Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
  1. #1
    Pojan kanssa käytiin serkkupoikaa moikkaamassa Tokiossa ja lähiympäristössä. Japanin kuvia täällä. Myös mopoilukuvia.

    Vuokrattiin mopo viikonlopuksi ja ajeltiin pitkin Japanin vuoria ja maaseutua. Ja se täytyy todeta, että mutkateitä riitti *. Teiden kunto, profiili, mutkat jne. ovat varmaan maailman parhaita, ei vedä Alppien maisemat tai tiet vertoja ... superlatiivit loppuivat jo heti lauantaiaamuna .

    Sellainen jännä yksityiskohta täytyy mainita, että Japanissa on laissa kiellettyä ajaa moottoriteillä kaks päällä, mutta täysin mahdotonta käytännössä päästä Tokiosta ulos ilman, että käyttää niitä. Niin eiköhän meidätkin pysäytetty valkoisella Skylinella. Autosta hyppää ulos kaks poliisia integraalikypärät päässä, enkä ole koskaan tavannut niin kohteliaita poliiseja . Anteeksipyydellen selittivät, ettemme saa ajaa kaks päällä moottoritiellä ja ohjasivat meidän seuraavalle rampille, ja kumartelivat vielä kun ajoimme pois

    Hena
    Honda CBR1000RR -08
  2. #2
    Todella upeita kuvia! Taatusti eksoottisimpia mp-reissuja!
    Mitäs tuollapäin maailmaa maksaa mp:n vuokraaminen?

    ...tahtoo kans...
    Life is a bitch... but ain't it funny to fuck it!?!!
  3. #3
    Lainaa (jenssode @ Heinä. 25 2004,13:08) kirjoitti
    Mitäs tuollapäin maailmaa maksaa mp:n vuokraaminen?
    Meillä maksoi n. 200 euroa, perjantai-illasta sunnuntai-iltaan. Japanissa kannattaa vuokrata ulkomaalainen pyörä, ei japanilaista. Europyörät ainakin saa vuokrattua noin puolella hinnalla. Mopoliikkeet vuokraavat niitä edullisesti vähän niinku promootiotarkoituksessa. Eli noissa kuvissa Bemari on vuokrattu, Fazer on serkun oma.

    Hena
    Honda CBR1000RR -08
  4. #4
    Lainaa kirjoitti
    Anteeksipyydellen selittivät, ettemme saa ajaa kaks päällä moottoritiellä ja ohjasivat meidän seuraavalle rampille, ja kumartelivat vielä kun ajoimme pois
    Siinäpä toimintamalli Suomen poliisille.
    http://www.etukaista.com/ Houkuttelevan helposti loistokaupat ja -kohteet
  5. #5
    tosi upeaa!

    oliko vuokraamisessa mitään km rajoitusta ym.? erikoista

    minäkin haluan japaniin



  6. #6
    Upeita kuvia, kyllähän tuo japani itseäkin on monesti kiinnostanut lomakohteena mutta ongelmaksi muodostoo lentojen hinta ja se ettei osaa kieltä ollenkaan. Tietääkseni japanissa ei hirveemmin englantia puhuta?
    Epävirallinen .ORG irckanava:
    #moottoripyora @ IRCNet
    Current:
    Honda CBR1000RR -05
    Ex:
    Suzuki GSX1300R -05
    Honda CBR600F -00
    Suzuki GSR600 -06
    Suzuki GSX-R1000 -02
    Honda CBR600F -94
  7. #7
    Meillä ei ollut mitään km-rajoituksia. En sitten tiedä, onko se yleinen käytäntö Japanissa. Meillä tuli n. 650km viikonlopun aikana. Bensa on halvempaa siellä, n. 80-90 senttiä litralta. Niin, ja vasemmanpuoleinen liikenne, mutta siihen tottui yllättävän nopeasti vaikka etukäteen hieman hirvittikin ajella Tokion ruuhkissa väärällä puolen tietä.

