Ensimmäinen kesä mopottimen kanssa menossa joten ei oikein ole kokemusta muista kuin autohuolloista. Kuvittelin kuitenkin, että homma menee suurinpiirtein kuten kotilojen kanssa .
Onko todellakin niin, että Mopohuolloissa ei käydä asiakkaan kanssa läpi mitä kaikkea on tehty tai jätetty tekemättä?
Samaten ihmettelen sitä, onko normaalia, että vahatut ketjut ÖLJYTÄÄN?![]()
Varaudu pahimpaan, mulle ainaskin on käynny niin että mopo on hunomassa kunnossa huollon jälkeen, viimeks olivat jättäneet jonkun lisäilma letkun irti ja kun menin valittaa että tää ei oikein pelitä, sanotaan että tuu huomenna, joo ja syyläriin oli tehty pari vekkiä vi**aa tommonen asenne, juma**ta jos huolto maksaa 300egee niin vois olettaa että rahalle saa jotain vastinetta.![]()
On se niin väärin !
Olivat tietysti jättäneet koneen ja öljyn jäähdyttimen öljyisiksikin ja nyt kun kone lämpiää se haisee ajaessakin palaneelle öljylle. Ihan kuin edellä menisi joku parhaat päivänsä nähnyt kotilo.
Maanantaina pitää käydä huollossa kysymässä milloin pesevät öljyn pois ketjusta ja koneesta. Kun jo yksin työstä maksaa liki 200e, voisi kai olettaa, että työ tehdään kunnolla.
Minun mielestä koneen ulkopinnassa ei saa olla tippaakaan öljyä. Muutenhan ei tiedä vuotaako se jostain.
Olisivat laskuttaneet 50e lisää jos sillä saa homman tehtyä kunnolla... kaippa se on edessä pyörän vaihto jotta pääsee kokeilemaan toista merkkiliikettä.![]()
Odotan mielenkiinnolla Tekniikan Maailman asiaa koskevaa testiä. Toivottavasti Ducatien osalta nähdään parempaa jälkeä kuin viimeksi. Loppujen lopuksi se, maksaako huolto +/- 50 egee, on allekirjoittaneelle ihan sama. Pääasia on, että huolto tehdään kunnolla.
niinpä missä on se duunarin moraali....jos jotain tehdään tehdään se kunnolla.... vai mahtaako olla niin jotta pajoilla on liikaa hommia/asiakkaita........noo niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan....... itse ainakin tiedän minne en enää pyörääni vie.....
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
-Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
-Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>
<span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
Tän vanhemman kanssa on oppinu että kun joskus ostan uuden pyörän, tilaan amerikasta saman tien factory service manualin ja teen huollot itse. Oon vähällä mopoilu kokemuksella sitä mieltä että näin säästyy sekä lompsa että mopo.
"For a 1,600MW (nuclear) unit, that means a construction cost of up to €5.6bn. We see very little prospect of these costs falling and every likelihood of them rising further."
-Citigroup Global Markets, 2010
Veit pullon...eiku sanat suustani.(whosia @ Heinä. 11 2004,03:51) kirjoitti
On täysin ymmärrettävää että mokia sattuu aina joskus. Kuvitelkaapa tilanne; olet mp-liikkeessä asentajana. Palkka on totaalisesti hanurista ja pyöriä huollettavana niin paljon kun ehtii tehdä. Ja pomo hengittää niskaan että kiire on ,yks tärkee asiakas pitäis saada tähän väliin mahtumaan.
Eli asentajia en lähtis osoittelemaan, vaan liikkeitä, koko suomalaista mp-infrastrukstuuria. Lisää asentajia niin jonot lyhenee ja laatu paranee. Voitto pienenee mutta asiakastyytyväisyys kasvaa. Mitä on laatu? Se on eräiden alan gurujen mukaan pyrkimystä oman toiminnan jatkuvaan parantamiseen. Ja en ole mp-asentaja, enkä missään tekemisissä mp-liikkeisiin. Paitsi asiakkaana.
Teen pyörääni kaiken mahdollisen osaamisen ja motivaation rajoissa itse. Itse omaan pyörään tehdessä tietää tasan tarkkaan miten homma tulee tehtyä ja kun tulee sutta tietää ketä pitää osoittaa.
