Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
    Suomen Kuvalehden tuoreimmassa numerossa on aika laaja, yhdeksän sivun kokonaisuus, nuorista kaahareista.

Vaikka asia ei suoraan moottoripyöräilyä koskekaan, panee kyllä miettimään. Kansikuvan mukaan: "Leppävirta, 23 kilometriä asfalttia, pahoja kolareita, 200 korttia kuivumassa. Miksi?".

Vaikea tietenkin sanoa, mikä tuon hillitsemiseen auttaisi. Uutta lienee kuitenkin poliisin valistuskampanja: "Sokki syntyy sekunnissa", jota pyöritetään Pohjois-Savon kouluissa. SK:n mukaan:

"Siinä näytetään mm. poliisin kuvia nuorten irtirevenneistä jäsenistä ja palaneista ruumiista."

No. Toivottavasti tuosta on edes jotain apua. Jutussa kyllä saa kuvan tuning-terojen aatelista. Juttua lainaten:

""Luulin olevani hirveän hyvä rallikuski", hän sanoo. "Mulla ei ollut varaa harrastaa rallia, joten ajotaito piti työstää kadulla. Sieltä ne kuninkaat on aina löytyneet."...Taito rakentaa auto ja taito ajaa huomattiin pienessä kylässä. Make halusi olla somebody, joku joka mainittiin essopuheissa, huoltoasemien kahvipuheissa."

Vaikka "Make" onkin ilmeisesti tullut järkiinsä, panee kyllä miettimään mistä moinen asenne sikiää. Kannattaa lukea juttu.
    Onko Helin kirjottama juttu?
    Väkilukuun suhteutettuna kaikissa maailman maissa on yhtä paljon ihmisiä.
    Teksti näyttäisi olevan kokonaisuudessaan Petteri Pöntisen.
    Taitais olla paras ratkaisu, että kaikilla teillä olis vain sata metriä suoraa, sitten 90 asteen mutka...

Passais kyllä mulle.
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
    Harrastushan se on tuokin, tuollaisten Corolla DX:ien tuunaus, siinä missä moottoripyörienkin laitto. Eikä tuommoisilla kortin juuri saaneilla kosseilla ole välttämättä siinä vaiheessa muuta omaa kuin auto (jos sitäkään), josta olla ylpeitä.
    Useimmiten vielä vanhempien luona asutaan, niin mikäs sen mukavampaa kuin hypätä viikonloppuna kaverin/omaan autoon kymppikassin kanssa, ja viettää iltaa (kokemusta on).

Sääli vain, että se oman ajotaidon riittämättömyys/ muiden tielläliikkujien huomioimattomuus täytyy toisinaan oppia kantapään kautta – sama vika motoristeilla sun muilla tielläliikkujilla.

Ihmetyttää vain, että miksi tällaisesta asiasta ruvetaan filosofoimaan, ja keksimään korkealentoisia päätelmiä: ”haetaan hyväksyntää kaveripiirissä”. Varmaan osa porukasta sitä kaipaakin, mutta nautinnollisinta lienee se oman työn jälki siinä oman Corollan ulkokuoressa, joskus sisäpuolellakin - ja vauhtihan on aina kiehtonut kaikenikäisiä.

Ps. Tarvittaessa voitte korvata sanan ”Corolla” sanoilla Lada, Mersu, Yamaha, Suzuki, BMW, Kawasaki jne.
    Åååh miten yllättävä aihe. Ehkäpä seuraavaksi kirjoittavat yhtä pitkän jutun esim. saunomisesta, jonka seurauksena kuolee muistaakseni enemmän porukkaa kuin "nuorten kaahaamiseen"...

http://kotisivut.org/x/tilasto2.htm
    http://kotisivut.org/x/tilastot.htm

Lainaa kirjoitti
    No. Toivottavasti tuosta on edes jotain apua. Jutussa kyllä saa kuvan tuning-terojen aatelista. Juttua lainaten:

"Luulin olevani hirveän hyvä rallikuski", hän sanoo. "Mulla ei ollut varaa harrastaa rallia, joten ajotaito piti työstää kadulla. Sieltä ne kuninkaat on aina löytyneet."...Taito rakentaa auto ja taito ajaa huomattiin pienessä kylässä. Make halusi olla somebody, joku joka mainittiin essopuheissa, huoltoasemien kahvipuheissa."
    Yllätteän muuten onnistuivat kaivamaan jonkun käsittämättömän edesvastuuttoman tampion puhumaan autonrakentajien nimissä tuohon..

Sama ilmiö toistuu muuten harvinaisen usein vaikkapa Ylen keskusteluohjelmissa. Cannabiksesta puhumassa on viisi asiaan negatiivisesti suhtautuvaa lääkäriä ja yksi pipopäinen tampio on kaivettu studioon vastaväittäjäksi. Turkistarhauksesta puhuttaessa kolmen turkistarhaajan eteen tuodaan yksi huonon ulosannin omaava hyttytyttö.

