Pyydä lääkäriä tarkistamaan onko kuulokäytävä puhdas ja jos ei, niin puhdistamaan korvat kunnolla. Pienikin resonaattorin muotoon kovettunut ainesosa korvakäytävässä voi aiheuttaa *vihellyksen kun korvan ominaisuudet muuttuvat ja sen tuntee yleensä korvan soimisena. Soiminen vaimenee kun käyt jalat ja vartalo seinää vasten eli pää alaspäin.(Jusa.L @ Syys. 09 2004,21:19) kirjoitti
Sen jälkeen pidä suu suljettuna, ota nenästä kiinni ja puhalla tasaisen voimakkaasti hetken aikaa, niin että korvien sisäinen paine nousee. Sen jälkeen nieleskele niin, että paine-ero poistuu. Itselläni tuo auttaa, jos sattuisi soimaan kun korvat on jo puhdistettu. Korvat valitettavasti voivat välillä soida ihan itsekseen, eikä sitä kannata mitenkään säikkyä. Bändi-iltojen jälkeen ne soivat vaikka käyttäisikin laadukkaita tulppia, koska tulppien ominaisvaste on niin erilainen, kuin korvien.
Ihmisen kuulon ominaisuuksiin kuuluu kuulon herkkyys 800Hz alueella ja se valitettavasti aiheuttaa tuon vihellyksen, jos kuuloluuhun johtuu jokin ääni, kuten esim. pelkkä oma verenkierron kohina voi aktivoida äänen. Rentoudu ja anna soida, se vaimenee yleensä itsekseen.
Kaikki tuo ja lisäksi kosken ääntä muistuttava "kauhu"-kohina on tuttua itselleni opiskeluajoilta, jolloin hämmästelin ja pelästyinkin kyseisiä efektejä. Viksummat sitten kertoivat mistä on kyse ja niinpä ei tinnitus ole enää pahemmin häirinnyt.
Älä ressaa aiheesta.
t. Spagu
Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
Kiitokset Stonemanille ja Italowesternille asiallisesta ja kannustavasta tekstistä!!!
Laitan pyörän tällä viikolla seisontaan ja täytyy miettiä asioita vielä uudestaan järjen kanssa, kunhan tästä "alkuketutuksesta" hieman rauhoitun...
Olin eilen Mehiläisessä todella asiallisen lääkärin luona ja korvista ei löytynyt mitään vikaa, näyttivät kuulemma aivan "priimoilta" ja olivat aivan puhtaat... Tämäkin lääkäri ihmetteli tapaustani ja hänellä ei ole koskaan ennen ollut vastaavaa tapausta, vaan yleensä nämä korvien soimiset ovat hänellä olleet +50v "duunarimiehiä". Hän oli sitä mieltä, että minulla on kyllä vielä todella suuri mahdollisuus päästä tästä tinnituksesta ajan kanssa, vaikka se voi kestää kuukausia.
Yöt kyllä ovat yhtä tuskaa, kun menee nukkumaan kun alkaa oikein kuunnella tuota tinnitusta, tai sitten jos herää kesken unien, niin uudelleen nukahtaminen on todella vaikeaa...
Googletin noita EAReja ja ilmeisesti tuo Soft Yellow Neon Blast -malli on se narullinen malli? Sitten on myös olemassa samat tuplat ilman narua, joiden malli on Soft Yellow Neon... Mistäs noita täältä suomesta saa? Tosin olen parin viikon päästä menossa jenkkeihin niin voisin sieltä ostaa sellasen 200kpl rasian, hinta näyttäisi olevan $30...(stoneman @ Syys. 13 2004,22:22) kirjoitti
Naruttomia ovat nuo omani ja sellainen teollisuuspaketti, "akvaario" (kai niitä satoja on?). Hankin Hämeenlinnasta Hämeen Teollisuuspalvelusta. Hinnasta ei tietoa, koska otin firmamme kautta.(CBF600S @ Syys. 14 2004,10:57) kirjoitti
Solid as Rock
at least...
Hard as Stone
Itse käytin alussa nukahtamislääkkeitä. Käytä ihmeessä, jos yhtään rupeaa enemmälti häiritsemään.(Jusa.L @ Syys. 14 2004,08:31) kirjoitti
Solid as Rock
at least...
Hard as Stone
Vanha ketju mutten löytänyt uuttakaan. Onko kellään kokemusta nyt 10-luvulla? Kiinnostais nämä mennä teettämään mutta kukaan ei kerro hintoja. En ole kyllä vielä soittanutkaan jälleenmyynti firmoihin![]()
Honda CBR 600 F -05
http://www.earfoonsuomi.fi/
Minä nuo hommasin ja tyytyväinen kyllä olen. Mutta hintaa en muista, kalliit mutta paljonko ne oli ?
Vanhuus tulee...
muoks. tais olla jotain 160 euron tienoilla
Honda XL1000VA 2006
Ear-Inc tavaraa saa myös suomesta.
Mulla on tommoset insta-moldit joissa kuulokkeet sisällä, aikanaan kävin ihan Timon kotona jossa ruutattiin mallivahat korviin, ne lähti sit Ameriikkaan ja kuulokkeet tuli paluupostissa.
Kyselepä lisää:
Timo McKeown
earincfin@gmail.com
Absit iniuria verbis, te absolvo....no eikä
KTM Super Adventure 1290 -2015
Exät FJR-2009, FJR-2004, Honda VF1100C-1984, Suzuki DR650
No näitäpä löytyy useempakin merkkiä. Unelma olisi kuulokkeet mistä voisi kuunnella halutessaan musiikkiakin. Missä tää Timo asuu ja onko ihan suomalainen? Enkku ei oikein taitu.
Honda CBR 600 F -05
Sä oot liian nopee
Ja ettei menis ihan OTksi niin
http://www.moottoripyora.org/keskust...13019-tmckeown
Absit iniuria verbis, te absolvo....no eikä
KTM Super Adventure 1290 -2015
Exät FJR-2009, FJR-2004, Honda VF1100C-1984, Suzuki DR650
Näissä valetuissa suodatin on(luullakseni) samankokoinen merkistä riippumatta ja kuulokkeet asetetaan suodattimien paikalle. Eli(luullakseni) eri valmistajien kuulokkeet sopivat ristiin. Näin olen antanut itse itseni ymmärtää.
Ehkä? paras netissä vastaantulleista ratkaisuista musiikin kuunteluun on mielestäni yksilöllinen, täysin integroitu kuuloke
Omissa korvissa on Elacinin valetut ja niissä finfonicin kuulokkeet. Pelittää ihan hyvin ja kustansi muistaakseni bauttiarallaa 370€...
Täällä
on ainakin jotain osviittaa hinnoista...
Ja vielä; esim. jotkut Sennheiserin Ear Canal -tyyppiset kuulokkeet voi tökätä valettuihin suodattimien tilalle, sitä en osaa sanoa kuinka ulos ne korvakäytävistä tulevat, että sopiiko kypärän alle...
www.facebook.com/jukka.huolman
Exät BMW F800R -09, valkoinen, R.I.AVK. ja
Honda VFR800 VTEC -03, musta
Nyxä BMW F800R -09, hopea, silloin kun saan vaimolta sitä lainata.
Asiaa hieman liipaten SENA:n SMH10:iin saa kahta eri telakka sarjaa mihin saa kytkettyä noita valettuja kuulokesettejä, eli silloin ei tarvitse käyttää alkuperäisiä kaiuttimia.
http://www.rxtx-tuote.fi/index.php?v...ha0304&tuote=Y
ja
http://www.rxtx-tuote.fi/index.php?v...ha0303&tuote=Y
Tällä järjestelmällä saa musiikkia ajettua bluetootin kautta korviin käyttäen esim. Finfomacin omaan korvaan valetuja kuulokkeita.
Ei liity valettuihin, mutta mistähän saisi halvalla howard leightin max lite vihreitä tulppia isomman lootan? Ainoat kertakäyttöiset jotka mahtuu omaan korvaan ja ei ala painamaan alle 200km matkalla.
Hornet 600 -99
Myydään vieläkin NSR125 -03
www.facebook.com/jukka.huolman
Exät BMW F800R -09, valkoinen, R.I.AVK. ja
Honda VFR800 VTEC -03, musta
Nyxä BMW F800R -09, hopea, silloin kun saan vaimolta sitä lainata.