Vihanneksia pilkkoessa .. ?? Miten se voi olla mahdollista.. sehän on naisten hommaa ...(XJR-Roadie @ Touko. 04 2006,14:46) kirjoitti
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
kylillä kuulin.(MattiR @ Touko. 04 2006,14:52) kirjoitti
Its all fun and games until someone gets pregnant...
Ja uskoit sitten .. hö ...(XJR-Roadie @ Touko. 04 2006,14:54) kirjoitti
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
Menee OT eikä liity ketjuihin tai prätkiin millään lailla mutta hetken herpaantuminen tosiaan sattuu... Mulla kävi about 12 vuotta hassusti kun laitoin vähän isompaa venettä laituriin ja rupesin siinä korjailemaan köyttä *--> tuloksena vasemmasta kädestä puuttuu nimettömän, etu- ja keskisormen päät ekaan niveleen asti... Yleisin arvaus ammatiksi on puuseppä... *
Harmi kun silloin ei eletty digiaikaa, olisin saanut esitellä hienoja kuvia täällä *
Tapahtuman jälkeen tietysti kiukutti mutta monesti sen jälkeen oon siunaillut ettei mennyt koko käsi. Voisi mopoilu olla hivenen hankalampaa.
Life sucks and then you die...
Kuolema kuittaa univelat...
Mut eiks se pitäs laittaa niin että isoin vaihde päällä, siis keskiseisontatuella (tietty jollain nurkissa lojuvalla narulla voi laittaa sitten vaikka notkeahkosta koivunoksasta takapään roikkumaan jos ei oo keskitukea) ja kone kierrokset sinne suurimman tehon tietämille, niin siittä kun pruuttaa (kevyesti vain) öljyä ketjuille siittä ketjun ja rattaan välistä niin ei kerkee sormet meneen väliin. Ja jos kerkee kummiskin, painaa pyörän takapään maahan toesella käellä niin pysähtyy ennen pitkää kyl (siksi valitkaa suht ohut koivunoksa, kyykkykuskit huom.)...
Lisäys: Jos taasen on tarkoitus lyhentää sormia, niin sirkkeli 10 000 /min ois ehkä paree, tulee nätimpi jälki.
Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
Jahas ja jos homma menee kerran noin vaikeaksi, niin mä pyydän sitä huoltoaseman "isokeuhkoista" myyjää ruikkimaan vahaa mun ketjulle![]()
FZS 600 -99 ->
R1 -05
Kaverilla neljän vuoden ja itsellä vuoden kokemus pro-oilerista. Ei voi kuin kehua tuotetta sen jälkeen kun on asennuksen saanut puuhasteltua. Enää joutuu ainoastaan ketjujen pesuun/kiristykseen panostamaan ajojen välissä. Aiemmin tuota keskituki ykkönen silmään metodia käytin, mutta pidemmillä matkoilla tällaiselle nysvärille joka tankillisella ketjujen rasvaus alkoi sapettamaan (sateella 100km väleillä). Nyt voi käyttää paremmin voitelevaa peräöljyä tms... mistä sattuu itse pitämään ja tarkkailla vain pullossa öljyn riittävyyttä. Kardaanihan on sitten se toinen vaihtoehto jos sormia haluaa suojella.
Tietämätön voi olla mutta ei saa sentään olla noin tyhmä että menee sormiansa katkomaan...(CBX_Raider @ Touko. 04 2006,14:26) kirjoitti
![]()
Kuten Luigi on todennut: Oikeassa moottoripyörässä on kardaani.![]()
<p><em>Nipa</em></p>
No on täällä niin toheloitakin, jotka katkoo sormet sellasellakin....jos niissä kardaanimopoissa teho riittää siihen(Guzzi Nipa @ Touko. 04 2006,20:57) kirjoitti
![]()
"Jos viistoistavuotiasta sais."
990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
Tekniikkalaji ihan selevästi(Köpi @ Elo. 02 2004,15:41) kirjoitti
![]()
Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
Suzuki GSX-750F
Jaaha, läheltä liippaava aihe. Tossa huhtikuun alkupuolella mulla jäi sormi töissä hammasrattaiden väliin ja lopputuloksena on että nimettömästä lähti kynnen mitta sormesta pois, ja lääkäri sitten pätki luuta saman verran. No kuitenkin, opin ainakin etten tunge käsiäni minkään nopeasti pyörivän/ liikkuvan osan väliin, oli se sormi täysmittaisena vaan niin paljon komeamman näköinen :Ja rälläköinnissäkin oppinut omien rillien lisäksi käyttämään suojalaseja, kantapään kautta sekin tietysti meni eli pari kertaa samana talvena kävin ensiavussa poistattelemassa kipinöitä. Sekään ei tunnu niin hyvältä että siihen jäis koukkuun
![]()
1198+RG500
Minu enolla joskus kävi moottoripyörää huoltaessa noin. Lähti oikean käden kolmesta keskimmäisestä sormesta palat pois tuosta viimeisien nivelten kohdalta. Eli just kynnen mitta![]()
Rakkautta on pitää kädessä hänen moponsa likaisia muttereita.
Eipähän haukuta pitkäkyntiseksi.
On sitä lääkäri pari kertaa kaivellu sarveiskalvosta vieraita partikkeleita, ei hauskaa.
Mutta sattui kerran aika likipiti-homma, kun jäi vahingossa kolme sormea erään laitteen hydraulisen kääntömekanismin väliin, oli semmoinen työhanska kädessä, enkä heti tiennyt sanoa miten kävi. Ajattelin että: "Poikki ovat, voihan p...le." Mutta kun apu tuli paikalle ja saatiin sorkkarauta mulle käteen ja väänsin kääntölaitetta sen verran että sain näppini pois sieltä välistä, niin oli se vaan poijjaat mukava kattella kun oli semmonen seittemisen milliä jäänyt väliä, eikä sormille lopulta tullut mitään. Hetken aikaa ne näytti aika huonoilta. Suosittelen sormien varjelua...![]()
Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
Offtopikiksi menee, mutta niin on näköjään mennyt muillakin, joten pistetään samaan syssyyn.
Entisellä työkaverilla jäi molempien käsien etu- ja keskisormet hydraulisen pellintaivutuskoneen terien väliin. Kaikki em. sormet lyhenivät 0,5 -1 kynnenmittayksikköä ja kesti todella kauan että paranivat työkuntoon.
Kaveri vietiin lasarettiin ja me muut jäätiin töllistelemään risoissa työrukkasissa olleita muussaantuneita sormenpäitä.
Olivat aika roisia katseltavaa eikä työt oikein maittaneet loppupäivän aikana.
Its all fun and games until someone gets pregnant...