    Englantia siellä ei tosiaan kauheesti puhuta, ainakaan maaseudulla. Tokiossa pärjää kyllä, ainakin mopovuokraaja puhui auttavaa englantia.

    Hena
    Honda CBR1000RR -08
  8. #8
    Japani on hieno maa. Itse olen päässyt käymään siellä kahdesti työmatkalla. Pääpaikkana Tokio, mutta lyhyitä vierailuja Kiotoon ja Sendaihin. Ei tosin mopolla eikä edes autolla, vaan Shinkanseneilla. Mulla on jäänyt sellainen kuva, että moottoripyöräily ei ole kovin suosittua Nousevan Auringon maassa. Iltaisin Tokiossa näkyi lähinnä jonkin sorttisia HD-jengiläisiä, jotka eivät ainakaan ulkoasultaan muistuttaneet uskovaisia matkamotoristeja...
    Paljonko muuten kustansi asuminen/syöminen maaseudulla verrattuna Tokioon? Minua kiehtoisi kovasti lähteä vielä kerran kyseiseen maahan, ja nimenomaan jonnekin maaseudulle, mutta Tokion hinnoilla ei taida olla varaa. Joka tapauksessa onneksi olkoon upeasta matkasta!
    Nerouteni ohella yksi lukuisista hyveistäni on vaatimattomuus.

    Yamaha FJR1300A
    Suzuki GSX750F
    Suzuki GS500E
    Pappa-Tunturi
    Kymco Cobra Cross
    Honda CB125
  9. #9
    PikkuNiilo:n avatar
    Liittyi May 2004
    Kahden ison järven välissä
    No hienoja kuvia kyllä! Varmaan poitsullekin ikimuistoinen matka *
    GSX 1100F › Honda CBR 1100XX
    "Kaikki jotka ajavat sinua lujempaa ovat raivohulluja
    ja kaikki jotka ajavat hitaammin ovat taukkeja tientukkoja!"
  10. #10
    jokunen japanialainen tms. tuttuni sanonut ja kertonut, että moottoripyöräilyä pidetään japanissa enimmäkseen jonkinsortin kriminaalien touhuna, yllätys yllätys, mitens suomessa sitten? hehiö.

    kuulemma tavallinen kunnianarvoisa kansalainen ei voi harrastaa ainakaan moottoripyöräilyä, sen sijaan karate, judo, ju-jutsu, sumo, iaido, kendo yms. ovat suositeltavia.

    paljon japanissa lieneekin erilaisia mp-jengejä, joista osa hyvinkin väkivaltaisia, myös murhat ja tapot ovat aika yleisiä, vieläpä siksi, että japanissa taposta saa suhteellisen lievän tuomion, kuulema vain parivuotta tai ehkä viisi, vähemmän kuin suomessa keskimäärin.

    erona se tietysti, että suomessa prätkäily on enemmänkin rikkaiden, hyvätuloisten, todellisten asianharrastajien ja muusta elämästä tinkivien hjarrastus, jo prätkien ja vakuutustenhintojen vuoksi, sekä ilmastonkin takia, japanissa pyörät ovat suhteellisen edullisia ja niitä vaihdetaan aika usein.

    ns. länsipyörät ovat myös jotenkin yliarvostettuja japanissa, varsinkin hd ja bmw, lähinnä siksi, että ovat ulkomaisia ja erilaisia kuin japsien omat vehkeet. silti moottoripyöräilyä ei siis arvosteta juuri mihinkään nipponiassa.

    näin ne puhuvat.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  11. #11
    Perkule, miksihän mulle ei auennut kuin muutama kuva per sivu?? Noh, niistä jotka näkyi, pystyi jo päätteleen että komea on kaupunki!

