Kaapissa on Dainesen kaksiosainen nahka-asu. Nyt on puvun mukana tullut hoitoaine käytetty ja pitäisi ostaa jotakin tilalle.
Millä kannattaa nahka-asua käsitellä? Se ei ole ihan sama mitä siihen pintaan laittaa. Mm lähisuutari ei suostunut myymään minulle mitään, kun häneltä ei sopivaa tuotetta löytynyt.
Hakusessa olisi sellainen hyvä levitettävä suoja aine, joka imeytyy nahkaan, eikä tahraa. Lisäksi voisi jollekkin pikasuihkeelle olla käyttöä.
Millä kannattaa puhdistaa nahka-asu? Tähänkin on erikoisaineita..
Oikeassa yläkulmassa on haku-nappi. Siihen sanoiksi nahan hoito ja ruutuun lävähtää useita useasti keskusteltuja topikkia samasta aiheesta.
Bring M. Backalive
Hippopotomonstrosesquippedaliophobia
Miksi et ostaisi samaa ainetta, mitä sait puvun mukana ?
Valmistaja on hyvin suurella todennäköisyydellä Leather Master.
Ota tyhjät pikkupullot mukaan malliksi ja marssi huonekaluliikkeeseen ostamaan nahkasohvan hoitoainetta.
Pakkausta on olemassa kahta eri mallia:
Toisen pakkauksen mukana ON musteenpoistopuikko, mutta sitä ei kannata ostaa, sillä siinä oleva hoitoainepullo on vain 150ml:aa. (sisältö muuten sama)
Pakkaus jossa EI OLE musteenpoistopuikkoa, sisältää 250ml:n pullon hoitoainetta ja 250ml:n pullon puhdistusainetta sekä pari puhdistusriepua ja sientä.
Hintaluokka liikkeestä riippuen noin 20 - 25 euroa.
Itse olen käyttänyt tuota ainetta, enkä löydä huonoa sanottavaa. Pitää vettä ja likaa, itikat irtoavat helposti. Ei haise, tahmaa, tartu eikä vedä mehiläisiä puoleensa.
Lisäksi Dainese suosittelee käytettäväksi juuri kyseistä ainetta (vaikka mitäpä ne nahasta ymmärtävät)
Suosittelen !
A.D
niimpäs löytyykin..
Taisin kokeilla hakua joillakin muilla sanoilla, enkä löytänyt. Tai sitten kirjoitin jonkin sanan väärin.
Minä olen hoitanut nahkasohvat ja takit, sekä kengät
Wolly värittömällä.
Mielestäni erittäin hyvä hoitoaine.
Näin "vanhana" hevoshuijarina neuvon sinut lähimpään ratsastustarvikemyymälään tai tavaratalon eläintarvikeosastolle josta löytyy nahkavarusteiden puhdistukseen tarkoitettua saippuaa tai ns. hyytelöä. Jo ne itsellään hoitavat nahkapintoja hyvin. Lisäksi löytyy erilaisia öljyjä tai rasvoja sekä suihkeita pistää pintaan pesun jälkeen. Itse olen pärjännyt toistaiseksi pelkällä nahkasaippualla joska pukuni ei ole altistunut hirvittäville kaatosateille.
Valjasrasva soveltuu eo. käyttötarkoitukseen erinomaisesti!
Solid as Rock
at least...
Hard as Stone
ko aineella rasvaan tavalliset buutsit jota käytän ajokenkinä. ei tuu vesi läpi...(stoneman @ Elo. 18 2004,10:23) kirjoitti
Kawasaki GPX 750R -89
Kawasaki ZZR 1100 -95
Itsellä myös Dainesen puku, ja kun Dainesen puhdistus-/hoitoaineet loppuivat, siirryin myös valjasrasvan käyttöön. Vaikuttaa ihan asialliselta rasvalta.(stoneman @ Elo. 18 2004,10:23) kirjoitti
Puvun putsaan kostealla rievulla ja tarvittaessa fairya hieman sekaan...
Joidenkin hoitoaineiden kanssa kannattaa olla varuillaan. Yksi tyyppi kertoi käyttäneensä jotain spray-hoitoainetta (turha kysyä mitä, en tiedä;) )ja sen jälkeen radalla ajosta ei tullut enään mitään, kun puvusta tuli hieman liukas.
