Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
  2. #2
    Voiko olla ettei kukaan ole tehnyt kyseistä modia, vaikka
    XX:än keula on löysä ja jouset maksaa vaan 113 euroa...

    Onko kaikki bläkkärit rauhallisilla vanhoilla herroilla?
  3. #3
    Lainaa (NakuXX @ Kesä. 09 2004,22:08) kirjoitti
    Onko kaikki bläkkärit rauhallisilla vanhoilla herroilla? *
    Joo... Bläkkäreillä ajelee vain tällaiset alle kolmekymppiset matkamotoristit, kuten minä...
    Suzuki GSF 1250SA Bandit -07
    -12 vuotta ilman mopoa-
    Honda CBR 1100XX -99
    Kawasaki ZZR600 -91
    Yamaha RD125LC -86
  4. #4
    perkele kun en oo päässyt ajaan ku alle sata kilsaa ni paha sanoo...mut jos se stanan keula venkuilee ni hetihän ne menee vaihtoon...se kait kovassa ajossa on se ensimmäinen heikko kohta...mut jos hintaa ei ton vertaa enempää oo niin nehän vois vaihtaa vaan jo periaatteesta...mut kertoilkaapa jos niitä vaihdatte tai ajeletta peleillä mis on öhlarit..
    KÄRPÄT KIITTÄÄ....
  5. #5
    Kuka näita jousia kauppaa tuohon hintaan?
    Tuleeko siina "paketissa" öljyt mukana?
    Palojnko tuota öljyä pitää laittaa ja mitä jäykkyyttä?

    -AJ-
  6. #6
    Kyselin neuvoja Öhlärin kilpa-asentajalta joka sanoi että öljyn viskositeettiin ei kannata kajota koska ohuelle öljylle tehty vaimennin ei muutu juurikaan jäykemmäksi öljyä jäykentämällä koska jäykempi öljy vastaavasti myös lämpenee enemmän> ja ohenee lämmetessään (käy järkeen)
    ja saattaa esim. kylmänä keulittaessa tyrkätä stefaa pihalle yms harmia...
    Oikeampi tapa mulkata jäykkyyttä olisi nostaa öljynpintaa, mutta varovasti.
    Ajattelin kokeilla 135mm vakio eli 10 viskositeetin öljyä ja niitä öhlärin jousia...



  7. #7
    Nyt on muuten jouset kotona ja Öhlärin öljyt kans...

    Stefatkin olis hyllyssä valmiina.
    Jokohan viikonloppuna jaksaisi laittaa keulan vireeseen...??
  8. #8
    Lainaa (NakuXX @ Heinä. 15 2004,21:16) kirjoitti
    Nyt on muuten jouset kotona ja Öhlärin öljyt kans...

    Stefatkin olis hyllyssä valmiina.
    Jokohan viikonloppuna jaksaisi laittaa keulan vireeseen...??
    Kerropas sitten kokemuksia uusien jousien asentamisen jälkeen. Kiinnostaa...
  9. #9
    Itse vaihdoin kyseiset jouset + öljyt keväällä ja ei voi muuta sanoa kuin, että pyörä muuttui täysin. Keula ei 'sukella' lähellekkään niin paljon kuin orkkiksilla. Ilmeisesti öhlinsit on lineaariset kun alkuperäiset on progressiiviset?? *Korjatkaa jos olen väärässä. Joka tapauksessa temppu olisi pitänyt tehdä jo aikoja sitten.
  10. #10
    Moi!

    Mistä kannattaa ostaa ja missä asennuttaa? Vai onnistuuko asennus itseltä... kun on täys tumpelo.

    Tietääkö joku erityisesti mistä öhlareita kannattasi täällä Mansen seudulla kysellä?
  11. #11
    MP-Racing on maahantuoja ja heidän sivuilla on listattu jälleenmyyjät. Näytti Tampereellakin olevan useampi.
    Homma ei ole vaikea. Etuputket irti ja jouset + öljyt ulos. Kunnon pesu, jos vaihtaa synteettisiin öljyihin (mm. öhlinsin oma öljy on syntettinen). Sen jälkeen uudet jouset ja öljyt sisään ja paketti kasaan. Ei vaadi edes etuputkien purkamista, vain irroittamisen. Itselläni oli apuna bläkkärin service manuali.
  12. #12
    Lainaa (kopteri @ Heinä. 16 2004,21:15) kirjoitti
    MP-Racing on maahantuoja ja heidän sivuilla on listattu jälleenmyyjät. Näytti Tampereellakin olevan useampi.
    Homma ei ole vaikea. Etuputket irti ja jouset + öljyt ulos. Kunnon pesu, jos vaihtaa synteettisiin öljyihin (mm. öhlinsin oma öljy on syntettinen). Sen jälkeen uudet jouset ja öljyt sisään ja paketti kasaan. Ei vaadi edes etuputkien purkamista, vain irroittamisen. Itselläni oli apuna bläkkärin service manuali.
    Kiitos!
  13.  
  14. #13
    No nyt on jouset keulassa...
    Kaiken jahkauksen jälkeen otettiin kaverin kanssa
    ketjutaljalla keula ilmaan ja purkuun...
    Tämäkin oli perinteinen homma, eli vaikeinta oli aloittaminen.
    Homma on simppeli ja vaivan arvoinen...
    Keulan sukellus jarrutettaessa hävis kokonaan, mikä häiritsi mua jos joutui esim. mutkassa jarruttamaan. *