Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Seuraavaa pyörää haaveillessa on ehdokasjoukko kutistunut seuraaviin : Uusimman mallin Transalp, Varadero ja sitkeästi mukana keikkuva Suzukin V-Storm.
    Tähän asti alla -94 Transalp.

    Kysyisinkin honda-miehiltä (ja naisilta) millainen peli on Varadero? Onko syytä jättää 00-> Transu pois koska on "liian" samalainen kun nykyinen. TM testasi Varaderoa muutama vuosi sitten ja antoi Dual jarruista aika pahaa arvioita, eivät kuulemma sovellu alkuunkaan sorateille mikä olisi harmi sillä niitä tulee ajeltua aika tavalla. Vuodessa tulee 12-15tkm ja noin 40% sorateiltä. Kyydissä ei ole ketään ja tuntuisi reissujen painopiste muuttuvan hiljakseen "entistä pitempiä reissuja isommilla baanoilla"

    Varaderon varaosat näyttäisivät olevan melko hinnakkaita. Omatoiminen huolto kuitenkin vielä onnistuu?
    Onko Varaderon jousitusta mahdollista tiputtaa muutama sentti vai meneekö jousitusgeometriä aivan vituralleen? Lyhyenä kaverina joka sentti toisi hallittavuutta lisää.

    Jos jollaikin on käyttökokemuksia pistäkää ihmeessä muutama lause threadiin !
    Just "nyt" ei bikeä...
  2. #2
    Lainaa (JanMac @ Heinä. 29 2004,21:49) kirjoitti
    Seuraavaa pyörää haaveillessa on ehdokasjoukko kutistunut seuraaviin : Uusimman mallin Transalp, Varadero ja sitkeästi mukana keikkuva Suzukin V-Storm.
    Tähän asti alla -94 Transalp.
    Mukava nussia välillä pilkkua; V-strom, eikä V-storm...

    Hyviä pyöriä varmasti kaikki. Itse olen haaveillut juuri samoista pyöristä, listaan lisättynä vielä Yamaha TDM.
    Yamaha DT 125 LC "87 1994-1996
    Honda CB125T "81 ~2002-
    Honda Transalp 600 "93 *2002-2008
    Yamaha TDM 900 "04 * 2008-2010
    Yamaha TDM 850 "91 2011-
  3. #3
    Tuossa on tuon Varaderon koeajosta juttu ja siinä ainakin noita dual jarruja pidetään yllättävän hyvinä..
    Siellä on lisäksi tekniset tidotkin, hyvä kone siinä ainakin on (itselläni VTR1000).
  4. #4
    Kohta 2 kesää Varaderollla takana. Kaupunkipyöritystä, pikkuteitä ja pitempää matkaa ollaan ajettu, pääsääntöisesti 2 päällä, eikä ole tullut ikävä toisenlaista menopeliä. Takajousitus kantaa hyvin 2 hlöä ja kolme laukkua, kunhan kiristää säätimestä joitakin napsuja. Etupää on täydellä pyörällä ehkä vähän liian löysä, mutta käypänen.

    Kone on mukavan tehokas ja vääntöä riittää vaikka kyykkäreille jaettavaksi.

    Ainoa heikkous on lastatun pyörän paikallaan vääntäminen, painoa on päällä reilut 300 kg ja varpaiden kärjillä tuuppiminen tuntuu huteralta ja ylämäkeen ei mennä metriäkään.

    Hiekkatiellä ajelisin mieluiten yksin, eikä liikaa vauhtia - riippuu tosin rengastuksesta, mulla alla Misukan Anakeet, ovat enempi tehty kovemmalle pinnalle.