Vaikka se merkkihuolto onkin saanut myyttisen ja ihaillun maineen Suomen maassa tulee ottaa huomioon että ihmiset nekin tekevät ja vieläpä hirveällä kiireellä. Takuuseen vaikuttavat huollot ovatkin luku sinänsä. Mutta mitä se takuu loppujen lopuksi on ja mitä se kaikenkaikkiaan maksaa...???
Missä ja milloin voi kukaan olla varma, että kotilohuolto toimii kuin junan vessa? Kolmenkymmenen vuoden kokemuksella voin vakuuttaa, että mikään ei ole moottoriajoneuvoa huollattaessa niin varmaa kuin epävarma.(Puksuttaja @ Heinä. 10 2004,21:44) kirjoitti
Positiivisiakin poikkeuksia joukkoon toki mahtuu. Viimeisin on 406 Pösön määräaikaishuolto, jossa huolto-ohjelman mukaan piti vaihtaa moottorin jakohihna, koska 4 vuotta tuli täyteen. Kilometrejä mittarissa oli vasta 90k. V-koneelle jakohihnan vaihto on kallis operaatio - tiesin sen jo valmiiksi. Vain yksi liike (Mäkelän Kone, Järvenpää) kykeni antamaan tarkan kustannusarvion, joka kaiken lisäksi vielä ALITTUI. Vesipumppu, joka kuulemma lähes joka kerta menee samalla vaihtoon, ei minun autossani kuulemma juuri uutta hävennyt, ja siksi sitä ei huollossa automaattisesti vaihdettu. Niinpä säästin noin 350 euroa, kiitos huollon rehellisyyden. Selvisin siis halvalla: 90k huolto ja jakohihnan vaihto maksoivat yhteensä "vain" 1140 euroa... *
Pyöräni olen huollattanut täällä: http://www.mp-racing.fi/ ja aion huollattaa vastakin. Pieni putiikki, mutta omistautunut alalleen. 6000 km huollon jälkeen tuntui kuin olisin saanut pykälää tehokkaamman mopon alle, taisi olla vasta silloin eka kerran säädöt kohdallaan. *![]()
Nerouteni ohella yksi lukuisista hyveistäni on vaatimattomuus.
Yamaha FJR1300A
Suzuki GSX750F
Suzuki GS500E
Pappa-Tunturi
Kymco Cobra Cross
Honda CB125
Mulla oli kanssa vähän aikaa sitten 90k km huollossa ja se 4v homma - jakohihna - piti tehdä. Vein Maanautoon vai mikä se maahantuoja nyt olikaan Herttoniemessä. Huolto 90k on 210 egee ja hihna 420 egee - siihen tarvikkeet ja muut öljyt etc. 710 egee kokototaali. Perkule kun sattui olemaan dieseli niin jakopään hihna on 2 (kaksi) kertaa kalliimpi kuin pensakoneen. Kaikille toimille on ennakkoon annettu hintansa eikä mitään 'tietämätöntä' tullut esiin.(avivolin @ Heinä. 11 2004,08:12) kirjoitti
Rätkättimelle sama juttu. Toistaiseksi ainakin on mopo saanut oivaa hoitoa. Kun tietää, että on tarkasti ja kunnolla huollettu, niin on valmis vaikka maksamaan enemmän (kohtuudella tietenkin). Hyvän ja tunnollisen huoltajan (liikkeen) löytäminen on kullan arvoinen juttu (no ei tietenkään Maanautossa).
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
Juu ei siitä varmuutta olekaan. Tarkotinkin lähinnä sitä konttorin puolta. Elikkä olisin odottanut, että käteeni olisi isketty lista siitä, mitä tarkastuksia ja säätöjä ym. pyörälle on tehty. Nyt pitää kaikki käydä itse vielä läpi jotta tietää, niiden olevan tehty. Onko esmes vaiherit voideltu kuten huolto-ohjelmaan kuuluu jne..kirjoitti
Jos minä olisi työnjohtaja tuollaisessa puljussa, tekisin valmiit listat asentajille. He sitten rastittaisivat sitä mukaan listan kun asiat on tehty ja vetäisivät nimensä alle. Näin se menee autojen kanssakin. Joka neljännelle asiakkaalle palautelomake mukaan. Pojille pikku bonus kun kuukauden palaute on positiivista, eikä viirheitä ole sattunut.
