. Makuasioita nämä on,varmaankin ulkonäön perusteella noista kahdesta valitaan koska niin erinäköisiä,itse päädyin kawaan ja tyytyväinen olen ollut mutta jokainen päättäköön itse!
Olen mielenkiinnolla seurannut tätä keskustelua
näiden kahden parenmuudesta.Kumpikin on hyviä ja kummassakin omat oireensa lähdetään siitä.Mutta kawa
02 malli parempi ruisku ja ketterämpi ajaa ja kun tehdään
mieleinen ohlins etupää lievä madallus ja lievät viritykset
ja kunnon renkaat alkakin olemaan jo aivan eri peli kuluttaa normaali ajossa noin 6litraa ja kun narut tiukaalla vie 10 litran nurkilla.Eikä ne venttiilin säädät muutu yhtään busaa useammin
myynti hinta on jokáisen oma asia mutta jos kunnossa olevaa
02 tai uudempi myydään 14000 nurkilla on kyseessä niin sa-
nottu pakko päästä eroon.Sitten busa vakiona hyvä mutta jos tehdään samat muutokset kuin em kawaan tuleekin jo täysin
eriluontoinen peli helvetin hyvä vääntö ulkonäöstä huolimatta
ketterä ajaa kulutus samoissa kuin kawassa eli ei hirveästi eroja eli mahdollinen ostaja ottaa kunnon koe ajot molemmilla
ai niin yks hyvä etu busalle on perkeleen paljon helpompi
huoltaa kuin kawa ihan kokemuksesta ton sanon mutta lopuks
kumpikin on hyviä pyöriä mutta ei aloittelijoille.![]()
Siat on ystäviä
Oikeesti,käykää ajamassa aina ne mopottimet ensiks ja sit vasta mielipiteet...kun on kokemusta edes vähän....
Mie valitsin noista Hayabusan,enkä oo hetkeekään katunut.
Joku toinen tekee toisin,so fucking what...se on hänen valintansa.
Onnee vaan kaikille uusille motoristeille ja mopoille(kaikille).
Ugh! Olen puhunut.......![]()
Tuon allekirjoitan minäkin, busaa en ole huoltanu mutta just semmosen näin venakoppa auki. Mäyrikseen tein vastikkään 24 Mm huollon (sis. venavälystarkastuksen) rystyset ruvella. Ei tarvinnu onneks paloja vaihtaa. 10R:n täytyykin sitte jo olla varsinainen huoltomiehen unelma..(king kawa @ Elo. 18 2004,15:59) kirjoitti
Semmosen havainnon tein että busan nokat näyttäs olevan huomattavasti kapeemmat kun 12R:ssä. Se yksilö minkä näin paikallisella roparilla leviänä oli käyny sitä ennen takuuhuollossa nokka-akselin vaihdossa. Sen jälkeen ei kuulemma ollu toiminu alle 4 krpm, nokan ajotus hampaan pielessä. Akselin vaihtanutta firmaa ei tiedossa mutta ihan uteliaisuuttani kyselen että onkos näitä nokkakepinvaihtoja ollu useampiakin? Materiaali/karkaisuvika ehkä vaiko vaan yksittäinen tapaus?
Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
24Mm ? Aikas paljon ajettu... vitsi(JaL3 @ Elo. 19 2004,09:49) kirjoitti
Itse en ole kuullut että noissa nokissa olisi ollut vikoja, entäs muut ? Vai oliko siihen vaihdettu virinokat ?
Liittyen tuohon alkuperäiseen keskusteluun... Itse olen ajanut busalla yli 50tkm ja toimii hyvin kaikenmoisessa ajossa, paitsi radalla saisi olla paljon kevyempi ja notkeampi, mutta luulen että ei tuo kawankaan 12R mikään ratapyörä ole. Itse en kyllä ole moisella laitteella ajanut metriäkään, mutta olen testannut XXää ja siihen verattuna busahan kääntyy kuin itsestään.
Summa summarum molemmat ovat aikas painavia siis isoja pyöriä ja tehty menemään enemmän tai vähemmän suoraa ja kovaa ja kuten king kawa sanoi ei alottelijoille.
