Tästä(kin) aiheesta on varmaan haasteltu jo paljon, mutta on pakko jakaa kiitosta kun siihen on mahdollisuus. *![]()
Kylläpä oli hieno ajella eilen Urjalasta Turkuun about klo 19-20. Jonoja oli, mutta järjestäen melkein kaikki autot, muutamia poikkeuksia oli, vetivät kaista oikeaan reunaan ja näin saatiin taas ohiteltua turvallisesti. *
Muutamia keskusteluja on näkynyt samasta aiheesta ja täytyy nyt ilmeisesti todeta, että alkaa olemaan liikkeellä paljon motoristeja autoilla tai sitten autoilijat todella ovat huomanneet sen mitä joskus joku totesi, "tulee se sieltä kuitenkin".
Jos satuit ajelemaan kotilolla tuolla niin, Musta Zuzuki ja punainen Honda kiittävät! *
btw, joka päivä sitä oppii uutta satuin tampereella saamaan käteen samurai näyttelystä kertovat lapun . Siinä kerrotti seuraavaa: "Honda, Suzuki, Kawasaki ja Toyota ovat vanhoja samuraisoturi sukuja".
Who is this clown? Unfortunately no one can be told, you have to see him for your self...
kotisivuräpellys
Täällä Oulun seudulla ilmiöön on jo tututtu. Autoilijat antavat tietä todella hyvin tuossa Oulusta pohjoiseen päin mennessä. Ei tarvii omalta kaistalta poiketa minnekkään ja melkein aina tervehtivät.
Itse ajoin viikonloppuna Rovaniemi-Kalajoki-Rovaniemi lenkin ja kiitokset lähtee täältäkin!![]()
kiloGixxerillä alinopeutta!
On sitä itekin joskus saanu tietä pyörän kanssa, välil vilkul näytetty et anna mennä ohi vaan ja joskus on karavaanarit ja rekkakuskitkin tietä antaneet ja vilkul näyttäneet. Tänään ite olin sunnyni ratissa ja annoin hiukan tietä takan tulleelle yammu-kuskille, pitäähän motoristin motoristia huomioida![]()
Maybe it was just a dream
Sometimes things ain´t what they seem
Better not fool with things you don´t understand
Tuo on kyllä hieno homma - niin pieni ele autoilijalle, mutta niin suuri ilo moottoripyöräilijälle. *
Muistetaanhan kaikki kiittää (esim. kättä heilauttamalla) näitä ystävällisiä autoilijoita, niin on hyvä mieli kaikilla. *![]()
~ Tässä maailmassa on aina vaaroja niille, jotka ovat peloissaan. ~
- Bernard Shaw
Nostan oikein reilusti hattua muutamille autoilijoille. Itse ratissa ollessa olen oikein yrittänyt päästä näille 'palstoille'. Monet modedistit eivät kiitä edes, vaikka meikku kyntelee melkein ojanpohjia antaessani tilaa. EN MORALISOI, mutta kohteliaisuus PITÄÄ OLLA MOLEMMINPUOLEISTA ja vaikka mitä sattuisi, niin muistakaa, että ihan loppumatseissa moottoripyöräilijä on se herrasmies.
"Kun provosoidaan, niin ei pidä provosoitua."-sanoi ex presidenttikin. Tyypillinen provo juttu sattui äsken kotiin tullessa ... Bussikuski ei jostain syystä tykännyt kun mentiin 60 alueella mittari-70 - sen piti ihan väkisin jostain syystä ohittaa - no olihan siinä samaan suuntaan 2 kaistaa, joten ei se sinänsä haitannut, että tilaa oli - mutta sitten sen kuskin v*tutuksen huipentuma linee ollut, kun joku matkustajista painoi nappia päästäkseen seuraavalla ulos - ja siitäkös soppa syntyi - muaahhahhaahaaa - se joutui kiehuksissaan stoppaamaan het'välleensä. Ja kaikki - oi niin turhaan, niin turhaan - woe woe.
