Usein kuulee puhuttavan, että kawasaki on p**ka, tai että niissä on tosi paljon vikoja yms. Onko näillä oikeesti jotain perää ? Vaiko onko mahdollisesti kateellisten panettelua ? Ei sillä, että oisin suizaa kasawikaan vaihtamassa...kunhan tuli mieleen![]()
GSX-R 1000 K8, KXF 450, DUKE II 640
Juontaneeko noihin 90-luvun kawoihin...Mutta täyttä faktaa tietysti.![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Pelkkää kateellisten panettelua. Kasawika on paras![]()
Pannuttaminen syntyy yrittämisen halusta.
Riippuu keneltä kysyy![]()
KTM 690SM
Juurtuu todennäköisesti 90 luvun alun pyörien tyyppivioista sekä kawasakin hieman äännekkäämmistä moottoreista jotka saattavat kuulostaa aloittelevan moottoripyöräilijän korvaan siltä että se kone lahoaa juuri nyt ja siihen paikkaan (vaikka kyse ei siitä ole).
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Mulla on jo toinen kawa menossa, eikä yhtään pahaa sanottavaa (koputan puuta) Eiköhän joka merkistä löydy joku maanantai kappale, ja kaikki saa repimällä rikki![]()
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä.
Pauline 8v.
Hyvinhän toi Kawa on ainaki mulla kestäny, varttimiljoona kilsaa ja rapiat ajettu, ja toimii aina vaan. Mittari on siis tullut -85 lähtien kahdesti nollattua, kun tuo ei näytä kun maksimissaan 99999 km.
Nuo 70-luvun isot Z-Kawat taisivat olla liiankin kestäviä, kun ei ole tarvinnu pyörää vielä vaihtaa. 80-luvulla Kawojen laatu kyllä heikeni, 90-luvun vehkeitä en kommentoi.
Nykyiset Kawat tallissa:
KLX 250 B1 - 81
Z 1000 ST E1 -79
Z 1000 ST E2 -80
Mean Streak 1600 -07
Z 1000 Special Edition -14
GTR 1400 -08
Spectre 1100 D1 -82
KX 250 XC KL Enduro -21
KLE 500 -91
Kai se jostain Aasian/keski-euroopan (missä lienevätkään)tehtaalta on lähtöisinNooh asiaan. Eka pyörä ja ei mitään valittamista toistaiseksi. Kone tosiaan pitää aikamoista mekkalaa, tosin voihan siellä vikaakin olla
Pitää tutkia talvella lähemmin koska nyt tarttee
![]()
Red Meat
Ihan pas**Mut älä välitä kaikki muutkin on ihan yhtä hyviä
![]()
(...sillon kun sinä taputtelit lattialla paskaa, niin minä poljin fillarilla naisiin...)
Perheessämme on ollut 4 kawaa:
EL 252
ER-5
ZR-7
ZRX 1200 S
Näillä on yhteensä körötelty jotain 35000km. Otos ei ole ihan hirmu kattava, mutta noitten kilometrien ajalle osui vain yksi vika: ER-vitosesta yhdestä kumipuslasta vuosi öljyä, fixattiin myyjäliikkeen toimesta takuuna. Renkaita, polttimoita yms. kuluvaa tavaraa on mennyt, mutta muita vikoja ei ole tullut yhteenkään. Pisimmälle ajettu oli ZR-7 jolla ajoin mittarivälin 18tkm-30tkm. Ei vikoja.
![]()
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Takavuosiltahan tuo pääsääntöisesti on peräisin... tosin henkilökohtainen kawa-boikottini perustuu lähinnä kaverien kawojen testailuun, joista päällimmäiseksi jäi fiilis viimeistelemättömistä laitteista, helisee/tärisee yms. En laske niitä ominaisuuksiksi vaan vioiksi...Eikä mielipidettäni muuta edes kawasakin viimeisin käänne kutsua uuden 10r:n omistajat vanteiden vaihtoon. Rataketuilta on kantautunut korviin tietoja zx6rr:n huonoista vaihdelaatikoista, jotka paukkuvat rikki kuin raketit uutena vuotena.
Mielipiteeni on tietysti suppea otanta, asiallisia pelejä varmaan jos pikku särmikkyydestä tykkää![]()
It´s better burn away than fade away
3 Kawasaki menossa, eikä koskaan mitään isompaa vikaa oo ollu.
IKawasaki
©
![]()
Kertakaikkiaan siis PARASTA mitä rahoillaan voi tehdä on ostaa Kawasaki *
![]()
![]()
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
-Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
-Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>
<span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
varmaan huonomaine sai alkunsa jo ensimmäisistä möhköjen kansieristä, joissa oli materiaalivikaa 80-luvun alussa ja sitten ensimmäiset venttiilivioista kuuluisat gpz900r kawat vuodesta 1984.
