Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
    Moi

Olen ajatellut vaihtaa nykyisen pyöräni (K12RS) uuteen ensi vuodelle ja miettinyt yhtenä vaihtoehtona FJR:ää. Olisin enemmän kiinnostunut arkipäivän kokemuksista, niin nurkkapyörityksistä kuin matkoiltakin. Moto lehden jutun luin ja johan siitä jotakin osviittaa sain, mutta omistajien kommentit on aina hyviä. Miten on toiminut? onko huollatus ollut kuinka hintavaa? naarmuuntuuko ja rikkoituvatko muoviosat helposti -kahdessa FJR:ssä olen nähnyt murtumia katteissa, joten mietin, että kuinka kestäviä on muoviosat- ? laukut näyttävät toimivilta, miten on käytäntö osoittanut? Oletteko tehneet mitä päivityksiä oman mieltymyksenne johdosta? Viihtyykö suttura takapenkillä, vai onko tuuli pyörittänyt motarilla ?

Ihan siis jokapäiväisiä kokemuksia kysyn, sillä tehoa ja näköä siinä on ja mutkat taituu komiasti.
    Itsekin jokin aika sitten kyselin hiukan samoja asioita, eli tutkipas sinäkin jo aiemmin tällä palstalla käytyjä keskusteluja aiheesta FJR, vaikkapa hakua apuna käyttäen!

Löytyypi aika paljon jo juttua ennestään
    Ajan ensimmäistä kesää FJR 1300:lla (-02) ja kokemusta on 5000 km:n verran.Pyörä on loistava matkapyörä kaksi päällä kulkienkin,takapenkkiläinen vain parantaa matkustusmukavuut-
    ta ja vähentää takapoxin aiheuttamaa pyörteilyä.Alkuperäisen laukkusarjan ja sisäkassien tilavuus riittää hyvin parin viikon matkavarusetarpeisiin.Kulutus kaksin kulkien varusteineen on 5,2 l:n luokaa ja teho riittää. Pyörä on myös yllättävän ketterä kaupunkiliikenteessäkin.Alkuperäinen tuulilasi on hiukan liian matala ja aiheuttu pyörteitä kypärään ja melua kypärän sisään, mutta tilasin amerikoista (www.ceebaileys.com/yamaha) 100 mm korkeamman,nyt se pelaa niin kuin pitääkin.FJR on loistovalinta.
    Laiska, mutta päättäväinen.
    Mulla on FJR -04 tän vuotinen hankinta. Nyt on 10tkm takana ja mitään vikaavikaa ei ole ollut, katteetkin pysyy kyllä hyvin kiinni eikä halkeemia oo näkynyt. Eikä muutenkaan ole osat naarmuuntunut sen enempää kun muissakaan.

Kahvanlämmittimet on kyllä aika tehottomat verrattuna aikasempaan GS Bemariin, tarkistivat huollossa että ei niissä vikaa ole = ominaisuus. 10 tkm huolto maksoi 180 ecua, kuten tossa toisessa topicissa tuli sanottua. Hienoo on se että Yamahalla on ainakin pääkaupunkiseudulla 4 huoltopistettä vrt. BMW:n 1...

Takapenkiltä ei ole valitusta kuulunut, hyvin kulkee kyytiläinenkin mukana ja teho sekä ajo-ominaisuudet riittää hyvin kaksistaankin ajaessa.

Myös laukut on tänäkesänä testattu Saksassa ja Suomessa valitettavan kovissa vesisateissa ja kamat pysyy kuivina. Miksihän muuten aina sivulaukkujen manuaaleissa varotellaan että ei sais ajaa yli 130km/h, se on aika vähän Saksassa, tosin ei ne pudonnut reilusti yli 200 vauhdissakaan
    FJR:ssä kuten monissa muissakin muovipäällysteisissä pyörissä katteet rikkoontuvat helposti kun ei pidä kumipuolea alaspäin. Hyvin on kestänyt normaalia käyttöä katteet. FJR ei ole niitä kevyimpiä pyöriä ja kyllähän sen nurin saa kohtuu helposti seisaaltaan/kävelyvauhdista jos ei ole tarkkana.

Itse itseä täydentäen kun jo aiemmin kokemuksia kerroin. Tänä kesänä BB1500:n ajoin (kunhan sais kupongit postiin) ja yllätyin kuinka helposti fysiikan puolesta tuo meni. Ei pahemmin kivistänyt/puuduttanut. Ajoasento on varsin miellyttävä/sopiva pitkille matkoille.

Kulutus BB1500:lla oli 5l ekalle 1000 mailille ja 5.1l sitten keskimäärin koko matkalle. Viimeinen 500 mailia oli enemmän moottoritietä (ja nopeampaa ajoa) sisältävää pätkää.
    Kokemusta 17000km edestä.Ainoat miinukset omalta kohdaltani tulee plexistä ja kyytiläinen kyydissä.Vakio plexillä en saa sopivaa asentoa rukattua, etteikö tuuli päätä heiluta.Omassa -03 mallissa on se hiukka pidempi vakiomuovi.Ja kyytiläinen kyydissä, tuuli heittää päätä vielä enemmän ja on jokun verran raskaampi käsitellä pyörää esim kaupunkiajossa.Varmaan punttisalisali ensi talvena tekisi tohon asiaan korjauksen.DEVILIN vaimentajat laitoin keväällä ja äänet on tosiaan "miehekkäät".Muuten aivan loistava pitkänmatkan pyörä ja miksei myös kioskilla käyntiin!
  7.  
    Moi.
    Mulla on FJR mallia 2003, ajettu 13000 km.
    Pyörään pääpyin pitkän hapuilun kautta.
    Kawa ZZR 1100, Honda Gold Wing 1500, Honda Superblackbird XX 1100, Honda CBR 1000 F ja sitten tämä löytöni, kahden kesän empimisen jälkee ja koeajettuani 500 km.

Pyörä on mielestäni todella OK.
    On tehoa ja ketterä, sekä tukeva ajaa, kaksistaankin.
    Eikä muuten ole niitä pirun ketjuja rassattavana.
    Tuohon pleksiasiaan olen myöskin tehnyt muutoksen.
    Ostin Giwin spoileripleksin, maksoi vain noin 60 euroa, kun alkuperäinen korkeampi taitaa maksaa lähes 500 euroa.
    Toimii minulla ihan hyvin (pituuteni 177cm).
    Katteet kestävät varmaankin, kunhan pitää pyöränsä pystyssä.

Tilasin nyt Devil Trophy sliparit, odotan saudin kuulemista !!!

Itse suosittelen tätä pyörää kaikille, jotka mielivät ajaa pitkälle väsymättä ja takaraivossa elää pieni piru, joka käskee välillä irroittelemaan. Minulla tuolainen kaveri on.
    Mieluummin mopolla sateeseen, kuin kotona tossun alla )

http://www.meikamotoristi.com