Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 68:sta
    Lainaa (canepazzo @ Heinä. 24 2004,19:54) kirjoitti
    Itse asiassa moottoripyörällä ajaminen on ekoteko, koska se saastuttaa vähemmän kuin auto, eihän niillä edes ajeta talvisin, ja keskimääräinen moottorikoko on pienempi.
    Mihin tutkimukseen perustuu toi saastuttaa vähemmän ?
    Lainaa (Watson @ Heinä. 24 2004,20:08) kirjoitti
    Lainaa (canepazzo @ Heinä. 24 2004,19:54) kirjoitti
    Itse asiassa moottoripyörällä ajaminen on ekoteko, koska se saastuttaa vähemmän kuin auto, eihän niillä edes ajeta talvisin, ja keskimääräinen moottorikoko on pienempi.
    Ei kai siihen tutkimuksia tarvita. Mieti nyt itekin, jos ihminen liikkuu yksin 5-6 kertaa painavammalla autolla moottoripyörän sijaan, niin tottakai siinä kuluu enemmän polttoainetta, ja sitämukaa saastuttaa enempi.
    Sehänse vasta hauskaa olisikin, jos jokaisella ihmisellä olis linja-auto, ja ihan yksikseen silti ajelisivat sillä joka aamu töihin... *

...josta tulikin mieleeni, että eikös Kiinassa ole yleisimpiä polttomoottorivehkeitä moottoripyörät ja mopot...

Kunpa joku kertoisi bomberipelleille, että halvempia kulmahiomakoneita löytyy laatumerkeiltäkin. Ei tarvitse käyttää moottoripyörää.
    Lainaa ((Neste)Hukka @ Heinä. 24 2004,20:13) kirjoitti
    Ei kai siihen tutkimuksia tarvita. Mieti nyt itekin, jos ihminen liikkuu yksin 5-6 kertaa painavammalla autolla moottoripyörän sijaan, niin tottakai siinä kuluu enemmän polttoainetta, ja sitämukaa saastuttaa enempi.
    Sehänse vasta hauskaa olisikin, jos jokaisella ihmisellä olis linja-auto, ja ihan yksikseen silti ajelisivat sillä joka aamu töihin... *

...josta tulikin mieleeni, että eikös Kiinassa ole yleisimpiä polttomoottorivehkeitä moottoripyörät ja mopot...
    Aha, mulla on kyllä prätkä kuluttanut aina enemmän tai vähintään saman kuin auto sen 7-8 litraa ... nykyään Daytona taitaa kyllä viedä vähemmän n. 6 l
    Lainaa (Watson @ Heinä. 24 2004,20:28) kirjoitti
    Lainaa ((Neste)Hukka @ Heinä. 24 2004,20:13) kirjoitti

Aha, mulla on kyllä prätkä kuluttanut aina enemmän tai vähintään saman kuin auto sen 7-8 litraa ... nykyään Daytona taitaa kyllä viedä vähemmän n. 6 l
    Jaa no mulla syö pyörä 6 litraa sadalla, ja autoista toinen 15litraa sadalla, jos ei polje (ei oo jenkki), ja toinen noin 12 litraa sadalla ajo miten ajo. Sillä kun ei edes ylinopeutta pääse.
    Kyllä se pyörällä ajo kukkarossa kivasti tuntuu kun ei mee niin paljon bensaa.
    Kunpa joku kertoisi bomberipelleille, että halvempia kulmahiomakoneita löytyy laatumerkeiltäkin. Ei tarvitse käyttää moottoripyörää.
    Lainaa (Watson @ Heinä. 24 2004,20:08) kirjoitti
    Löysin tällaisen sivuston: http://www.inf.vtt.fi/pdf/tiedotteet/2002/T2177.pdf

Kestää kyllä hetken ennekuin löytyy tietoa. Minulla vielä pahasti kesken
    De gustibus non est disputandum.
    Ei noita kameroita ihan älyttömästi tartteis laittaa, tien surkea kunto on jo nopeuden rajoittaja sinänsä Enpä vielä peltipoliisiin ole naamaani jättänyt vaikka lähellä oli Vahingossa liian kovaa ohituksen jälkeen, mites menet ohi edes autolla jos kaikenmaailman peltipollarit kyttää ettei vaan kukaan ajelisi liian kovaa, muuten mites paljon pitää olla ylinopeutta että se ottaa kuvan? kymppi, viistoista yli? Onneksi ei ainakaan tänä vuonna pysty saamaan ainakaan mp:llä sakkoja, ainakaan maanantain jälkeen.

