Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 78:sta
  1. #31
    jos kimppatilaus käy toteen, niin pirvatkaa mulle, olen mukana.
    990 SM-T -11
    FZ1-N -07
    ZX-9R F2P -04
    CBR 600 F4 -00
    NSR 125R -94
  2. #32
    Tilasin n- 1 1/2 viikkoa sitten suzukiin kalvot(Tankslapper)Loppu summaksi tuli muistaakseni 22.90$ jonka maksoin
    masterilla ja tililtä veloittivat vajaa 18 €. Tulivat kotia postilaatikkoon kahdeksan päivän kuluttua tilauksesta.

    En voi valittaa palvelua.

    Onpa sitä rahaa tullut laitettua varmasti paljon turhempaakin.

    Ja nyt eiku asentelemaan kalvoja



  3. #33
    8v vanha pyörä ja yli 10tkm/v, bensatankki ja katteet kiiltää melkein kuin uudessa pyörässä. Miten ihmeessä ne saa naarmuuntumaan niin että alkaa häirimään? *
    Honda CBR1100XX
  4. #34
    Lainaa (CebariTonni @ Helmi. 17 2005,08:25) kirjoitti
    8v vanha pyörä ja yli 10tkm/v, bensatankki ja katteet kiiltää melkein kuin uudessa pyörässä. Miten ihmeessä ne saa naarmuuntumaan niin että alkaa häirimään?
    Ihan vaan puristamalla polvilla siitä tankista ja samalla vaihtelee vähän ajoasentoa. Rata-ajo nääs. Se on kaiken pahan alku ja juuri. Pyörät naarmuuntuu ja ihmiset villiintyy etc...

    br, Mikko
    KTM 1290 SAS. Suits You, Sir!
  5. #35
    Lainaa (mikko2 @ Helmi. 17 2005,08:35) kirjoitti
    Lainaa (CebariTonni @ Helmi. 17 2005,08:25) kirjoitti
    8v vanha pyörä ja yli 10tkm/v, bensatankki ja katteet kiiltää melkein kuin uudessa pyörässä. Miten ihmeessä ne saa naarmuuntumaan niin että alkaa häirimään? *
    Ihan vaan puristamalla polvilla siitä tankista ja samalla vaihtelee vähän ajoasentoa. Rata-ajo nääs. Se on kaiken pahan alku ja juuri. *Pyörät naarmuuntuu ja ihmiset villiintyy etc...

    br, Mikko
    Varmaan johtuu myös siitä että maalien ja lakkojen laatu on heikentynyt nykyisten ympäristö säänösten myötä. Autoissakin käytetään vesiliukoisia maaleja. Vanhanajan lakat ovat riittävän kovia ettei niihin tule naarmuuntumista vain ajan kuluessa halkeamia. Hiomavahalla pinta kiiltäväksi ja sen jälkeen kovavaha pintaan (monta kerrosta) ja sitten ne coret vaihtoon ja nahkaa tilalle
  6. #36
    Kyllä olisi käyttöä tollaiselle kalvolle *
    Tankkilaukusta jää ikävät jäljet tankkiin *
    Tilaisin heti tollaisen kalvon honda st 1100 *,mutta en omista visaa! *Löytyykö mistään suomesta?
  7. #37
    Ja kukaan ei tarjoa kunnon säännöllistä pesua ja vahausta. Sillä omat tankit on oikeasti pysyneet parikymmentä vuotta kiiltävinä....
    <p>2002-2014</p>
  8. #38
    Lainaa (Ctrl+Alt+Del @ Maalis. 24 2005,23:20) kirjoitti
    Ja kukaan ei tarjoa kunnon säännöllistä pesua ja vahausta. Sillä omat tankit on oikeasti pysyneet parikymmentä vuotta kiiltävinä....
    Ei se riitä (enää?).
    Joka viikko pesin, housut on nahkaa, en puristanut polvilla tankkia, ja silti hiukan jo himmeni kiilto muutamassa tuhannessa km:ssä.
    Laitoin kalvot ja nyt kestää.
  9. #39
    Onko kenelläkään tietoa LLumarin maalinsuojakalvosta *
    Onko kalvo tarratyyppinen,vai tuleeko kiinni vedellä
  10. #40
    Naarmuja tankissa?

