Joo, konerenmontti meni muuten suht ok mutta sisäänajojen yhteydessä huomattiin että FZR:n ns. välikansi vuotaa.
Kysymyksiä:
Monta milliä (0-10?) välikantta saa nostettua purkamatta venttiilejä?
Onkohan siellä kohdistusholkkeja ("dowel pins") Että jos oisimme unhohtaneet semmosen, niitä ei tietty ainakaan mahdu vaihtaan ilman venojen purkuja ...tana!!!
Myöhemin tulee juttua konerempasta ja vaikka kuvia, nyt se on siis viimeistelemättä...
"For a 1,600MW (nuclear) unit, that means a construction cost of up to €5.6bn. We see very little prospect of these costs falling and every likelihood of them rising further."
-Citigroup Global Markets, 2010
voi biru. tämä on sellainen kysymys etten osaa vastata. en nimittäin ole milloinkaan joutunut välikantta tuosta purkamaan. harmi että sen jouduit avaamaan. haynesin manuska sanoo välikannen ja venttiilien purusta
*because of the complex nature and special tools, valvejob is best left to a professional* hehe.. se on sittenkin vain huoltomanuska. ei sentään kehoita ottamaan yhteyttä valtuutettuun huoltoon kun bensa loppuu
mä voin olla totaalisen väärässä kun en tätä ole tehnyt, mutta kuvista katsoen sen voisi purkaa pois kokonaan ilman venttiilien purkamista. kupit ja säätöpalat pois, pultit auki ja ylempi välikansi pois. välissä ei pitäisi olla keskittimiä. ainuat osat jotka räjäytyskuvassa näkyy ovat venttiiliohjurit, niiden sokat ja kannenpulttien mutterit+sokat
Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
PowerBike Finland
Joo, eikä sitä ois ees tarvinnu avata, aateltiin vaan että läpätään venttiilit ja vaihetaan ohjurikumit, kun uudet kumit kuitenkin kuulu tiivistesettiin. Ei sitä kokonaan pois saa purkamatta ainakin pakoventtiilejä, ne reiät eli paikat venttiilienjousille on nääs vinot. Eli pako ja imuvenat kallistuu vastakkaisiin sunntiin. Jos siellä ei ois niitä holkkeja niin ehkä sitä vois nostaa just millin pari, jos niissä reijissä ois sen verran toleranssia. Katellaan.
Pyörällä voi kyllä ajaa mutta käyrille tippuva öljy käryää... voikohan se syttyä?
"For a 1,600MW (nuclear) unit, that means a construction cost of up to €5.6bn. We see very little prospect of these costs falling and every likelihood of them rising further."
-Citigroup Global Markets, 2010
Muistaakseni vanhemmissa eli "mustissa" viisventtiilikoneissa välikannen sai pois venttiilejä purkamatta, uudemmissa "harmaissa" venttiilikulmaa muutettiin, ja niissä välikannen irroitus vaatii toisten venttiilien purkamisen.