Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
    Huomenia.

Näinpä oudon rakennelman. Uudehkoon isoon kyykkyyn oli takaritsille ripustettu POLKYPYÖRÄN lastenistuin, sellanen oranssinen, joita on ollu jo meillä pentuna. Koska kyseinen härdelli oli liikenteessä, niin en huomannut kuinka se oli tuettu runkoon. Turvaistuimessa istui pieni lapsi, jonka pää ei tullut kuin muutaman sentin istuimen selkänojan yli!

Joskus ajoporukassa näin kunnollisen istuimen johon lapsi oli kiinnitetty kunnon vöillä ja sitä pidin jo turvallisena ( Niin turvallisena kun nyt voi olla) , mutta tämä oli mielestäni kauhee viritys, enkä omaa lasta laittas ikinä sellaseen härdelliin.

Kaipa tästä on ollut aiemminkin puhetta, mutten vaan löytänyt.. minkä ikäisenä lapsen voi ottaa kyytiin ja minkälaisella virityksellä?
    Entinen pyöräilijä... Mutta kohta taas.
    Jos on lulla niin vaikka synnytyslaitokselta kyytiin, muuten pidän n. 5-6 vuotta rajana koska penkkiin sitomista en katso hyvällä.

..saatan olla vähän skitso ton asian suhteen.
    Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
    Vaan eilenpä näin Joensuussa mielenkiintoisen näyn: Joku neljävuotiaan kokoinen lapsi makasi tankin päällä sen laitoihin tarrautuneena kuin apinalapsi äitinsä selässä. Hurjalta näytti jopa hitaassa kaupunkinopeudessa...
    Sellaista on tullut joskus nähtyä, että aikuinen eli kuski täysissä ajovarusteissa, ja kyydissä ehkä n. 10-v. lapsi tavallisissa trikoovaatteissa ja lenkkareissa. Kypärä sillä sentäs oli.

Vois sitä nyt vähän kattoa miten jälkikasvuansa kuljettelee.
    Lainaa (JaniP @ Heinä. 23 2004,07:31) kirjoitti
    Huomenia.

Näinpä oudon rakennelman. Uudehkoon isoon kyykkyyn oli takaritsille ripustettu POLKYPYÖRÄN lastenistuin, sellanen oranssinen, joita on ollu jo meillä pentuna. Koska kyseinen härdelli oli liikenteessä, niin en huomannut kuinka se oli tuettu runkoon. Turvaistuimessa istui pieni lapsi, jonka pää ei tullut kuin muutaman sentin istuimen selkänojan yli! *

Joskus ajoporukassa näin kunnollisen istuimen johon lapsi oli kiinnitetty kunnon vöillä ja sitä pidin jo turvallisena ( Niin turvallisena kun nyt voi olla) , mutta tämä oli mielestäni kauhee viritys, enkä omaa lasta laittas ikinä sellaseen härdelliin.

Kaipa tästä on ollut aiemminkin puhetta, mutten vaan löytänyt.. minkä ikäisenä lapsen voi ottaa kyytiin ja minkälaisella virityksellä?
    Siis se lapsi oli sidottu moottoripyörään kiinni???
    Eihän siinä olen yhtään järkeä!?! Esimerkiksi jos pyörä kaatuu, niin siinähän lapsi jää kiinni moottoripyörään, ja menee sitten sen mukaan Sehän on silkkaa hulluutta!

Toinen asia mikä kauhistuttaa, on kun näkee lapsia autoissa, samassa turvavyössä vanhemman kanssa. Eli lapsi istuu jonkun vanhemman sylissä, ja turvavyö on vedetty molempien ympäri. Ihmiset eivät tunnu tajuavan sen pienen sivuseikan, että jos joutuu onnettomuuteen, ja lapsi jää 60 kiloisen äidin puristukseen, niin se äiti painaa äkkiä 500 kiloa, ja sitten jos on turvatyynyt, niin semmonen tulee vielä vastaan toisesta suunnasta. Pikkasen saisi järkeä olla mukana touhuissa, varsinkin silloin kuin on lapsia kyseessä.
    Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

" Been there, wrecked that... "

En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!

