Kyseisillä palstoilla juttua on alkuperäakuista jotka kestävät noin vuoden, itsellä kesti 3 vuotta jota pidin kovin lyhyenä.
Vähän alenpana keskustellaan r850r perän kestävyydestä, onkohan provo?
Omassani alkuperäinen akku on neljättä kesää ja vielä kestää seisottaa ajamatta ainakin 1,5 kk ja tärähtää tulille ongelmitta. Hoitamattomina on tuttavapiirissä uusittu akkuja vuodenkin vanhoina.
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
No, kuten tuossa joku kirjoittikin: HÖPÖ-HÖPÖ... Taisi muuten vikakin olla perän laukeaminen, eikä kardaanin... No kai tuokin joskus hajoaa, mutta mekaanisestihan tuo kasipätkän perä on sama kuin isonveljenkin eli 1100-sarjan.
Kardaanin spoorithan tunnetusti ovat hajoamis-/syöpymisarat, jos tuota ei ikinä pureta ja rasvata. Itse meinasin täräyttää palasiksi ensi talvena.
Tuo akku-huhu mielestäni on hieman paikkaansapitävämpi. Omassa vekottimessa meni akku vajaassa kolmessa vuodessa vaikka tuo talvisin on ollut irti ja vielä säännöllisin välein ylläpitolatauksessa. Ainakin yksi R1150R:n omistaja kertoi minulle myös vaihdattaneensa akun parin ajokuukauden jälkeen takuuseen.
<p>2002-2014</p>
Akkujen kestävyys on suhteellinen käsite.Eräs alkuperäisakku (Varta) kesti 7 vuotta, itsellä kesti tarvikeakku (tsing-tsong) 3 kuukautta. Että silleen.