Asiakas kokisi, että hänen sanansa vaikuttaa ja pikkuhiljaa paikan laatutaso nousisi.
No vein mopon määräaikaishuoltoon käytännössä vain venttiilien säädön ja kaasuttimien synkkaamisen vuoksi. Olisi pitänyt teettää vain nuo ja tehdä kaikki muu itse. No nyt saa taas posottaa 24tkm ennen kuin menee herne nenäänja siinä vaiheessa on varmaan jo alla vähän isompi mopotin
![]()
Oisko perusongelmana se, että ajokausi/sesonki/kysyntähuippu on Suomessa niin lyhyt, maa iso ja pyöräkanta pieni.
Työnantajalle ei ole kovin kannattavaa palkata sesonkihuippuja vastaavaa mekaanikkolaumaa pyörittelemään peukkuja puoleksi vuodeksi.
Mikä ratkaisuksi: Mikseivät kotilo- ja mopoliikkeet ole vielä menneet soveltuvin osin yhteen? Osa asentajistakin voisi tarpeen mukaan puuhata molempen kulkimoiden kanssa?
<p>2002-2014</p>
Olen samoilla linjoilla että ei se välttämättä ole kokonaan asentajan vika jos huollossa mättää, että kyllähän sillä varauskirjan täyttäjällä pitäs olla jonkinmoinen käsitys kuinka paljon niitä hommia voi päivälle ottaa, jos joku menee pieleen (tai kun menee pieleen) on turha tulla asiakkaalle sanomaan että kun on niin paljon hommii että ei meinaa keritä, vois jättää pari huoltoa väliin ja keskittyä siihen työn laatuun.(gikseri @ Heinä. 11 2004,05:24) kirjoitti
Huollon tasosta voi jo päätellä kun astuu korjaamon ovesta sisään, onko paikat jotakuinkin siistit, vai onko paikat täynnä romua ja pyörän puolikkaita, millaset on henkilökunnan työ asut, yhtenäiset siistit siltä osin mitä ne huoltohommissa voi olla, vai painetaanko töitä paskaset farkut jalassa nortti huulessa, elikkä tästä se on paljolti kiinni infrastrukstuurista.
Monesti saattaa vaan olla parempi se paikka missä painetaan paskaset farkut jalassa hommia *.
Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen
Tuosta olen täysin samaa mieltä!(Kwaks @ Heinä. 11 2004,11:03) kirjoitti
Tiedä sitten missä vika on asentajissa vai itse puljussa, kun omalle kohalleni kävi viime kesänä seuraavaa;
Vein äipän kootterin (italjet) laitettavaksi erääseen mp-liikkeeseen, koska äippä halusi "ammattilaisen" laittavan kootterin kuntoon. Vikanahan tossa oli, että hetken ajelun jälkeen rupasi booailemaan ja vikahan oli tietty kaasarissa. No mutta, kun samalla vaihettiin muitakin osia niin en jaksanut vastaan laittaa ja vein kootterin "ammattilaisille". No siellä he vaihtoivat uuden akun, jännitteensäätimen, tulpan, variaattorin hihnan ja yrittivät saada muutenkin pyörän kuntoon. No soittivat sitten, että vika löytyi: "joo täsä on putki niin tukossa ettei toimi sen takia ja meillä ei ole kunnon välineitä putken polttamiseen" no äippä maksoi siitä mitä olivat sille tehneet ja minä sitten poltin kotosalla putken ja laitoin kiinni, ei vaikutusta. No sitten sanoin äipälle jotta nyt laitan itse sen kootterin kuntoon ja niin tein. Kaasari irti ja puhaltelu kompuralla ja avot, kootteri toimii taas kuin junan vessa.
