Juupa juu, homma alkoi tuossa parisen päivää sitten. Olin viikon kurssitettavana ja palailin kotipuoleen viikonlopuksi. Ilmat oli viikon aikana ehtineet jo viiletä jonkin verran, mutta eipä pitäisi olla mitään ongelmia vielä sentään. Toisin kuitenkin on. Joka kerta kun mopon potkaisee tulille ja aikeena on liikkeellelähtö, niin mopo sammahtaa siihen paikkaan.
Tarkemmin selitettynä: pyörä lähtee käyntiin moitteitta, vaihde menee päälle niin kuin pitääkin eikä käynnissä ole mitään vikaa. Kuitenkin kun kytkintä nostaa, niin pyörä sammuu. Eikä se yskähtele vaan käynti katkeaa kuin virta-avaimesta kääntämällä. Heräsikin tuossa kysymys, että onko Kawassa mahdollisesti jokin lämpöanturi joka pitää huolen ettei liian kylmällä koneella lähde liikkeelle tms?
Palailin tuossa hetki sitten Midnight Cruisingista ja huomasin ABC:n pihalla (lämpimällä koneella) edelleen saman homman. Pyörä ei lähde minnekkään ennenkuin on käytelty sitä tovin ajan. Teinpä suutuspäissäni kokeeksi sellaisenkin tempun, että annoin kaasua ja nostin kytkintä nopeammin ylös seurauksella että pyörä vain sammuu. Se ei edes loikkaa eteenpäin, vaan tössähtää siihen paikkaan. Kun hetken ajan on pyörää käytelty, niin kytkimeen alkaa tulla enemmän eloa ja pyörä alkaa vähän kerrassaan yrittämään liikkeelle.
Onko kukaan missään koskaan törmännyt vastaavaan hommaan. Koitin katsoa huoltokirjaa ja korjausopasta, mutta en tullut niistä sen viisaammaksi.. Jelpatkaa ihmeessä jos satutte tietämään jotakin. Kiitokset jo etukäteen kaikille osallistuneille. *![]()
Seisontatuen anturi vttuilee sulle, sammuu kun vaihdepäällä nostat kytkimen.
KTM 690SM
täältä yksi ääni seisontatuen anturille, jumittaa eli luulee että tuki on maassa> ei anna mennä eteenpäin.
<p>I/ö- got the Feeling</p>
Viittais kyllä aika vahvasti seisontatukeen.
There shall in that time be rumors of things going astray, and there shall be a great confusion as to where things really are, and nobody will really know where lieth those little things with the sort of raffia-work base, that has an attachment.
At that time, a friend shall lose his friend's hammer, and the young shall not know where lieth the things possessed by their fathers that their fathers put there only just the night before, about eight o'clock.
Ääni seisontatuen anturille! Aika tyypillinen vika monessa pyörässä! Eli anturi luulee nyt jostain syystä, että seisontatuki on alhaalla, eikä anna pyörän lähteä liikkeelle. Anturissa vikaa...![]()
-Muista Hanaa-
Mutta eikös se sammu jo silloin, kun laittaa vaihteen päälle, oli kytkin pohjassa tai ei, jos se seisontatuenanturista olis kii.
Omassa zx-9r:ssä sammuu vasta kun kytkintä nostaa.(H2O @ Syys. 12 2004,13:14) kirjoitti
Mopot, musiikki ja lentopallo.
Jep, tuntuu tosiaan olevan yleinenkin vika, kun kaikki vastanneet sitä ehdottavat. Ja kyllähän nuo hapettuvat, että voipi hyvinkin löytyä siitä se vika. Eipä muuta kun kiitos kaikille vinkistä, täytyy mennä möhimään tuonne autotallin puolelle vaihteeksi. Noh, onneks alko just sataa vettäkin, ni ei tarvi kirota sen takia et menee hyvät ajokelit ohi.
Jännä juttu silti, että pyörä lähtee aina kuitenkin liikkeelle sitten jonkin ajan kuluttua.. Luulis, että se jättäis kokonaan lähtemättä jos se kytkin on menny pahaksi. Vaan minä mikään teknikko olekkaan, joten tyydyn vaan korjaamaan vian että pääsee taas *![]()
Joopa joo sulla temppuilee se seisonta jalan anturi...
ei sähkö puolelta vaan ihan mekaaninen puoli siitä katkaisijasta... siinä on ilmeisesti hapettumaa... hieman ase öljyä... ja taas pelaaa...
Niin se "hetken päästä lähtö"... ilmeisesti katkaisin palautuu ajoasentoon koneen täristessä...![]()
.:Your fish smells like PUSSY:.