Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Luin lehtipisteessä ohimennen kesällä jotain pyörälehteä, jossa oli juttu Suomalaisesta turbotetusta zetorista. Nyt tuollainen projekti on alkanut kiinnostamaan omalla kohdallakin, enkä muista sitä lehden nimeä/numeroa, damn! Jos joku muistaa tai omistaa kyseisen lehden, voisko valaista asiasta tai vaikka kenties skannata kyseisen jutun. Kiitos etukäteen! Ja muutenkin jos jollakin perehdystä asiaan, niin voisi valaista projektin kannattavuutta/ vihjeitä. Kyseessä siis C-malli, 50tkm rullannut, tarkoitus olisi vain mieto tehonlisäys, n. 200hv:n koneteholla jo pärjäisi, kestääkö/ miten kaasareiden ja puristusten kanssa yms. yms.
  2. #2
    Yhden turbotetun zetorin muistelen nähneeni mutta kone siinä oli kyllä Suzukista. Liekköhän sama peli?
    +200 mph & +100 m/s Club Finland
    Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
  3. #3
    Lehti oli Bomber Magazine 3/04. Hanki jostain.
    Siitä käy ilmi kaikki oleellinen.



  4. #4
    Se zetori on tosiaan Suskan koneella, Jampan käden jälkiä voi tarkistella täältä http://www.raaseri.fi/vara.htm

    Kannattaa soittaa ja kysyä, uskon että tarvittava sarja syntyy ku latoo muutaman dollarin tiskiin
    ..well you can fight or you can run, under a rock till the war is won, play it safe and don't make a sound, but not us we won't back down..
  5. #5
    joo, mä näin kyseisen motoristin ja prätkän tässä reissulla napapiirin motoristien vierailulla kotikonnuilla käydessäni. kuulemma 219hv takanakilla nykyisin, gixerin 1200cm3 turbotettuna saatu sovitettua zetorin runkoon, räyhäkät äänet oli ja kulkee yli 300kmh kevyesti sanovat.

    katastettu oli ja hieno. b-magazinessa oli tosiaan esittely. kelahaaran jarmolta sellaiseen rojektiin voinee kysyä neuvoja ja apuja.

    pöriö.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  6. #6
    vielä että maailmalla on ihan zetorinkoneitakin ahdettuna aika paljolti, mr. turbo saksassa on tehnyt useamman ja tehoa on otettu parhaimmillaan yli 400hv.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  7. #7
    mr turbo on Terry Kizer nimisen hepun firma Ameriiiikassa, jos sillä mitään väliä on..
    kuitenkin zetorista oli revitty 459hp turbon + ilokaasujen avulla.. pelkällä ahtamisella tais jäähä 300 nurkille *

    Mr. Turbo is most proud of the milestones set by their 100% street legal, and totally ridable, Kawasaki ZX-11. That bike claimed top speed during a recent Sport Rider Magazine Shootout, of 230 MPH.

    http://www.mrturbo.com/who.html

    Ne ajovat tolla zx:llä useampana vuonna Sport Riderin UFO-testissä, ihan hyvin se joka kerta toimi.. en tiä sitten, ainakaan itse en alkaisi väsään zzr:n koneeseen mitään..

    tossa on juttu kawasta.. http://www.mrturbo.com/bikes_zx-11.htm



    ..well you can fight or you can run, under a rock till the war is won, play it safe and don't make a sound, but not us we won't back down..
  8. #8
    Lainaa (Hemmo Paskiainen @ Syys. 01 2004,12:26) kirjoitti
    mr turbo on Terry Kizer nimisen hepun firma Ameriiiikassa, jos sillä mitään väliä on..
    kuitenkin zetorista oli revitty 459hp turbon + ilokaasujen avulla.. pelkällä ahtamisella tais jäähä 300 nurkille *

    Mr. Turbo is most proud of the milestones set by their 100% street legal, and totally ridable, Kawasaki ZX-11. That bike claimed top speed during a recent Sport Rider Magazine Shootout, of 230 MPH.

    http://www.mrturbo.com/who.html

    Ne ajovat tolla zx:llä useampana vuonna Sport Riderin UFO-testissä, ihan hyvin se joka kerta toimi.. en tiä sitten, ainakaan itse en alkaisi väsään zzr:n koneeseen mitään..

    tossa on juttu kawasta.. http://www.mrturbo.com/bikes_zx-11.htm
    niinpä onkin, sekotin mr. turbon saksan turboMaxx-firmaan, joka on tehnyt taas zetoreihin turbotuksia. kävin kyseisessä puljussa saksanreissulla ja siellä oli pari turbozetoria, toisen huippuja kertoivat olleen muistaakseni 383kmh ja oli aikanaan nopein maakulkuneuvo saksan autobaanoilla. myös etelä-saksassa villingenin lähellä kävin erääässä kiihdyttelypajassa, jossa oli vastavia kawanturbotuksia esillä, pajan nimeä en nyt muista, sellainen nopea turbozetori olisi maksanut huikeasti.

    samoins siellä oli eglin virittämiä ja rungottamia z-kawoja, mm. mrd-1 turbokawa. tai sitten oli hyvä replica siitä.

    ilokaasutetun turbozetorin tehot olivat parhaimmillaan 494hv, jos silläkään mitään väliä on. tuskin meikäläinen heti huomaisi isoa eroa vehkeessä oli siinä sitten yli 300hv tai vajaa viisisataa heppaa, hehiö. enemmän ajettaessa ehkä huomaisi jotakin.

    kävin tuossa kokeilemassa erästä kaverini turbosuizaa, 260hv ja 250Nm takapyörällä, ainakin äkkiseltään tehoa oli heti sen verran, että... piisasi, vaikuttava kokemus.

    silmät sumenivat kihtyvyydestä, max ahdot olivat 1,4bar, tosin mulla taisi jäädä kiloon, silti johti se iloon.

    pöriö.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  9. #9
    Lainaa (jeffgordon @ Elo. 31 2004,21:27) kirjoitti
    Luin lehtipisteessä ohimennen kesällä jotain pyörälehteä, jossa oli juttu Suomalaisesta turbotetusta zetorista.
    Kyllä jää turbot laittamatta, jos ei raaski edes lehteä ostaa, vaan varkain vilaisee ärrällä läpi...
    Nim. Arvaappa kuka senkin artikkelin kirjoitti!
    Klikkaa ja liity: ANY10 RACEBOOK!

    OUTLAW BIKE # 99
  10. #10
    Lainaa (v025ylr @ Syys. 09 2004,16:33) kirjoitti
    Kyllä jää turbot laittamatta, jos ei raaski edes lehteä ostaa, vaan varkain vilaisee ärrällä läpi... *
    Nim. Arvaappa kuka senkin artikkelin kirjoitti!
    Mä arvaan, tai itse asiassa tiedän: SÄ
  11.  
  12. #11
    Joo, meni offtopic, mutta yksi osa-alue lähes kaikessa harrastustoiminnassa on alan julkaisut, joista saa arvokasta tietoa ym. Eikä kyse ole ilmaisjakeluista, jotka pyörivät pelkällä mainosrahalla. (Janne ja kumppanit on pari pilsneriä pystyssä tästäkin palopuheesta.. )

    Itse aiheeseen palatakseni, niin projektin kulkua vierestä seuranneena sanoisin, että operaatio vaatii todella vahvaa kokemusta ja näkemystä siitä kuinka kaikki saadaan toimimaan. Kelahaara on taikuri lajissaan ja hänen kanssaan on moisesta viisain neuvotella.
    Klikkaa ja liity: ANY10 RACEBOOK!

    OUTLAW BIKE # 99