Tulokset 1:stä 23:een 23:sta
    Pitääkös noi kuussataset ruisku-CBR:t kaikki jumalatonta vihellystä jopa tyhjäkäynnillä. Pesun jälkeen siirtelin ko. pyörää pihalla ilman kypärää (hyi hyi) ja jopa mulle huonokuuloiselle otti korviin tämä moottorin vihellys. Joskus olen kuullut perämoottorissa (isossa) vastaavan metelöinnin ja kiinnostaisikin tietää vihellyksen aiheuttaja. Tuleeko se ruiskusta vai vesipumpusta vai onko korvieni tinnitys saanut uudet mittasuhteet.
    Muilla vastaavaa musisointia?

Edit: Ihmetyttää myös pyörän melkoinen tärinä n. 90-120 km/h mittarinopeuksissa. Pyörä on kuitenkin vasta sisäänajettu, liekö toinen renkaista valmiiksi susi tai paino irronnut vanteesta. Koeajopelissa en huomannut vastaavaa tärinää.

Moro!

Samat oireet mulla ja on vm 04 ja 3tkm ajettu.Viheltää ja ujeltaa, ehkä myös säksätää hieman.Hyvin on muuten toiminut.Pitäis käyttää penkissä kun on tuota viriosaa kiinni.
    Kyllä se siitä
    Lainaa (capital @ Heinä. 17 2004,00:32) kirjoitti
    Moro!

Samat oireet mulla ja on vm 04 ja 3tkm ajettu.Viheltää ja ujeltaa, ehkä myös säksätää hieman.Hyvin on muuten toiminut.Pitäis käyttää penkissä kun on tuota viriosaa kiinni.
    Tarkoitus olisi itsekin laitattaa ainakin slipari, ilmeisesti sitten Yoshimuran tuotoksia. Eiköhän tohon uikutukseenkin pikkuhiljaa totu. Enemmän häiritsee se pirun tärinä, täytynee tasapainotuttaa renkaat huollon yhteydessä. En oikein usko, et tärinä on moottorin resonoinnin aiheuttamaa.
    Mikä putki/slipari sulla on pyörässäsi kiinni?
    Migin slipari ja power commanderi.
    Kyllä se siitä
    Lainaa (Jamoc2 @ Heinä. 16 2004,17:30) kirjoitti
    Pitääkös noi kuussataset ruisku-CBR:t kaikki jumalatonta vihellystä jopa tyhjäkäynnillä. Pesun jälkeen siirtelin ko. pyörää pihalla ilman kypärää (hyi hyi) ja jopa mulle huonokuuloiselle otti korviin tämä moottorin vihellys. Joskus olen kuullut perämoottorissa (isossa) vastaavan metelöinnin ja kiinnostaisikin tietää vihellyksen aiheuttaja. Tuleeko se ruiskusta vai vesipumpusta vai onko korvieni tinnitys saanut uudet mittasuhteet.
    Muilla vastaavaa musisointia?
    Ruuvaa Micron kiinni niin vihellykset ei enää häiritse . Ainakaan kwaakku ei vislaile enää kovin kimeästi .

EDIT eikä ollut fasussakaan vihellyksistä tietoa yoshin trs:n kanssa...

- vesku -

"viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"
    No niin, huollon yhteydessä tutkittiin/hutkittiin ja tasapainotettiin eturengas. Tämän jälkeen alan ammattilainen kävi koeajamassa ja totesi vikaa olevan edelleen. Eli woblaa/tärisee eri nopeuksien mukaan, jos 80 - 90 km/h:n nopeudessa päästää tangosta irti, alkaa woblaamaan mallikkaasti ja hiki nousee hetkessä pintaan. Moottorijarrutuksissa ilmiö korostuu ja motarille ei kannata edes lähteä jyristelemään Tulee lähinnä mieleen kun penskana otettiin fillariiin lisää vauhtia (n. 80 km/h) 125:n CB:n avustuksella, eli yhtä vakaalta tuntuupi meno.
    Summa summarum: Uusi pyörä lähtee pajalle (Onneksi hyvään sellaiseen)
    Lainaa (Jamoc2 @ Heinä. 23 2004,19:51) kirjoitti
    Summa summarum: Uusi pyörä lähtee pajalle * (Onneksi hyvään sellaiseen)
    Jokos tuomio pajalta on tullut? Kiinnostavaa tietää missä vika .
    - vesku -

Tällä viikolla selviää, tuntuu vaan että pahenee koko ajan. Tänään mutkapätkällä sellainen fiilis, että eturengas karkaa kaarteessa alta (sinänsä mulle eksoottinen kokemus) ja jumputus taajamanopeuksissa alkaa jo tympimään. Täytyy vain toivoa, että vikaa olis vain renkaassa..... Liekö käyttäytyy noin, jos esim vyö on poikki tms?
    Hmm.. Mul on samanlainen pyörä, mut mitään vastaavaa vikaa en kyl oo huomannu. Jonninlaista pientä tärinää siirtyy moottorista runkoon/kahvoihin korkeemmilla kierroksilla, mut seki loppuu heti ku vetasee kytkimen pohjaan ja löysää kaasun. Renkaat on kyl hyvässä tasapainossa, ku huippuja ajaessa pyörä kulkee ku juna ja missä tahansa nopeudessa voi kädet päästää irti stongasta. Mut laitahan infoa, et miten pyörän korjaus etenee! Kiinnostava probleema.
    <p>Suzuki GSX-R 1000 K5</p>
    Niin pieni tarkennus.......Kohdistin tuon ekan kommentin vain tuohon viheltämiseen,ei myöskään itselläni suurempiä tärinöitä havaittavissa.
    Kyllä se siitä
    Lainaa (capital @ Heinä. 28 2004,06:56) kirjoitti
    Niin pieni tarkennus.......Kohdistin tuon ekan kommentin vain tuohon viheltämiseen,ei myöskään itselläni suurempiä tärinöitä havaittavissa.
    Hyvä niin, mulla taas tutinat jatkuu. Etunakki vaihdettiin, eipä oikein mitään hyötyä. Eli 70-90 km/h ohjaustanko vipattaa, 110-130 km/h pyörä tärisee todella epämiellyttävästi

Eipä tee tällä hetkellä hirveästi mieli ajella ja kyllä sekin kyrpii mikäli uusi pyörä alkaa majailemaan korjaamolla viikkotolkulla. Ja mikä parasta, voi olla vähän pirun vaikea alkaa etsimään vipatuksen ja tärinän lähdettä, saa nähä mitä maahantuoja/tehdas vastailee attanas... Antaisivat uuden, joka ei ole tollanen prkleen vibraattori.

Edit: Lisätty voimasanat

Lainaa (Jamoc2 @ Elo. 02 2004,18:30) kirjoitti
    Eipä tee tällä hetkellä hirveästi mieli ajella ja kyllä sekin kyrpii mikäli uusi pyörä alkaa majailemaan korjaamolla viikkotolkulla. Ja mikä parasta, voi olla vähän pirun vaikea alkaa etsimään vipatuksen ja tärinän lähdettä, saa nähä mitä maahantuoja/tehdas vastailee attanas... Antaisivat uuden, joka ei ole tollanen prkleen vibraattori.

Edit: Lisätty voimasanat
    On se niin väärin ! Menee kesä pilalle moisesta vaivasta johon ei lääkettä löydy .
    - vesku -

Äkkiä uusi pyörä vaan tilalle, alkaa kelitkin suosimaan motoristia
    Kyllä se siitä
    Lainaa (capital @ Elo. 03 2004,06:27) kirjoitti
    Äkkiä uusi pyörä vaan tilalle, alkaa kelitkin suosimaan motoristia
    Näin kun kävisikin, niin loppuisi tämä kurjuus. BTW kävin muuten koeajamassa toisenkin CBR:n eikä vastaavia oireita ollut. Näin poistui sekin epäilys, että olisin vain tottunut 1100 ZZR:n junamaiseen etenemiseen.
    joo ei muuta kun uus peli alle
    Täytyy olla vähintään 4 eri pyörää kesän aikana.....
    Moro!
    Mulla jumputti kanssa (VFR 800) ja se oli ihan eturenkaasta vaan kiinni. Tosin jos se sulla on vaihettu, niin ei voi siitäkään johtua. Mites ohjauslaakerin kireys?
    BMW F800GS -11
    Lainaa (Ilikka @ Elo. 03 2004,12:46) kirjoitti
    Moro!
    Mulla jumputti kanssa (VFR 800) ja se oli ihan eturenkaasta vaan kiinni. Tosin jos se sulla on vaihettu, niin ei voi siitäkään johtua. Mites ohjauslaakerin kireys?
    Katselin eilen sitten takarenkaan pyörimistä, kun mopo oli keskiseisontatuella. Näytti vispaavan pysty- ja vaakatasossa, näin totesi myös naapurikin. Lopullisen varmuuden siitä, että jokin mättää takapäässä sain, kun Motovelhojen Mika ja Kenne (kiitokset heille siitä) kertoivat minun näkevän aivan oikein eli rengas vipattaa joka ulottuvuudessa.
    Rengas vaihdettiin ripeästi Vantaan Bike Worldissä kaiken muun kiireen keskellä ja kertoilivat vielä, että vanha gummi oli käyttäytynyt melko erikoisesti tasapainotuskoneessa. Onneksi täällä etelässäkin saa vielä hyvää palvelua liikkeissä, hyvänä esimerkkinä kaksi yllä mainittua yritystä

