Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
    Olen juuri ostanut VN700 -85 (kutakuinkin samat systeemit myös VN750). Ja ajattelin nyt sitten opetella ko. härvelin saloja.

Ongelma seuraava. Moottoritiellä kun ajelee kaasu pohjassa. Alkaa pyörä röpöttämään ja tehot häipyy.

Kaasareihin on ilmeisesti laitettu jokin suutinsarja, ja vaparit löytyy hapenotto puolelta. Myös yoshimuran rs-3 putki löytyy.

Onko siinä yksinkertaisesti liian suuret pääsuuttimet? Vai voisikohan alkaa koittaa säätämään vielä jotain. Muuten tuntuu toimivan ihan ok, mutta noin 160km/h jälkeen alkaa tehot häipymään. Ja kun ne katoaa niin röpötys jatkuu kunnes nopeus tippuu noin 100-120kmh. Ryypyllä ei ole ole vaikutusta jos sitä koittaa päälle eli ei ainakaan laihalla käy?

Tietysti helpoimmalla pääsisi jos painelisi johonkin liikkeeseen ja sanoo että säätäkää... mutta toimenpiteen opetusarvo lähes nolla. Ja kiinnostusta olisi alkaan opettelemaan.

Kaikki info noviisille otetaan kiitollisena vastaan.
    Bussi kuski
    Voisko olla ihan bensansaanitiongelmaakin? Hana/bensafilsu tukkeessa tai kakkaa kaasareissa. Eli muussa ajossa soppa riittää muttei enää "urku auki" ajettaessa. Voihan toi toki johtua monesta muustakin jutusta mut noi tuli nyt näin helpoimpana mieleen.
    Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
    Jepulis tuota voisi ainakin tarkistella että tuleeko sitä "mökää" tarpeeksi. Vai loppuuko tosiaan kesken?

Miten noiden suuttimien kanssa mahtaa olla? Röpöttääkö se täydellä kaasulla myös paikallaan? Vai vain ajossa?

Toi bensan saanti juttu voisi kyllä olla aikalailla järkeen käyvä, kun se aina joskus innostuu ja kulkee kyllä ihan normaalisti. Ja hyytymisen jälkeen sitten "keräilee" bensat takaisin? Vai onko ajatus metsässä?
    Bussi kuski
    Mulla oli -88 Väinössä ihan sama juttu. Viime kesän manailin, enkä löytänyt vikaa. Talvella sit putsasin tankin, bensahan kaikkine releineen ja ongelma katos sen sileän tien. Ainakin hana oli likainen mulla.

Aiememmin muuten saman ongelman aiheutti hanassa oleva alipainepumppu, jonka kalvo ei enää toiminut kunnolla. Sen vaihtaminen myös auttoi vaivaan

eli bensapuolella mulla tollaset vaivat olleet..
    Jeps... Käyn hakemassa uudet bensan suodattimet kunhan pääsen jälleen kotiin töistä sellaiseen aikaan että kauppa on auki

Hana on tuossa ko. mallissa jo ohitettu, joten siinä se ei voi olla mutta tietty noi suodattimet voisi hyvinkin olla tukossa. Eipä tuo paljoa maksa kun ne vaihtaa ja ei pahaa tee muutenkaan. Kerrotaan tuloksia kunhan saan suodattimet käteen ja härveliin kiinni
    Bussi kuski
    Joo, lähtisin kanssa sieltä pensa puolelta tarkastelemaan, että tihkuuko sieltä putken päästä mitään. Itelläni tipahti toissa päivänä bensakorkki mutka pätkällä, ja joutu pistää teippihässäkän tankin päälle. Joutu huoltoaseman pihassa jo pari murtoosa sekuntia viettämään, kun kävi röpeltelemää. Tuli pistettyä teipit liian tiiviisti, ni keräs tankkiin alipaineen ja ei saanu soossia.
    Tulee mieleen kolme kohtaa jotka kannattaa tsekata, niistä kaksi on jo mainittukkin eli alipainekalvo ja roskainen kaasari/tankki.
    Kolmas voisi olla haperoituneet imusarjan kumit, eli hörppää lisää ilmaa siitä välistä...

