Tulokset 1:stä 19:een 19:sta
  1. #1
    Olisi tarkoitus poistaa vanteista maali ja kiilloitaa ne. Onko kukaantehnyt ko. hommaa XJR:n ? Onko helppo homma?
    KTM 300 EXC -06 Yamaha T-Max 500 -01
    Ex. Yamaha Wild Star 1600 -02 Ex.Triumph Speed Triple II -08 Ex. pyörä XJR 1200 SP -98 Ex. XT 600 Z Tenere *Ex *IT 250
  2. #2

    Tunnus suljettu
    Liittyi Jul 2004
    Jyväskylä
    Jos meinaat kiillottaa vanteet kokonaan, niin on suhteellisen isotöinen homma. Puolat/keskiöt ja pienet koloset tuppaavat olemaan v-mäiset kiillottaa. Talvella on tietysti yleensä luppoaikaa..

    Jos meinaat kiillottaa vanteet reunat, niin sitten huomattavasti iisimpi jopi. Santapaperilla 600, 800, 1000, 1200 vedellä, sitten lumppulaikkaa ja kiillotustököttiä. Itse tein omaan räpättimeen näin, eikä ollut mikään paha homma. Aikaa meni ehkäpä 3 tuntia/molemmat vanteet.
    Olet, jos ajat..!! Ajat, jos et..!!
  3. #3
    Joo reunat pelkästään. Olisikohan maalinpoistoaine kova sana?
    KTM 300 EXC -06 Yamaha T-Max 500 -01
    Ex. Yamaha Wild Star 1600 -02 Ex.Triumph Speed Triple II -08 Ex. pyörä XJR 1200 SP -98 Ex. XT 600 Z Tenere *Ex *IT 250
  4. #4
    Lainaa (XJR @ Elo. 02 2004,18:53) kirjoitti
    Olisikohan maalinpoistoaine kova sana?
    Ei tepsiny mulla ainakaan nitromorse pulverimaaliin.
  5. #5
    Joissakin Jammun malleissa on ns. kampajälki siinä vanteen reunassa, eli ei ihan helppo homma saada sileäksi...
  6. #6
    Milläs ootte suojannu sen vanteen keskiosan? Jeesusteipillä tms? Ite ajattelin et jos tossa talvella jaksais ottaa omat rinkulat projektiksi. Kehät siis vaan...
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  7. #7
    Minuakin ko. homma kiinnostais vaikkei mulla pianoa olekaan...

    Oletteko hoitaneet homman ihan vaan pyörät kiinni mopossa ja mopo pukille? Vai oletteko irrotelleet fillareita? Tai ite kumeja vanteilta? Jos vetää jollain porakonelaikalla tms. niin onko vaaraa että vanteelle tai gummille tulee liian kuumat oltavat?
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  8. #8
    Taisin joskus naapurifoorumilla ehdottaa, kun tuo ParjanFin oli kiillottannu vantehia, että jos vaikka laittas keskituella isoo pykälää ja hiukan kierrosta pannuun, ja sitten porakonelaikalla toisiappäin, niin nopeutusko kiilloitus kenties. Ei saanu kyllä mitään suurta kannatusta...

    Mutta nopeuttas se silti varmaan vähän. Etuvanteelle pitäis sitte keksiä jokin toinen systeemi... Etupyärä ylös ja toinen mopo siihin eteen ja sitten sama homma, mutta siten että etummaisen mopon takakummi pyärittäis sitä takimmaisen etuvannetta. Hmm...toi alkas kuulostaa...
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
  9. #9
    Itse myös tästä aiheesta aiemmin innostuin ja takaraivossa pyörinyt tämä ajatus.
    Eilen kun kävin mopoa mulkoilemassa niin sattui silmään molemmissa vanteissa kohtalaisen reilut vannepainot. Olivat siihen renkaanvaihdossa syksyllä näemmä ilmestyneet.
    Ne pitänee heittää veke ennen kiillotusta ja kiillotuksen jälkeen niitä ei koskaan enää käytetä? Aika hassun näkönen vois olla kiillotetussa vanteessa mustat köntit..