Jostakin syystä mun kohdalla tämä ajattelu johti täydelliseen fiaskoon. Puvusta tuli niin liukas, että ajaminen oli suorastaan vaikeaa. Aineen seassa saattaa olla silikonia tai aineesta on olemassa kaksi versiota (en muista, että puvun mukana tullut aine olisi tehnyt pukua liukkaaksi vaikka samannimistä olikin).(AppleDrill @ Elo. 02 2004,16:20) kirjoitti
Huonekalu tai kenkä taitaa olla monessakin mielessä eri asia kuin ajopuku. Sittemmin olenkin hakenut nahkarasvat nimenomaan ratsastusliikkeistä. Hevosen selässä kun on myös aika terveellistä pysyä.
1000
Meillä on mp:n lisäksi myös "oikeita" hevosvoimia, joten olen hoitanut nahkapukuni valjasrasvalla.Toimii hyvin. Ja perse pysyy satulassa molemmissa lajeissa.
Wanha pukuni on 20 vuotta vanha ja nahka on vieläkin hyvässä kunnossa. Sisävuorta vaan ei enää ole kuin satunnaisina riekaleina joten ostin tänä kesänä uuden nahkapuvun.
Jos erillistä pesuainetta tarvii niin satulasaippua on hyvä, vaikka pelkällä valjasrasvallakin mun mielestä pärjää.
Ducati SS1000DS
Condor A 350
Jos se vuori alkaa haista minkinraadolle, niin mitenkäs se pestään, ettei nahka kärsi?
Dixi et animam levavi
Yksi tapa pestä nahkapuku on kääntää se nurinpäin hengariin roikkumaan ja pestä se miedolla pesuaineella ja vedellä käsin. Hyvin rasvattu nahka ei kärsi vedestä.
Usein pelkkä kunnon tuuletus saa ihmeitä aikaan.
Nykyään on myös kaikenlaisia hajunsyöjiä. Haju lähtee ja lika jää.
Ducati SS1000DS
Condor A 350
Daineselta saa myös erikseen noita nahanhoitoaineita. Pakkaus sisältää puhdistus- ja hoitoaineet + levityssienen ja liinan.
Valjasrasvaa olen Stormilta muutamalla eurolla ison purkin ostanut ja hyvin on Dainesen kanssa toiminut. Samalla voitelee ja isoimmat ötiäisetkin katoaa. Valittamista en ole keksinyt ja halpaa on ollut joten ei toistaiseksi syytä vaihtaa menettelytapoja.
- vesku -
"viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"
Jos puvusta tulee liukas Leather Masterin hoitoaineilla käsiteltynä, veikkaisin liian suurta annostelua hoidettavaan kohtaan.
Nahka ottaa vastaan vain tietyn määrän hoitoainetta, ja loppu kuivuu pintaan imeytymättä.
Satulaa vasten ilmenevä liukkaus poistuu helposti vaikkapa kostuttamalla froteepyyhe ja pyyhkimällä ylimääräinen hoitoaine pois nahan pinnasta.
Samalla froteepyyhemenetelmällä poistetaan ajolenkillä tarttuneet ötökät helposti puvun pinnasta.
A.D
Ostin kesällä valjasrasvaa, mutta jäi mietityttämään pitäisikö nahka ensin puhdistaa valjassaippualla koska sanovat että nahan pitää olla puhdas ennen kuin vetelee siihen rasvaa?![]()
Tikru 2010
Motorradista luin, että eräs nahkakamppeiden valmistaja suositteli nahkapuvun voitelemista Nivealla tai muulla vastaavalla ihonhoitotuotteella. Pysyy luemma nahka pehmeänä. Saman lähteen mukaan ei kannata kyllästää rasvalla liian usein, etteivät mene huokoset tukkoon tms.
AndersReisen
Reissuverkko
"Musiikki ei ole se, mikä soi, vaan musiikki on se, miksi se, mikä soi, soi niin kuin se soi, silloin kun se soi."
- Leif Segerstam, kapellimestari
"Daineselta saa myös erikseen noita nahanhoitoaineita. Pakkaus sisältää puhdistus- ja hoitoaineet + levityssienen ja liinan. "
Missä Dainesen "omaa" hoitoainetta on saatavilla ?
Onko hintataso millainen, Leathermasterin 250ml hoitoaine + 250ml Soft cleaner + sienet noin 20 - 25 euroa ?
A.D
Jos näin on, niin se on tuon Leathermasterin ominaisuus. Muilla aineilla ei ole samaa ongelmaa ollut.(AppleDrill @ Elo. 21 2004,18:34) kirjoitti
1000