Jutusta lainattua:
    Lainaa kirjoitti
    "Nuorten onnettomuudet lisääntyivät selvästi alkuvuodesta. Vaarallisin ratin takana on mieskuski. Parikymppinen onnettomuuskuski ajaa ylinopeutta humalassa ilman turvavöitä sanovat tilastot"
    http://kotisivut.org/x/sukupuolierot.htm

Ja yllättäen se vaarallisin ryhmä löytyy taas kun luetellaan putkeen miljoona asiaa. Toinen yhtä vaarallinen ryhmä on nimittäin "Nuori motoristi huumepäissään varastetulla pyörällä"

Pitäisivät nyt edes rattijuopot erillisenä aiheena..

*** Poliisi on parasta huumetta! ***
    [url="http://www.adressit.com/liikenne"]Adressi: Liikennettä tulisi kehittää tielläliikkujat huomioiden[/url]
    [url="http://www.tiet.fi/"]-= TIET.FI: Tielläliikkujien Etujärjestö ry =-[/url]
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Lainaa (b1200 @ Heinä. 27 2004,10:13) kirjoitti
    ... esim. saunomisesta, jonka seurauksena kuolee muistaakseni enemmän porukkaa kuin "nuorten kaahaamiseen"...
    Voi Jeesus ... ja tietenkin alkkohoooli ...
    ... niin, että humalapäissään saunassa keuliminen on kenties vaarallista.

Vakavasti ottaen ... ihmisiä ahistaa joku ... itsetunnossa kolhuja ...
    Niitä (meitä) ihmisiä pitäis sen ahistuksen vuoksi hoitaa. Onkelmaa ei
    helpota yhtään tämä yhteiskunnan hektiseksi muuttunut kiivas tahti.
    Jokaisen TÄYTYY olla jotain ja superlatiivitkin on jo loppuunkuluneita.
    "Money makes the world going round and world goi..."
    "Yksilöllistä elämysteollisuutta" - miten skitsoa tää voikaan olla.
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
    Ja minä en taas puolestani löydä mitään puolustettavaa cannabiksessä enkä "kettutyttö-puuhissa"...He ajavat omaa asiansa, mutta ajaisivat sen sitten kunnolla.

Mitä tuuning-teroihin tulee, niin niitäkin on erilaisia. Tavallisin on nimenomaan Corolla DX tai Opel kadett, johon sitten lykätään popniiteillä jonkunäköinen etuspoilerihässäkkä kiinni, ja sitten ollaan niin Teuvoja, niin Teuvoja, että oksat pois ja mummot nuriin. Ketään ei pakoteta antamaan lausuntoja telkkariin tai uutisiin, jos tuntuu siltä ettei kykene vastaamaan tai väittelemään vastassa olevien ihmisten kanssa, niin silloin ei kannata mennä väittelemään.
    Tietysit löytyy heitä jotka todellakin rakentavat autoja, ja sitten ajavat suurimmaksi osaksi ihmisiksi, mutta heitä on sitten todella vähän...
    Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

" Been there, wrecked that... "

En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!

The more I learn about women, the more I love my motorcycle
    Onhan se teinituuninki hieman naurettavaa, mutta sinänsä täysin harmitonta. Tai ehkä sillä saattaa aiheuttaa muutaman ylimääräisen naurukohtauksen muille tielläliikkujille.

"Teuvot" on sitten erikseen... ja niitä ei järki paljoa päässä pakota, katsotaan vaikka tätä esimerkkitapausta viime viikonlopulta. Olisi kyllä kiva tietää paljonko tuohon temppuun on tarvittu vauhtia... Ja tuossakaan ei ole varsinaisesti ollut mikään tuuning-ihme vaan kyllä tuo bemari on kulkenut aika reippaasti jo tehtaalta tullessaan.

(Kannattaa kattoa lopusta se kartta ensin, ja tuo siis niitti toisen keskikaiteista sileäksi, toisesta yli, yksi valotolppa kumoon ja sen jälkeen vielä 50 metriä viistosti tiestä yli, pari pientä koivua kumoon ja penkan päälle)

Tuohon samaan paikkaan on aika moni muukin onnistunut viimeisen vuoden aikana, mutta tuossa on kyllä pohjat. Ei voi kuin todeta että onneksi ketään ei ollut kohdalla vastaantulevien kaistoilla.