Ihmettelen vain hyvin paljon, etteivät "ammattilaiset" osanneet putsata kaasaria ja minkä helvetin takia sitä piti vielä ruveta puhumaan paskaa jotta se booailu johtuisi putken tukkoisuudesta?![]()
mä olen ihan rehellisesti sitä mieltä että tässä maassa ei ole kuin muutama korjaaja, siis nimenomaan henkilö, jotka osaavat mopoja korjailla. luotettavasta liikkeestä ei ole mitään hyötyä jos korjaajana on joku apuhessu tai kesämies joka omistaa 6ssatasen cebarin jossa on acran putki... huoh.
vähänväliä kuulee sellaisia essonpaariohjeita että henki pois.
ja niistäkään henkilöistä jotka osaavat korjata ei iso osa tee ammatikseen alan hommia vaan toimivat kilpureiden mekatsuina tai kerhojen luottokorjaushenkilöinä.
kaikenlisäksi ei voi edes olettaa kenenkään hallitsevan n+ merkin ja mallin erikoisvikoja, eihän autopuolellakaan huoltokorjaamot korjaile kaikenmerkkisiä autoja vaan keskittyvät mielellään tiettyihin merkkeihin.
Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
PowerBike Finland
Minulla on erittäin positiivisia kokemuksia Hakin Huollosta Raumalta. Maikolan Hakki osaa olla temperamenttinen henkilö kilparadalla ja joskus jopa joidenkin mielestä kuulemma hankala, mutta hänen yrityksensä hoitaa huollot erittäin hyvin.
Poikkeuksetta kaikki mopojeni huolto-ohjelmiin merkityt tarkistukset+kohdat ovat olleet täysin tehtynä ja kunnossa. Asiakaspalvelu toimii erittäin hyvin ja lisäksi haluan mainita, että ko. henkilö työntekijöineen on osallistunut jo vuosia huollettavien merkkiensä kursseille, joten homma toimii siltäkin osalta.
Toki sielläkin joskus sattuu ja tapahtuu, aivan kaikkea ei nimittäin koneiden osalta pysty ennustamaan/tutkimaan. Esim. Thundercatin takajarruletku oli hieman hassusti vedetty, mutta toisaalta niin se oli jarruletkuvalmistajan ohjeissa.
Hän toimii itse päätoimisesti yrityksessään ja siellä tuntuu muutenkin olevan ammattitaitoinen, vakituinen porukka töissä.
Sinne sitten...
Sit noista ylempänä olevista "teen itse säästän"-kommenteista: Usein ko. henkilöiden mopot näyttävät todella hirveiltä. Voi olla, että ne on tehty oikein ja toimivaksi, mutta aivan kaikkea ei itseoppinut henkilö huomaa kuin ammattilainen.
Hakille vaan +++++++++:ssaa
Ostin Vaasasta mopon, johon sovittiin 40tkm huolto tehtäväksi ennen ostoa. Huoltoon manuaalin mukaan kuuluu nesteiden vaihto, venttiilivälysten säätö, tulpat, bensansuodatin, ilmanputsari, ym. Mopossa (BMW) on erillinen vaihdelaatikko ja perä. Moottorin öljyt oli vaihdettu, minkä näki öljymääräikkunassa näkyvän öljyn puhtaudesta. Vaihdoin muutaman tuhannen jälkeen öljyt. Samalla säädin venttiilit, koska pitivät mielestäni liikaa ääntä. Venttiilin välykset olivat ihan älyttömät, joten tuskin oli niitä säädetty huollossa. Avasin myös vaihdelaatikon töyttötulpan ja kurkkasin sisään. Öljynpintaa ei näkynyt. Missään ei näkynyt mitään vuotoakaan. *Manuaalin mukaan öljynpinta täytetään sivujalalla ollessa korkkiin asti. Minulla oli vaihdelaatikkoöljyä, joten kaadoin sitä laatikkoon. Meni jotain 3dl. Vähän ihmettelin, koska manuaalin mukainen öljymäärä on 1l, eikä mitään vuotoa näkynyt.
Asia jäi vähän kaivelemaan ja ostin perää ja vaihdelaatikkoa varten öljyä ja ajattelin vaihtaa. Peräöljy oli tosi likaista ja poistotulpan korkissa oleva magneetti oli ihan täynnä metallimutua. Eli peräöljyä ei oltu vaihdettu. Vaihdelaatikkoöljy oli vähän siistimpää, mutta senkin tulpan magneetti oli ihan metalliputua täynnä. En uskalla siitä öljystä sanoa oliko se vaihdettu, mutta magneettia ei ainakaan oltu putsattu. Jäi vähän paska fiilis siitäkin puljusta. On Vaasassa, eikä ole sinne päin muuten mitään asiaa, joten olkoon. Täytyy varmaan vaihtaa varmuuden vuoksi ensi talvena kytkin- ja jarrunesteetkin, koska tuskin niitäkään on tehty. Tuskin on myöskään bensansuotimia ja ilmanputsareita vaihdettu, koska vaatii tankin irroittamista ja on muutenkin työläämpi. Eli rahat pois vaan kusettamalla.
Vähän voi olla skeptinen noiden huoltojen suhteen. Jos joskus vien mopon huoltoon, niin laitan kyllä jotain väritöntä kynsilakkaa sinetiksi kaikkiin paikkoihin, mihin pitäisi huollon tehdä jotain. Pari todistajaa vielä asiaa todistamaan ja rahat takaisin tai joka mediaan juttua tai jotain %#&¤tanakele.
Dixi et animam levavi
Olisikohan kenelläkään kokemuksia tämän putkan huolloista, tai yleensäottaen em. firmasta?
** Hengitä vapaasti **
Pakko kommentoida tähänkin aiheeseen, koska tätä nyt tuli luettua ja lähinnä tähän asiaan:
Mistäköhän tämä tuli? Miten niin ne näyttää todella hirveiltä? Sopii tulla katselemaan ilmeisesti harvinaisen poikkeuksellisia itse huollettuja prätkiä Tampereelle, jos mielikuva on tuollainen. Mun pyörät on ainakin ollu aina paremmassa kunnossa oman huollon jälkeen kuin kalliin liikkeessä saadun valohoidon jälkeen. Eikä ole kavereiden mopot sen huonommassa kunnossa ollut. Nytkin ertiyisesti lämmittää sydäntä kun katselee oman työn jälkeä omassa pyörässä, johon tein juuri 20 tkm huollon ja pyörä on taas kuin uusi.kirjoitti
Ethän sä tietenkään kaikkia itse moponsa huoltavia tarkoittanut, mutta tosta tuli aika negatiivinen mielikuva, varsinkin siihen nähden miten huono työnlaatu tuntuu ammattihuolloissa olevan.
Ja taas vedetään hernettä nenään oikein urakalla.(jb600 @ Heinä. 12 2004,08:40) kirjoitti
Tietenkään en tarkoita tässä yhteydessä kaikkia mopoaan itse huoltavia. säälittävimmän näköisiä mopoja ylläpitävät lähinnä rakentelijat jotka olosúhteiden pakosta käyttävät surkeita tilapäisosia mopoissaan.
Toki on olemassa erittäin hyviä mekaanikkoja, jotka ylläpitävät vanhankin kaluston uudennäköisenä. Se on upeaa katsottavaa, kun jollakulla on esim. 1989 OW01 Yamaha upeassa kunnossa ja katuajossa!
No en mä nyt oikeesti ainakaan kovin pahasti vetäny hernettä nenään. Jotenkin oli vaan aika pinnassa tää juttu kun just viikonloppuna käytin jonkun reilut 25 tuntia mopon laitteluun, vaikkei olis tarvinnu tehdä mitään muuta kun säätää venttiilit, vaihtaa jakoremmit, tulpat ja öljyt. Pesin kuitenkin samalla kaikki pienemmätkin töhnät pois ja rasvasin kaikki mitä tuli mieleen, ja ihan vaan sen vuoks, että pyörä toimii paremmin ja näyttää paremmalta kun siitä huolehtii. Epäilen, ettei ammattimies olis tehny läheskään yhtä huolella hommia. Mä tein, koska satun pitämään siitä hommasta ja ulkona satoi, niin oli myös hyvää ajanvietettä. Eikä ollu vaikea, vaan yllättävän helppo homma, vaikka Ducatia pidetään työläänä huollettavana.kirjoitti
Ymmärrän kyllä sun pointin, että jotkut korjaa sitten kun on pakko jotain tehdä, että saa pyörän liikkuun. Jotkut taas tekee myös "ylimääräistä" hommaa ihan vaan rakkaudesta lajiin.
Vissiin taitaa sun tuttavapiirissä olla Yamaha OW01 1989, kun tuli niin tarkkaan määritelty esimerkki hyvin pidetystä pyörästä...Se on hienoa, että sellaisia löytyy.
taidanpa tietää mitä pyörää tarkoitetaan ja on pakko sanoa että se on _M I N T T U_(jb600 @ Heinä. 12 2004,11:08) kirjoitti
PowerBike Finland
Täysin samaa mieltä. Tohon vielä lisäks ne alle parikymppiset finninaamaset varaosamyyjät...huhhuhkirjoitti
Mun mopo näyttää ainakin hirveeltä. On tehnyt niin jo uudesta pitäen(Jyri @ Heinä. 11 2004,22:12) kirjoitti
![]()
Se on kyllä aika helmi, ja parasta siinä on, että sillä a-j-e-t-a-a-n oikeasti!!! Ja vieläpä kohtuu-usein!(Cterror1 @ Heinä. 12 2004,14:44) kirjoitti
Siihen on vaihdettu alkuperäinen takahaarukka Öhlinsin valmistamaan käsintehtyyn takahaarukkaan, Öhlinsin alkuperäinen takaiskari Öhlinsin WSBK-iskariin, alkuperäinen keula on vaihdettu todella eksoottiseen ja harvinaiseen WSBK-Öhlins-etuhaarukkaan!!!
Lisäksi ko. pyörä näyttää vanhalta fzr:ltä, mutta on hieman outo lähempää tarkasteltaessa, koska siinä on jo vakiona kiiltävä runko, hiilikuitukatteet (siis ihan orggiksena ja Yamahan valkoisina), alutankki...
Wow...
kuten myös. tai siis siitä -99stä mistä olen sen omistanut. kerran huolella kaadettua mopoa on mukava luotsata kun ei noista muoveista tarvitse välittää.(gikseri @ Heinä. 12 2004,15:02) kirjoitti
meillä on viha-rakkaus suhde. se syö mun rahat ja mä kostoksi potkin sitä niin paljon kun vähänkin *naur*
tosin se ei enää koskaan joudu myyntiin kun on oma.
PowerBike Finland
Ja sitte ku se sun uusi mopotin hajoaa, ni ei takuu korvaa mitään jos ei leimaa merkkihuollosta !!!(whosia @ Heinä. 11 2004,03:51) kirjoitti
Niillä takuuajan merkkihuoltojen hinnalla ostaa vaikka uuden moottorin... ja ei se mihinkäänhajoa jos hyvin pitää. Ja jos hajoaa niin korhjataan. Valmistusvirheiset yksilöt ovat puhtaasti paskaa säkää ja räikeimmät tapaukset menee varpilla takuuseen oli huoltoja tehty merkkiliikkeessä tai ei.(YRT @ Heinä. 12 2004,20:49) kirjoitti
Laitatko kaikki ylimääräiset huolto rahat muka jemmaan ? *(gikseri @ Heinä. 12 2004,21:00) kirjoitti
*Itellä uusi pyörä ja meinasin tän kesää käyttää merkkihuollossa(osaan ne öljyt ja putsarit itteki vaihtaa) tuskin se ens kesänä hajoo jos kestää 12000km tänä kesänä
Niin, mitenkähän se menis jos dokumentois osakuiteilla ja digikameralla että kaikki on tehty. Luulen että ei ne mitään nopeusmittaria tai ehkä edes kaasuvaijeria korvais. Mutta jos kone kajahtais tosta vaan niin eiköhän sen sais takuuseen. Tietääkö joku mitä nää eu-lait sanoo?
Asiasta sadanteen, saako ajokortiton henkilö tuoda Suomeen muuttoajoneuvon? (Mulla on kortti!)
"For a 1,600MW (nuclear) unit, that means a construction cost of up to €5.6bn. We see very little prospect of these costs falling and every likelihood of them rising further."
-Citigroup Global Markets, 2010
En ole vielä sellaisella pyörällä ajellut, mitä ei ole itse tullut huollettua.
Toki pyörät ovat olleet käytettyjä ja vanhoja, mutta suurin osa huoltotöistä on ollut toteutettavissa, kun käytössä on ollut hyvä korjaamokäsikirja.
Nyt tuli hommattua 97- mallinen Motoguzzi Centauro, jolla on ilmeisesti ajettu vain 43 kilometriä.
Pääsee kerrankin huoltamaan pyörää, jonka pultteja ei ole kovin moni muu aukonut
Ja kun kerran guzzista on kysymys, nii kyllä sitä "huoltoa" varmaankin riittää![]()
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"