    Minkä niille mahtaa! Ja kun on tullut se ensimmäinen, niin seuraavat ei haittaa!

    Jos haluaa pitää täysin naarmuttomana, niin ostaa uuden mopon ja jättää sen laatikkoonsa ja toivoo, että tehtaalta on lähetetty naarmuton mopo!

    nimim. ensimmäinen naarmu vitutti
  11. #41
    Eikö tuota kalvoa tosiaan saa mistään päin suomesta
    Tai jotain vastaavaa kalvoa,joka olisi helppo kiinnittää ja ottaa
    pois tarvittaessa *
  12. #42
    Röyhkeästi ( ) lainaan Hannulan tekemää selvitystä tästä topicista.

    Lainaa kirjoitti
    Tulipa selviteltyä tätä TankSlapper-asiaa. Tilasin heiltä satsin, ja kun tavara oli postilaatikossa, käppäilin slapperit kainalossa täällä aiemmin mainittuun Taperoll-firmaan ja kysyin, mitä tavaraa tämä on.

    Selvisi, että Suomen 3M selvittää parhaillaan, onko TankSlapper-kalvo heidän tekemäänsä. Jos on, saattaa maahantuonti käynnistyä. Tämä ei kuitenkaan ole meidän kannalta oleellista, sillä 3M tekee tätä kalvoa toiselle "valmistajalle", Gerberille, joka myy sitä omalla nimellään. Kalvoa löytyy metritavarana suoraan maahantuojalta Expan Oy:stä, Suonionkatu 5, 00530 Helsinki, Kallion kirkkoa vastapäätä. Kun sanot liikkeessä taikasanat "Gerber Static Cling Vinyl", niin saat TankSlapper-kalvoa hintaan 7,25 e/metri, rullan nettoleveys on 347 mm. Yhdestä metrin pätkästä saa siis leikeltyä koko pyörän kattavat suojat ja kriittisille osille vielä varapalat. Väri on joko kirkas tai valkoinen. Muualla kuin pääkaupunkiseudulla asuvat löytänevät samaa kalvoa paikallisesta mainos- tai teippausfirmasta.

    Liikkeen pyörittäjän kanssa tuli haasteltua näistä asioista, ja 30 vuoden kokemuksellaan oli "yllättäen" hieman skeptisempi tuon staattisen kalvon paikallaanpysymisen suhteen kuin mitä TankSlapperin sivuilta voi lukea. Hänen mielestään kunnon liimapinta olisi varmempi, mutta ei tietysti voinut varmaksi sanoa juuri moottoripyöräkäytön osalta. Jos teippi alkaa irvistämään ja ennättää keräämään pölyä, ei kiinnittäminen enää onnistu. Tärkeää on siis pitää kalvon reunat kaukana hankauskohdista. Kysyin sitten, mikä hänen mielestään olisi parasta tavaraa, mutta mitään yksiselitteistä vastausta ei kuulemma ole. Hyvä paikallaanpysyminen, huomaamattomuus, helppo asennettavuus ja hankauksenkesto ovat kuulemma ristiriitaisia tavoitteita, mutta "mikä tahansa liimapintainen kalvo" voisi hänen mukaansa olla paras kompromissi.

    Sain mukaan joitakin näytepaloja, ns. lattiateippiä ja kirkasta liimapintaista mainoskalvoa, ja kun kotoa löytyy erilaisia kokeiluja varten hankittu mällätyn 6R:n tankki, niin eipä muuta kuin testaamaan. Laitoin liimapintaiset kalvot toiselle puolelle ja staattisen kalvon toiselle. Staattisen asennus on helppoa, reilusti vettä väliin eikä epäonnistumisen vaaraa juuri ole. Veden tarkoituksena on välttää ilman joutuminen kalvon ja tankin väliin, vesikuplat on helppo kuljettaa kalvon alta pois. Kalvon paikallaanpysymisen kannalta vedellä ei ole merkitystä, tarttuminen perustuu staattiseen sähköön. Olohuoneolosuhteissa paikallaanpysyminen vaikuttaa hyvälle, eikä kalvo näy enää parin metrin päästä. Hmmm... vaikuttaa perin lupaavalle.