    Suurin ero Transuun on varmaan moottorin teho ja pelin paino.
  5. #5
    Niin ja unohtui kommentoida noita jarruja, ERITTÄIN HYVÄT
  6. #6
    Neljäs kesä ja toinen Varadero alla, kilsoja kertynyt 36+42 tuhatta pyöriin.
    Autobaanalla ja vuoristossa ajettu yksin ja kaksin täyspakkausten kanssa hirveissäkin keleissä. Soratiet on jääneet vähän vähemmälle, mutta en kiertämään lähde jos vastaan tulee. Ihan kuulalaakerisora tuntuu pahalta, mutta jos on ajourat niin ei ole mitään hätää, jarrujenkaan kanssa.
    Teho ja erityisesti vääntö riittää hyvin. Jarrut mielestäni erittäin hyvät (niin kuin edellinenkin sanoi), en ymmärrä haukkuja, on varmaan ajettu kilpaa soralla.
    Etujousitus on aika pehmeä, mutta hyvä kun tulee esim. routapahka vastaan.
    Bensaa palaa 6-8 litraa riippuen nopeudesta, Saksassa saa menemään kympinkin, jos ajaa pitkälti yli 150.
    Tiloiltaan vastaavaa pyörää on vaikea löytää, jos on vähänkin mittaa itselle kertynyt.
    On mentävä pan, LT jne. -osastolle, jos lisää haluaa.
    Ehkä huonoin puoli on tuuliherkkyys korkeasta painopisteestä johtuen. Silloilla saa varoa tosissaan täyspakkauksessa.
    Olen ihmetellyt miksi vastaavia pyöriä myydään niinkin vähän Suomessa. Kun ei yli kahtasataa saa kuitenkaan Suomessa ajaa.
    Tee se nyt, huomenna voi olla.....
  7. #7
    Kiitos tiedoista. Tosiaan tuntui aika ihmeellisiltä ne TM.n pyyhkeet, itsellekin tuli mieleen että pojat on vetäny sataa mutkaan ja täyttä jarrua peliin (takarengas luistamaan)

    Kyllä se taitaa olla Varadero seuraava, saa ainakin "täyttä muutosta" rahoilleen kun vaihtaa isompaan kokoluokkaan. Vaihdoin juuri takajarrupalat Transuun, ensikertalaiselta alle 5 min, kaikki pultit suojattu hatuilla ja vaseliinilla. Kyllä Honda on Honda.
    Just "nyt" ei bikeä...
  8. #8
    Eipä niitä testejä kannata uskoa kauheemmin muutenkun moottorin tehojen yms kannalta, ajo-ominaisuuksia ei ees melkein kannata lukea ollenkaan, kannattaa käydä itse koeajamassa.
    - Cagiva Freccia C12R -89
    - Cagiva Planet -01
    - Honda CB 600 F Hornet -00
    - KTM 530 EXC-R SM -08
    - Yamaha MT-01 -05
  9. #9
    Moro!

    Juuri 3 viikkoa tuli ajeltua uudella Varaderolla pitkin eurooppa. Tuli koluttua Puolan tietyöt ja saksan tasaiset baanat ja myös tietysti Itävällan ja saksan alppitiet. Täytyy kyllä sanoa et mahtava on mopo. Väliin pikkasen olisi kaivannut lisää tehoja (aikaisempi mopo tuplaäksä 2002) mutta kaiken puolin kulku ja pysähtyminen toimi kaksipäällä ja 3 laukkua täynnä + tankkilaukku (pirun painava sekin).
    Eräs kirjoitteli et liikuttaminen pers jalkasilla jalanterillä on raskasta ja niinhän se on ja sen myös itse koki (174cm) muutaman kerran ja kerran vieläpä pehmeällä hiekalla (meinas tulla hiki).

    Nyt alkaakin talonrakennusprojekti joten hopeemusta varadero hondan alkuperäisine laukkuineen olisi myynnissä. Mittarissa 7600 kilometriä ja rekisteröity kesäkuussa 2004. 15 500 euroa kun kantaan mulle niin mopon saa matkaan.
  10.  
  11. #10
    Oikea väri, oikeat varusteet, mutta valitettavasti hinta karkaa käsistä ja omakin on myytävä ensin

    Ei kellään ole tuohon jousituksen "laskemiseen" mitään sanottavaa ?
    Just "nyt" ei bikeä...