GriZzLy:
    Lainaa kirjoitti
    Ja minä en taas puolestani löydä mitään puolustettavaa cannabiksessä enkä "kettutyttö-puuhissa"...He ajavat omaa asiansa, mutta ajaisivat sen sitten kunnolla.
    Missasitko täysin mitä tarkoitin ?? Lähinnä halusin sanoa, että miksi moottoripyöräilijöitä edustaisi "wannebe-ghostrider pv-kuski" jne jne. Mistä yleensä kaivetaan aina se huonoin esimerkki keskusteluun.

Vaikuttaa kovin puolueelliselta ja kehnolta journalismilta sellainen..

Lainaa kirjoitti
    Mitä tuuning-teroihin tulee, niin niitäkin on erilaisia. Tavallisin on nimenomaan Corolla DX tai Opel kadett, johon sitten lykätään popniiteillä jonkunäköinen etuspoilerihässäkkä kiinni, ja sitten ollaan niin Teuvoja, niin Teuvoja, että oksat pois ja mummot nuriin.
    Käsityksesi Suomen tuning kulttuurista on vähintään mielenkiintoinen. Cruising tapahtumat saattaisivat yllättää sinutkin.. Tai mikä tahansa autoilupuolen kokoontuminen (Bella Italia, jenkkien omat jne)

Lainaa kirjoitti
    Ketään ei pakoteta antamaan lausuntoja telkkariin tai uutisiin, jos tuntuu siltä ettei kykene vastaamaan tai väittelemään vastassa olevien ihmisten kanssa, niin silloin ei kannata mennä väittelemään.
    Niin, mitä sitten ? Eikö olisi kuitenkin kiinnostavampaa tarjota vakavasti otettaville henkilöille myös pääsyä keskustelemaan...

Lainaa kirjoitti
    Tietysit löytyy heitä jotka todellakin rakentavat autoja, ja sitten ajavat suurimmaksi osaksi ihmisiksi, mutta heitä on sitten todella vähän...
    Jep-jep. Mielenkiintoisia käsityksiä edelleen... Kuvaako tämä esim FHRA:n toimintaa ?

*** Poliisi on parasta huumetta! ***
    [url="http://www.adressit.com/liikenne"]Adressi: Liikennettä tulisi kehittää tielläliikkujat huomioiden[/url]
    [url="http://www.tiet.fi/"]-= TIET.FI: Tielläliikkujien Etujärjestö ry =-[/url]
    Nonniin, ennen kun b1200 saa taas hirveän sanasotaväittelykeskustelujeesustelujne-jutun pystyyn, mihin en tässä vaiheessa aijo ottaa sen kummemmin kantaa, NIIN...

Vastaus ensimmäiseen kysymykseen:
    Missasin sitten ihan täysin mitä tarkoitit. Jos minua pyydettäisiin telkkariin puhumaan tietystä asiasta, josta tiedän että joku toinen tietää enemmän, niin ehdottaisin ko porukalle että menisivät juttelemaan hänen kanssaan.

Nyt ei ole kyse MINUN käsitykseni suomen tuningkulttuurista, vaan kansalaisten käsityksestä. Nehän ei nimenomaan näe muuta kaduilla kuin nämä ns "Teuvot" etuspoilereineen.

FHRA on vähän eri kuin juuri nämä teuvot jotka pyörii torin ympärillä kaasuttelemassa. Toivottavasti et sinäkään (viittaen b1200:een) missaa ihan täysin mitä minä tarkoitin.
    Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

Jaa, tää sivuaa kaukaa asiaa: Sen verran mitä olen asiaa seurannut, ovat kettutytöt pärjänneet mediassa oikein hyvin. Huonommin ovat tarhurit siellä esiintyneet, mutta sehän johtuukin siitä että heillä on kettuja hoidettavina, eikä ehdi kaikenlaisille kursseille tai esiintymisvalmennuksiin...
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
    Lainaa (Hanski R1100RT @ Heinä. 27 2004,10:01) kirjoitti
    Harrastushan se on tuokin, tuollaisten Corolla DX:ien tuunaus, siinä missä moottoripyörienkin laitto. Eikä tuommoisilla kortin juuri saaneilla kosseilla ole välttämättä siinä vaiheessa muuta omaa kuin auto (jos sitäkään), josta olla ylpeitä.
    Ja siinä autossa tolkuttoman lujaa soiva poppikone *
    Excellence is the result of caring more than others think is wise,
    risking more than others think is safe,
    dreaming more than others think is practical and
    expecting more than others think is possible.
    Lainaa (ajf @ Heinä. 27 2004,13:18) kirjoitti
    Onhan se teinituuninki hieman naurettavaa, mutta sinänsä täysin harmitonta. Tai ehkä sillä saattaa aiheuttaa muutaman ylimääräisen naurukohtauksen muille tielläliikkujille.

