Moikka.
Olen ajatellut hankkia juuri hommaamaani pyörään (Kawa Z750) esim. Puigin pleksiä vähän estämään ilmavirran vaikutusta kovemmilla nopeuksilla. Ennen hankintaa mielelläni kuulisin kuitenkin Teidän käyttökokemuksia ja että onko pleksista kuinka paljon hyötyä. Saadun hyödyn määrään vaikuttaa olennaisesti tietenkin kuskin pituus, jota itselle on kertynyt 176 cm.
Ei viitsisi maksaa 150€:a "mokomasta" muovinpalasesta jos siitä ei kauheata apua ole.
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen.
T. Toni
Ehdottomasti kyllä.
Semmoinen sopivan matala suojaa ylävartalon ja tankkilaukun, mutta ei aiheuta huminaa pään sisäpuolelle. Lisää huomattavasti ajomukavuutta.
Korkeus kannattaa mitoittaa niin, että normiasennossa plexi ylettää noin / max rinnan korkeuteen.
Tuolla lisää.
http://www.moottoripyora.org/keskust...t=#post6161326
Yksi sanoo kyllä, toinen ei ja kolmas ehkä.
Kyllähän se pelksi ilmaa ohjaa, mutta ohjaako se itselle suodullisella tavalla on kysymys, joka ei selviä kuin kokeilemalla.
Ääni pikkupleksille joka ohjaa viimaa enempi rinnan alueelle. Itse tykkään tuosta rinnalle tule... tuulemisesta.
Fasun matala pleksi toimii itselläni näin ja tourinki malli oli pelkkää kypäränravistelua ja huminaa "normaalissa" ajoasenossa.
Matkapuolella juuri aiheesta: http://www.moottoripyora.org/keskust...ulla-matkailua
FZS600 -03 -> RSV Mille -03 -> Tracer 900 -19
Samoilla linjoilla edellisen kanssa. Itselläni oli myöskin mra korkeampi plexi z1000:ssa ja totesin että mulle
sopii paremmin tuo vakioplexi. Vakiolla se tuuli tosiaan käy itseäni sopivasti rintaan, kun
mra plexille kävi enempi kypärään ja sitä myöden niskan päälle.
.....Teoista mies tunnetaan!
Moto morini corsaro 1200 '09-ex
Z1000 ´07-ex
Tuulitunnelissahan näitä pitäis testailla jos hyvän haluaa... Mutta yksinkertaistettuna, hyvä pleksi on niin lyhyt että ei heitä pyörteitä niskaan tai kypärään (paitsi jos tykkää olla pää tehosekoittimessa).
youtube.com/user/mototuomas
Täällä on pelkkiä huonoja kokemuksia. Kahdessa eri pyörässä tullut mukana pleksi, molemmista ruuvasin irti enkä laittanut takaisin. Malli molemmissa varmaankin sellainen puolikorkea. Pahempi kypärämelu ja suhina (+ pyörän ulkonäkö kärsii). Nykyisessäkin tuli kaupan mukana pleksi irrallaan mutta enpä tiedä tuleeko laitettua paikalleen. Taidan olla sitä mieltä että nakupyörä on nakupyörä..?
ex ER 5
ex GS 500
ex GSXF 750
ex ZR-7
ex XJR1300
ex Aprilia SL Falco
ex Kawa ZZR-1200
ex FZ1-S
Moto Guzzi Griso 1200 8v
No jos pleksin hyötyjä kysytään niin sillä saa rintapainetta pienennettyä .
http://files.bs-motoparts.eu/img/0/p...iben/6002h.jpg
ja jollain tuollaisella saa tuulet katoamaan kaikki jopa niin hyvin ettei kypärä meinaa tuulettua
Kylmällä kelillä tarkenee paremmin
Kesällä mennään sitten tällaisella jolla paine tulee vähän kaulan alapuolelle ja C3:nen vain suhisee![]()
https://encrypted-tbn1.gstatic.com/i...rrwq7fJMb--xC1
Vanha mies ei jaksa ihan nakulla ajella kuin alta 80km/h
Triumph Tiger 800 XRX
Varaudu siihen että pleksin kanssa kypärä vatkaa ku sammakko tehosekottimessa...
Voi olla että kaikki menee hyvin, kunnes tuuli tulee sopivalta suunnalta niin iskee sellanen kunnon ravistus kypärään.
Senttikin v*tuix riittää, varsinki jos se tuuli ottaa kypärän lakeen, niin se tempoo sitä ruukkua ylös ja vatkaa puolelta toiselle.
Ison Divarin kans oli pleksikiroilua, kun välillä meni kypärä: -Bläwwäwävävävävävääääää
Sitte revin sen tourinki-lumonin pois ja mikälieorggisruutu tilalle. -whopwhopwhopphooooooooooooooohhhh..
Rälläkkä käteen ja 15cm pois yläreunasta.
Ihana hiljaisuus ja potta pysy paikallaan, eikä horisontti ollu niin epäselvä.
Eli funtsi että se tuulipaine tulee juuri rinnan yläosaan tai puoleenväliin.
Jos se osuu kypärään, huomaat kuinka se nakertaa.![]()
Se oli jo rikki...