Tulokset 1:stä 20:een 20:sta
  1. #1
    Eli pitäsisi ratastaa VFR:ää. Kyseessä on vuosimalli 1991. Ketjut ja rattaat menee vaihtoon ja ajattelin, että voisi samalla muuttaa välityksiä.

    En aja oikeastaan ikinä yli 200 km/h nopeuksia ja koska pyörä kulkee ainakin 230 km/h niin voisin tinkiä jopa 15% huippunopeudesta, jos siihen saisi lisää kiihtyvyyttä.

    Polttoaineenkulutus saa puolestani kasvaa matka-ajossa, koska bensa on oikeastaan ihan halpaa, kun huomioi tämän harrastuksen kaikki muut kulut.

    Nyt fiksummat korjatkaa tätä:

    Vaihdan eturattaa 15 piikkiseksi -> n. -6% huippuun

    Vaihdan takarattaan 45 piikkiseksi -> n. -5% huippuun
    vaihdan takarattaan 46 piikkiseksi -> n. -7% huippuun

    Noin kai se menee???

    Mitenkäs ketjun pituus?
    Käykö normaali ketju vai ostanko eripituisen?
    Jokatapauksessa ostan uuden ketjun, joten se ei tuo lisäkustannuksia.

    Tuolla 15/46 yhistelmällä saisi -13% huipusta pois ja ilmeisesti kiihtyvyyttä saman verran lisää + mittarivirheen ja matka-ajon kulutusta kasvamaan. Kuulostaa hyvältä *. Puörä kulkisi kuitenkin väh. 200 km/h, joten kortista pääsisi vieläkin tarvittaessa eroon.

    Onko joku ratastanut VRF:ää? Mistä voisi kysyä neuvoja?
  2. #2
    Moro Harri,

    katos tuolta, http://www.vfr-oc.de/
    siltä sivulta sitten valitset Download
    ja sitten scrollaat noin puoleenväliin download-sivua tulee Geardata
    ohjelma, ja "datensatsit" eri mallin viffereihin.
    lataat ohjelman ja datensatsin niin pystyt simuloimaan eri välitysten vaikutusta.
    vfr (RC36)>900rr SC33
  3. #3
    Lainaa (pastori @ Heinä. 24 2004,11:32) kirjoitti
    Moro Harri,

    katos tuolta, http://www.vfr-oc.de/
    siltä sivulta sitten valitset Download
    ja sitten scrollaat noin puoleenväliin download-sivua tulee Geardata
    ohjelma, ja "datensatsit" eri mallin viffereihin.
    lataat ohjelman ja datensatsin niin pystyt simuloimaan eri välitysten vaikutusta.
    .ged muodossa tuntuvat nuo tiedostot olevan. Mitenkähän aukeaa tuollainen? Tämä kone ei ainakaan ymmärrä noita.
  4. #4
    Siis, tuo Geardata.zip on se ohjelma. Ja sen lataat koneelle, se ymmärtää sitten noita .ged tiedostoja
    vfr (RC36)>900rr SC33
  5. #5
    Vittu perkele saatan näitä koneita! kaikille jotka näitä tekevät ihmisten kiusaksi.

    Ei toimi tuo ohjelma minulla tulee saksankielinen virheilmoitus ja kaatuu samalla. Ei edes aukea..
  6. #6
    siis häh
    just latasin kokeeks tuon taas koneelle ja samalla rc36 datensatsin, hyvin tuntuu toimivan. Sulla on jotai mättöä siinä koneessa
    vfr (RC36)>900rr SC33
  7. #7
    Viitsitkö katsoa mitä antaa huippunopeudeksi noilla

    15/45 ja 15/46 seteiilä?

    Niin ja pyörä 90-93 malli
  8. #8
    tottahan toki,

    15/45 huiput 220 km/h
    15/46 huiput 215 km/h

    siis teoriassa, 6 vaihteella ja kierroksia 11500. Käytännössä jaksaakohan kiertää noin ylös
    vfr (RC36)>900rr SC33
  9. #9
    Lainaa (pastori @ Heinä. 24 2004,12:12) kirjoitti
    tottahan toki,

    15/45 *huiput 220 km/h
    15/46 *huiput 215 km/h

    siis teoriassa, 6 vaihteella ja kierroksia 11500. Käytännössä jaksaakohan kiertää noin ylös
    Pienillä vaihteilla ainakin jaksaa kiertää noin ylös..

    Paljonko antaa huipuksi, jos tiputtaa kierrokset 11000?