90-luvulla kawojen kestävyys parani taas aika paljon keskimäärin, toki mallieroja ja eri eräeroja on, esim. pienemmät nelisylinteriset nestejäähdytteiset 16venaiset gpz-koneet olivat ajoittain venttiiliongelmaisia, meinaan 500-750 kuutioisia.
isommat ovat ainakin itellä olleet erittäin kestäviä, rx1000 vm.86 oli luja vehe, zx10 vm. 88 oli myös kestävä, ajoin sillä lähes satatuhatta ja zzr1100 c-malli, nyt ajettu motilla noin 155.000km konetta kertaakaan avaamatta. tärkeää on pitää venttiilivälykset mieluummin suurina ja äänekkäinä, kuin tiukkoina ja hiljaisina, juuri tämä on useimpien vikojen alkusyy, jengi haluaa rohinoita ja rallatuksia pois tietämättä siten altistavansa suurten välysten koneen moottorivauriolle.
sekä tiuhahkot öljyjenvaihdot, se on halvin aine tehdä remontti, vaihda öljyt usein.
räyhäkkä ja sepelimyllymäinen koneenääni lienevät eräs syy maineeseen.
jostakin jokainen vehje hajoaa ennenpitkää. olen ollut kuitenkin erityisen tyytyväinen zetorin kestävyyteen.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Vuoden -91 gpz500 s:llä ajettu kohta 50 tkm, joista itse tänä vuonna 6 tkm. Ei huolen häivää, aluksi hiukan karut äänet pisti korvaan, mutta niihinkin tottuu.
helppo lausuu ja kevyt työntää![]()
tosin -93 zxrheti ku voitan lotossa ostan sellasen
jokaisessa meissä asuu pieni ghostraider
zx-10r-04 ex
dr-800s-93
ktm duke 620 -96
zx10-r -08
Siis asiahan on nyt niin, että homot ajaa hondalla ja kawasaki ei ole oikea moottoripyörä. Yamaha tekee hyviä pianoja ja muita soittopelejä. Minä vaihdan ensi kaudeksi suzukiin *![]()
Tällaista taas siis...No, itse en ole ollut koskaan merkkiuskollinen enkä varmaan koskaan tule olemaankaan. Kaikenlaisia olen kokeillut ja kun joku on miellyttänyt, sellaiseen olen yrittänyt tarttua. Muita on käteen jäänyt paitsi Hondaa. Tai ei sittenkään, olihan mulla aikoinaan Monkey...
.
Oli merkki mikä tahansa, siitä pitää löytyä särmää. Ellei minkäänlaista särmää löydy, ei se mopokaan tule asumaan meille. Viime vuonna sain XX:n vuorokaudeksi koeajoon, kun ostoa harkitsin. Ajelin tunnin ja tulin kotiin syömään. Siinä se sitten seisoi pihassa seuraavaan päivään jolloin vein takaisin liikkeeseen. Ajattelin, että jos pyörä ei sen vertaa herätä intohimoja, että edes koeajopyörällä ei viitsi huviajelulle lähteä niin se ei varmaankaan ole oikea pyörä ostettavaksi omaksi.
Kestävyyksistä en uskalla sanoa mitään mistään merkistä. Kahta kertaa ei sama mopo ole piiputtanut...
Kawassa on hienoa juuri se mekaaninen ääni, jonka alkuperää en tiedä!![]()
- vesku -
"viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"
Kawathan ovat käyntiääneltään nättejä pelejä.
Itse vaihdoin ensin Yamahasta Kawaan ja ihmettelin Kawan kolinaa, sitten vaihtui Kawa Trumppaan ja nyt Kawakin kuullostaa jammulta.
Pitänee seuraavaksi ostaa -80 diesel Mazda jos meinaa vielä saada kolinat kovemmiksi.
Ja oli muuten vuoden HUONOIN provo.(Fazuttaja @ Elo. 03 2004,21:04) kirjoitti
Toki eihän sitä minkään ihmisen kateellisuudelle voi![]()
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Joensuun lentokenttäajoissa joku veti n.250 tutkaan jonka jälkeen mahtavat siniset savut pakareista. Pyörä jäi parkkiin radan päähän. Siinä helteessä olis voinu levitä mikä kone tahansa, nyt vaan sattu oleen ZZR.
Ps. Ei saanu Busatkaan 300km/h rikottua.