ot: töissä on tarpeeksi kameroita mitä seurata, mikäs sen hauskempaa kuin kattoa kamerasta kun duunikaveri meinaa nukahtaa Onneksi kunnon suma senkin herättää
    Maybe it was just a dream

Sometimes things ain´t what they seem

Better not fool with things you don´t understand
    Lainaa ((Neste)Hukka @ Heinä. 24 2004,19:42) kirjoitti
    Minä olen turvallisuusasioista kirjoitellut täällä aika paljon, niin että sopii lukea. En ole mikään reikäpää.
    Ja sun mielestä lisää turvallisuutta se, että varoitellaan toisia puhallutuksista, kuten tuolla eräässä toisessa topikissa hehkuttelit?

Korjaa toki jos olen väärässä.

Jk. Sen aamulehden tilauksen voi lopettaa, ei sitä ole pakko lukea.
    Don´t tread on me!
    Lainaa (sami71 @ Heinä. 24 2004,21:11) kirjoitti
    Minä olen turvallisuusasioista kirjoitellut täällä aika paljon, niin että sopii lukea. En ole mikään reikäpää.
    Ja sun mielestä lisää turvallisuutta se, että varoitellaan toisia puhallutuksista, kuten tuolla eräässä toisessa topikissa hehkuttelit?

En muista mikä on aikasemmin ollu juttu tuosta "puhallus"-hommasta.

Mutta oon sitä mieltä että aina kannattaa varoitella jos possuauto on parkissa. Ite mitä oon huomannu, niin myös puhallusratsian aikaan on tutka päällä. Tuskimpa sitä ees huomaa jos joku on niin kännissä että toinen varoittaa, taikka on "krapulassa" niin sit keskittyy mahd. paljon ajamisen ettei kiinnitä huomiota jos joku väläyttää valoja tms..

Mutta nyt vedän kaljaa enkä aja millään ennen huommista. ... siis moottori käyttöisellä.
    Lainaa (sami71 @ Heinä. 24 2004,21:11) kirjoitti

En mää kyllä muista mitään puhallutuksista varoittaneeni. Se on eri asia jos oon ollu kolmen romillen humalas, mut ite en kyllä humalassa ajele.
    Lainaa (hans_81 @ Heinä. 24 2004,21:24) kirjoitti
    Mutta nyt vedän * kaljaa enkä aja millään ennen huommista. *... siis moottori käyttöisellä. *
    Asiamiehen puhetta
    Don´t tread on me!
    kauheeta lukea, onneksi on vapaaehtoista, tämänkin otsakkeen vastausketjun lukeminen, tuollaista jankkausta vai sanoisinko jaarittelua.

eu-direktiiveissä mp:n rekisterikilvistä on määräys ja se on nykyisenkaltainen eli takana ja piste.

haltijavastuunpoistaminen on syksyllä menossa eduskuntaan eli sakottaisivat omistajaa ylinopeudesta, ajoi kulkuneuvoa kuka tahansa. auta armias jos joku lainaa tai varastaa vehkeesi, meinaan autoa tai prätkää, jos sitä nyt kukaan lainaa, muuten kuin luvatta, niin omistajako olisi taas vastuussa, vaikka ei voi vaikuttaa häksättimen käyttämiseen? ei kai.

kamerat voitaneen kääntää, viitaten haltijavastuun poistamiseen, kuvaamaan takaa kilpeä, koska naamaa ei tarvitse enää näkyä.