    Tai voisitko ottaa screenshotit noista käyristä ja lähettää ne minulle s-postilla? Tai laittaa tähän näkyviin?
  10. #10
    En mä osaa niitä tähän laittaa, puuttuu nimittäin se nappi kokonaan mihin tuolla Faq-osiossa viitataan, eli se liitetiedosto nappula. Mulla ei semmosta oo ollenkaan.
    pistän sähköpostina kun vaan kerrot osoitteen.



    vfr (RC36)>900rr SC33
  11. #11
    Loistavaa Iku
    Pistä vielä se toinen 15/45 vaihtoehto ni päästään vertaileen
    vfr (RC36)>900rr SC33
  12. #12
    Lainaa (pastori @ Heinä. 24 2004,12:24) kirjoitti
    pistän sähköpostina kun vaan kerrot osoitteen.
    Eikö osoite näy profiilissa??
  13. #13
    Vaikuttaako rengas paljon? Itselläni on alla 170/60 eikä 180/55?

    Näyttää siltä, että tulee 15/46 rattaat pyörään.

    Kolme pikkiä taakselisää ja yksi pois edestä.. Täytyyköhän ostaa pidempi ketju?
  14. #14
    Lainaa (Harri @ Heinä. 24 2004,14:42) kirjoitti
    Vaikuttaako rengas paljon? Itselläni on alla 170/60 eikä 180/55?
    Tere,

    Vaikuttaa se näköjään jonkin verran, en huomannut eilen että siinä oli väärä rengaskoko *.

    * * * * * * * * * *170/60 * *180/55
    Vaihde1 * * * * * * 78 * * * * *77
    Vaihde2 * * * * * *107 * * * *107
    Vaihde3 * * * * * *136 * * * *135
    Vaihde4 * * * * * *161 * * * *160
    Vaihde5 * * * * * *186 * * * *185
    Vaihde6 * * * * * *208 * * * *206

    100km/h rpm * *5268 * * *5316

    (Poistin ton viestin jossa ne kuvat..jos haluut ne niin ilmoita)



    -
  15. #15
    Ihan vain uteliaisuuttani on pakko kysästä:

    Miksi tarvitset/haluat VFR:ään lisää kiihtyvyyttä??
  16. #16
    Lainaa (hannu p @ Heinä. 25 2004,13:29) kirjoitti
    Ihan vain uteliaisuuttani on pakko kysästä:

    Miksi tarvitset/haluat VFR:ään lisää kiihtyvyyttä??
    Olen hurahtanut tuohon rata-ajoon ja Motoparkkia lukuunottamatta ei Suomen radoilla tarvita kovin suuria nopeuksia.

    Pienemällä toisiovälityksellä pääsen myös harjoittelemaan enemmän vaihteiden käyttöä, varsinkin pinemmälle vaihtoa jarrutuksissa. Pyörä myös kiihtyy paremmin, jolloin radalla tulee olemaan hauskempaa..

    En halua keulia tjsp pyörälläni, jos sitä ajattelit. Haluan vaan lähteä mutkista kovempaa ja saada kaikki vaihteet edes jossakin määrin käyttöön radalla.

    Ei VFR mikään ratapyörä ole ja ostan oikein mielelläni rinnalle uuden kilokyykyn, joka kiihtyy aika hyvin ilman ratastusta, heti kun sopiva sponsori löytyy.. ei ole vielä näkynyt, joten nyt höylätään ratoja jalkatapit kipinöiden vanhalla VFR:llä..
  17. #17
    Asiasta toiseen...
    Onko pyörääsi asennettu slipari+suutinsarja? Nämä antavat vääntöä lisää, joten näistäkin on apua kiihtyvyyteen. Itsellä Laser Pro D`or+dynojet.



  18. #18
    Juu on GPR vaimenin. Ilmeisesti suuttimet sisässä ja vapaavirtaussuodatin muovipussissa kaapissa..

    Suodatin menee pyörään 24tkm huollossa. Keväällä -04 on penkitetty 102,5hp kampiakselilta Bikeworldissa.
  19. #19
    Ei perkele löytynyt 45/46 takaratasta..

    Ei mistään.. en jaksa saksasta rueta tilaamaan joten ratastus menee aika maltilliseksi, eli eteen 15 ja taakse normaali 43..

    Olisi pitänyt varmaan ajoissa alkaa etsimään ratasta, niin olisi saanut tilattua haluamansa koon..
  20.  
  21. #20
    Lainaa (pastori @ Heinä. 24 2004,12:12) kirjoitti
    tottahan toki,

    15/45 *huiput 220 km/h
    15/46 *huiput 215 km/h

    siis teoriassa, 6 vaihteella ja kierroksia 11500. Käytännössä jaksaakohan kiertää noin ylös
    Jos vakionakin kiertää iloisesti kutosella 11500, niin eikö luulisi välitystä pienentämällä tilanteen vain parantuvan
    - "VFR kehrää ja paukkuu" -