Painin saman ongelman parissa 900 Trumpalla ja vika ilmenee vain silloin kun kone on riittävän lämmin, -50km moottoritienopeuksissa tai kuumalla ilmalla kaupungin jonoajelua.

Huomenna pajalle 60tn huoltoon ja tsekataan samalla tämäkin.

Jännä nähä. Kerron mikä mulla oli kunhan selviää...
    VI TRIMMAR INTE
    Ensimmäiset suodattimet ostettu.... ja sitten seuraavat kun taas ehtii... Oli sitten liian pienellä halkaisijalla noi ensimmäiset. Mutta kun ei muitakaan "pikku" suodattimia ollut niin ajattelin kuitenkin kokeilla. Saakohan noita minisuodattimia muualta kuin mp-liikkeestä? Niiden aukiolo-ajat näyttää olevan niin olemattomia näin kesällä ettei mitään mahdollisuutta päästä käymään ja lauantait suljettu
    Bussi kuski
    Lainaa (Kaizu @ Heinä. 22 2004,14:14) kirjoitti
    Ensimmäiset suodattimet ostettu.... ja sitten seuraavat kun taas ehtii... * Oli sitten liian pienellä halkaisijalla noi ensimmäiset. Mutta kun ei muitakaan "pikku" suodattimia ollut niin ajattelin kuitenkin kokeilla. Saakohan noita minisuodattimia muualta kuin mp-liikkeestä? Niiden aukiolo-ajat näyttää olevan niin olemattomia näin kesällä ettei mitään mahdollisuutta päästä käymään ja lauantait suljettu
    Kyl mä olen bensansuodattimia väinöön ostanut mm. Tampereen Motonetistä. Mahtaisko ihan jossain Biltemassa olla?
    Jaahans.

Ei sitten osunut mikään ehdottamistani...

Homma hoitui kuntoon venttiilien säädöillä.
    Kolmossylinterin toinen imupuolen venttiileistä makasi päällä ja sehän riittää.

Nyt homma kunnossa ja kaikki pelittää aivan upeasti.
    VI TRIMMAR INTE
    Bensansuodattimien kanssa voi tulla semmoinenkin ongelma, ettei pääse tarpeeks nestettä läpi ilman pumppua...
    "On se ny per... kun ei letitetyllä parrallakaa saa...!"
    Heh... En sitten ehtinyt niitä suodattimia edes hakea, mutta "vika" näytti poistuneen... Eli toimii ihan normaalisti täydellä kaasulla ajaessa. Eli todennäköisesti oli moska jossain... No haen silti niitä suodattimia kunhan tästä jälleen pääsen liikekannalle....

Mitähän mahtaa olla 750 väinön käytännön huiput? Toi 700 ottaa 170 aika helposti ja reilun 180 sitten hyvissä olosuhteissa
    Bussi kuski
    Luin mielenkiinnolla ongelmaasi, mulla on ihan samaa vikaa VN750:ssä. Ootko huomannut kierroslukumittarissa omituisia lukuja, kun ongelma ilmenee? Mulla mittari alkaa seilailemaan laidasta laitaan samalla. Siis voisiko tässä tapauksessa kuitenkin olla sähköpuolella ongelmaa? Kiitos muille hyvistä ohjeista.
  14.  
    Ei minulla ainakaan toi kiekkamittari kummitellut, eli en tiedä tuosta, mutta todennäköisesti ainakaan minulla se oli jotain kökköä jossain polttoaine puolella. Nyt olisi uudet suodattimetkin pöydällä mutta olkoon nyt ainakin vielä. Tuli just tänään vaihdettua etupään iskareiden stefat, ja ainakin lämpöä riitti moiseen projektiin niin että taisi tallinnan tuliaiset olla enemmän kuin tarpeeseen
    Bussi kuski