    Kalvon valmistajan esite neuvoo, että asennus mieluiten huonelämpötilassa olevalle putipuhtaalle pinnalle. Kalvon säilyvyys on kuulemma rajallista, puhuvat puolesta vuodesta, asennus ennen tätä.

    Liimapintaisen kalvon kanssa oli hieman vaikeampaa. Ensimmäinen asennus epäonnistui, pieniä ilmakuplia jäi melko paljon. Niin hullulta kuin se alkuun ehkä kuulostaakin, niin reilu veden käyttö on tässäkin tärkeää. Vettä pitää läträtä sekä kalvon liimapinnalle että tankin pintaan niin paljon kuin suinkin mahdollista, mielellään pumppupullosta ja koko asennuksen ajan ja mielellään vielä avustajan kanssa. Kun kalvo asetetaan vesikalvon päälle, saadaan ilmakuplat kuljetettua pois ennen kuin liima tarttuu ja myös kalvon asentoa voi alkuun hieman passata. Aikaa ilmakuplien poistoon on korkeintaan muutama minuutti. Veden tarkoitus on sama kuin staattisen kalvon kanssa, eli välttää ilmakuplat. Niiden sijaan syntyvät vesikuplat on helppo kuljettaa kalvon alta pois, kun toimii riittävän ripeästi.

    Edit: pari päivää levättyään liimakalvo näyttää jopa paremmalle kuin staattinen kalvo, vesikuplat haihtuvat näemmä kalvon läpi ja jäljelle jää täysin tasainen pinta. Tässä käytetty kontaktimuovi on ohuempaa kuin staattinen kalvo, joten kontaktimuovia saa ihan tosissaan tsiigailla jos sen aikoo nähdä.

    Kuplien poistamiseen kannattaa käyttää molemmissa tapauksissa jotain tasaista lastaa, esim. leivonta-astian nuolijaa tai jonkinlaista rullaa, jolloin kalvoon ei tule hankausjälkiä. Liimakalvo on onnistuessaan huomaamaton. Jos tähän ryhdyt, niin osta kalvoa niin paljon, että voit harjoitella asennusta ainakin pari kertaa.

    Lattiateippi on muuten sama stoori, mutta tavara on himmeän läpikuultavaa ja näkyy varsinkin tummalla pinnalla selvästi. Teippi on paksumpaa kuin perus kontaktimuovi ja siinä on röpelöpinta. Jos paras kesto on tärkeää, mutta joku musta "hiilikuituteippi" menee jo yli, niin sitten tätä kannattaa harkita. Myös mattamaalipinnassa tämä saattaisi toimia.

    Yhteenvetona, staattinen kalvo (kuten TankSlapper) on helppo asentaa ja ilmeisesti pysyy kiinni, kun taas liimapintainen kontaktimuovi on hieman työläämpi asentaa mutta näyttää vähintään yhtä hyvälle ja pysyy taatusti kiinni. TankSlapper ei siis ole ainoa vaihtoehto kun hyvännäköistä suojausta halutaan, asennustekniikka ratkaisee. Molempien kalvotyyppien asennuksessa kannattaa käyttää reilusti vettä.

    Edit: pieniä täsmennyksiä.
    Itselläni on pikku-Zetan tankissa Tankslapper kiinni. Ei tullut kalliiksi, eikä ollut vaikea asentaa. Aika näyttää kuinka hyvin tuo toimii, mutta ainakin ensivaikutelma on hyvä.