No nysse jumputus sitten hävisi, mitä nyt moottori tuppaa resonoimaan 5500 kierroksesta alkaen, lienee tyypillistä noin pienelle motille

Ihmetyttää kuitenkin edelleen se ohjaustangon pieni vipatus 80-90 km/h:n nopeudessa, näytti meinaan tupla-äksäkin tekevän samaa, lieneekö CBR-suvun kirous, kun muuten ovatten niin erinomaisia kulkupelejä? Toisaalta mun vanha ZZR meni vipattamati vaikka sepelillä.
    Lainaa (Jamoc2 @ Elo. 06 2004,18:10) kirjoitti
    No nysse jumputus sitten hävisi, mitä nyt moottori tuppaa resonoimaan 5500 kierroksesta alkaen, lienee tyypillistä noin pienelle motille
    Loistohomma jos vaivat katoavat!

Ja noista resonoinneista, tuplaa kierrokset niin et enää huomaa . Se ei ole 1100 kuutioinen...
    - vesku -

Sama vibrausongelma on mulla omassa cebarissa. Kyseessä -00 malli ja kilsoja kertynyt 43 tkm.

Vibraus alkaa n. 80 kmh jolloin tangosta ei auta kovin kauan irti pitää. Kovemmissa nopeuksissa tanko lähinnä tärisee. Renkaana on BT010 jolla ajettu n. 8,5 tkm = pintaa on jäljellä mutta tyypillisesti harjoilla. Vibrausta tosin oli jo keväällä kun kumi oli uusi.

Lisäks ongelmana oli kovissa jarrutuksissa etupään tärinä, mikä ilmeni radalla mun vaatimattomissakin nopeuksissa. Tärinät jarrutuksissa katos kun viime huollossa keula huollettiin (4xiskarin pusla, stefat ja öljyt), mutta vibraus jäi.

Ohjauslaakeri ja sen kireys pitäs olla kaiken järjen mukaan huollossa tsekattu.

Täytyy toivoa että värinät katoo uusilla renkailla. Ja renkaan merkki tai ainakin tyyppi kyllä vaihtuu.
    XX -06 (2012 - 2014)
    Yamaha R1 -08 kilvetön (2010 - 2012)
    GSX-R 1000 k8 (2010)
    XX -08 (2008-2010)
    XX -05 (2005-2008)
    CBR 600 F4 -00 (2001-2005)
    No jotenki ajotuntuma yms parani ainakin mun mielestä, kun alla on nyt Metzelerin gummit. Luulisin, että ne resonoinnit unohtuu jahka löydän jostain '04 malliin sopivan sliparin. Näyttäis että Microniin kallistun, kun vielä lupailevat, että väliputkesta löytyy stopparit keskituelle. Kyseisen "huoltopukin" säästän vaikka onkin lisäpainona pyörässä.
    Lainaa (Jamoc2 @ Elo. 08 2004,22:00) kirjoitti
    Luulisin, että ne resonoinnit unohtuu jahka löydän jostain '04 malliin sopivan sliparin. Näyttäis että Microniin kallistun, kun vielä lupailevat, että väliputkesta löytyy stopparit keskituelle.
    Miltä valmistajilta noita '04:ään sopivia slipareita on jo saatavilla?

Mikä tossa muuten on, kun ei sama slipari sovi kuin '03:een? Onko se lambda-anturi tullut vasta tämän vuoden malliin?
    Ilmeisesti on tullut.Itsellä on migin slipari ja hyvin toimii.
    Kyllä se siitä
  23.  
    Lainaa (zimba @ Elo. 17 2004,21:29) kirjoitti
    Lainaa (Jamoc2 @ Elo. 08 2004,22:00) kirjoitti
    Luulisin, että ne resonoinnit unohtuu jahka löydän jostain '04 malliin sopivan sliparin. Näyttäis että Microniin kallistun, kun vielä lupailevat, että väliputkesta löytyy stopparit keskituelle.
    Miltä valmistajilta noita '04:ään sopivia slipareita on jo saatavilla?

Mikä tossa muuten on, kun ei sama slipari sovi kuin '03:een? Onko se lambda-anturi tullut vasta tämän vuoden malliin?
    Stormilla myytävät Micronin putket käyvät myös, ainakin Race Oval.