Juuri näin.(Mopottelija @ Touko. 19 2009,05:57) kirjoitti
Ja jos tuli lyötyä laakerit liika tiukkaan sisäholkkia vasten (= ahdistaa jo ennen akselin asennusta) niin akseli paikoilleen oikeaan momentiin jonka jälkeen pieni napakka isku vasaralla akselin molempiin päihin niin laakerit hakee paikkansa.
Honda CBR1000F -99
ex Honda CBX750F -85
Kannattaisko yleensä heti alkuunsa ottaa etupyörä kainaloon ja uusi laakeri taskuun ja mennä vaikka johonkin autokorjaamoon niin prässillä ottavat vanhan pois ja uuden tilalle? Eivät varmaan jossain kellaripuljussa paljoa ota siitä
Yleensä menee aika kovakouraiseksi työksi...
Ja lämpöä mukaan irrotukseen ja asennukseen niin ei tartte takoa laakereita ja pesiä romuksi.
HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Eilen ihan moottoripyörämekaanikko neuvoi että holkilla kuuluu olla hieman liikkumavaraa, ettei ala ahistamaan. No löin kuitenkin teidän neuvojen mukaan laakerin pohjaan asti, mutta silti kiristyksen jälkeen ei pyöri vapaasti. Takapäähän laitoin tänään uudet laakerit ja siinä ei vastaavaa tapahdunut. Pitää vielä kerran kattoa toi etupää että mikä siellä mättää. Saattaa olla että yks uusista stefoista tekee tuon ku se oli pari milliä liian paksu ja sen päälle tulee sitten tuo mittarinpyörittimen mokkula. Tässä mallissa on se nopeusmittarin pyöritin siellä etuakselissa.
Ja mitä noihin "vie pajalle" kommentteihin tulee niin ainakin omalla kohdalla tähän harrastukseen kuuluu se että kaikki mitä pystyy tekemään ite niin myös tehdään. Ei se aina ole siitä rahastakaan kiinni vaan halusta oppia uutta ja ite tekemällä siitä myös saa enemmän irti. Vaikkakin se välillä saattaa tuntua niin vit**maiselta ryömia tallinlattialla sormet veressä etsien niitä hävinneitä muttereita
Edit: Vika löytyi ja tuo stefahan siellä ahisti. Laitoin vanhan paikoilleen ja johan alkoi rengas pyörimään vapaasti