    Vaikuttaakos tuo tasapainoituksen poisto minkä verran ajo-ominaisuuksiin?

    Vai onko tälle asialle (kiillotetut vanteet + tasapainotus) joku ratkaisu?
    Hajaantukaa. Täällä ei ole mitään nähtävää.
  10. #10
    Sepä onkin mielenkiintoinen kysymys nuo tasapainotus klöntit kiillotetussa vanteessa.Pakko kait ne on siihen panna,vaikkei kyllä mitkään kovin sexyn näköset olekkaan?i think so.Ite aattelin käyttää vanteet ensin maalaamossa ja sit sorvissa että saa reunat kiiltäviksi,ainoo ongelma tossa on että joka paikassa ei ole semmosia vehkeitä että saa vanteen kiinnitettyä sorviin.Ja jos ei semmosta putiikkia löydy niin ei kai siinä auta kun käsipelillä hinkata vanteenreunat kiiltäviksi.Onhan tässä talven iltapuhteet aikaa.
  11. #11
    Lainaa (Georg @ Elo. 01 2004,18:12) kirjoitti
    Jos meinaat kiillottaa vanteet kokonaan, niin on suhteellisen isotöinen homma. Puolat/keskiöt ja pienet koloset tuppaavat olemaan v-mäiset kiillottaa. Talvella on tietysti yleensä luppoaikaa..

    Jos meinaat kiillottaa vanteet reunat, niin sitten huomattavasti iisimpi jopi. Santapaperilla 600, 800, 1000, 1200 vedellä, sitten lumppulaikkaa ja kiillotustököttiä. Itse tein omaan räpättimeen näin, eikä ollut mikään paha homma. Aikaa meni ehkäpä 3 tuntia/molemmat vanteet.
    Olisiko "jorilla" laittaa kuvaa vanteista?
    Kiinnostais vaan nähdä lopputulos
  12. #12
    Lainaa (napoleon @ Joulu. 18 2004,17:17) kirjoitti
    Sepä onkin mielenkiintoinen kysymys nuo tasapainotus klöntit kiillotetussa vanteessa.Pakko kait ne on siihen panna,vaikkei kyllä mitkään kovin sexyn näköset olekkaan
    Tasapainotuksessa voi käyttää tasapainotuskoneen asetusta, jossa se laskee vain yhden painoköntin mukaan ja vanteen keskelle. Käytännössä laitetaan kiiltävät liimapainot vanteen keski"vallin" molemmin puolin. Eikä kyllä tärise, tai sitten jollain on tasapainotuspeppu =) Näin jää kiillotettu reuna kliiniksi...
    Kitka miehen tiellä pitää!
  13. #13

    Tunnus suljettu
    Liittyi Jul 2004
    Jyväskylä
    Lainaa (MotorArse @ Joulu. 18 2004,17:50) kirjoitti
    Lainaa (Georg @ Elo. 01 2004,18:12) kirjoitti
    Jos meinaat kiillottaa vanteet kokonaan, niin on suhteellisen isotöinen homma. Puolat/keskiöt ja pienet koloset tuppaavat olemaan v-mäiset kiillottaa. Talvella on tietysti yleensä luppoaikaa..

    Jos meinaat kiillottaa vanteet reunat, niin sitten huomattavasti iisimpi jopi. Santapaperilla 600, 800, 1000, 1200 vedellä, sitten lumppulaikkaa ja kiillotustököttiä. Itse tein omaan räpättimeen näin, eikä ollut mikään paha homma. Aikaa meni ehkäpä 3 tuntia/molemmat vanteet.
    Olisiko "jorilla" laittaa kuvaa vanteista?
    Kiinnostais vaan nähdä lopputulos
    Tuossa on pari fotoa moposta, mutta en muista, näkyykö vanteen reunat miten selvästi, kun tämä ihanainen työpaikan nettiselain ei päästä mua kattomaan noita sivuja..

