Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
    Päteekö uuden 2-pyöräisen ostamisessa samat säännöt kuin autokaupassa vai ei? Ts. voiko / kannattaako tingata hintaa ja mikä on pelivara (suurinpiirtein), vaikuttaako maksutapa ja antaako liikkeet ns. kaupanpäällisiä? Kannattaako keskittäminen eli kaikkien romppeiden osto samasta paikasta?

Muuttuvatko hinnat yhtä usein kuin kotiloissa ja vaikuttaako se ostaako syksyllä vai keväällä?

Kotilon ostosta kokemusta on useitakin mutta eka moponostokerta on edessä eikä olis kiva tehdä ainakaan suurempaa mokaa...

Kiva jos joku ammattilainen avittais keltanokkaa... *
    CBF600SA
    "There are too many people and too few human beings."
    no syksyllä voit saada halvemmalla, jotkut kauppiaat myy toiset ei! tinkata aina kannattaa yrittää... uuden jos ostat niin kyllä yleensä kauppiaat ottaa 10-15% pyörän hinnasta pois! toiset ei kyllä sitten anna mitään... varusteet, mitä nyt minä pyöräkauppojen yhteydessä oon hankkinu, niin kyllä niistä sen -20% oon saanu! mutta keväällä jos ylivuotista ostat niin voit löytää halvankin yksilön, niinku mää! mutta keväisin uudet mallit tulee ja kauppiaat on yleensä aika tarkkoja hintojen suhteen.
    Rock till you drop...
    Ostin just uuden pyörän ovh. 9990e. Kauppakirjassa oli pyörän hinta tinkaamisen jälkeen 9200e + 150e toimituskuluja eli alennusta tuli 640e. Varusteista tulee n. 20%.
    Etenen rauhallisesti. Se on varmin tapa päästä perille.
    Honda CBF 600S -04
  4.  
    Totta Honeckerissa kannattaa yrittää tingata! Ja käy monissa eri liikkeissä, jos kaupasta ostat. Varusteiden hinnoissa on ilmaa ja jos teet kaupan pyörästä saat varmasti tehtyä reilun diilin myös prätkä kamoista, niin vaatteista kuin prätkän varustelusta. Syssyllä on luultavasti hinnat alempana kuin keväällä, mutta ainakin valikoima on parempi! Kesässä harrastukseen kyllästyneitä on varmasti liikkeellä, eli kannattais myös yksityis ilmoittelua tarkkailla... Yleensä ottaen pyörä säilyttää arvonsa oman kokemukseni mukaan paremmin kuin auto. Paljon myydyt pyörät ovat myös kalliimpia, mutta monta kertaa samaa tekniikkaa myydään myös eri kuosissa ja halvemmalla(esim. CBR600 ja Hornet 600). Tämä siis minun lievästi nousuhumalainen mielipiteeni. Ja onnea upean harrastuksen alulle! Ennen kaikkea: Pidä pää kylmänä pyörää ostaessasi, niin kuin olet varmasti autoa ostaessakin pitänyt! Eka upea kakspyöräinen ei välttämättä ole SINUN Pyöräsi. Oon ite kerran munannut ihastuessani väärään pyörään... Hmmm...vai oliko se nainen?
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

H-D Road King Custom 2004