lyly rajala (kokoomus) ehdotti kilpiä moottoripyörien keulaan. se ehdotus oli tosin susi jo syntyessää, em. direktiivit huomioiden ym.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
    Sitä mää eniten ihmettelen, että missä nää moraalinvartijat liikkuu, kun ei niihin ikinä törmää tosielämässä? Ainoastaan erilaisilla keskustelupalstoilla. Johan sitä olisi moottoripyöräkokoontumisissakin nyrkkitappelu valmis jos kaikenmaailman jeesukset tulisivat siellä kaapista.
    Lainaa ((Neste)Hukka @ Heinä. 24 2004,21:35) kirjoitti
    En mää kyllä muista mitään puhallutuksista varoittaneeni. Se on eri asia jos oon ollu kolmen romillen humalas, mut ite en kyllä humalassa ajele.
    Ehkä näin on päässy sitte käymään, ei kai tartte sit lähteekkään sinne olkiluotoon käyttömateriaaliks.
    Don´t tread on me!
    Lainaa (sami71 @ Heinä. 24 2004,21:42) kirjoitti
    Lainaa ((Neste)Hukka @ Heinä. 24 2004,21:35) kirjoitti
    Ehkä näin on päässy sitte käymään, ei kai tartte sit lähteekkään sinne olkiluotoon käyttömateriaaliks.
    Tossa on jotain tuttua, mutta en nyt saa päähäni että mistä on kyse, enkä haullakaan löydä mitään keskustelua, vaikka todennäkösesti oon kyllä joskus rääpinyt päätäni. Voisko joku linkittää tällaisen keskustelun tai jotakin muuta, että voin puolustautua.
    Lainaa ((Neste)Hukka @ Heinä. 24 2004,21:48) kirjoitti
    Voisko joku linkittää tällaisen keskustelun tai jotakin muuta, että voin puolustautua.
    En osaa linkittää, mut löytyy tän saman aiheen alta, sivulta 2 otsikolla: "Säästyittekös sakoilta".

Don´t tread on me!
    Lainaa (sami71 @ Heinä. 24 2004,21:55) kirjoitti
    Voisko joku linkittää tällaisen keskustelun tai jotakin muuta, että voin puolustautua.
    En osaa linkittää, mut löytyy tän saman aiheen alta, sivulta 2 otsikolla: "Säästyittekös sakoilta".
    Siinä teille riitapukareille se keskustelu jossa mennää Siperiiaan ja Olkiluotoon.
    Lainaa (sami71 @ Heinä. 24 2004,21:55) kirjoitti
    No moottoritiellä hyvin harvoin sattuu onnettomuuksia, ja kyseisellä pätkällä moni motoristi ajelee ylinopeutta. Minä yritin aiheen kirjoittaessani olla lähinnä inhimillinen. Se että laki ja elämä eivät aina kohtaa, ei ole minun vikani.
    joo löysin sen olkiluoto kirjotuksen, ja se oli sellanen mitä en muistanut kirjottaneenikaan. En voi tavallaan allekirjoittaa tollasta tekstiä, kun on niin kännissä kirjottanut.
    Onhan se aika paska kirjotus joo.
    Se siinä on totta, että noi halvat alkometrit ei ole luotettavia, ja että tietämättään voi joutua syytetyksi rattijuopumuksesta, mutta kaikki muu siinä olikin sit paskaa. Anteeksi en pyydä. Mää en enää jaksa. Niin paljon oon netissä päätäni rääpinyt tässä aikojen saatossa.

Lainaa ((Neste)Hukka @ Heinä. 24 2004,21:41) kirjoitti
    Sitä mää eniten ihmettelen, että missä nää moraalinvartijat liikkuu, kun ei niihin ikinä törmää tosielämässä? Ainoastaan erilaisilla keskustelupalstoilla. Johan sitä olisi moottoripyöräkokoontumisissakin nyrkkitappelu valmis jos kaikenmaailman jeesukset tulisivat siellä kaapista.
    Oletko tosiaan sitä mieltä, että kaikki mikä poikkeaa sinun ajatuksistasi on jeesustelua

Ja toisaalta täälläkin kirjoittelijat tapaavat miiteissä toisiaan eikä tietääkseni nyrkkitappeluja ole syntynyt. Asioista voi olla eri mieltä ja ollaan myös livenä. Onneksi asioista ei keskustella nyrkein kuten annat ymmärtää.
    Lainaa (MagnaMan @ Heinä. 24 2004,22:40) kirjoitti
    Lainaa ((Neste)Hukka @ Heinä. 24 2004,21:41) kirjoitti
    Oletko tosiaan sitä mieltä, että kaikki mikä poikkeaa sinun ajatuksistasi on jeesustelua

Ja toisaalta täälläkin kirjoittelijat tapaavat miiteissä toisiaan eikä tietääkseni nyrkkitappeluja ole syntynyt. Asioista voi olla eri mieltä ja ollaan myös livenä. Onneksi asioista ei keskustella nyrkein kuten annat ymmärtää.
    En minä ainakaan tunne ketään "moraalinvartijaa", joskin aikaisemmissa kirjoitteluissani lienen hieman liioitellut joissakin kohtaa.
    Kuitenkin tuntemieni ihmisten perusteella koen, että oma ajatus/arvomaailmani ei ole mitenkään yleisestä poikkeava.
    Minäkin (uskomatonta kyllä?) tunnen paljon ihmisiä, joiden kanssa olen erinäisistä yhteiskunnallisista asioista samaa mieltä.

