Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
  1. #1
    Pyörässä ei mene enää virrat päälle. Laitoin akun laturiin, mutta näytti olevan täynnä. Akku on n. 4 v. vanha, suljettu paketti.

    Onko vika todennäköisesti akussa (vaikka näytti olevan täysi) vai mahd. jossain muualla?
    <p>...</p>
  2. #2
    Lainaa (hannu11 @ Touko. 17 2009,20:26) kirjoitti
    Pyörässä ei mene enää virrat päälle. Laitoin akun laturiin, mutta näytti olevan täynnä. Akku on n. 4 v. vanha, suljettu paketti.

    Onko vika todennäköisesti akussa (vaikka näytti olevan täysi) vai mahd. jossain muualla?
    voi se olla muuallakin vika esim virtalukonpohja tai jokin pääsulake? en tiedä onko näissä sellaista . mittaa akku yleismittarilla paljon siinä on jännitettä ja paljon silloin kun laitat virrat päälle. jos jännite tippuu paljon niin akku sökö



    Ninja 636 -04
  3. #3
    Lainaa (PzQ86 @ Touko. 17 2009,20:33) kirjoitti
    mittaa akku yleismittarilla paljon siinä on jännitettä ja paljon silloin kun laitat virrat päälle. jos jännite tippuu paljon niin akku sökö
    OK. Eli noin saan tarkistettua akun kunnon? Jos jännite pysyy suht paikoillaan niin akku on ehjä?
    <p>...</p>
  4. #4
    Ja jos puhutaan täydestä akusta niin siellä pitäisi olla noin 12,5 V. Kun virran laittaa päälle niin pitäisi olla edelleen n. 12 V.

    Jos pääset niin pitkälle että on mahdollista startata niin jännitteen ei tulisi tippua 10,0-10,5 V alle.

    ECU tarvitsee yleensä vähintään n. 9 V toimiakseen.
    Aprilia Mille R -03

    Ex. Speedmaster 2003
  5.  
  6. #5
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."