    Jay
    Sota on rauhaa. Vapaus on orjuutta. Tietämättömyys on voimaa.
  13. #43
    Lainaa (jayr_86 @ Maalis. 31 2005,21:01) kirjoitti
    Röyhkeästi ( ) lainaan Hannulan tekemää selvitystä tästä topicista.

    Lainaa kirjoitti
    Tulipa selviteltyä tätä TankSlapper-asiaa. Tilasin heiltä satsin, ja kun tavara oli postilaatikossa, käppäilin slapperit kainalossa täällä aiemmin mainittuun Taperoll-firmaan ja kysyin, mitä tavaraa tämä on.

    Selvisi, että Suomen 3M selvittää parhaillaan, onko TankSlapper-kalvo heidän tekemäänsä. Jos on, saattaa maahantuonti käynnistyä. Tämä ei kuitenkaan ole meidän kannalta oleellista, sillä 3M tekee tätä kalvoa toiselle "valmistajalle", Gerberille, joka myy sitä omalla nimellään. Kalvoa löytyy metritavarana suoraan maahantuojalta Expan Oy:stä, Suonionkatu 5, 00530 Helsinki, Kallion kirkkoa vastapäätä. Kun sanot liikkeessä taikasanat "Gerber Static Cling Vinyl", niin saat TankSlapper-kalvoa hintaan 7,25 e/metri, rullan nettoleveys on 347 mm. Yhdestä metrin pätkästä saa siis leikeltyä koko pyörän kattavat suojat ja kriittisille osille vielä varapalat. Väri on joko kirkas tai valkoinen. Muualla kuin pääkaupunkiseudulla asuvat löytänevät samaa kalvoa paikallisesta mainos- tai teippausfirmasta.

    Liikkeen pyörittäjän kanssa tuli haasteltua näistä asioista, ja 30 vuoden kokemuksellaan oli "yllättäen" hieman skeptisempi tuon staattisen kalvon paikallaanpysymisen suhteen kuin mitä TankSlapperin sivuilta voi lukea. Hänen mielestään kunnon liimapinta olisi varmempi, mutta ei tietysti voinut varmaksi sanoa juuri moottoripyöräkäytön osalta. Jos teippi alkaa irvistämään ja ennättää keräämään pölyä, ei kiinnittäminen enää onnistu. Tärkeää on siis pitää kalvon reunat kaukana hankauskohdista. Kysyin sitten, mikä hänen mielestään olisi parasta tavaraa, mutta mitään yksiselitteistä vastausta ei kuulemma ole. Hyvä paikallaanpysyminen, huomaamattomuus, helppo asennettavuus ja hankauksenkesto ovat kuulemma ristiriitaisia tavoitteita, mutta "mikä tahansa liimapintainen kalvo" voisi hänen mukaansa olla paras kompromissi.

    Sain mukaan joitakin näytepaloja, ns. lattiateippiä ja kirkasta liimapintaista mainoskalvoa, ja kun kotoa löytyy erilaisia kokeiluja varten hankittu mällätyn 6R:n tankki, niin eipä muuta kuin testaamaan. Laitoin liimapintaiset kalvot toiselle puolelle ja staattisen kalvon toiselle. Staattisen asennus on helppoa, reilusti vettä väliin eikä epäonnistumisen vaaraa juuri ole. Veden tarkoituksena on välttää ilman joutuminen kalvon ja tankin väliin, vesikuplat on helppo kuljettaa kalvon alta pois. Kalvon paikallaanpysymisen kannalta vedellä ei ole merkitystä, tarttuminen perustuu staattiseen sähköön. Olohuoneolosuhteissa paikallaanpysyminen vaikuttaa hyvälle, eikä kalvo näy enää parin metrin päästä. Hmmm... vaikuttaa perin lupaavalle.

    Kalvon valmistajan esite neuvoo, että asennus mieluiten huonelämpötilassa olevalle putipuhtaalle pinnalle. Kalvon säilyvyys on kuulemma rajallista, puhuvat puolesta vuodesta, asennus ennen tätä.