Lainaa ((Neste)Hukka @ Heinä. 24 2004,22:43) kirjoitti
    Kuitenkin tuntemieni ihmisten perusteella koen, että oma ajatus/arvomaailmani ei ole mitenkään yleisestä poikkeava.
    Ehkäpä liikut kaltaistesi joukossa, mutta olet varmaankin huomannut muunlaisiakin arvomaailmoja ja ajatuksia olevan. Keskustelu ja väittely asioista laajentaa omaakin näkemystä, jos vain avoimin mielin kuuntelee muitakin mielipiteitä.
    Lainaa (MagnaMan @ Heinä. 24 2004,22:50) kirjoitti
    Lainaa ((Neste)Hukka @ Heinä. 24 2004,22:43) kirjoitti
    Ehkäpä liikut kaltaistesi joukossa, mutta olet varmaankin huomannut muunlaisiakin arvomaailmoja ja ajatuksia olevan. Keskustelu ja väittely asioista laajentaa omaakin näkemystä, jos vain avoimin mielin kuuntelee muitakin mielipiteitä.
    Olen toki huomannut muunkinlaisia näkemyksiä. Ainakin Iltasanomien keskustelujen kukkahatut.
    Olen kokenut parhaimmaksi välttää kyseisten ihmisten seuraa, jo ihan oman mielenterveytensä säilyttääkseen.

Lainaa ((Neste)Hukka @ Heinä. 24 2004,22:07) kirjoitti
    joo löysin sen olkiluoto kirjotuksen, ja se oli sellanen mitä en muistanut kirjottaneenikaan. En voi tavallaan allekirjoittaa tollasta tekstiä, kun on niin kännissä kirjottanut.
    Se siinä on totta, että noi halvat alkometrit ei ole luotettavia, ja että tietämättään voi joutua syytetyksi rattijuopumuksesta, mutta kaikki muu siinä olikin sit paskaa. Anteeksi en pyydä. Mää en enää jaksa. Niin paljon oon netissä päätäni rääpinyt tässä aikojen saatossa.
    No menköön tääki sitten kännin piikkiin. Asia mun puolesta loppuunkäsitelty.
    Don´t tread on me!
    Lainaa (sami71 @ Heinä. 24 2004,23:20) kirjoitti
    Lainaa ((Neste)Hukka @ Heinä. 24 2004,22:07) kirjoitti
    No menköön tääki sitten kännin piikkiin. Asia mun puolesta loppuunkäsitelty.
    Joo, itseasiassa tässä vaiheessa pyydän anteeksi huonoa käytöstäni. Kesti näin kauan leppyä siitä Aamulehden kirjoituksesta.
    Olen pieni vihainen mies näissä nettifoorumeissa. Luonnossa pyrin olemaan säyseä ja mukava ihminen (vaikka itse sanonkin)ja luonnossa se sujuukin ihan luonnostaan.
    Lainaa ((Neste)Hukka @ Heinä. 24 2004,15:27) kirjoitti
    Minä sanon, että perseestä tällainen.
    Jos halutaan ihmisten toimia valvoa, niin olisi se nyt sentään ihmisarvolle vähän sopivampaa, että siellä olisi ihminen valvomassa.
    Ollaan menossa kohti sitä, että tietokoneet vahtivat ihmisiä.
    Minun mielestäni tässä on se paha asia, että "lieventäviä asianhaaroja" ei enää tunneta. Rankaiseminen muuttuu digitaaliseksi, eli joko et syyllisty rikokseen tai sitten syyllistyt, ja rikos on aina sama.
    Kohta saa kaiholla muistella niitä aikoja, kun tyhjällä tiellä ylinopeudesta sai vain suullisen huomautuksen poliisilta.

Voiko tällaista systeemiä vastaan jotenkin kapinoida?

Voisin sanoa, että minun päiväni meni ainakin peruuttamattomasti pilalle levittämällä Aamulehden keittiön pöydälle, ja mistähän se johtuu, että näin käy nykyään aika usein. *
    Nyt meni pieleen minunkin päiväni kun tämän luin, helvetin holhonta ja valvonta!!!!!
    Nero, hullu vai hölmö? Ero ensimmäisen kahden on käsittämätön, vastaus on siis jälkimmäinen.