Joskus olisi todella mukava, kun olisi polliisin valtuudet - olisi tuossakin tilanteessa päässyt vaikka kysäisemään, että mitäpä oli kuskilla mielessä, kun moisen tempauksen teki. Olisi varmaan päivän kruunannut se selittely. Niillä kuskeilla taitaa nykyisin olla soveltuvuustestitkin - jos muu liikenne v*tuttaa, niin ei kelpaa kuskiksi.
Vaan on niillä kuskeilla toisinaan ihan hyviäkin syitä kaahailuun. Totena kertovat, että ylinopeutta ajanut kuski pysäytettiin ja sitten polliisi oli udellut kiireen syytä, niin kuskin kerrotaan sanoneen, että 'jos et nyt ihan heti kirjoita sitä sakkolappua, niin multa tulee paskat housuun' - polliisin kerrotaan sanoneen, että 'no - ala mennä siitä' - eikä sakkoa tullutkaan.
(JP_445 @ Heinä. 19 2004,08:58) kirjoitti
Piruuttaan morjenstelevat, jos kuulis nii käskisivät kertoa Pietarille terkkuja *pakko niillä kotiloilla o joku vilunki mielessä olla kun tuollasta tekewät*
![]()
![]()
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
-Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
-Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>
<span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
Raskas liikenne tuntuu vilkuttelevan melko ahkerasti "tie vapaa" -merkkejä. Ohituksen jälkeen vilkuttelen heille melko ahkerasti "kiitos, kiitos" -merkkejä.![]()
Mä olen kyllä, niin skeptinen motoristi, että rekan takaa en lähde merkistä ohittamaan, jos en itse näe, että kaista on vapaa!(yartsa @ Heinä. 20 2004,00:08) kirjoitti
![]()
http://www.etukaista.com/ Houkuttelevan helposti loistokaupat ja -kohteet
Eilen välillä Jyväskylä-Tampere parikin pakettiautoilijaa antoi hienosti tietä. Toinen keltaisen viivan kohdalla ylämäessä, toinen sellaisella kolmikaistaisella keskikaidetiellä siellä kapealla puolella.![]()
"Tavara tykkää, että sitä käytetään."
-Ohjeistamispäällikkö Jaakko Parantainen
Luonnollisesti minä myös. Mopolla ohitaminenhan ei perustu ylätykseen... Pointti oli: Rahtarit ovat ystävällisiä.(Waterproof @ Heinä. 20 2004,00:11) kirjoitti
![]()
Tuli vaan mieleen; Kohtelias kotilokuski antaa tilaa ja lähdet ohittamaan. Samalla vastaan tulee paikallisen poliisitalon sakotuslistan ykkönen. Tuleeko sakot? Onko se liikenteen vaarantamista?? *Suomessa kun ollaan, kaikki on mahdollista *
Edit: Itsekkin ohitan paljon tuolla tavalla ja selvällä käden heilautuksella kiitän. Positiivisena yllätyksenä viime reissulla sain todeta, kuinka karavaanaritkin siirsivät yhdistelmiään pientareelle. Hyvä kotilokuskit!!
Yamaha DT 125 LC "87 1994-1996
Honda CB125T "81 ~2002-
Honda Transalp 600 "93 *2002-2008
Yamaha TDM 900 "04 * 2008-2010
Yamaha TDM 850 "91 2011-
Ja hauska piirre on etten muista et näitä olis viime kesänä sattunut...että joku antaa tietä.Ehkä ihan muutama yksilö sen teki.
Tänä kesänä olen jopa ajanut letkan perässä, jossa jokainen antoi tietä omalla kaistallaan, kun oli paljon vastaantulevaa liikennettä.Kiittelemäänkin olen pyrkinyt.
On muuten näin yhtäkkiä aikas ällistyttävä ilmiö...