    Liimapintaisen kalvon kanssa oli hieman vaikeampaa. Ensimmäinen asennus epäonnistui, pieniä ilmakuplia jäi melko paljon. Niin hullulta kuin se alkuun ehkä kuulostaakin, niin reilu veden käyttö on tässäkin tärkeää. Vettä pitää läträtä sekä kalvon liimapinnalle että tankin pintaan niin paljon kuin suinkin mahdollista, mielellään pumppupullosta ja koko asennuksen ajan ja mielellään vielä avustajan kanssa. Kun kalvo asetetaan vesikalvon päälle, saadaan ilmakuplat kuljetettua pois ennen kuin liima tarttuu ja myös kalvon asentoa voi alkuun hieman passata. Aikaa ilmakuplien poistoon on korkeintaan muutama minuutti. Veden tarkoitus on sama kuin staattisen kalvon kanssa, eli välttää ilmakuplat. Niiden sijaan syntyvät vesikuplat on helppo kuljettaa kalvon alta pois, kun toimii riittävän ripeästi.

    Edit: pari päivää levättyään liimakalvo näyttää jopa paremmalle kuin staattinen kalvo, vesikuplat haihtuvat näemmä kalvon läpi ja jäljelle jää täysin tasainen pinta. Tässä käytetty kontaktimuovi on ohuempaa kuin staattinen kalvo, joten kontaktimuovia saa ihan tosissaan tsiigailla jos sen aikoo nähdä.

    Kuplien poistamiseen kannattaa käyttää molemmissa tapauksissa jotain tasaista lastaa, esim. leivonta-astian nuolijaa tai jonkinlaista rullaa, jolloin kalvoon ei tule hankausjälkiä. Liimakalvo on onnistuessaan huomaamaton. Jos tähän ryhdyt, niin osta kalvoa niin paljon, että voit harjoitella asennusta ainakin pari kertaa.

    Lattiateippi on muuten sama stoori, mutta tavara on himmeän läpikuultavaa ja näkyy varsinkin tummalla pinnalla selvästi. Teippi on paksumpaa kuin perus kontaktimuovi ja siinä on röpelöpinta. Jos paras kesto on tärkeää, mutta joku musta "hiilikuituteippi" menee jo yli, niin sitten tätä kannattaa harkita. Myös mattamaalipinnassa tämä saattaisi toimia.

    Yhteenvetona, staattinen kalvo (kuten TankSlapper) on helppo asentaa ja ilmeisesti pysyy kiinni, kun taas liimapintainen kontaktimuovi on hieman työläämpi asentaa mutta näyttää vähintään yhtä hyvälle ja pysyy taatusti kiinni. TankSlapper ei siis ole ainoa vaihtoehto kun hyvännäköistä suojausta halutaan, asennustekniikka ratkaisee. Molempien kalvotyyppien asennuksessa kannattaa käyttää reilusti vettä.

    Edit: pieniä täsmennyksiä.
    Itselläni on pikku-Zetan tankissa Tankslapper kiinni. Ei tullut kalliiksi, eikä ollut vaikea asentaa. Aika näyttää kuinka hyvin tuo toimii, mutta ainakin ensivaikutelma on hyvä.


