Josko jollakin olisi kokemusta Wunderlich:in myymistä 2v koneisiin tarkoitetuista sarjoista? Luettelon perusteella sarja näyttää täydelliseltä ja mitään muuta ei pitäisi tarvita.
Koneeseen on laitettu Siebenrockin sylinteri ja mäntä sarja, pidemmällä tahkoamisella esim. soratiellä missä nopeus ei ole kovin kova mutta kierroksia tulee käytettyä saa öljyn lämmöt nousemaan 130C asteen paikkeille mikä taitaa olla vähän liikaa?
Lisäpalan laittaminen öljypohjaan voisi tietenkin kanssa jeesata, mutta jo nyt tossa gessussa on katumallin syvä amme ja lisäpalan kanssa siitä kasvaisi melkoinen tötterö...
CRF1100L, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
Ko. asiasta taisi olla joskus aiemminkin puhetta... Alkuperäinen öljytilavuus on muistaakseni aika pieni ja isommalla oljypohjalla, lisävälipalikalla ja jäähdyttimellä voi vaikuttaa öljynlämpöön. Katumallissa ei ole alunperin suurempi öljypohja mutta ainakin 100 RS- ja RT-malleissa on tuo jäähdytin kokokatteen vuoksi kuten myös 100 GS:ssä.
Paljonkos se öljytilavuus on nyt? Alkuperäisellä tilavuudella, jotakin 2,5 l, suositellaan öljynvaihtoväliksi 4000 km.
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
Juu, olenhan mä noista lämmöistä tainnu aiemminkin voivotella.
Toi öljyn määrä mikä siihen uppoaa on itsellenikin köh köh pieni mysteeri. (Vaikka toi pyörä jo toista kesää onkin..) Öljyn ostan omaan 10l irtopönttöön ja en ole kertaakaan saanut aikaiseksi mitata määrää... Kohta on öljyhuolto tulossa niin voisi sitten koittaa ryhdistäytyä. Toi konehan on jostakin katumallista peräisin, ilmeisesti R100-perusmallista koska siinä ei tosiaan ole jäähdytystä ollut.
Siitä itse asiassa kuvittelin tuon olevan isompi pohja, kun sovittelin tallin nurkissa joutilaana pyörivää hiukan toisenmallista pohjaa paikalleen ja se tökkäsi öljypumpun imutöttöröön kiinni ja on muutenkin matalamman oloinen. Sillä vaan sitä testailin talvella kun oli meininkinä tehdä siihen paikat pohjapanssarin kiinnitykselle. Se voi kyllä olla peräisin jostain aatun aikaisesta esibemusta.
Vaaran Ismo vihjaili Taiwanista (???) mahdollisesti saatavan pohjaa johon on tehty kolme kappaletta pitkittäisiä putkia, siis päistään ulos auki olevia.
Näiden läpi sitten virtailee mukavasti viilentävää ilmaa ja tilavuuskin kasvaa. Wuedollakin on kai joskus ollut vastaava viritys listoillaan. Se voisi olla kyllä aika eksoottinen palikka.
Vaihtoväli ei ole mennyt pitkäksi, kolmen ja puolen - neljän tonnin luokkaa näkyy kirjanpidon mukaan olevan.
Ehkä sille tulee ensi talvena tai vielä kesänkin aikana jotakin tehtyä. Mielessä pyörii myös kaksoissytyksen ja kireämmän nokkakepin kokeilu talvella.. Hoh hoijjaa, milloinkohan sitä tulisi järkiinsä ja älyäisi ostaa kaupasta valmiin mopon?![]()
CRF1100L, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
Milloin on kaupasta alkanut saada valmiita pyöriä?(antti @ Heinä. 26 2004,21:25) kirjoitti
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45