-Jokaisen varjo on suuri sopivassa valossa-

JKS
    Mikähän sen uutisen todellinen sisältö oikein on? Eli siis saako poliisi lisää KAMEROITA tyhjillään oleviin tolppiin, nykyisinhän vain murto-osassa valvontapylväitä on kamera oikeasti sisällä. Vai tuleeko maanteille lisää kylmiä pylväitä, joiden niidenkin kohdalla toki hiljennellään, koska ei voi olla varma onko siellä konepoliisi kotona.

Mitä kuvaamiseen tulee, niin kenellä tahansa on oikeus kuvata julkisella paikalla ilman erityistä lupaa. Kuvia ei tosin saa käyttää ihan missä ýhteydessä tahansa, esim. mainoksissa. Mutta vaikka lehdessä saa julkaista, jos asiayhteys tai oheinen teksti ei aseta kuvasta tunnistettavia ihmisiä loukkaavaan tai syyllistävään valoon.

Lukekaapas muuten tämän aamun Hesarista (su 25.7.) juttu liikennekulttuurin kehityksestä. Karmeaa luettavaa. Melkein kylmää kun ajattelee, että samassa amok-sirkuksessa tulee itsekin ajettua niin kahdella kuin neljälläkin pyörällä.
    Nerouteni ohella yksi lukuisista hyveistäni on vaatimattomuus.

Yamaha FJR1300A
    Suzuki GSX750F
    Suzuki GS500E
    Pappa-Tunturi
    Kymco Cobra Cross
    Honda CB125
    Johan tänne saatiin jeesustelusyytöksetkin mukaan; motoristien suvaitsevaisuus erilaisia mielipiteitä kohtaan sekä ulosannillinen innovatiivisuus senkun kukkii.

Aamulehteä lukematta on vaikea ottaa kantaa kamerakeskusteluun, voisikohan joku esim. linkata tai kirjottaa mokoman artikkelin pääasiat tänne?
    Olen nestehukan puolella tässä asiassa.
    Yritän olla lipsumatta oftopicciin.
    Poliisi on parempi kuin kamera. Kameroihin menevällä rahalla voitaisiin palkata lisää poliiseja. No kamerat on kyllä halvempia, mutta ei anneta sen haitata. Kun tapahtuu pahoinpitely, ryöstö tai muu rikos, niin kamera ei tule auttamaan, vaan poliisi. Kun humalainen vaarantaan ihmisten henkiä ajamalla autolla niin kamera ei sitä pysäytä eikä puhalluta vaan poliisi. Kun joku diileri myy tuolla aineitansa nuorisolle niin kamera ei sitä laita syytteeseen vaan poliisi. Näiden ja muiden töiden ohella poliisi voi hoitaa myös liikenteenvalvontaa. Eli toisinsanoen poliisi on hyvä asia

Linja-auton kuljettaja
    Lainaa ((Neste)Hukka @ Heinä. 24 2004,23:48) kirjoitti
    Joo, itseasiassa tässä vaiheessa pyydän anteeksi huonoa käytöstäni. Kesti näin kauan leppyä siitä Aamulehden kirjoituksesta.
    Olen pieni vihainen mies näissä nettifoorumeissa. Luonnossa pyrin olemaan säyseä ja mukava ihminen (vaikka itse sanonkin)ja luonnossa se sujuukin ihan luonnostaan.
    Unohdetaan koko asia ja keskitytään olennaiseen, eli moottoripyöräilyyn turvallisesti.
    Don´t tread on me!
  30.  
    Lainaa (MInk @ Heinä. 25 2004,17:20) kirjoitti
    Poliisi on parempi kuin kamera. Kameroihin menevällä rahalla voitaisiin palkata lisää poliiseja. No kamerat on kyllä halvempia, mutta ei anneta sen haitata.
    Noh, en tiedä mitä mahtavat tällä hetkellä maksaa. Kaipa niidenkin hinta on alaspäin tullut, mutta kun Tampereelle kamera hankittiin hinta oli muistaakseni n. 200 000 markkaa. Siinä on suoraan syy niihin tyhjiin tolppiin Kameroillehan ei toki tarvi maksaa palkkaa, mutta huoltoa ne tarvii ja lisää poliiseja selvittämään kameroiden ottamia kuvia.

En kyseistä aamulehden kirjoitusta ole nähnyt, mutta tässä herää kysymys kuka ne kaikki kamerat poliiseille maksaa? Liikennettä verotetaan Suomessa jo muutenkin aivan liikaa, mutta eiköhän nekin rahat sieltä taas tule Ellei sitten kansanedustajat tarjoudu maksamaan niitä palkoistaan
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen