Uutinen Forssan Lehdessä
Poliisi nappasi lauantai-iltana kymmenen aikaan Tammelassa moottoripyörällä hurjastelleen, vuonna 1975 syntyneen helsinkiläismiehen. Mies oli muun muassa ajanut 142 kilometrin tuntinopeudella kuudenkympin alueella. Mies yritti poliisia karkuun ajamalla kevyenliikenteen väyliä pitkin.
Huoh *![]()
Ja yrittää vielä karkuun kevyen liikenteen väylällä. Ei hyvää päivää nyt kuitenkin!
*** mopoton ***
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
-Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
-Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>
<span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
Näillehän vois kohta perustaa oman topicin niin ei tarviis hyvää "MP-turvallisuus"-teemaa tuhota. Valitettavan paljon näitä on![]()
Pakkanen kesyttää nudistin
Saunan taakse ja...![]()
Jarrut on vauhdin surma!
Kyllä siinä muavia pitää olla!
Yamaha YZF-R1 -09
Ollaanpas sitä nyt taas niin jyrkkiä...![]()
- vesku -
"viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"
Hei - ihmisiä on kaiken- ja monenlaisia. Toisaalta se on hyvä, mutta
kaikki ei tykkääkkään - näköjään.
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
Mun täytyy nyt kyllä ihmetellä tätä huolen määrää tällä palstalla. Sananvapaudenkin kustannuksella...
Pitkälti yli sadan prosentin ylitys on kyllä kova mutta koitetaas nyt pitää omista asioista huolta...
Itse kokoontumisajoja jne tapahtumia välttelevänä en ole koskaan ymmärtänyt miksi aina jossain vaiheessa porukassa herää se sisäinen ryhmäkuri? Minusta se on kirosana. Minulle mopoilu on vapautta, vauhtia ja kiiltäviä pyöriä, elämäntapa.
Miten tää aina menee tähän marttakerhomentaliteettiin? Poliisi valvoo ja antaa maksullisen huomautuksen jos siihen on aihetta. Iltapäivälehdet kirjoittelevat näitä juttuja asenteella, lehden myyntiä edistääkseen, mitä helposti "marttojen" kahvipöytäkeskusteluissa päivitellää. . Mutta täällä motoristien syvissä riveissä tällänen mässäily ihmetyttää. Olen pettynyt kerhotoimintaan ja kokoontumisajoihin koska sielä turhan usein annetaan asennekasvatusta ja sormipystyssä vannotetaan ajamaan kiltisti. Bomberit lämmittää vanhan ajan motoristia koska ei ole jeesutelijoita ja "marttoja", ei vastuuhenkilöitä
Ei, en [/B]osaa[B] keulittaa, satunnaiseti saatan ajaa ylinopeutta mut jum****** se ei kuulu muille!
Saunan taakse??? Eiii v****
1000RR white
samaa mieltä.(NipaXX @ Heinä. 21 2004,06:48) kirjoitti
motoristi joka toimittaa toista motoristia saunan taakse on "ei motoristi"
Etteks te nyt ymmärrä et toista motoristia pitää tukee vaikka se olis väärässäkin tai sit pidetään turpa kiinni *![]()
Autovero pois moottoripyöristä PERKELE!
Kuten toisessa topicissa totesin, jokainen ajaa tyylillään. Järkeä saa kuitenkin käyttää.
Toisella forumilla piikkipoijjaat kehua retostelevat, miten vedetään toista sataa neljänkympin alueella ja siihen vedän rajan. Ennen kaasun pohjaan kääntöä pitäisi kuitenkin miettiä vähän, miksi alueella on esim. 40/60km/h nopeusrajoitus.
Olet, jos ajat..!! Ajat, jos et..!!
Pitkälti olen samaa mieltä, mutta 60 km/h alueella yli 140 km/h ei ole enään mitään hauskaa ja kiiltävää kromia tai vapautta. Hulluutta se minusta on. Varsinkin kun vielä kevyenliikenteen väyliä pitkin karkuun. Siinä on todella suuri vaara saada otsikoihin henkilövahinkoja.(NipaXX @ Heinä. 21 2004,06:48) kirjoitti
Tiedän NipaXX, että et tarkoittanut pelkästään tätä yksittäis tapausta, mutta minä nyt puhun pelkästään tästä yhdestä tapauksesta. Meitä motoristeja on moneksi ja kun seuraa mopojen rekisteröitymis määrää niin motoristit kasvaa vain hurjaa vauhtia. Tästä määrästä löytyy moneen lähtöön.
De gustibus non est disputandum.
Jep jep... nappi suoritus sanoisin..tai nooh olisi pitänyt päästä karkuun kun kerran yritti.Mutta asiahan on niinkin että jos nyt sattuu ajamaan tuollaisen ylinopeuden ja näkee sinisen ja punaisen valon vilkkuvan niin kait sitä saattaa iskeä sellainen vit**us eikä haluaisi päättää tämän kesän ajoja niin karkuunhan se on mentävä. Siinä on vain se että silloin ei pitäis jäädä kiinnikään. Ja valintana tuo kevyenliikenteen väylä on siitä hyvä että sitä pitkin poliisi joutuu himmailemaan.
Mutta toisaalta nyt kaveri luultavammin pääsee kokeilemaan julkisenliikenteen tukemista omilla lippuostoksillaan.![]()
Palkka juoksee....minä en
Georgen kanssa täysin samaa mieltä, paikka ja aika pitää katsoa HIEMAN tarkemmin ennenkuin alkaa tuollaisia nopeuksia kelaamaan mittariin.
Surullista on se, että piikkipojat katsovat ylöspäin näitä idiootteja ja tekevät saman perässä...Kaupunki ei ole oikea paikka tuollaiseen touhuun, jos tahtoo mennä nopeuksien kanssa överiksi niin on parempi painua maaseuden rauhaan.
Se on selvähenkinen, joka sanoo seitsemän kertaa sianlihaa ja lämmintä leipää.
Poliisit eivät osaa lukea(ko) *(jappe74 @ Heinä. 21 2004,08:14) kirjoitti
vai onko rekisterikilpi aina peitetty *
![]()
Honda CBF 1000, Musta
Ilmeisesti et ole riittävän vanha muistaaksesi mitä viimeksi tapahtui kun valtiovalta sai tarpeekseen motoristien toilailuista? Ei se mitään, en minäkään ole, mutta toisen polven motoristina tiedän jotain historiasta, enkä helvetti soikoon halua että joidenkin individualisminsa illuusioon hurahtaneiden höynien takia sama toistuu.(NipaXX @ Heinä. 21 2004,06:48) kirjoitti
Vapaus on vastuuta. Jos sitä vastuuta tekemisistään ei osaa kantaa, sopii mennä kotiin kasvamaan. Tää on mun henkkoht mielipide. Ja huomaa, että en ota kantaa lieviin nopeuden ylityksiin, tässä jutussa kyse on jo jostain aivan muusta - on se jumalauta kumma ettei järjettömintäkään toimintaa saa vähääkään kritisoida ilman että joku leimaa martaksi tai jeesustelijaksi...
Mulle se, että ihminen ajaa moottoripyörällä, ei ole mikään itseisarvo. Anteeksi nyt vaan marttamaisuuteni, mutta en näe mielekkääksi tukea jonkun pää perseessään törttöilevän pällinaaman toimintaa vain siksi että sillä sattuu olemaan kaksipyöräinen polttomoottorilla varustettu ajoneuvo ajoittain alla kuten minullakin ajoittain on.
sokealle laumasieluisuudelle, ja pää takapuolessa törttöilylle. Noni, antaa tulla sit jeesustelusyytökset ja marttaleimat - jos joku keksii jotain uutta niin hatunnosto sille.
PS. Huomaa myös, etten ota kantaa bomberointiin enkä keulimiseenkaan.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
en ole koskaan ymmärtänyt miksi aina jossain vaiheessa porukassa herää se sisäinen ryhmäkuri?
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Hommaa lapsia niin ymmärrät!
tai:
Sinäkin taidat olla sen verran nuori, ettet muista tai tiedä mitä tapahtui edellisen mopobuumin aikaan kultaisella 70 luvulla?
Silloin kaahailusta vittuuntunut valtiovalta pätkäisi yli 200%:n veron moottoripyörille. Ja ihan yllättäin!
Tollaiset kouhottajat saavat tänäänkin julkisen mielipiteen myötäämään, jos jopa vaatimaan motoristeille rajoituksia ja kieltoja. Turha luulla, ettei mielikuvitusta virkamiehiltä löydy.
Nauti siinä sitten vapaudesta.
![]()
Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
Duran jutuissa on vinha perä. Mä olen riittävän vanha muistaakseni suurinpiirtein mitä tapahtui, kun valtiovalta viimeksi tykkäsi, että pojilta oli mopo karannut käsistä.
Tuli kaikennäköistä sanktiota varsinkin isoille mopoille, verojen ja kasvaneiden vakuutusmaksujen muodossa. Seuraksena melkoinen lasku isojen pyörien myynnissä.
Ja jos nää k*sipäähurjastelijat ja teiden "vapausritarit" nyt aiheuttaa toiminnallaan sen, että valtiovalta ja vakuutusyhtiö vierailee ahkerammin jatkossa munkin lompakollani, niin kyllä siitä saa ja pitääkin v*ttuuntua.
Ja nimenomaan täällä asiasta pitääkin puhua, omassa porukassa, eikä iltapäivälehtien sivuilla.
ArtoM
Honda VF 750 S -83
Honda Pan European ST1100 -90
Juuripa näin. Vaikka aina puhutaan, kuinka nykynuoret on sitten fiksuja, ottaa ne kuitenkin mallia omaan käyttäytymiseen itseään vanhemmista, ainakin liikenteessä...(RoadRunner @ Heinä. 21 2004,08:45) kirjoitti
Ei oo ihme jos vakuutusmaksut on kalliita niin kauan kuin tällainen mentaliteetti "ei mitään väliä, ajan ylinopeutta, jos minua sattuu huvittamaan, eikä se prkl kuulu kellekään" on edes pienen murto-osan syvältä sisimmästä tullut mielipide!![]()
Välillä alkaa jo toivoa että liikenteessä palattaisiin vähän reilun 10 vuotta taaksepäin.(Cebari600F @ Heinä. 21 2004,09:40) kirjoitti
Silloin kun lähdit viikonloppuna ilta-ajelulle, niin oli harvinaista jos EI törmännyt tutkaan tai puhallusratsiaan.
Naapurikin onnistui saamaan 2 ylinopeussakot yhdellä 50 km pätkällä.
Tänään saat posottaa pääteitä Suomen päästä päähän näkemättä ensimmäistäkään tutkaa.
Valvontaa lisää niin alkaa taas menokin rauhoittua.
Vähän menee taas jeesusteluksi tää "keskustelu". Hui pelätkää, valtiovalta nostaa veroja, ja vakuutusyhtiöt maksuja, ja mörkö tulee illalla ja vie! Jokainen meistä on joskus rikkonut jotakin yhteiskunnan asettamaa sääntöä joko vahingossa tai tahallaan. Se, että joku puupää leikkii ghostrideria jossain, aiheuttaa täällä aina hillittömän lynkkausmeiningin -> saunan taakse yms paskaa, ja samalla unohdetaan ne omat tekemiset kovin sopivasti. Tosiaan jos jokainen ylinopeutta ajanut viedään saunan taakse, niin vähissä on motoristit täällä orgissakin... Niin ja nyt sitten voidaankin jatkaa aiheesta "mutta minun ylinopeuteni olikin vaaratonta ja sakotkin sain aivan aiheetta". Plääplääplää...
br, Mikko
Minusta tuo kevyenliikenteen väylillä ajelu on toosi tyhmää. *Jos ajaa ylinopeutta ja punainen valo takana syttyy niin ei muutakuin jarrua ja tien sivuun koska silloin selviää pienemmillä rapsuilla. Sitä jää kuitenkin kiinni jos on oma pyörä. *
Ajan itsekkin joskus ylinopeutta mutta paikka ja aika pitää valita niin ettei ole liikaa silminnäkiöitä. *
![]()
Kyllähän se tuo on aika paljon tapauskohtaista. Jos minä esim. ajaisin hiljaisella pätkällä keskellä ei mitään 100km/h rajoituksella 180km/h ja saisin siitä sakot ja avautuisin täällä niin harva minua varmaan saunan taakse olisi viemässä. Mutta eria asia on taas keskustassa kevyenliikenteen väylillä ajaa poliiseja karkuun ja muutenkin taajama-alueella hurjastelu. Siinä en ainakaan itse näe mitään järkeä.(mikko2 @ Heinä. 21 2004,12:42) kirjoitti
Epävirallinen .ORG irckanava:
#moottoripyora @ IRCNet
Current:
Honda CBR1000RR -05
Ex:
Suzuki GSX1300R -05
Honda CBR600F -00
Suzuki GSR600 -06
Suzuki GSX-R1000 -02
Honda CBR600F -94
Asiaa..(mikko2 @ Heinä. 21 2004,12:42) kirjoitti
![]()
Tuollaista temppua ei voi puolustella millään lailla![]()
Ko. "motoristi" ei todennäköisesti/toivottavasti ehdi jatkaa sukua, mutta ennen kaikkea toivottavasti ei ehdi myöskään tappaa viattomia sivullisia![]()
Niinpä. Jos ei muuten lähimmäisistään kanna huolta niin ainakin omat lapset pistävät miettimään...(JIMJAK @ Heinä. 21 2004,09:11) kirjoitti
Nähdäkseni kukaan ei ole viemässä saunan taakse pelkästä ylinopeudesta, nuo ovat sinun sanojasi.(mikko2 @ Heinä. 21 2004,12:42) kirjoitti
Mun mielestäni typerää toimintaa saa, voi ja pitää kritisoida. On helppo aukoa turpaansa tyyliin "mitä välii mitä mä teen" niin kauan kun sanktioita ei ole. Mutta auta armias jos -tai tällä menolla kun- sanktioita aletaan toteuttaa käytännössä, täällä avaudutaan kilpaa siitä miten kamala valtiovalta riistää pikku motoristia joka ei koskaan ole tehnyt mitään väärää. Mutta piinkova fakta on, että sitä saa mitä tilaa, ja on turha rutista kun on paskat housuissa.
Niin kauan kun sinä toimit tässä yhteiskunnassa, olet osa sitä, halusit tai et.
PS. Oletko sinä sitä mieltä että aloitusviestin kaltainen toiminta on ihan ookoo?
Olen aivan samaa mieltä. Ollaan kaks päällä ajettu 190 km/h 80 km/h alueella, mutta se oli hiljaisella pätkällä, jossa ei ollut risteyksiä eikä vastaantulijoita. Ainoa eteentuleva olisi voinut olla hirvi tai muueläin. Ajan ja paikan voi valita, jos haluaa revitellä tai kokeilla mitä pyörästä lähtee.(Maxxi @ Heinä. 21 2004,13:44) kirjoitti
Mikähän tässä nyt on oikein ongelma? Topicin aiheuttajan poliisi korjasi jo talteen, joten kaikilla pitäis olla hyvä mieli? Vai mitä?![]()
Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums