Kaasukäsi
Takapuoli
Niska
Ranteet
Polvet
Nilkat
Selkä
Ei mikään!
Kaasukäsi. Ja kaasukäden jälkeen perse ja sen jälkeen polvet.![]()
Väärä käsitys tosiasioista saattaa johtaa ajatukseen siitä, että moottoripyöräilijät ovat kaahaajia. -Tuulilasi
Suzuki GSX-R 750 -93
Kaasukäsi pidemmillä matkoilla RSV:lla ajaessa.
GS1100G ajellessa ei mikään paitti kuumalla ilmalla tulee ison katteen takana turhan lämmin.
Live every day like it's your last
Kaasukäsi laitoin, mut molempien käsien etu- ja keskisormet oikeesti. Ei aiempina vuosina, mut jostain syystä vanhuus alkaa...
![]()
XJ750 -83
Specialized Camber Comp 29 -13
TDM900A -08
Fantic trial 200 -79
Vastasin kaasukäsi, mutta ennemmin puutuu vasen.
Perse puutuu vasta 250-350km jälkeen.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Samoja ongelmia, mutta pitkälti ratkaistavissa teknisillä alushousuilla ja loput persenahan kiukuttelusta hoitaa Bepanthen.(shyhander @ Kesä. 26 2011,18:31) kirjoitti
hooondaaa
Onpas huojentavaa lukea, että muillakin paikat kipeytyy. Vasta aloittaneena ollut hiukan huolissaan, kun kaasukäsi ja jalat puutuvat jo tunnin-parin ajolla. Jonkinlaista jumppaa alkanut harrastamaan, mutta ei se tunnu auttavan kunnolla ja aika hetkellisesti.
Tuo kaasukäsi on varmaan pahin, kun jossain vaiheessa huomaa ranteen liikuttelun tekevän tiukkaa ja sormet ei meinaa koukistua kunnolla. Varmaan vielä vähän liikaa puristaakin kyllä tai sitten ei vaan jumppaa tarpeeksi usein.
<p>Honda VFR 800 -99</p>
Viime syksynä harrastusta aloitellessa mulla pidemmässä ajossa kanssa kaasukäsi kipeytyi hiukan kämmenen kohtaa. Talvella vaihdoin lämmitettävät kahvakumit, jotka on vähän paksummat kuin normaalit. Paljon miellyttävämmät ajaa kun ei tartte koukistaa kättä niin paljon ja "paine" jakautuu isommalle alueelle. Vaikka ei nuo nyt "niin paljon" paksuutta tee lisää. Sitten tietty se että vanhat kumit oli kuluneet slikseiksi, uusissa on hyvä ja pitävä kulutuspinta hanskaa vasten jolloin ei tarvi "puristaa" kaasukahvaa juurikaan.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Kaasukäsi. Ei pahasti, mut välillä etu- ja keskisormi rupee pistelee. Tosin sittenkin takana vähintään sata kilsaa, tai jotain...
BMW F650GS Twin
Kyllähän se on tuo kaasukäsi joka puutuu ekana. 1300 CB:n ajoasento ja penkki sopii mulle vakioversioinakin niin hyvin että muuta puutumista ilmenee vasta muutaman (ilman isompia taukoja) ajetun tankillisen jälkeen.
Ennen puutui kaasukädestä sormet, mutta jostakin syystä ei enää. Nyt taitaa perse/jalat olla se mikä pakottaa taukoja pitämään. Sitten jos alkaa ajaessa roikottamaan jalkoja pois tapeilta, niin kramppaa yleensä lonkat..
Jalkapohjat alkaa puutumaan, jos ajelee lenkkareilla pitempää matkaa. MP-kengillä ei sitä ongelmaa.
KTM 990 Adventure