Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
    moikka! Olis kiva jakaa kokemuksia uudesta fz6s moposta. Itsellä on ollut kyseinen pyörä huhtikuun lopusta ja kilometrejä takana noin 5700km.
    + kohtuullinen vääntö pikku kierroksilla koneessa kusiaiseksi
    + kate suojaa kohtuullisen hyvin tuulelta
    + ketterä käsitellä
    + yllättävän tehokas verrattuna kuussataseen hornettiin
    + hyvä ulkonäkö
    + mahtavan hyvät ajovalot (olen kytkenyt molemmat valot palamaan samaan aikaan)
    + pieni polttoaineen kulutus kesän ajan keskilulutus 4,69 litraa/100km pienin kulutus ollut tankillisella 4,23 l/100km. kulutus pienentynyt kilometrejen myötä.
    + pyörä tuntuu kokoajan paremmalta mitä enemmän ajaa
    - vaihteisto kolahtelee aika lailla
    - kova penkki ainakin musta
    - vaisut pakoäänet vakio pöntöllä (ei raski vaihtaa uutta putkee kun näyttää maksasan noin 1000€)
    siinä oli minun mielipiteeni kyseisestä pyörästä olis kiva lukee jonkun muun mielipiteitä samasta moposta.
    Onnellinen FZ6S:n omistaja ilmoittautuu.

Pyörä on ensimmäinen "iso" (lue yli 125cc) mopo joten vertailu pohjaa ei pahemmin ole.

+ Mopo näyttää omaan silmään erittäin hyvältä.
    + Mukavasti vääntöä koneessa.
    Edellistä puhujaa lainaten:
    + Pyörä tuntuu kokoajan paremmalta mitä enemmän ajaa.

-Aika äänekäs laatikko
    -kova penkki

Pakoääniin en kommentoi sen pahemmin mutta parempi se niin ettei itse tarvitse kypärän sisällä päristä :)
    Lux
    HEP

Mulla kun noita pyöriä on ollut reilusti toistakymmentä niin on jonkun verran tota vertailupohjaakin..

Kilsoja on nyt vajaat 3000 ja tosiaan paranee kokoajan.
    + isompikin mies mahtuu ajamaan ( 187cm )
    + kyytiläisellä hyvät olotilat
    + tehoa löytyy vaikka huru mykke 7000 kierroksen jälkeen
    + kulutus, mulla ka 5,5l/100
    + mittaristo
    + tehokkaat jarrut
    + ulkonäkö verrattuna vanhaan fazeriin
    + monipuolisuus:
    ketterä kaupungissa, pleksi suojaa motarilla rittävästi,
    tyydyttää ajohalut radallakin ( toistaiseksi )

- laatikko
    - vääntö alakierroksilla
    - kova penkki
    - äänet, joutuu laittamaan putekt että saa kunnon äänet
    - kantavuus ( kuski 105kg +vaimoke 60kg niin kamoille ei jää paljoa varaa...)

Tässä nyt ens hätään kommentteja.
    aina noit menee...noit menee aina.
    Mitäpä tuohon on paljon lisäämistä.
    Ehkä peilit saisi olla hiukka leveämmällä ettei tarttis kokoajan kurkkia taaksepäin.
    Hauska vinguttaa risteyksestä liikkeelle
    Raaka voima voittaa monesti peukalon imemisen...
    Lainaa (Jii @ Heinä. 20 2004,10:53) kirjoitti
    Ehkä peilit saisi olla hiukka leveämmällä ettei tarttis kokoajan kurkkia taaksepäin.
    Tuon saman asian olen huomannut. Hieman häiritsevä mutta kyllä sen kanssa elää...
    Lux
    Lisää kommenttia voi lukea Oma pyöräni -osiosta : Yamaha FZ 6 S - namua,namua
    siinä kokemuksia alusta alkaen
    Taitaa olla tällä hetkellä tipahtanut jo kakkossivulle...
    Raaka voima voittaa monesti peukalon imemisen...
    Aivan mahtava peli, plussaa on kaikki, paitsi...

-peilit
    -vaihteisto

on se mahtava
    Just over do it
    n. 7000km takana uudella Fazerilla. Viime viikolla ostin Devilin pömpelit vaisujen äänien takia ja kyllähän äänet parani ja samalla tuli jonkin verran lisää vääntöä kuten myös tehoa..
    (penkissä mitattu takapyörältä n. 90hv ja n. 60Nm)

Pyörä on mainio ajaa niin kaupungissa kuin pidemmälläkin matkalla (parin viikon loman aikana 4200km). Penkki tietysti voisi olla hieman pehmeämpi mutta ihan ok noinkin.
    Ei voi muuta kuin suositella!!
    Yamaha Grizzly 450 -07 (eli nykyään motoristi wanna be)
    KTM 690 SM -07
    Suzuki DL1000 V-Strom K5
    Yamaha FZ6S -04
    Yamaha RD 125 -87
    moi. Mitäs maksoi noi Devilin pöntöt tohon. Entäs mitenkä on takarenkas kestänyt kun oot ajanut jo 7000km meinaan itsellä ei ole pintaa jäljellä keskellä vajaa parimilliä ja ajettu melkein 6000km eli kohta sliksi. ja onkos sulla laukkutelinettä perässä eli mahtuisko noi uudet putket givin telineen kanssa jos mitään tietoa?
    Lainaa (yamaha fz6s @ Heinä. 22 2004,13:00) kirjoitti
    moi. Mitäs maksoi noi Devilin pöntöt tohon. Entäs mitenkä on takarenkas kestänyt kun oot ajanut jo 7000km meinaan itsellä ei ole pintaa jäljellä keskellä vajaa parimilliä ja ajettu melkein 6000km eli kohta sliksi. ja onkos sulla laukkutelinettä perässä eli mahtuisko noi uudet putket givin telineen kanssa jos mitään tietoa?
    Devilin pönttöjen ovh. on 749€, mutta kyllä niissä tinkimisvaraa on. Itse sain ne 50€ edullisemmin. Asennus ei kovin ihmeellinen homma näyttänyt olevan, olisi pystynyt tekemään itsekin mutta eipä nyt sitten tarvinut liata omia sormia Laukkutelinettä mun fasussa ei ole, mutta eipä Devilin pöntöt juuri sen enempää tilaa vie kuin alkuperäisetkään. Tältä ne näyttää asennettuna: Devilbikes

Takarengas meni vaihtoon n. 5000km kohdalla ja nyt alla pyörii Metzelerin ME Z4, joka toistaiseksi vaikuttanut ihan hyvältä kumilta. Pitäisi olla kestävämpää seosta kuin Dunlopin alkuperäisrengas.
    Yamaha Grizzly 450 -07 (eli nykyään motoristi wanna be)
    KTM 690 SM -07
    Suzuki DL1000 V-Strom K5
    Yamaha FZ6S -04
    Yamaha RD 125 -87
    Terves vaan! Tuommosta oon itekki katellu ja kävin myöskin ajamassa, oli muuten eka kerta kun ajoin oikeaa Moottoripyörää..Tuntu mahtavalta! Harkitsen vakavasti sen hankkimista nyt loppukesän/syssyn aikana. Siinäpä taitaa olla pyörää pitkäksi aikaa.
    Itsekin katteli jossakin vaiheessa tollasta Jammua, sekä tätä uutta että edellistä mallia.

Toi uusi ei oo kyllä pahan näköne, paitsi se mittaristo!!! Että on hyvä pyörä pilattu laittamalla siihen joku ihmeen tähtien sodan filmauksista jääny ylijäämähimmeli muka mittaristoksi. No, samaa rataa tuntuu menevän monet valmistajat. Säälittävää touhua!!

Samoin eikös toi vanhempi malli hakannu tän uuden jossain testissä melkein niinku joka osa-alueella?

On silti varmaan ihan kelpo peli, ei sillä...

En ole vielä itse kerinny koeajaan, mutta ehkä joskus vielä
  13.  
    Lainaa (hannu p @ Heinä. 25 2004,13:36) kirjoitti
    Itsekin katteli jossakin vaiheessa tollasta Jammua, sekä tätä uutta että edellistä mallia.

Toi uusi ei oo kyllä pahan näköne, paitsi se mittaristo!!! Että on hyvä pyörä pilattu laittamalla siihen joku ihmeen tähtien sodan filmauksista jääny ylijäämähimmeli muka mittaristoksi. No, samaa rataa tuntuu menevän monet valmistajat. Säälittävää touhua!!

Samoin eikös toi vanhempi malli hakannu tän uuden jossain testissä melkein niinku joka osa-alueella?

On silti varmaan ihan kelpo peli, ei sillä...

En ole vielä itse kerinny koeajaan, mutta ehkä joskus vielä
    Mittaristosta jäi sama mielikuva itselle kun koeajamassa kävin. Sattui vielä olemaan tosi aurinkoinen sää niin eihän siitä kiekkamittarista saanut mitään tolkkua ja nopeusmittarikin tuntui häipyvän näkyvistä.

Ajoasentokin tuntui omaan kroppaan liian pystyltä. Kun sitten kävin 2003 vm. Fazeria koajamassa niin sehän tuntui paljon paremmalta. Ei sekään kyllä mikään päälaki-edellä-mennään-kyykky ole mutta minulle se tuntui het paremmalta. Ostin sitten sen pyörän pois.