Eipä sitä asiaa nyt kysyttykkään, että mitä sä haluat tai et halua.(cafe @ Elo. 19 2004,13:53) kirjoitti
Tuli jotenkin mieleen se Lapinlahden lintujen biisi "Tero ja minä".
Muistaakseni Terolta oli jänne poikki sieltä...![]()
©
Aika paljon tommosille muoviluodeille tosiaan tuo 24.000 km.(bujahasa @ Elo. 19 2004,10:37) kirjoitti
Paljonko sillä on ajettu pelkällä takapyörällä? Se ei taida kaikki näkyä mittarissa!![]()
Tässäpä taas yksi 'älyn jättiläinen'.....ainiin sähän ajatkin bemarilla(provo).................................. ..............(arikorho @ Elo. 19 2004,14:22) kirjoitti
![]()
![]()
Tuolla toisessa topicissa jossa puitiin samoja asioita, väitti joku, että busassa on paremmat jarrut?! Noissa tuppaa olemaan tietääkseni samat jarrut?![]()
Niin, mitä nyt melkein kaikissa japaninpyörissä nopeusmittarin "veto" tapahtuu joko suoraan vaihteistolta tai eturattaalta. Joten kyllä se keuliminen siinä mittarissa näkyy *(arikorho @ Elo. 19 2004,14:22) kirjoitti
Editoitu " siis nykyaikaisissa japaninpyörissä"
Kyllä. Ei mene mihinkään. Varsinkaan Hajabusa.(Mika 14R @ Elo. 19 2004,21:26) kirjoitti
Tero
ZX10R
Kyllä se jänne taitaa tosiaan olla poikki sieltä.(cafe @ Elo. 20 2004,10:56) kirjoitti
©
Trolli-Tero iskee taas. :-)(cafe @ Elo. 19 2004,13:53) kirjoitti
No sinähän sen varmaan tiedätkin.(Petri12r @ Elo. 20 2004,11:01) kirjoitti
Jänne poikki tai ei mutta mihinkään nuo ei mene. Minulla on siitä faktaa. Onko sinulla ?
Tero
ZX10R
Ei se busa ruma oo
Se on katos taidettaJa se vaatii tiettyä osaamista ja tietämistä. Kuka tahansa voi sanoa että zx12r on hyvännäköinen, sehän on minkä kyykkypyörän näköinen tahansa, eli mikä peelo tahansa voi sanoa että se on hyvännäköinen.
Mutta Busa taas...se on "a fine piece of art"![]()
Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...
" Been there, wrecked that... "
En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!
The more I learn about women, the more I love my motorcycle
Nyt puhutaan asioista, joista en ymmarra, mutta miksi ostaa kyykky kun silla on niin huono ajaa? Siis muuatta motoristia lainatakseni: 'Miksi ostaa kyykky, kun silla ajo on kuin rantapalloa naisi?'
;)![]()
noh. ZX-12R sitten mutta mieti vielä kyllä ZX-10R olis paras jos ei lompsa kiristä....
Vai semmoset harrastukset sinulla..(pete @ Elo. 21 2004,01:19) kirjoitti
.. varo vaa, ettei pallo puhkea kesken hommien ....
Kerran olen erehtynyt...silloin kun luulin olleeni väärässä ..
Noh. Tähän ei voi sanoa muuta kun että mun isä kyllä pieksee sun isän ja mulla on isompi hiekkalaatikko. Tämäkeskustelu on kohta verrattavissa auto vs. mp keskusteluun taannoin jossain. Mutta minähän ajan Hondalla joka on puolet pienempi molemmista ja ei ole mitään tarvetta todistella itselleni eikä kenellekään muulle mitään. Varmasti kyllä tästäkin aiheesta saadaan fiksua keskustelua aikaan mutta mikä siinä on että kaiken maailman paviaanit rupee inttämään ja vääntämään kaiken maailman schaissesta. Hmm...
on muuten hyvää.
![]()
Älä itke ruma lapsi. Ota rusina. Huomenna mennään naamarikauppaan.
