Kaasukäsi
Takapuoli
Niska
Ranteet
Polvet
Nilkat
Selkä
Ei mikään!
Kyllä se kaasukäsi on joka ekaks puutuu ja sitten![]()
ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Venturella ei puudu mikään. Myös ea-kurssilla opittu oikea ajoasento auttoi asiaan.
Tai joo, viime kesänä yhtä kyytiä ajaessa E4:sta Tanskasta Kapellskäriin aivot alkoi puutumaan. Onneksi oli MP3 yhdistettynä kypäräpuhelimeen.
kaasukäsi ja sekin lähinnä tietyillä kierrosalueilla koneen värinän takia![]()
let's be careful out there...
sattuu ekana
![]()
Mitä jos tämän jättäisi tyhjäksi
Hanuri viime kesänä tai pikemminkin takareisi vanhan urheiluvamman uusiutumisen takia viime keväänä, vaiva vielä sellasta sorttia ettei auta kuin sitkee kuntoutus ja venyttely. Täytyy toivoa että sais ittensä kuntoon ens kesäksi.
V60
Perse ja polvet. Kaasulle on olemassa sellanen "lepuuttaja". Suosittelen.
Nakulla ,kun ajelee niin niska. Kerran olen mennyt aika huolella nutulleen eikä niska ole ollut ihan entisensä.
Vespa 250GTs
Darran ekassa versiossa kassit oli aika kovilla! Penkki jotain 10cm leveä ja nousi just siitä vehkeiden kohdalta jyrkästi ylöspäin. Eli käytännössä siinä istuttiin kassien päällä, heh uudella omistajalla on varmasti totuttelemista penkkiin.
2 versiossa ei puudu mikään.. eikä motoilla taida olla yleensä näitä ongelmia, kun ajoasento on niin pysty?
DUCATI is just the Italian word for Harley.
Ranteet, perse, alaselkä ja niska. Pitää varmaan alkaa käydä punttisalilla, jotta jaksaa paremmin ajella ensi kesänä.
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Niska/hartiaseutu korkkaa ceparilla jo noin 100-150km yhtämittaisen ajon jälkeen, tulee aivan järkyttävä polte ja kipu jonka takia pitää vetää sivuun koska ajosta ei tuu yhtään mitään. Tähän ollaankin nyt hakemassa parannusta erinäisten muutosten myötä, toivottavasti enskesänä pystyy ajamaan hiukan pidempiäkin lenkkejä ongelmitta![]()
Kaasukäsi tai persaus puutuu ensimmäisenä.
ääni meni selkään; kun on kolmen välilevyn pullistuma![]()
Niska-hartia-seutu...
Puukko efekti... eli tuntuu että olis mannen mora lapaluitten välissä lisävarusteena![]()
Tähän mennessä kädet on puutuneet, mutta nyt on kaasukäsi leikattu ja parin viikon päästä leikataan toinen käsi.
(canalis karpis= rannekanavan oireyhtymä, oli kyllä helppo todeta sairaalassa. Pikkurilliin meni tieto 55m/s ja muihin sormiin tieto meni 33m/s. Muiden sormien hermorata menee keskeltä rannetta)
Mielenkiinnolla odotan tulevaa ajokautta. Olisikohan nyt kymmeniä vuosia vaivannut vaiva ohitettu?
PS. leikkauksen jälkeen ei ole kädet puutuneet kertaakaan.
SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
Nyt ei ole mikään puutunut, mutta katsotaan tossa vapun tienoilla. Nyt -20 ulkona, ei polttelis edes kelkan päälle *![]()
1000RR Fireblade HRC Repsol 2007
Left Hand Path
ensimmäisenä alkaa puutumaan perse jos on pitkää lenkkiä tehty. mutta yleensä säästyy näiltä puutumisilta aika hyvin.![]()
Sitä ei moni tiedä, harva arvaa ja kaikille sitä ei kerrota
- Kawasaki ZR-7S - Suzuki GSR 600 -
Kaasukäsi puutuu kaupunkihäröilyssä kyllä muttei taajaman ulkopuolella juurikaan. Persekään ei puudu kun tuli heti hommattua geelijakkara.
Triumph Daytona 675 tornado red '07 (2007 - 2009)
Triumph Thunderbird '10 (2010-2021)
- Turvaton karkulainen -
Persehän se puutuu tossa pyörässä. Kaasukahva on niin ihanan löysä, joten kaasukäsi ei kovin helposti puudu. Perseenkin saa taas normiksi kun nousee seisomaan vaikkapa valoissa tai sitten vähän vaihtelee asentoja muutaman sadan metrin matkan niin se siitä taas hetkeksi![]()
kyllä ittellä aina selkä puutuu mut etenkii ku kavereittenkaa ajelee ni kaverit ku pysähtyy tupakoimaan ni samalla ite siinä selkääni suoristelen![]()
600rr
Kaasukäsi varmaankin puristaa ajoittain liikaa ja sit toi --->kun ajelee pidempää matkaa
RF 900 R -97
ZZR 1100 -99
GSX 1300 R k6
GSX 1300 R k9
Selkä "puutuu" ekana. En kai osaa istua oikein. Sit yhtäjaksosella menolla iman taukoja n.250km, niinpuutuu takapuoli.
Uudestisyntynyt REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04
Selkä mulla ekana, ei kiva.
Nopeat elävät, kuolleet eivät
Perse.
Pyörätön
History: KTM Superduke 990 -08, GPz500S , GPz600R , FZR1000, ZX-12R
Ei ollut oikeaa vaihtoehtoa, mulla nimittäin kipeytyy ensimmäisenä korvat. Syynä tulppien pitämispakko, oli vanhassa pyörässä nääs katteiden vuoksi järkky kypärämelu. Tunnin ajon jälkeen korviin sattuu jo niin prkleesti...
-Kankeus on voimaa-
Once you've seen one woman naked, you... wanna see the rest of 'em naked. -Ron White
Polvet puutuu jos pitkään samassa asennossa..![]()
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Kaasukäsi... En tiiiä mikä siinä on. Jotaa vikaa kuitenkin, kun koskee niin maan pekuleesti, eikä pelkästään ajaessa. On vissiinkin tuo olkapää vähän rikki.![]()
"Kuulkaas nuori neiti! Nuoruudessani ympärilläni oli lihaksia ja luoteja!"
-Jukka Emil Vanaja
- CBR 1000 RR Fireblade -
Ehdottomasti vasemman olkapään takaosa, ja perse joskus myöhemmin vasta. Lienee enemmänkin miehen kuin pyörän vika.![]()