Eli tuli ostettua Louis:lta TG 400 häly, mutta ohjeet ovat vain saksaksi eli apua kaivataan.
"laitteesta" lähtee yksi kuuden johdon liitin ja yksi vihreä johto.
Minne tuo vihreä johto pitäisi pistää?
Sitten kun tohon 6-pinniseen liittimeen liittää ton johtosarjan niin se jakautuu näin:
Punainen ja musta johto punaiseen 2-pinnin liittimeen.
Sitten irralliset punainen ja musta (nämä ilmeisesti + ja maa).
Sitten kolmansien punaisen ja mustan johdon päissä on painonappi (mitä tällä napilla tekee).
Jos noihin joku osaisi vastata niin voisi asennus puuhat alkaa.
Suzuki GSXR 600 L1
Onko se vihreä johto sellainen lyhyt pätkä? Gemelissä lähti yksi lyhyt (10 cm) johdonpätkä hälyltä ja sitä ei pitänyt laittaa mihinkään, koska se oli antenni. Siinä tosin oli kaikki johdot mustia.kirjoitti
Olisko ne napit kytkimiä sitä varten, että voi laittaa esim. penkin alle yhden ja sitten kun penkille istuu ja se painuu alaspäin, kytkin maadoittaa siihen kytketyn johdon ja aiheuttaa hälytyksen tai vastaavasti katkaisee maadoituksen, jos vaikka sivulaukku irrotetaan. Gemelissä oli kaksi piiriä, joista toinen hälytti, jos maa katkesi ja toinen, jos maa kytkeytyi.kirjoitti
Toi häly tarvis melkein nähdä, ennen kun osaa enempää arvailla. Tai sitten jonkun saksankielentaitoisen suomentaa se ohje.
En ny osaa noihin suoraan vastaa mutta tässä threadissa oli tosta jotain juttua.
Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
Se vihreä johdin on hälyn vastaanottimen antenninjohto , ei
kytketä mihinkään. Se musta painonappi on resetti/virityspainike , jos häly menee jostain syystä juntturaan , eikä reagoi kaukosäätimeen. Se kannattaa piilottaa semmoiseen jemma nimiseen paikkaan , jonka itse tietää , ja johon pääsee purkamatta käsiksi.
Tässä vielä kertaalleen englantisoitu käyttöohje (on ollut täällä topiceissa aikaisemmin esilläkin jo)
USER'S MANUAL TG 400
A INSTALL THE SYSTEM
Please following the illustration to install, the press black button beside left of the audioalarm
and it will ring long twice meaning the system is installed.
B - BASIC FUNCTIONS OF BUTTONS
1. Anti-thief setting: Press button (A) to set anti-thief system on. And the audio-alarm will
ring once meaning the system is on.
2. Anti-thief setting off : Press button (B) to release all the function and the audio-alarm will
ring short twice.
3. Searching motorcycle: Press button © to search your motorcycle. And the audio-alarm
will ring 6 seconds
4. Audio-alarm length adjusting: Reference step D.
C - SENSITIVITY ADJUSTING :
1. Press button (A) and (B), DO NOT release until you hear audio-alarm ringring long twice.
Then press button (A) again to adjust the sensitivity.
2. Press button (A) to low down 1 degree each time
(circulate adjusting from 1 degree to 8 degrees)
3. When you are adjusted, you will hear audio-alarm once at 1 degree. The audio-alarm will
ring short once when the degree are from 2 to 8 degrees.
4. As long as you have'got the sensitivity you want, press button (B) to make it done.
D AUDIO-ALARM LENGTH ADJUSTING:
1. Press button (A) and (B) DO NOT release until you hear the audio-alarm ringing long
twice. Then press button (D) again to adiust the alarm length,
2. Press button (D) to adjust 2 second shorter of the alarm length each time (30 to 16 seconds
circulate adjusting ).
3. When you are adjusting, you will hear audio-alarm ringing long once at 30 seconds of the
alarm length and the audio-alarm will ring short once when the alarm length are from 29
to 16 seconds.
4. As long as you have got the alarm length you want, press button (B) to make it done.
E - ADJUSTING THE POWER SUPLLY TURN ON/OFF
1. Press button (B) and (D), DO NOT release until you hear audio-alarm ringing long three
times meaning ihe power supply is turned off.
2. When you want return the power supply. Press black button beside left of the audio-alarm,
you will hear the audio-alarm ringing twice meaning the power supply is returned on.
Tämä häly ei ole kovinkaan herkkä kolhimiselle. Joistakin ihan hyvä juttu , koska turhat hälytykset jää tulematta (esim. ohiajava kulkuneuvo) , mutta muuten hintaisekseen toimii ihan siedettävästi.
"It's Hard to Soar with Eagles When You Ride With Turkeys"
Tässä lyhyet suomenkieliset ohjeet josko olis apua:
M+S TG-400 MP-Hälytin
Asennusohjeet:
1.irrota akku ennen hälyttimen kytkemistä
2.avaa 2-napainen musta liitin ennen seuraavia toimenpiteitä
3.asenna paristo oikein päin hälyttimeen
4.kiinnitä hälytin alapuoleltaan pyörään, ei kuitenkaan niin että sireeni on
umpinaiseen tilaan päin
5.yhdistä sulakkeellinen johto akkun plus napaan
6.yhdistä musta johto akun miinusnapaan
7.yhdistä johtosarja hälyttimeen
8.kytke manuaalinen hälyttimen kuittausnappula luoksepääsemättömään, varmaan
paikkaan
9.2-napainen liitin kytketään johtosarjaan
10.paina kuittauspainiketta kytkeäksesi hälyttimen toimintavalmiuteen
11.vihreä johto joka on hälyttimen ympärillä on kaukosäätimen antennijohto.
se tulee säilyttää ehjänä ja laittaa paikkaan missä se ei ole metallin
kanssa kosketuksissa
12.punainen 2-napainen liitin on lisälaitteita varten esim.vilkut
tota herkkyyttä voi lisätä asentamalla hälyosa suoraan runkoon kiinni, ei ole sittenkään liian herkkä, mikä on ainakin mun mielestä hyvä juttu.
Terveys on hitain tapa tehdä kuolemaa
Asennus onnistui, mutta mutta...(Pekko @ Heinä. 20 2004,11:23) kirjoitti
Mites noi herkkyyden ja hälyäänen säätö oikein onnistuu.
Tein ohjeiden mukaan eli A ja B nappi pohjaan ja sit kuuluu 2 piippausta.
Sitten painelin A nappia ja häly välillä piippaili ja välillä ei, mutta ainakun pistän hälyn päälle ja "tömistelen" pyörä ohi niin häly rupee soimaan, eli on siis kokoajan yliherkkä.
Nii ja kyllä tolla B napilla aina hyväksyin muutokset.
Sama homma tossa hälyäänessä...mikä idea siinä muuten on?
Suzuki GSXR 600 L1
"12.punainen 2-napainen liitin on lisälaitteita varten esim.vilkut "(Puuhis @ Heinä. 20 2004,17:09) kirjoitti
=> Miten tuon liittimen voi kytkeä vilkkuihin? Antaako tietyn ajan impulssia vai miten? Voiko ko. johtoa kuormittaa koko vilkkujen piirillä vai pitääkö rakentaa relekytkentä?
Kiitokset neuvoista!