BMW K1300S Black Edition -14
BMW K1200S -06 ex
Honda Blackbird -03 ex (Varastettu)
Kawasaki ZX-6R -05 ex
Honda CBR 600F Sport -03 ex
Hmm....mitenkähän Kypä olis nopein. Hmmm... kyllähän oikeesti nopeimmat taitaa sittekin olla 12R ja busa(cafe @ Elo. 19 2004,13:53) kirjoitti
täs faktaa
entokenttäajo Joensuu 24.7.2004
Lämpötila: 23.0°C
Paine: 1019.5 hPa
Kosteus: 46 %
Etelätuulta: 1.0 m/s
Pilvisyys: 0/8
Yhteensä 89 osallistujaa
Pyörä Kuljettaja Nop 1 Nop 2 Nop 3 Paras
Kawasaki ZX-12R Nico Paunonen 298 294 298
Suzuki GSX 1300 R Hayabusa Veli-Matti Sikala 287 295 297 297
Kawasaki ZX-10 R Tommi Kuivalainen 286 290 290
Suzuki GSX 1300 R Hayabusa Kimmo Hassinen 283 288 288 288
Suzuki GSX 1300 R Hayabusa Aki Teräntö 271 285 287 287
Suzuki GSX-R 1000 Timo Viro 285 285 285 285
Kawasaki ZX-10 R Pasi Penttinen 282 285 283 285
![]()
Nopeus on valttia!
+200 MPH CLUB FINLAND
Kawasaki Ninja H2
* * * * * * * *
Tässä faktaa myös.(kst @ Elo. 21 2004,09:43) kirjoitti
Räyskälä 14.8-04
Pilvistä
V*tun kova vastatuuli
HUOM: Kiihdytysmatka ainoastaan 1000m, joten olennaisesti lyhyempi kuin Joensuussa.
Pyörä kuljettaja nopeus
ZX10R Tero Kiira 270
ZX12R Christian Jordas 264
Busa Jukka Laitiola 256
Busa Marko Manninen 246
ZX9R Mikko Perttala 243
Blackbird Mikko Tuomi 243
Busa Hannu Lukkarinen 243
Tässä seitsemän kärki. Okei, myönnän ZX12R on ihan ripeä. Mutta edelleenkkän nuo Busat eivät mene mihinkään
Nyt meillä on "faktat" vastakkain.
Tero
ZX10R
Itsellä on uuden pyörän kanssa vähän sama vastakkain asettelu. Kertokaa kumpi on alakierroksilla sivistyneempi ajettava ja paremmin vääntävä.![]()
Hmm... ai tässä olikin kysymys kymmenen metrin kiihdytys kisasta(cafe @ Elo. 22 2004,12:21) kirjoitti
![]()
![]()
Nopeus on valttia!
+200 MPH CLUB FINLAND
Kawasaki Ninja H2
* * * * * * * *
mun kusianinen pieksee teijen kaikkien mopot, kon huiputkin 377km/h ja 0-200km/h 5s!![]()
En tiiä kawasta mutta minusta busassa kyllä voisi olla paremmatkin jarrut, mitä nuo vakiona ovat... kokeilin joskus Rykköstä ja kyllä se selkeesti paremmin pysähtyi. Tiiä sitten vaikuttaako painoerokin kuinka paljon tuohon pysähtymishalukkuuteen...(Ville12r @ Elo. 19 2004,21:47) kirjoitti
Omassani letkujen vaihto auttoi jonkin verran, ja kuulemma sintteripaloilla saa vielä lisäparannusta. Testataan kun palat ovat vaihtokunnossa.
Naapurin 6R:ssä näyttäis olevan samanmoiset kaliiperit kuin busassa, kuinkahan lienee tuon kahvapään kanssa... pitänee mennä huomenissa syynimään sekin.
-Artsi-
100 m/s Club Member
nooooh, ens vuonna tulee uus kilo gixeri ja veikkaan että silloin vaaka kallistuu aika monella sen puolelle.(rg500-ex @ Elo. 21 2004,04:56) kirjoitti
Eli kärsivällisyyttä...
Toivottavasti eivät vaan tee siihen uuteen gixxeriin samanlaista kierrosmottia kuin 10R:ssä tai R1:ssä.. En tykkää.. Jos niin käy, pysyn vanhassa ja preppaan sitä..(bujahasa @ Elo. 25 2004,09:51) kirjoitti
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***