"Teuvot" on sitten erikseen... ja niitä ei järki paljoa päässä pakota, katsotaan vaikka tätä esimerkkitapausta viime viikonlopulta. Olisi kyllä kiva tietää paljonko tuohon temppuun on tarvittu vauhtia... Ja tuossakaan ei ole varsinaisesti ollut mikään tuuning-ihme vaan kyllä tuo bemari on kulkenut aika reippaasti jo tehtaalta tullessaan.

(Kannattaa kattoa lopusta se kartta ensin, ja tuo siis niitti toisen keskikaiteista sileäksi, toisesta yli, yksi valotolppa kumoon ja sen jälkeen vielä 50 metriä viistosti tiestä yli, pari pientä koivua kumoon ja penkan päälle)

Tuohon samaan paikkaan on aika moni muukin onnistunut viimeisen vuoden aikana, mutta tuossa on kyllä pohjat. Ei voi kuin todeta että onneksi ketään ei ollut kohdalla vastaantulevien kaistoilla.
    Tuolla bemarilla oli tiettävästi vauhtia 230km/h
    Epävirallinen .ORG irckanava:
    #moottoripyora @ IRCNet
    Current:
    Honda CBR1000RR -05
    Ex:
    Suzuki GSX1300R -05
    Honda CBR600F -00
    Suzuki GSR600 -06
    Suzuki GSX-R1000 -02
    Honda CBR600F -94
    Kyllä noita hölmöjä löytyy joiden pitää näyttää liikenteessä, eräs 18vee kortinsaanut "työkaveri" mk2 gti kolopallollaan näytti hyvää esimerkkiä, neljänkympin raikalla mun sunnystä ohi 120km/h(mulla vauhtia se vajaa viiskymppiä) risteyksen kohdalla ja jarrutus ja "keskustaan" kavereita moikkaamaan, odotellaan milloin kortti lähtee tai henki
    Maybe it was just a dream

Sometimes things ain´t what they seem

Better not fool with things you don´t understand
    Lainaa (GriZzLy @ Heinä. 27 2004,18:35) kirjoitti
    Nonniin, ennen kun b1200 saa taas hirveän sanasotaväittelykeskustelujeesustelujne-jutun pystyyn, mihin en tässä vaiheessa aijo ottaa sen kummemmin kantaa, NIIN...
    Mielestäni "b1200" esittää asiansa varsin asiallisesti ja koittaa tuoda myös niitä vaihtoehtoisia näkemyksiä esille. Eikös se ole juurikin sitä "keskustelua", joita varten tällaiset foorumit ovat olemassa?
    Ducati 996 -00, Aprilia: Pegaso 650 -92 & 125 -90 x6, Tuareg 660 -22 & 350 -87, AF1 Futura Sport Pro -92 x2 & Futura -91 x4 & Replica & Sinteri x4, Cagiva: Supercity -98, Alazzurra 350 -87, Tamanaco 125 -90, Mito 125 -91, Gilera: RC 600 -90 & SP01 -90
  17.  
    Lainaa (Faitteri @ Heinä. 31 2004,11:46) kirjoitti
    Lainaa (GriZzLy @ Heinä. 27 2004,18:35) kirjoitti
    Mielestäni "b1200" esittää asiansa varsin asiallisesti ja koittaa tuoda myös niitä vaihtoehtoisia näkemyksiä esille. Eikös se ole juurikin sitä "keskustelua", joita varten tällaiset foorumit ovat olemassa?
    Jepsulijee...
    Varmaankin sanoi, mutta minun mielestäni ei haittaa kuka viherpiipertäjä tai hamppukasvattaja laittaa sinne puhumaan, koska ne asiat on perseestä. Sitä vaan minä tarkoitin.
    Enkä enään kritisoi b1200:n kirjoituksia sen enemmän, koska hän tarkoitti hyvää, ja mulla meni pointti ohi, niinkuin myös kirjoitin siinä viestissä. Syy miksi en muuta sitä on siinä, että sitten b1200 vastaus olisi vähän oudon näköinen sen jälkeen kun minä olen muuttanut omani. PEACE

Foorumit on tarkoitettu nimenomaan keskusteluja varten, siinä olet oikeassa, dear Watson.

Mutta mielestäni ei vaan ole mitään puolustettavaa siinä että kaahaa kuin idiootti kadulla autolla jossa on katkaistut jouset ja popniitattu spoileri, ehkä sekä edessä että takana, ja puolustaa itseään sillä että "haluaa tulla löydetyksi" . Onhan niitä rata-ajopäivä autoillekin. En myöskään väitä että on jotain puolustettavaa siinä että tekisi pyörällä saman, mutta en ole ikinä nähnyt että kukaan ois prätkällä vetänyt torin ympäri niin paljon kuin pärrästä lähtee. Jonkun rykäisyn näkee silloin tällöin.