    Pisti silmään yhdessä kuvassa näkyvä ruokapöytä, joka oli samanlainen kuin suomessa. Mulla on aina ollut mielikuva, että japsien ruokapöydässä on jalat katkottu ja syöminen tapahtuu kontallaan. Onkohan se joku vanha katoava tapa?
    Yamaha DT 125 LC "87 1994-1996
    Honda CB125T "81 ~2002-
    Honda Transalp 600 "93 *2002-2008
    Yamaha TDM 900 "04 * 2008-2010
    Yamaha TDM 850 "91 2011-
  12. #12
    Lainaa (Waterproof @ Heinä. 25 2004,14:57) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Anteeksipyydellen selittivät, ettemme saa ajaa kaks päällä moottoritiellä ja ohjasivat meidän seuraavalle rampille, ja kumartelivat vielä kun ajoimme pois
    Siinäpä toimintamalli Suomen poliisille. *
    Hmmm...ehkä pitäis kysyä japanilaisilta mitä mieltä he ovat omasta poliisista ennen kun moista toivot * Vai tarkoitatko että ulkomaalaiset saisivat tulla suomeen tupittelemaan *

    Millä kameralla olet muuten ottanut kyseiset kuvat?



    Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

    " Been there, wrecked that... "

    En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!

    The more I learn about women, the more I love my motorcycle
  13. #13
    Yllättävän vähän tosiaan moottoripyöräilijöitä näkyi. Ja jos näkyi, he ajelivat viimeistä huutoa olevilla japsipyörillä (ZX-10R, 'busa jne.), ja ihmeen hiljaa ja varovasti. Muuten mopokulttuurista Japanissa en tiedä tuon taivaallista.

    Japseissa kaikki ulkomaalainen on hyvin (yli)arvostettua. Euroautoista saa maksaa ylihintaa uutena kun taas vaihdokit ovat samoissa hinnoissa japanilaisten autojen kanssa. Vois kuvitella että mopojen kanssa on samoin.

    Asumisesta Tokion ulkopuolella en oikein pysty kommentoimaan. Serkku oli hommannut meille tuntuvat alennukset ja yksi yö oli jopa ilmainen ns. Finland Villagessa (joka on suomalaisten yritysten sponsoroima projekti). Sapuska oli vähintään kohtuuhintaista, ja paljon halvempaa kuin Tokiossa (vaikkei sielläkään IMO mitenkään hirmukallista). Lounaan kolmelle oluineen (+ limu pojalle ) sai alle 20 ekillä helposti.

    Kamera on n. vuoden vanha HP Photosmart 812. Muistikortin ostin sieltä, kun ovat puoleen hintaan. Samoin ostin uuden kypärän, puoleen hintaan vrt. Suomeen sekin.

    Hena



    Honda CBR1000RR -08
  14. #14
    Luettuani muutaman rivin Henan viestia, hokasin etta sama kaverihan se on jonka kans juttelin mopoista (kumma juttu * ) Roppongilla * Maailma on pieni...

    Itelle tulee kohtapuoliin vuosi tayteen Tokiossa ja ei moittimista. Muistan ikuisesti kun lahdin eka kertaa ajeleen uuden karheella Jammulla Tokiosta vuoristoon. Kirosin ruuhkia ja kerkes jo hetken kaduttaakin mopon hankinta... Mutta annas olla kun parin tunnin jonottelun jalkeen paasin vuoristotielle, niin taivas aukeni!!! Kylla jai Norjan Geirangerit sun muut toiseks. Oli muuten tammikuu ja osa vuoristo teista jaassa.. Sittemmin oon kayttany motaria Tokiosta poistuessani ja tietkin on ollu sulia * Vuokrattiin muuten kaverille bemu samasta paikasta pari viikkoa sitten, tehtiin ikimuistoinen reissu Fuji-vuorelle!

    Jos matkaatte joskus Tokioon, pyoran vuokraus on must!! Mutta iisisti kannattaa ottaa, Tokiossa liikennetta piisaa ja vuoristossa on syvia rotkoja...