    Jay
    Kiitoksia kovasti tiedosta * *
    Pitää tilata tuota kalvoa * *
  14. #44
    Soitin tuonne Expan oy monta kertaa,mutta ei sieltä kukaan vastaa . Onko muuta liikettä mistä tuota kalvoa voisi kysellä . Itse *asun Oulussa.Kyselin Oulussa olevista liikkeistä kyseistä kalvoa,mutta eivät ollet kuulleet moisesta *
  15. #45
    Tuttu mainosmies joka työkseen teippailee ikkunoita ym. kertoi tuon vesisumutuksen olevan paras keino hidastaa liimautumista ja pidentää asennusaikaa. Samalla se helpottaa kuplien poistoa muovin alta. Lisäksi vielä pitäisi auttaa tankin muotojen mukaisessa venytyksessä. Kova kumitela on tasaisella hyvä kiinnityksen aloituksessa ja kovahko kuminen/muovinen lasta loppukiinnityksessä (siinäkin voi laittaa vettä lasta ja kalvon väliin: "vesi vanhin voitehista").
    Vesisumutus mahdollistaa jopa uudelleenasennuksen jos ei ole liian kauan aloituksesta.
    Mä vaan ajelen . . . . . ajelen . . .Transalp 700
  16. #46
    Turhaa haihattelua, IMO.
    Minkä takia suojata ollenkaan, eikös pyörään saisi tulla minkäänlaisia käytön jälkiä?
    Mun mielestä tämä menee jo samaan kastiin sen kanssa että upo-uuteen a*toon laitetaan penkinpäälyset "etteivät ne vaan likaantuisi ja nuhjaantuisi".
    - Sitä saa mitä ei tilaa -
    BMW R1200RT <-- BMW R1200GS <-- Yamaha FZS 1000 <-- Kawasaki ZZR 600
  17. #47
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (unnah @ Huhti. 02 2005,11:24) kirjoitti
    Soitin tuonne Expan oy monta kertaa,mutta ei sieltä kukaan vastaa
    Mulle jäi sellainen kuva, että Expan ja Taperoll ovat ikään kuin samaa firmaa tai ainakin hyvin läheisessä yhteistyössä. Expan on niin pieni paikka, että kun yksi lähtee sairaslomalle, niin koko pulju saattaa olla sen aikaa kiinni.

    Ja kuten tuli todettua, staattinen kalvo (kuten TankSlapper tai Gerber static) ei ole paremman näköistä kuin tavallinen kontaktimuovi veden kanssa asennettuna, joten en lähtisi näkemään liian suurta vaivaa staattisen kalvon eteen.
    1000
  18. #48
    Lainaa (CU891 @ Huhti. 06 2005,14:39) kirjoitti
    Mun mielestä tämä menee jo samaan kastiin sen kanssa että upo-uuteen a*toon laitetaan penkinpäälyset "etteivät ne vaan likaantuisi ja nuhjaantuisi".
    Ei mulla ainakaan auton penkkeihin mitään jälkiä tule, vaikka niissä istuu. Pyörän tankkiin sen sijaan tulee, kun sillä ajaa. Että en minä ainakaan noita suojia ihan vaan kaiken varalta liimaile. Mun mielestä aika karmean näköistä, jos on uudenkarhean pyörän tankissa pahoja kulumia.
    Yamaha YZF R1 -04
    KTM 450 EXC -05
    Mitsubishi Lancer Evolution VIII GSR -04
  19. #49
    Mun auton penkeissä oli käytön jälkiä. Vaihdoin ne sitten lähes uusiin, vain 180 tuhatta ajettuihin ja taas on kaara kuin uusi.

    Aika surkean näköinen oli yksi koeajo-Blade Tuupakan BW:ssä yhden kesän jälkeen. Ainahan niitä käytön jälkiä joskus tulee, mutta kun maksettavaakin omassani on vielä kolmeksi vuodeksi, niin soisin kyllä, että pyörä olisi ainakin sen ajan mahdollisimman siisti. Ja mieluiten ei missään vaiheessa sen Bladen näköinen. Ja kun niitä suojamuoveja ei edes huomaa, niin miksi ei niitä laittaisi.
  20. #50
    Onko kukaan koittanut naarmujen poistoon auto glymin hiomatahnoja? Itse ajattelin koittaa mutta jos kokemusta löytyy niin kertokaa ihmeessä
    Ride fast or die trying
  21. #51
    Liittyi May 2003
    aina iloinen itä-helsinki
    Munasillaan vaan, ei naarmuja.
  22. #52
    Lainaa (G-thang @ Maalis. 02 2006,11:37) kirjoitti
    Onko kukaan koittanut naarmujen poistoon auto glymin hiomatahnoja? Itse ajattelin koittaa mutta jos kokemusta löytyy niin kertokaa ihmeessä
    Glymin Paint renovaatoria oon käyttäny ja ihan toimivaa tavaraa on! Toimii pienille naarmuille ja hapettumille. Suhteellisen mietoa ainetta on, eli saa aika rankastikin hioa... Myllyllä olen sen levittäny, että saa tasaisen kiillon. Mutta kannattaa aina olla varovainen noiden hiovien kanssa!

