Olivat Biken testissä kokeilleet samanlaista pyörää, kun kävin BMW-kiertueella testaamassa. Eipä ole ylistyssanat olleet liioittelua GS:n markkinoinnissa.
Voi kun joskus olis varaa hankkia ...
![]()
"Voitti Biken testissä" kuulostaa nykyisellään jo melkein samalta, kuin "Totta se on, luin 7 Päivää -lehdestä"... Menee taas lehden haukkumiseksi, mutta jos esim. k.o. numeron Benelli TNT:n koeajossa ainoat miinukset ovat "italialainen ja eksoottinen" (kyllä, nuo todellakin oli pistetty miinuksiksi!), niin vedäppäs tuosta sitten johtopäätöksiä! Tuonkin allroadpyörien testin tekstiosion olisi voinut kirjoittaa suurimmalta osalta ajamatta millään k.o. pyöristä.
Kyllähän Bemu silti toki voittonsa ansaitsi!
Soon toi uusi "kessu" kyllä hienon oloinen fillari ja testivoitot ynnä tuota ajaneiden positiiviset kommentit varmasti ansaittuja. Itselleni negatiivinen (joskin ei mitenkään yllättävä) fiilis jäi noista tyypillisistä bemarin onnettoman nuhaisista raksutuksen ja tykytyksen sekaisista käyntiäänistä.
Toki tuohon varmasti saa oikeankin moottoripyörän äänet ja onhan absoluuttisessa arviossa tuo hiljaisuuskin hyve. Mutta, mutta....
<p>2002-2014</p>
Bemaristina ihmettelen, kun aina testaajat saavat miinukseksi bemarin vilkkukytkimet. On meinaan niin näppärät mun mielestä että.
On kokemusta toisenlaisistakin ja oikeasti hankalampi on se yksinippeliratkaisu. Teksti testeissä on yleensä ...miksi tarvitaan kolme kytkintä asiaan jonka voi hoitaa yhdellä? Miksei se voi olla kolmella? Sillä kyllä kolmen toiminnon hoitaminen yhdellä tosi pienellä kytkimellä on aina kompromissi. Kokeilkaa vaikka kumpi on helpompi, kun kädessä on toppahanskat, joiden päällä kurakintaat. Ei oikein ole varma vilkuttaako vai ei ja jos vilkuttaa, minne vilkuttaa. Ja hankala on myös kun tarvitset puristaa kahvaa ja samalla tarttis vilkkua hoitaa, ei helppo.
Mutta muuten on aika käypäinen peli, kun ajokokemusta takana n. 3000 km.
PSmo
- Luotettavia asiantuntijalausuntoja aiheesta kuin aiheesta, niistä mitään tietämättä -
*
http://www.tiet.fi/liity.htm
Ex-Bemaristina ihmettelen myös noiden Bemun vilkkukytkimien arvostelua. Hyvät ne on kun niihin tottuu! Ei meinaa mitenkään tottua näihin "perinteisiin".
Samaa mieltä tuosta vilkkukytkimien mollaamisesta; kerran olen bemarilla ajellut ja meni ajon aikana 0,1s. opetella kytkimet, tuntuu aika tarkoitushakuiselta moinen, kenties on vaikea löytää oikeita puutteita.
Do you have premonitions of déjà vu?
Ja voi, kunpa saisivat pyörään enemmän kantavuutta. Reilut 170 kg on kyllä reissupyörälle liian vähän!(arikorho @ Heinä. 20 2004,11:25) kirjoitti
AndersReisen
Reissuverkko
"Musiikki ei ole se, mikä soi, vaan musiikki on se, miksi se, mikä soi, soi niin kuin se soi, silloin kun se soi."
- Leif Segerstam, kapellimestari
Jos Biken testeissä oikeasti laitettaisiin pyörät paremmuus järjestykseen voisi mainostajat käydä vähiin. Pakkohan se on suurimmista mainospaikoista maksavat saada voittajaksi keinolla millä hyvänsä.
Jos testissä olisi kuudessa pyörässä kolmen nappulan vilkut ja yhdessä tuo peristeinen malli niin ihmeteltäis että miksei kaikissa voi olla kolmella nappulalla. Kyse on kai vain siitä kun yhdessä on erilainen systeemi oli se sitten mikä hyvänsä. Jos yhdessä ei olisi vilkkuja ollenkaan niin joku valittaisi, että miksei ole kun tulee automaattisesti haettua sitä vilkkunappulaa.
Testissä tuo jonkun poikkeaminen tahtoo korostua mutta voisivat mainita että omistaja-asteella asialla ei ole oikeasti mitään merkitystä.
Benellin kohdalla TNT ei saanut miinusta pisteytyksessä eksoottisuudestaan ja italialaisuudestaan. Hinnassa se hieman näkyy, tuo eksoottisuus. Italialaisuus on tosin sillai miinusta, että Corollaan ja Cebariin tottunut keskivertomotoristi vierastaa italialaista pyörää.
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
Mitenkäs, olikos siinä lehdessä lisävarusteista mitään?
Noi säädettävät sivulaukut on aika hyvä idea, tosin mitkään hirmu kauniit ne ei ehkä ole.
CRF1100L, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
Ja navicaattori se vasta kiva lisuke on. Nyt minäkin osaan Kaivarin Mutterilta Tapiolaan *(antti @ Heinä. 31 2004,08:59) kirjoitti
Oikeasti varmaan hyödyllinen kun tuntemattomia teitä ajelee. Ainakin kun Savossa testailin tuntui kivalta peliltä. Tosin kartat on aika vajaat ja kun osa teistä puuttuu, koettaa N:ri vängätä väkisin jotain ihan outoa, pitkää reittiä. Mut kunhan kartasto täydentyy......
PSmo
- Luotettavia asiantuntijalausuntoja aiheesta kuin aiheesta, niistä mitään tietämättä -
*
http://www.tiet.fi/liity.htm
Harmi kun en kerennyt/pääsy kokeilemaan tätä uutta 1200 kessua. Kuulostaa kyllä hyvältä tuo testi, mutta uskon vasta kun itse kokeilenoooon Suomalainen.
Onko nyt joku joka on 1150 ja 1200 GS:llä ajanu ja päässy vertailemaan?
Tuo kevyempi paino hiukan houkuttaa. Muuten kyllä pidän tästä nykyisestä, joka menee nyt jo...hyvänenaika, jo viidettä kesää.
Kylläpä aika menee nopeasti BEMARIN selässä..![]()
Mene siitä ali,mistä aita on korkein.
Kävin myös testaamassa Gs:ää eilen ja täytyy kyllä myöntää että kyllähän se naman virneeseen saa. Rahaa ei kyllä ole, enkä varmaan ostaisikaan vaikka olisi, mutta ei ole kyllä yhtään liika ylistetty. Oli kyllä hieno peli ajella![]()
Lakkaa jännittämästä ja nouse rohkeasti omalle tasollesi
En epäröis hetkeekään hankkia geeässää kakkospyöräksi, jos olis fyrkendaalia. Nyt täytyy miettiä tarkkaan josko siitä olis ykköspyöräksi, sen verran tykkään K12RS mopottimesta, meinaan.
Koeajossa yllätti sen loistavat ominaisuudet mutkaisella asfaltilla. Moottoritiellä myös kiihtyvyys osoittautui odotettua paremmaksi.
Asfaltin ulkopuolella se oli omaa luokkaansa, tietysti. Rupesinkin heti kertaamaan kaikki kivalta tuntuneet tiet, jotka on tullut Customilla ja nykyisellä Bemarilla koluttua. Niille suuntaisin heti, jos GS olis alla pitempään.
Pertsa, *F.A.R.T. & Kunkku MC Club Senior Representative,