    Hansu
    ...mokomakitehokasakutakakumisuli...
  15.  
  16. #15
    Lainaa (hena_67 @ Heinä. 25 2004,13:03) kirjoitti
    Sellainen jännä yksityiskohta täytyy mainita, että Japanissa on laissa kiellettyä ajaa moottoriteillä kaks päällä...
    Tuosta tuli mieleen söhmin noloimpien mp-tarinoiden lista, jonka joukossa oli vastaavanlaisia kokemuksia Japanista. *

    Lainaa kirjoitti
    Eräs ikimuistettava kerta oli ajalta jolloin vielä asustelin japseissa. Kyseisessä maassa oli ainakin tällöin mielenkiintoinen laki, joka kieltää moottoripyörällä 2-päällä ajamisen maksullisilla Expresswayllä (tietullillinen moottoritie). Kyseisellä lailla kuulemma ehkäistään paikallisten moottoripyöräjengien hengailua motarin stopeilla. Tapaavat ajella kyytiläinen mukana, kyytiläisen varusteena saattaa esim. olla pesäpallomailaa ja rautaputkea, jolla voi vaikkapa kopauttaa ohimenevän auton tuulilasiin jos siltä sattuu tuntumaan.
    Enivei, kyseisenä päivänä oli tarkoituksena lähteä hakemaan Atsugista silloiselle tyttöystävälleni autoa. Kaupat oli jo tehty ja paperisodan selvittäminen oli sovittu kyseiselle päivälle klo 16 aikoihin. Atsugiin on matkaa noin 50 km Tokiosta ja tavallisia teitä pitkin reissu kestää helposti pari-kolme tuntia esikaupunkien ruuhkissa, kun taas motaria pitkin perille surauttaa helposti puolessa tunnissa.
    Päivä tietenkin venähti konttorilla ja hyppäsimme Blackbirdin selkään vasta kolmen kieppeillä iltapäivästä. Koska myöhästymistä ei tavata katsoa sielläpäin maailmaa kovin hyvällä, päätin valita moottoritien. Kyseiseen ratkaisuun kannusti sekin seikka että toisinaan ulkomaalaisten kohdalla kyseistä motarilla kyydittelyä katsotaan sormien läpi koskapa paikallisen lainsäädännön tuntemus on usein vähän heikkoa ja toisaalta harvemmin tonnisella matka-moottoripyörällä naisen kanssa ajeleva edustaa sitä dissidentimpää motoristiporukkaa.
    Motarin tulliluukulla oli tällä kertaa kotimaisen eläkeiän jo reippaasti ohittanut vaari, joka ensin vain rutiininomaisesti ojensi tullilapun käteen, mutta tunkiessani maksulappua tankkilaukkuun, huomasikin kyytiläisen. Alkoi hirveä pälätys, josta en ymmärtänyt kuin klassisen "dame"-sanan. ("ei, kielletty") ja vaari osoitteli hätääntyneenä kyytiläistä. Totesin takapenkkiläiselle että "Hemmetti, liike on kiinni ennenkuin ollaan perillä jos joudutaan ajamaan tavallista tietä.", otin leveän aasialaisen hymyn, morjestin vaarille ja Honda poistui putket ulvoen motarille. Parin kilometrin jälkeen alkoi takaraivoon tunkea ajatus että vaari saattaisi olla niinkin innokas, että soittelee paikallisen moottoritiepoliisin perääni.
    Atsugiin ei kuitenkaan ollut enää kuin 35 km matkaa, joten pistin pienempää sisään ja siirryin 200km/h++ matkanopeuteen varmistaakseni ettei mahdollinen perässäseuraaja saavuttaisi ainakaan ennen Atsugin exittiä. Ei varsinaisesti ollut yllätys että seuraavalla moottoritierampilla olikin highway patrollin auto (muistaakseni Nissan Skyline) odottamassa saapumistani. En kuitenkaan erityisemmin alkanut hidastelemaan, vaan jatkoin vielä pari kilometria "poistumista" kaistojen