Tarkoitus tarkistaa/säätää venttiilin välykset, paljonko imu-pakovälykset pitäis olla? Säätöhän on paloilla, ilmeisesti mittaus, nokat pois, palojen vaihto ja kasaan? Onko homma tarpeen tehdä, vai onko turha toimenpide? Jos joku on homman tehny, niin voisko laittaa vinkkejä!!![]()
Huomenna olis Ace työn alla Motormannilla, kertoilen huomisiltana lisää vaikuttiko mitään. Jonkin verran rapinoita kuuluin kun sinne sen jätin joten odotan mekaanisten äänien pienentymistä.
Oletteko missä vaiheessa venttiilejä tarkistaneet/säätäneet?
40tkm taitaa olla "virallinen" säätöväli. Itellä on nyt ajettu n.28,5tkm ja tarkoitus oli tarkistella nuo ens talven aikana kun mittarissa on oletettavasti jotain 35tkm. Sitten ei tarvitse alkaa aukomaan kesken ens ajokauden.
Mikä kalustossa hävitään - otetaan asenteessa takaisin
42000 on virallinen säätö/tarkistus väli Mulle kerkes tulemaan yli 43000 mittariin ja tosiaan tänään nähdään miten käy tuolla säädössä...
Ei yhtään säätöpalaa mennyt!!!
Jotakin ääntä kuulemma tulee Exup ventiilistä ja kytkimestä.
Ei muuta kuin kovaa ajoa...
Tais JP_445 sun mopo olla eilettäin tuolla Sparen pihalla? Tai ainakin näin "fiksuna ihmisenä" päättelin rekkarista.
Onko ollut minkälaiset alla nuo Super Corsat? Kestävätkö miten kilometrejä?
Mikä kalustossa hävitään - otetaan asenteessa takaisin
Juu olihan se siellä. Nyt on alla ihan normaali katumallin Super Corsa. Aiempi oli SC1 eli pehmein rataseos mitä pirelliltä löytyy ja sillä tuli kilometrejä tollanen 5300. Eteen pitäis vielä laittaa samanlainen mahdollisesti seos malli. Työkaveri käyttää koko ajan SC1 mallia ja hänellä etunen kestää sellasen 10tkm ja takanen noin 5tkm. Pito on aivan eri luokkaa kuin normaali renkaissa vaikka jotkut väittävät ettei se lämpene riittävästi katukäytössä, pitää myös märällä hyvin. Suurin ongelma mikä siinä on, pitää malttaa ajaa aamulla ekat kilsat varovasti että rengas ehtii lämpenemään hiukan, muuten pinta häviää nopeasti.
Keväthuolto olis alkanut ja venojen välyksiäkin jo on mittailtu, ja muutamaa pitää säädellä et tulee toleranssi alueelle. Mikä on raadin mielipide, kuinka lähellä alarajaa oleva kannattaa säätää ? toisin sanoen paljonko tunaässän välykset muuttuu huoltovälin aikana ? Paljonko nuo säätö palat maksavat, jos antaa vaihto palan ?vai pitäiskö vaihtaa tupla äksään
jaa niin asennus olutta on otettu kotari miehen kans ja sauna lämpii jo
![]()
![]()
Suzuki rg125R
Kawasaki gpx600R Ninja
Kawasaki ZX9R Ninja
Yamaha YZF1000R Thunderace
Suzuki 1300R hayabusa
Ehkä seuraavaksi kawasaki *
Minulla on 43tkm ajettu ace eikä välykset ollut vielä minimissä.. (imu 0.11-0.20 pako 0.21-0.30) itselläni oli imu noin 0.13-0.14 ja pako 0.23-0.25 eli ihan hyvät vielä.. ja aikaisemmin ei ollut säädetty venoja.. sen verran vielä että on suht. helppo homma eikä mene aikaakaan pitkään,tai se nyt on suhteellista![]()
Tavoitteet on toteutettava, vaikka siihen menisi kauankin!