Ite sain kanssa tilaa viime viikolla ku pieni kuorma-auto veti vähän pientareelle. En muista varmaks, mutta saatto näyttää viä vilkulla merkkiä![]()
Jarrut on vauhdin surma!
Kyllä siinä muavia pitää olla!
Yamaha YZF-R1 -09
Kyllähän tähän eleeseen on saanut jatkuvasti tottua ja mukavampihan se on ohittaa kun on reilusti tilaa.![]()
Keväällä ele ei sitten vaikuttanutkaan niin mukavalta kun auto lennättää pientareelta soraa ja käpyjä sylin täydeltä.![]()
Melko tavallista - tuo ohitsepäästö - nykyään siis.
Kuskit ovat 'kansainvälisempiä' kuin lainsäädäntö - todella hienoa.
Ehkä ne säännötkin sitten muuttuvat yleisen käytännön mukaisiksi.
'Tontinomistajien' joukko harvenee - jeeee.
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
Emme me motoristit aina itsekään kovin kohteliaita ole. Ajelin tänään maakunnassa autolla ja edessä "kykki" joku Wingi ja custom, jotka eivät oikein tahtoneet päästä autojen ohi. Jouduin kerran keskeyttämään ohituksen kun edessäni autoa ohittava custom ei ilmeisesti uskaltanut antaa kunnolla hanaa, jonka vuoksi hän vain nipin napin sai ohitettua ja väistettyä vastaan tulevaa autoa. Vetäisin hetken päästä ko. pyörien väliin autollani - tilaa ei kovin paljon ollut, mutta riittävästi - niin eikö ensimmäisenä ajanut Wingi (BMW??)- kuski rupea näyttämään ensin kansainvälistä käsimerkkiä ja sitten kauhomaan kädellään. Jälkimmäinen ele jäi minulle mysteeriksi. Ohitin Wingin ensimmäisessä soveliaassa kohdassa ja sinne jäivät ko. mopottimet "kykkimään" edelleen. Hitaampina eivät nämä mp-kuskit antaneet minulle tilaa, mutta onneksi kotilossa on sen verran puhtia, että eipä tuo epäkohteliaisuus haitannut. Prätkällähän tietysti ohitus olisi hoitunut huomattavasti ripeämmin.![]()
Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
No joo, ehkä ei kannata ensin näyttää kansainvälisiä elemerkkejä, mutta tulkitsisin tuon kauhonnan turvavälipyynnöksi. Norjasta tullessa tuli pari kertaa itsekin viittoiltua, toisin sanoen kädellä kauhoin alakautta taaksepäin, kun eivät nuo jarruvalovilkutukset tahtoneet mennä perille. Eikös sitä tehokkaalla autolla voi ottaa kiihdytykset vähän kauempaakin? *(Bomber @ Heinä. 23 2004,22:55) kirjoitti
Mutta tosi mukava kuulla, että autotkin ovat nykyään huomaavaisempia. Me ei vielä tänä vuonna olla käytykään Suomessa ajelemassa maakunnissa... *![]()
Myytävänä Suzuki GSX 750 F
http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?reg_no=yt-730
Mimmi jolta on lähtenyt mopo käsistä...
Siinä oli jonkun verran vastaan tulevaa liikennettä, joten ei ollut niin mahdottoman isoja rakoja ohittaa. Toisaalta, jos olisi kunnolla vetäissyt, auton mittarissa olisi ollut ohittaessa 180 km/h (rajoitus 100 km/h) ja miliisin tullessa vastaan kortti hyllyllä, johon minulla ei ole varaa.(marvik @ Heinä. 23 2004,23:19) kirjoitti
![]()
Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
Annetaan täälläkin (etelässä) tilaa jota monesti ihmettelen, ei mulla sen kiireempi ole ku autollakaan joka edessä ajaa.
Kohteliastahan tuo on, ja kiitos siitä mutta en mene ohi.
Liikaa riskitekijöitä.
<p>Vanha patu..</p>