välissä kunnes mieleen tuli viisumin ja työluvan menettämisen riski ja siirryin hitaimmalle kaistalle pitkän rekkaletkan väliin toivoen että paikallinen viranomainen kiireessä vain vilahtaisi ohitse. Ei mennyt aikaakaan kun Nissan suhahti ohitse ja olinkin jo toiveikas että pääsen kuin koira veräjästä ainakin tietulliportille saakka. Toive oli turha, 10 sekunnin päästä Skyline valui takaisin rinnalle ja sivuikkunasta ulostyönnetystä megafonista huudettiin "Pul ouvah! Pul ouvah!". Tästä näppäränä poikana päättelin että vissiin haluavat että pysähdyn, joten siirryin hätäkaistalle aika ripeästi ja parkkeerasin pyörän.
    Tässä vaiheessa alkoi jo hieman hikoiluttaa ja päätin unohtaa sen vähänkin japaninkielen taidon mitä siihen mennessä oli karttunut ja esittää iloisen typerän hymyilevää turistia. Autosta marssi ulos pari todella tiukan näköistä "keisatsua" ja ajattelin että tästä vähintään "akakippu" (kova rangaistus) rapsahtaa. Sedät tivasivat japaniksi ajokorttia, passia ja kaikkia mahdollisia papereita, itse vastailin kysymyksiin sujuvasti suomeksi ja vähitellen englanniksi kun hekin alkoivat löytää yhteisen kielen sanoja. Homman näyttävyyttä toki lisäsi että poliisiautossa oli koko ajan kaikki mahdolliset vilkut päällä ja paikallisen tavan mukaan kaverit kävivät sytyttämässä parit hätäsoihdut muutaman kymmenen metrin päähän. Siinä tilanteessa olisi vain puuttunut enää torvisoittokunta ja spottivalot, kun koko motarin liikenne hidasti tuijottamaan tyhmää ulkomaalaista.
    Kohtelu kuitenkin parani huomattavasti kun poliisit huomasivat etten olekaan jenkki vaan suomalainen. Kovasti esmennettiin että kaksipäällä ajelu on paha asia. Toinen kavereista haki autosta paperilehtiön ja piirteli siihen moottoripyörän ja päälle kaksi tikku-ukkoa ja sen jälkeen voimakkain vedoin toisen tikku-ukon päälle henkselit. Viestin perillemenoa korostettiin naputtamalla XX:n takaistuinta ja laittamalla käsiä ristiin ja hokemalla "aite dame desu yo!" ja "no tandemu" meikän kumarrellessa ja pyydellessä anteeksi nöyrän näköisenä. Kyseistä näytelmää jatkui noin 20 minuuttia, jonka jälkeen sain paperit ja kortit takaisin, tyttöystävä ohjattiin kohteliaasti poliisiauton takapenkille ja ajoimme näyttävästi saattueessa kaikki vilkkuvalot palaen 60 km/h hätäkaistaa Atsugiin asti. Ei muuten yhtään hävettänyt.
    Tietullilla menimme edelleen majakat päällä sivusta ohi, jouduin toki maksamaan tietullin ja poliisit ohjasivat sivuun levähdysalueelle. Saarna alkoi uudelleen ja ajattelin nytköhän tulee sittenne sakot. Jostain syystä poliisejakin alkoi lähes saman tien hymyilyttää (näytinköhän riittävän vaivautuneelta?) ja yhtäkkiä he vain toivottivat hyvää matkaa, hyppäsivät takaisin autoon ja poistuivat paikalta. Ympärillä oli jo yleisöä melko kiitettävästi joten ei muuta kuin pyörän päälle, kypärä päähän ja reippaasti kohti määränpäätä. Ei edes myöhästytty kuin puolisen tuntia. En kuitenkaan kehdannut selittää kauppiaalle oikeaa syytä, joten tyydyin hymyillen mutisemaan jotain liikenneruuhkista. Ja kaupat tuli.
    Ei puu miestä kaada, ellei mies puuta.
    --------------