Tervehdys,
Nythän on käynyt niin, että ajoin kaverini 750Sportilla eilen ja uudestaan muistin sen, miten upea laite se kaikessa karuudessaan on!
Jos jollakin olisi tietoa ja arvokkaita käyttäjän kokemuksia SS900 ja 1000-malleista, niitä olisi kiva lueskella täältä foorumista ennen mahdollista hankintapäätöstä.
Ducati-kuume iski![]()
NO kun kukaan ei sano mitään niin minä arvaan: Se on samanlainen kuin pikkulohko mutta enemmän ruutia ja kuivakytkin. Olisiko sitten joinain vuosina ollut eroa myös takahaarukassa tai iskareissa/niiden säädössä?
En ole ikinä edes koeistunut sellaista niin että saa olla eri mieltä. Seiskapuolikas minulla kyllä oli muutaman vuoden, se oli kyllä huoleton ja hauska peli.
Kiitokset vaan...(matt1 @ Heinä. 23 2004,00:30) kirjoitti
Onhan se hieno laite ihan varmasti. Kävin itse joskus koeajamassa 900:Stakin, mutta eihän siitä jäänyt kauheasti mieleen.
Ans katsoo nyt investoinko![]()
SS 900 & 1000:ssa on tietysti voimaa enemmän kuin 750:ssä. Alusta on parempi (showa edessä ja 1000:ssä Öhlinssin pumppu takana) kuin pikkuveljessä.(Jyri @ Heinä. 22 2004,11:50) kirjoitti
Moottori on osoittautunut kestäväksi, kuivakytkin jakaa mielipiteet.
Jos tykkäsit seiskapuolikkaasta, tulet pitämään noista isoveljistä vielä enemmän! *
Itselläni on nyt ensimmäistä kesää 900 Sport. Pahaa sanomista ei ole löytynyt ensimmäisten 7500 kilsan aikana..
Kiitos!
900 SS:n 02-versiossa on myös Öhlinsin takaiskari. Ilmeisesti se kuitenkin toimii aikalailla samalla tavalla kuin se sachsin valmiste muissa 900SS:n vuosikerroissa.
No ei se Sachsi ja Öhlins toimi lähellekään samalla tavalla tai paremmin sanottuna ei tunnu toimivan.
Itse olen nyt toista kautta ajamassa moisella laitteella kilpaa ja voin sanoa että varsin huoleton peli se on ajella. Kolmen kauden aikana siihen on vaihdettu kerran hihnat ja säädätetty sekä vaihdelaatikko varmuudeksi shimmattu. Nyt on vaihderummun pyörittäjä menossa vaihtoon kun pikkuinsen alkoi kiukutella. Nuo vaihdeloota "viat" kuitenkin johtuu siitä selkeästä syystä että sitä käsitellään tuolla radalla erittäin raa'alla kädellä (lue: ei siis kytkintä läheskään joka paikassa).
Laite kääntyy mutkiin helposti, jarrut on loistavat, kevyen oloinen, leppoisa ajoasento ja ennen kaikkea se on helppo ajettava.
Jotain laitteen ajettavuudesta kertoo myös se että olen ajanut sillä pisteille FFA -lähdössä viime vuonna Motoparkissa, parhaan ajan ollessa 1:36,4 ja Alastarossa kilpailun nopeimmalla kierrosajalla (1:29,8) olisi oltu B SuperBikeissä 15 parhaan joukossa.
1000:ssa on sitten tupla tulpat, enemmän elektroniikkaa, kuten ajonesto, mittaristo on erilainen (esim. digitaalisesti näyttää öljyn lämmön).
Uskallan kyllä suositella tuota papatinta ajoon. Vielä kun siihen uskaltautuu hankkimaan lastun ja putket niin avót! Johan on kivaa!
Jos haluat lukea tarkemmin miten radalla on tuolla laitteella ajettu niin http://www.sscup.com -osoitteessa kannattaa poiketa.
"Starvin' Marvin"
Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com
Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
Hei Parjaani, vaihdoitko siihen ysisataan öhlinsin takaiskarin? Eikös sillä Collinilla ole se sachsi?
Aikaisemmassa Yamahassani oli Öhlinsin takaiskari, siinä se erottui huomattavasti vakiosta!
Miten pyörä muuttui kun vaihdoit siihen <öhlinssin iskarin?
Mankalla on siellä Öhlins, samoin kuin itselläni. Keulassa on myös Öhlinsin jouset.
Kyllä sen ajossa ja ennen kaikkea säädettävyydessä huomaa. Tulee ajosta jonkun matkaa rauhallisempaa (vielä kun osais sitä säätää)...
"Starvin' Marvin"
Juu, laitatin pari viikkoa sitten omaan sport-ysisataseeni Ducati Performancen (by Remus) alumiiniset hi-mount-vaimentajat, sytkäboxin ohjelmoinnin sekä vapaavirtaussuodattimen. Kyllä kannatti!! Vääntö parani keskialueella huomattavasti, nyt käyttökelpoinen alue alkaa 3000 rpm:stä eikä 4000:sta niin kuin ennen. Sitäpaitsi polttoaineen kulutus pieneni, nyt mennään matka-ajoa 240 km ennekuin 4 litran valo syttyy.(parjan_fin @ Heinä. 28 2004,09:19) kirjoitti
Ja ne äänet! Varsinkin imuäänet... härskiä röhinää.![]()
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
M1000 2003 huhtikuusta 29000km eika muuta ongelmaa kun hihnanseuraajalaakerit oli tuossa 25000kämmäm kohalla jumineet.
Jossain on vissiin kuvakin täällä ...
MonsterMille
Missäs teetätit tuon lastunohjelmoinnin? Jos Hailacilla, niin onko sulla pistää dynotuloksia?(tapjar @ Elo. 06 2004,19:36) kirjoitti
Hailacissa teetin, tarjosi paketin niin kilpailukykyiseen hintaan, että en voinut kieltäytyä. Ne ei Hailacissa dynota vaan säätää varmaan vaan seokset johonkin ohjearvoihin. Siltä se ainakin kuullosti kun istuin myymälän puolella ja pajan puolella mun pyörää pörisyteltiin säädön aikana.(750S @ Elo. 28 2004,13:52) kirjoitti
* Olen kuullut että FIM:n boksi antaa paljon paremman lopputuloksen koska sitä voi säätää kunnolla. Minä nyt ostin nämä koska päivän tarjous oli edullinen (putket, boxin ohjelmointi ja ilmansuodatin 750 €) ja takuut säilyy (uusi pyörä). Tehoja on mun kaltaiselle kruisailijalle joka tapauksessa riittävästi.
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
Itsekin kesällä juttelin Hailacin äijien kanssa tuosta ja halpa oli (itse säätö huimat 50€)!! Epäilin vain lopputulosta.. No vois kai sitä tehdä niin, että säädättäs heillä ja sitten takuun loputtua FIM:llä loput(tapjar @ Elo. 30 2004,08:12) kirjoitti
![]()
Viekääs niitä laitteita tuonne http://www.turbotec.com pajalle. Siellä Niskasen Jarmo / Karalan Mika tekee laitteeseen YKSILÖLLISEN ja pirun TARKAN lastun! Saa 100 rpm välein sytyn sekä seokset ja muut oleelliset niin kohdalleen kun vaan voi.
Muutama Ducatisti siellä on laitteensa jo käyttänyt ja saanut loistavia parannuksia vs. Ducati Performancen lastu. Suosittelen lämpösesti!
"Starvin' Marvin"
Yhdyn edelliseen. Pyörä toimii loistavasti. Kiitos vain myös parjan_fin kun annoit asiantuntevia neuvoja pajalla käydessäni.
R1300Gs, Varg Ex, RR300, 748r, Hp2 Sport, S1000rr
Ex
Rsv, 1200 GSA, R1250 GSA, Ss750ff, Monster S4r, 1098 sf, 999 Xerox, HDSgs, F6B, Fe450, Te300 Te300i x2, Zx6r, Zx10r, exc450, Superduke r x2, Supermoto 950, 990 adv, Gsxr 750, Rocket 3R, Fz1n, R1
Hei Jyri... Kuka sulle on Ducatiaan lainannu?!? *
edit: HÖH! Tolla kaverilla tossa yläpuolella on samanlainen avatari kun mulla...
Matkalla mitättömyydestä keskinkertaisuuteen.
Kuuluu myös minulla talven/kevään ohjelmistoon... Sitten vaan kuunnellaan kun Ducati laulaa..(tapjar @ Elo. 06 2004,19:36) kirjoitti
![]()
![]()
![]()
Matkalla mitättömyydestä keskinkertaisuuteen.
Joo, mulla on niin huono mielikuvitus etten osaa kuin matkia toisia..![]()
R1300Gs, Varg Ex, RR300, 748r, Hp2 Sport, S1000rr
Ex
Rsv, 1200 GSA, R1250 GSA, Ss750ff, Monster S4r, 1098 sf, 999 Xerox, HDSgs, F6B, Fe450, Te300 Te300i x2, Zx6r, Zx10r, exc450, Superduke r x2, Supermoto 950, 990 adv, Gsxr 750, Rocket 3R, Fz1n, R1
Olepa hyvä vaan. Ilo olla avuksi.(Midas @ Syys. 01 2004,20:00) kirjoitti
"Starvin' Marvin"
? Jaa. P7, P8 ja 16M ecuja käyttävien Ducatien polttoainekartta muodostuu TPS-RPM 16X16 arvoa-taulukosta. Rofessori haistelee kierroksia ja kaasuläpän asentoa ja poimii lukuja vastaavan arvon kartasta. Lisäksi suuttimen aukioloajan pulssinpituuden laskentaan otetaan kartasta seuraavan kierrosluvun ja edellisen TPS-asennon arvot. Tuloksen päälle lasketaan sitten korjaimet veden lämpötilasta, ilman lämpötilasta, abs.paineesta jne.. Lopuksi avataan suutin tietyksi aikaa kampiakselin asennon mukaan.(parjan_fin @ Syys. 01 2004,08:46) kirjoitti
Eli: Kierroksille on sarakkeita 16 ja kun kierroslukualue jaetaan sillä, niin tulos on hieman karkeampi kuin 100rpm, olkoonkin että em. laskenta pehmentää rajoja.
Toisaalta, kierrosalueiden jako tehdään tarkemmaksi alueille, jota ajotyyli suosii, eli rata-ajoon yläkierroksille ja katuajoon ala- ja keskikierroksille.
No, olikohan tämä nyt sitä saivartelua..
Saakos ne muuten ohjelmoitua weberin 15M ja 59M ecut, joissa ei ole irrotettavaa muistia?
888; Pistäs kyselyä tuonne http://www.turbotec.com sivustolle. Mä en noista itse niin tarkasti tiedä, he tietävät ja osaavat vastata sulle myös varsin tarkasti.
Mun käsityksen mukaan tuo laskenta perustuu kuitenkin siihen ns. "paras arvaus" ja johonkin muuhun teoriaan ja sillä saadaan tuo 100 rpm välein laskettua / oletettua tarkasti. Mutta tää on mun omaa mutua... Sen vaan tiedän että parempi siitä lastusta tulee tuolla poikien hoivassa kuin mitä Ducai Performancen lastut on (ja monet muut markkinoilla olevat). Ne kun ei ole yksilöllisiä, vaan massatuotantokamaa, toisin kuin Turbotecin tekemät yksilölliset lastut.
"Starvin' Marvin"