The more I learn about women, the more I love my motorcycle
    Sitominen mopoon kiinni on mielestäni turhaa, mutta kyllä ne lapset kyydissä pysyy. Nuorimmainen poikani on kulkenut mopon kyytissä 7 kuukauden vanhasta asti. Ja nyt kun syksyllä täyttää kuusi on tämän kesän ollut jo takapuolella kyytissä. Pyörässä ei ole takalaukkua eikä mitään muutakaan härpäkkää, mutta Kawan ZX-12r takatapit on todella korkeella. Joten ei mitään ongelmia edes 200 kilsan matkalla. Aiemmin pyöränä oli mm BMW:n 1150 enska jonka etupuolelle mahtu lapsi todella hyvin. Ei täällä pikkukaupungeissa ole ruuhkia ja pikku kruisailu aiurinkoisena päivänä tuntuu lapsesta mukavalta. Aivan yhtä vaarallista ja turvatonta se on polkupyörälläkin varsinkin kun lapsi on köytetty *pyörässä kiinteästi asennettuun istuimeen se tyroksi-kypärä päässä.

P.S. Ajan työkseni henkilöautolla 100 tkm vuodessa ja yli 500 kuutioisella mopolla on tullut ajettua elämäni aikana yli 200 tkm joten voi olla että liikenteen pelisilmää on kehittynyt... Rakastan kolmea lastani enemmän kuin itseäni. Silti suon heille sen ilon jos haluavat että hekin pääsevät joskus mopon kyytiin.
    www.energiamestarit.fi
    Olen myös nähnyt täällä Jyväs-seudulla kyseisen virityksen, tosin customiin viritettynä, sama tuo, yhtä vaarallinen , se lapsihan raahautuu pyörän mukana kaatuma tilanteessa!!! Oma lapsi on ollut kyydissä 4 vuotiaasta ja piti nuorempana vyöstä ja kyydissä pysy, nyt jo (10v.) vanha tekijä
    Näin maailmalla.

Jokainen valitkoot tyylinsä itse.

edit:tässä sitten toinen vaihtoehto. Etsi lapsi kuvasta.

mäkin olen ajeluttanut lapsiani ja mun on ollu pakko sitoo niitä kiinni kun ne tuppaa nukahtaa ajossa se ei ole kiva repii mukulaa takasin taka penkille mootoritiellä *
    mä käytän sidontaan sellasii vanhoja lasten valjaita jotka kestää lapsen normaali painon mut hajoo jos käy joku äksidetti
    <p>Joopa Joo</p>
    Mun tyttöni on ollut alle 10 km matkoja kyydissä taajama nopeuksissa 4 vuotiaasta asti. Aivan innoissaan (pitäsikö häneltä riistää se ilo) ajonahkat päällä tietysti. Ensialkuun laitoin varmuuden vuoksi vyön meidän molempien ympärille mutta ei sitä kauan tarvinnut pitää. Hän pitää hyvin kiinni mun vyötäröltä niin, että tunnen jos ote löystyy. Intruderin takajalkatapit on sitä paitsi ilmeisesti suunniteltu 5-vuotiaalle. On ne niin korkealla!
    Kyllä myökin tytön kanssa (7v) ajellaan ilman mitään naruja/istuimia. Tyttö pitää ajotakin vyötärökiristysnauhoista kiinni, siis laittanut käden sen ympärille, jotta varmaan pysyy.

Maanantaina kävi ensimmäinen nukahtaminen, mutta huomasin sen kun alkoi kypärä hankaamaan selkään. Pyörä parkkiin ja kyselemään, "että nukahitkos sinä?", johon tyttö "taisimpa torkahtaa pikkasen" no matkaa jatkettiin ja hereillä pysyttiin
    --------------
    Road Runners Kouvola
    - "Transu" = Honda Transalp 600
    "Parhaimmillanikin olen vain, keskivertoa huonompi rakastelija"

"Silikonirinnat naisella on vähän sama, kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä, mutta kyyti ei parane yhtään"
    ...
    peksu:n avatar
    Liittyi Jul 2004
    Tallin perällä tietysti..
    Mä olen sitä mieltä että näin se pitää olla,ja pojalla(öh)/tytöllä on varmasti tuoli josta ei putoa..
    Anteeksi kuvan lainaus.. ?!
    http://www.potretti.fujikuvat.fi/album....1156099
    http://www.potretti.fujikuvat.fi/album....1156100

ei lapsia prätkän kyytiin, vasta sitten kun ovat täyskasvuisia.
  15.  
    Lainaa (matkabomber @ Elo. 28 2004,22:24) kirjoitti
    ei lapsia prätkän kyytiin, vasta sitten kun ovat täyskasvuisia.
    Miks ei?