    http://f2.pg.photos.yahoo.com/ph.....src=ph
    Olet, jos ajat..!! Ajat, jos et..!!
  14. #14
    No nyt on vanteen reunat kiillotettu. Ei ole mikään pahahomma jos ei halua sitä kampakuviota pois ( ei taida näkyä juurikaan) Takavanteen kiillotin paikallaan maalinpoisto hyytelöä pensselillä muutamaan kertaan vesipesu ja lumppulaikalla ja cromi polis vahaa päälle. Etuvanteen kanssa taistelin huomatavasti pidempään irroitin pyörän ja poistin jarrulevyt että sai paremmin tilaa hioin pinnan sileäksi santapaperilla ja sen jälkeen lumppulaikalla. Kokeilin kolmea eri vahaa ja cromi polis jota saa autotarvike liikkeistä oli paras.
    KTM 300 EXC -06 Yamaha T-Max 500 -01
    Ex. Yamaha Wild Star 1600 -02 Ex.Triumph Speed Triple II -08 Ex. pyörä XJR 1200 SP -98 Ex. XT 600 Z Tenere *Ex *IT 250
  15. #15
    Mulla on myös XJR, joten heitä vinkkiä. Luuletko, että etuvanteen osalta menis samalla lailla ku takavanne eli vanne paikallaan, Nitromorsea ja pesua + kiillotusta + vahausta?
    Ettei tarvis pyörää irrotella ja hiekkapapereilla pelleillä?

    Kauas muuten meni touhuissa?
    Hajaantukaa. Täällä ei ole mitään nähtävää.
  16. #16
    Vähän ahdasta on edessä, mutta kai se mahdollista on tehdä paikallaankin. Vähän joutuu tunkata koneen alta että saa etupyörän ilmaan, mulla oli kaksi haitaritunkkia runkoputkien alla. Aikaa on paha sanoa turpatalkoissa kun meni puolet ajasta, mutta kyllä sen 6 tunnissa tekee. Lumppulaikan halkaisia oli n. 10 cm. ja pyöritin sitä akkukoneella.
    KTM 300 EXC -06 Yamaha T-Max 500 -01
    Ex. Yamaha Wild Star 1600 -02 Ex.Triumph Speed Triple II -08 Ex. pyörä XJR 1200 SP -98 Ex. XT 600 Z Tenere *Ex *IT 250
  17. #17
    No niin.
    Tuonne MP-Talli -puolelle jo tämän laitoinkin, mutta tuleepa klousattua tämä aihe mun puolesta.

    Tulipa siis minunkin homma tehtyä ja pyöränä nimenomaan otsikon Xjr.

    Pienimuotoinen tarina kuvineen päivineen löytyy täältä.

    Saa tosiaan kommentoida, jos on epäloogisuuksia tai muuten vain.
    Hajaantukaa. Täällä ei ole mitään nähtävää.
  18. #18
    Lainaa (Foto @ Joulu. 17 2004,19:22) kirjoitti
    Vaikuttaakos tuo tasapainoituksen poisto minkä verran ajo-ominaisuuksiin?
    Juttelin tossa erään rengasmiehen kanssa, joka harrastaa pyöriä, "tehoja lisää, tehoja lisää tyyliin", niin hän sanoi ettei ikinä oo tasapainottanu renkaita eikä kuulemma oo mitään haitannu?? Tällä ukolla on autorenkasliike jossa vaihtaa joskus mopottimen kumeja vanteelle. Siellä kävin itekki kumin vaihdattamassa, otti muutaman €uron, mut tasapainotusta ei sen vehkeil pysty mp-renkaisiin duunaan. Ite painelin sit kuitenkin renkaineni MP-Jäppiselle, joka muutamaa €uroo vastaan tasapainotti.



  19.  
  20. #19
    hianot tuli!
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.