elikkäs kaipais käyttäjien kommenttejä ko pyöristä. Niin hyvää kuin huonoakin...
<p>Perheessä voi sanoa ihan mitä ajattelee eikä tarvitse pelätä, että joku ajattelee samalla tavalla.</p>
Hauska peli se on, helppo ajaa. Vääntöisä kone tekee vaivattomat lähdöt eikä tarvitse selata vaihteita koko ajan.
Klassinen ulkonäkö, vähän muovia.
Helppohoitoinen. Jopa itse voi huoltaakin (vanhanaikaista perustekniikkaa, etten sanoisi).
Huonoa on ehkä vakiona hiukan liian pehmeä etupää ja kovahko takapää, mutta tarvikkeita joilla moisen pikkuhaitan, joka normaalissa ajossa tuskin edes ilmenee, on ainakin saksalaiset putiikit tulvillaan...
Tuunattavaksi melko kiitollinen, lisätehoa saa aika pienillä toimilla.
Tarinan mukaan vanhemmissa XJR:issä on kytkimen luistamisen kanssa ollut pulmia, vaivaa on paranneltu kaksilla lautasjousilla ja jopa Barnettin billettikytkimellä (Legendiautoissa käyttävät vallan Barnettia, kuulemma, niissähän on FJ/XJR pata).
Joku valitteli että oli ohjauslaakerissa kulumaa (liekö vettä päässyt kehille tms.), jonka vuoksi oli käynyt pitkässä kovavaihtisessa mutkassa yllättäen aika köpsästi, suositteli tarkastamaan asian. Emil Schwartz präsizionsteile ainakin myy kartiorullalaakereita parannukseksi vaivaan.
Yhteensä: tämä pyörämalli on suht halpa isokoneiseksi, eikä suomessa käytettyjenkään hinnat ole taivaissa. Täällä päin ei vain retropelit ole niin suosiossa, kai.
Vaihtoehtoinahan ovat 1200 Bandiitti, GSX1400, Kawa ZRX1200 ja Honda CB1300, joista kauneuskilpailun taitaa voittaa jammu XJR, muut saattavat olla parempia jollain muulla osa-alueella.![]()
Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
Yhdyn edelliseen kommenttiin ulkonäöstä, muusta en tiedäkään.
Do you have premonitions of déjà vu?
Niinpä(xjrrrrräyh @ Heinä. 22 2004,23:30) kirjoitti
*nam*
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
tänks.. kaunis pyörä tosiaankin.
Ja koska nykyisen pyörän kohdalla on lähtölaskenta alkanut niin mielelläni lisää kaipaisin kommentteja ko pyörästä. Kiinnitin todellakin huomiota ulkonäön lisäksi edulliselta tuntuvaan hintaan...
Koska merkki uskollisena ajattellin pysyä nii aluksi oli tuo 1200 Banditti ainoana mielessä... 1400gsx turhan hintavana oli jätettävä pois. Mutta nyt tää pianontekijän "retro" on siis alkanut tulla vastaan mahdollisena vaihtoehtona... Lisää vaan kun sais ko koneen omistajilta infoa.
<p>Perheessä voi sanoa ihan mitä ajattelee eikä tarvitse pelätä, että joku ajattelee samalla tavalla.</p>
Kylläpä tossa on melkein kaikki jo mainittu. Minullakin kytkin alkoi antamaan periksi 1300.n jousi korjasi tilanteen. Banditti oli minunkin mielessä pitkään ennen pyörän ostoa ja tuplaputket ratkaisi valinnan. Tehoa sisi olla enemmän kierrosten yläpäässä, mutta koskas sitä sitten olisi tarpeeksi. Huippuja ottaa vakionakin +220 todellista nopeutta. Kyllä siinä nakupyörällä jo nuppu tutisee.
KTM 300 EXC -06 Yamaha T-Max 500 -01
Ex. Yamaha Wild Star 1600 -02 Ex.Triumph Speed Triple II -08 Ex. pyörä XJR 1200 SP -98 Ex. XT 600 Z Tenere *Ex *IT 250