Auttakaa gurut miestä mäessä, eli silmäterästä on regulaattori väsähtänyt (antaa 13 V) ja uusi tarvikeosa olisi Stormilta saatavana 100 euroa halvemmalla kuin alkuperäinen. Tosin Strmilta saatava osa on -98 malliin, joten kysymys kuuluukin, jotta sopiiko se -99 malliin?
Pyörä pitäisi saada nopiasti kuntoon ja varoittelivat, että kun akun varaus tippuu alle 11 V, niin saattaapi ruisku lopettaa toimintansa...ei välttämättä hyvä jos ajossa ollaan.
Kiitos ja kumarrus vastaamaan vaivautuneille.
Pistin sulle privaa.
Life is too short to drink cheap beer.
Jos vain tarvikeosa on speksin mukainen niin pitäisi sopia. Ainakin 98 & 99 malleilla on sama regun varaosanumero Hondan OEM osassa.
En tiedä mitä Stormi veloittaa regusta, mutta David Silver (www.davidsilverspares.co.uk) antoi sen hieman alle 100EUR korvausta vastaan (sis. kuljetuksen). Osa tuli keväällä viikossa. Omastani 98-mallista ko. osa väsähti 31tkm kohdalla.
Joo kyllä osan pitäisi sopia myös -99 malliin, -98 ja -99 malleissa ei ole tapahtunut muutoksia.
Laitoin muutama viikko sitten itselle Stormilta tilatun regun. Se on aika jämäkkää tekoa, painaakin noin kaksi kertaa niin paljon kuin alkuperäinen.
Tuo oli jo toinen kerta kun jouduin vaihtamaan regulaattorin. Alkuperäinen hajosi 57tkm kohdalla ja ensimmäinen ulkomailta tilattu tarvike 65tkm kohdalla. Nyt siis toinen tarvikeosa menossa. Oikeastaan nuo kilometrimäärät ja aika ei vaikuta hajoamistiheyteen vaan lämpö yleensä nuo osat tappaa. Nyt tuli sitten rakennettua laitetuulettimista puhallinpatteri hoitamaan jäähdytystä. Toivottavasti tota osaa ei tartte enää ikinä vaihtaa. Stomin myymä osa on sitten niin paksu ettei tuulettimeksi käy normaali 8x8x2.5 senttiä tuuletin vaan jouduin käyttämään neljää 5x5x1cm tuuletinta.
VFR800 -98:n kanssa taisteleva haluais tietää, et onko mahdollista että säätäjä ei toimi kunnolla kun se lämpenee? Eli ko. r/r antaa noin 14,5V ennen kuin se lämpeää kunnolla ja lämpimänä noin 13,2V. Voisko vika olla säätäjässä vai ottaako joku muu komponentti laturin tehot lämpimänä?
Valitettavasti kun kyseessä on muuten niin loistavan pyörän tyyppivika, niin jotainhan sille pitää tehdä kierteen katkaisemiseksiTietty jos tuo maksaisi vain jonkun 10e, niin paljon väliä, mutta 100e
=> lisäjäähdytys enemmänkin kuin suositeltavaa
Ja jos ei alkup. paikalle jäähy mahdu, siirretään paikkaa niin että mahtuu. Jo pelkkä prosessorille tarkoitettu pikkusiili puhaltimen kanssa parantaa kummasti osan kestoa
![]()
- Pyörä myyty jo pois -
Mulla latausjännite heiluu noin 13,5 - 13,9V välillä. Vaihtelee kierroluvun ja akun varaustilan mukaan.(Farao @ Elo. 31 2004,15:26) kirjoitti
Kyllä nuo sun regulaattorin jännitteet vielä hyväksyttävissä rajoissa liikkuu, mutta kannattaa tarkkailla tilannetta varsinkin ton korkeamman jännitteen suhteen. Se ei kyllä tosta kovin paljoa kestä nousta.
Service manualin mukaan pitkät valot päällä kierroksia 5000 rpm ja latausjännite < 15,5 V
Ducati SS1000DS
Condor A 350
Glymer:in service manuskan mukaan samassa tilanteessa 14 - 14,8 volttia. Lisäksi akku pitää olla täydessä varauksessa kun mittausta tehdään. Onhan tuo alle 15,5V mutta silti, aika isot erot tuntuu kirjoissa olevan.(buddha @ Syys. 03 2004,11:29) kirjoitti
Akku liikkeestä kun latauksesta kyselin niin kertoivat ettei yli 14,4 voltin kannata ladata.