Tässäpä minun rihneeni, toivottavasti linkki skulaa: http://f2.pg.photos.yahoo.com/ph.....src=ph
Kyseessä siis kultaiselta 80-luvulta peräisin oleva 350cc kaksitahtiräpätin. Tehoa lupaillaan 63hp painon ollessa tankattuna 160kg. Ei mikään ohjus, mutta tien ollessa mutkikas, voi isompiaan kiusata ihan mukavasti.
"Elsie" tunnettiin britannian maalla aikanaan seven-fifty-killerinä, joten pala historiaa löytyy tallista.![]()
Olet, jos ajat..!! Ajat, jos et..!!
Samanlainen öljykirnu oli minun ensimmäinen moponi. Malli taisi olla -87,jos en väärin muista.
On ne aika epeleitä ne naiset. Mutta onneksi niillä on aina hyvät tissit ja perse. Naamalla ja älykkyydellä nyt ei ole niin väliä. Turhaa hifistelyä. -J.Hynynen-
Siisti kuin sika pienenä! Enemmän tehoa kuin mun puolilitraisessani. Pieni ja kevyt on kiva ajaa!!! Pidä lippu korkealla. *![]()
Nerouteni ohella yksi lukuisista hyveistäni on vaatimattomuus.
Yamaha FJR1300A
Suzuki GSX750F
Suzuki GS500E
Pappa-Tunturi
Kymco Cobra Cross
Honda CB125
Muistoja tulvii tuosta mieleeni! Luokkakaverini oli moisen (tosin bikinikatteella) hankkinut joskus 80-luvulla ja minä pappa-Tunturi kokemuksella kakspyöräisistä sitä kokeilemaan ja meinasin hengestäni päästä. Pyörä on kyllä todellinen pocketrocket! Ja upea on sun yksilö!![]()
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
Oujee, itsellä oli ihan samanvärinenkin vuosikertaa -86. Lähti ihan mukavasti, tosin ei se mikään matkapyörä ollut. Pohjoisen reissu murhasi ajohalut pitkäksi aikaa, mutta oli se sentään Moottoripyörä CB 350T:n jälkeen. Myin omani aikoinaan muistaaksen Perniön seuduille. Sielläpäin saattaa XX-300 vieläkin liikkua.
...while I'm working, 'am working on the road...
Siistii.. Samanlaisella itse aloitin harrastuksen. Tai oli sitä crossilla jo painettu pitkin katuja, mutta eka laillinen peli.. Niin ei se mopokaan kovin laillinen ollut
Hyvin pelitti ainakin mun laite. Kun myin niin mittarissa oli jotain vajaat 90 tkm. Lisäs vaan öljyä ja hyvin pelas. Autojen ohi pääs riittävän rivakasti alta 80 km/h nopeuksissa. Sinne ne jäi öljyusvaan![]()
SR 500
"Yksihän riittää?!"
Nätti peli...Mulle on aina noi rd:eet jotenkin kolissu, johtuiskohan vanhasta tzr:rän rääkkämisestä...![]()
Kawasaki ZXR 750
Niinpä. TZR:hän on RD-sarjan jälkeläisiä. Piikkinen tessu on ulkomuodoiltaan lähes identtinen (tosin huomattavasti kutistettu) RDF2, jos ei oteta huomioon runkokonstruktiota..(baaribaggio @ Elo. 14 2004,07:13) kirjoitti
Hitting the power band..(GAMMA500 @ Elo. 14 2004,18:24) kirjoitti
Onhan noissa vajaatahtisissa luonnetta vähän enemmän, kuin nelareissa, vaikka uusille pyörille ei enää pärjääkään. Pitäisi vissiin konsultoida brittiläisiä viriguruja..![]()
Älä ikinä luovu tosta!!! HIENO...Aijai ku sais tommosta testiä joskus.![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Tuli markkinoille -83 ja kuolasin sitä silloin uutena mutta sitten kun -86 olisi ollut varaa RD ostaa niin päädyin GPZ 550:een. Kai se oli aika ajanut ohi.
Myöhemmässä vaiheessa olen ajatellut mahdollisuutta asentaa iso 1-mukinen 4T-kone RD:hen mutta 600 ccm kone ei taida mennä katsastuksesta läpi. Olikohan niin, että 20% sais koneen kokoa kasvattaa, jos laittaa ihan eri koneen eikä esim. mallisarjassa olevan suuremman. No kireä reilu 400 ccm konekin kelpaisi. Tällaista mahdollisuutta tarjottelin mennä vuosina eräälle RD:n omistajalle kun alkuperäinen kone oli levinnyt.
Mielestäni RD on säilyttämisen arvoinen eikä siinä tarkoituksessa sido suuria pääomiakaan joten se sopii kakkospyöräksi ohuemmallekin lompsalle. Tässäkin tapauksessa alkuperäinen olemus on se oikea. Monta on pilattu näitäkin kaikenlaisilla erikoismaalauksilla.
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
En aio luopuakaan. Jääpi kakkospyöräksi sitten joskus kun on varaa ostaa isompi tuolle kaveriksi. On tullut sitä isompaa ostateltua jo tosin vuosia, joten...(Yamaha1 @ Elo. 17 2004,20:44) kirjoitti
![]()
RD350LC tuli markkinoille jo vuonna 80. Vuosina 80-82 LC oli ilman pakoaukon säätimiä. 83 tuli sitten tuo eka YPVS malli.(r1150r @ Elo. 18 2004,08:43) kirjoitti
YPVS-koneeseen saa soviteltua muistaakseni 663cc sylinterit Yammun Banshee-mönkijästä. Niissä ei tosin ole niitä pakoaukon säätimiä, mutta eipä noilla kuutioilla niitä enää tarvitakaan. Erilaisia big bore sarjoja on myynnissä muitakin. Eli ei tarvitse alakertaa vaihtaa lainkaan.
Pientä muutosta on mopoon tehty ja tullaan jatkossakin tekemään. Sitten joskus isona, kun on aikaa ja rahaa. Mutta alkuperäiset osat tulevat olemaan hyllyn kulmalla siihen asti, kun tulee museorekisteri-ikä pyörälle täyteen..
eikös tuo mallinimike ollut RD350FII? eli 2 siis. Käsittääkseni ensin oli LC, sitten LC II/2, sitten F1 ja N1, F2 ja N2 sitten R brasiliassa
Put put put.
Kaikki nestejäähdytetyt RD350:set ovat tyyppinimeltään LC, mutta eri malleja erottamaan tuli sitten juuri mainitsemasi kirjain/numerolyhenteet.(MänTä @ Elo. 29 2004,19:12) kirjoitti
Eri vuosina siis:
80-82 RD350LC.
83-84 RD350LC2,
85-86 RD350LC F1/N1 (F2/N2 julkistaminen loppuvuodesta 86.)
86-89 RD350LC F2/N2
90-95 RD350R (Brasilian viritys. LC-mallinimi pudotettiin pois.)
Käytännössä eri mallit tunnetaan juuri loppuosan tunnusten mukaan ja tarkemmin erotettuina tehtaan koodien mukaan 29L,31K,1UA,2UA jne.