Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 34:een 34:sta
  1. #31
    Lainaa (Mopottelija @ Touko. 19 2009,05:57) kirjoitti
    "Toiselta puolelta en laakeria lyönyt ihan pohjaan asti etteivät ne ala ahistamaan sitä väliholkkia jotta sillä on pieni liikkumavara"

    Eli yllämainittu meni pieleen. Sen sisäholkin pitäisi vastata kummankin puolen laakerin sisäkehään ja estää akselia kiristettäessä sisäkehien (ja laakerin) aksiaalinen kuormittuminen.

    Eli naputtele se toinenkin laakeri pohjaan asti, sisäholkin pitää vastata tiukasti laakerin sisäkehiin.
    Juuri näin.

    Ja jos tuli lyötyä laakerit liika tiukkaan sisäholkkia vasten (= ahdistaa jo ennen akselin asennusta) niin akseli paikoilleen oikeaan momentiin jonka jälkeen pieni napakka isku vasaralla akselin molempiin päihin niin laakerit hakee paikkansa.
    Honda CBR1000F -99
    ex Honda CBX750F -85
  2. #32
    Kannattaisko yleensä heti alkuunsa ottaa etupyörä kainaloon ja uusi laakeri taskuun ja mennä vaikka johonkin autokorjaamoon niin prässillä ottavat vanhan pois ja uuden tilalle? Eivät varmaan jossain kellaripuljussa paljoa ota siitä

    Yleensä menee aika kovakouraiseksi työksi...



  3. #33
    Ja lämpöä mukaan irrotukseen ja asennukseen niin ei tartte takoa laakereita ja pesiä romuksi.



    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  4.  
  5. #34
    Eilen ihan moottoripyörämekaanikko neuvoi että holkilla kuuluu olla hieman liikkumavaraa, ettei ala ahistamaan. No löin kuitenkin teidän neuvojen mukaan laakerin pohjaan asti, mutta silti kiristyksen jälkeen ei pyöri vapaasti. Takapäähän laitoin tänään uudet laakerit ja siinä ei vastaavaa tapahdunut. Pitää vielä kerran kattoa toi etupää että mikä siellä mättää. Saattaa olla että yks uusista stefoista tekee tuon ku se oli pari milliä liian paksu ja sen päälle tulee sitten tuo mittarinpyörittimen mokkula. Tässä mallissa on se nopeusmittarin pyöritin siellä etuakselissa.

    Ja mitä noihin "vie pajalle" kommentteihin tulee niin ainakin omalla kohdalla tähän harrastukseen kuuluu se että kaikki mitä pystyy tekemään ite niin myös tehdään. Ei se aina ole siitä rahastakaan kiinni vaan halusta oppia uutta ja ite tekemällä siitä myös saa enemmän irti. Vaikkakin se välillä saattaa tuntua niin vit**maiselta ryömia tallinlattialla sormet veressä etsien niitä hävinneitä muttereita

    Edit: Vika löytyi ja tuo stefahan siellä ahisti. Laitoin vanhan paikoilleen ja johan alkoi rengas pyörimään vapaasti



Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12