  23. #53
    Onko kukaan narahtanut kokeileen tota Xerapol Quixx Repair Systemiä? Lieneekö kovinkin rankka käsittely maalipinnalle
    http://www.allright.fi/documents/Str...147_peilit.pdf
    GSX1300R ’10
    ex: CB125 '73, CB750 '72, GPZ500s '89, GSX-R750 '92, R6 '99, GSX1300R '99, ZZR1400 '06, S1000RR '12, H2 '15, K1600GT '14
  24. #54
    Tätä on jo kysytty, mutta kysyn vielä uudestaa. Eli löytyykö tota Tankslapperia suomesta ja jos löytyy, niin mistä?
  25. #55
    Aiemmin mainostin hyvän vahauksen pitäneen naarmut kurissa. No viime kesänä tuli vaihdettua ihka uuteen ja vainoharhaisuus nousi sitä kautta monenteen potenssiin. Olin näkevinäni ajohousujen polvien jättävän jälkeä tankkiin.

    Avuksi otin aivan tavallisen kirjojenpäällystysmuovin. Tuon jota vedetään pentujen koulukirjojen päälle! Ei maksa oikeastaan mitään. Kiinnittyy kuitenkin ihan hyvin ja kestää normaalipesua. Irti lähtee jälkiä jättämättä ja kun ei maksa mitään, on helppo korvata uudella. Itse leikkasin sopivat kulumasuojat polvien kohdalle käyttämällä tavallista ruokalautasta muottina. Kokeilkaapa...
    <p>2002-2014</p>
  26. #56
    Lainaa (Ctrl @ Alt+Del+Maalis. 03 2006,19:04) kirjoitti
    Avuksi otin aivan tavallisen kirjojenpäällystysmuovin.
    Käytin myös tätä kirjanpäällysmuovia, mutta kannatta vaihtaa aika useasti koska tätä on erittäin vaikeaa poistaa jos se on ollut siinä muutaman kuukauden.
  27. #57
    En kait sitte lukenut juttua tarkkaan, kun en älynny, miten vanha naarmuuntunut kalvo otetaan pois?
  28. #58
    Aika työlästä, jos pitää uusia muutaman kuukauden välein ja vielä jotain liimoja pois hinkkailla. Tankslapper on kestänyt mulla kaksi kesää, eikä ole tarvetta vaihtaa uuteen. Kerran olen pois ottanut vahauksen ajaksi ja sitten takaisin.
  29. #59
    Kalvot näyttää paskalta, ja ne maksaa. Ainoa arvonsa kannalta järkevä on se vetoketjun(munien) kohdalle tuleva suoja.

    Asfaltti korjaa loput.

    Joskus naureskelin, kun kauhealla vaivalla jamppa väänsi tarrasuojia tankkiin, oli ilmakuplaa ja vaikka mitä vaivaa. Silti tiesin, että sama jätkä ajaa radalla melko railakkaasti. Eli kysymys kuuluu, mihin sää sitä tankkia säästät.? siihen, että se olis naarmuton, kun se osuu katuun?

    Bensaa tankkiin ja menoksi. tää on just semmoista hysteriaa mitä syntyy kun porukka ei pääse ajamaan ja hinkkaa pyöriään tallissa

    JT
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  30.  
  31. #60
    Lainaa (kokki @ Maalis. 25 2005,14:40) kirjoitti
    Jos haluaa pitää täysin naarmuttomana, niin ostaa uuden mopon ja jättää sen laatikkoonsa ja toivoo, että tehtaalta on lähetetty naarmuton mopo!

    Samaa mieltä.
    -98 xx KTM 300 exc
    TURHA tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä!
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen