Alkuun hieman pohjustusta ongelmasta johon koitin haun kautta löytää vastauksia, vaan kaikki mitä löysin koski ilma/öljy jäähdytteisiä koneita...
Omassa nestejäähdytteisessä rivikolmosessani on ollut hieman ongelmia moottorin lämpöanturin kanssa. *Välillä se hälyyttelee korkeista lämpötiloista, mutta sähkökuormitusta laskemalla (esim. valot parkeille tai kokonaan pois) varoitusvalo sammuu. *Koska nykyinen anturi on ilmeisesti vanhaa piitekniikkaa taitaa moinen olla ihan yleinen vika?
Koska myös flektin anturi on ollut epäluotettava olen tehnyt siihen ohikytkennän jonka lyön päälle valoissa tai hiljaa jonossa ajaessani.
Mielessä on ollut josko nykyisen anturin paikalle voisi vaihtaa mittari-anturin ja asennella jonkin pienen lämpömittarin josta sitten voisi seurailla lämpöjen kehitystä.
Hermo kun ei tahdo kestää odotella flektin käynnistymistä, varsinkin kun on aina pieni epäilys lähteekö se käyntiin...
Onko kellään kokemusta aiheesta?
VI TRIMMAR INTE
Kokemusta ei ole, mutta eiköhän tuo ole aika triviaali juttu nestejäähdytteisessä. Autotarvikeliikkeeseen ja hankkimaan mittaria & anturia. Pieni haaste saattaa tietty olla löytää paikka anturille. Autossa joskus teetätin muhvin keskelle letkua. Tuohon muhviin sitten sama paja teki paikan/jengat anturillle.
<p>2002-2014</p>
kyllä tuo kumminkin jonkimmoinen ongelma nimittäin tuo mittari on,autokäyttöön tarkoitettu mittari ei käy ollenkaan , pitää olla vaimennettu jos viisarinäyttöinen , *tiedäthän mp tärinän sekä muun vaativamman asennuspaikan suhteen esim vesitiiviys. Nestekide näyttö paras kun vain tietäis mistä niitä saa:tuo anturi voi hyvinki käydä mikä on autokäyttöön tarkoitettu.Onhan noita jotain dikitaalisia paistolämpömittaria jossa anturi johdonpäässä , semmoisestaki vois virittää![]()
"oikeassa momentissa"
Omassa -99 Triplessä lämpömittari elää ihan omaa elämäänsä.
Anturi kyllä pelaa oikein ja se välittää tiedon myös flektille oikein, mutta itse mittari ei koskaan suostu nousemaan normaalilämmön alarajaviivan yläpuolelle.
Anturin toiminta on testattu Tuneboylla ja TB näyttää lämmön ihan oikein.
Suuren maailman foorumien mukaan lämpömittarin houriminen ei ole mikään ennennäkemätön ongelma Trumpissa.
"Nestekide näyttö paras kun vain tietäis mistä niitä saa:tuo anturi voi hyvinki käydä mikä on autokäyttöön tarkoitettu."(triangel @ Heinä. 01 2004,09:37) kirjoitti
Jotain tuollaista on ollut itselläkin mielessä, mutta eikös anturi ja mittari pidä olla kalibroituja toisilleen?
Ja myöntää täytyy että "kinkkumittarikin" on kädessä pyöritelty...
Yleiselektroniikassa kyllä olisi myynnissä antureita mutta hinnat on kyllä tarkoitettu paperiteollisuuden hankintajohtajan budjeteille...
Noilla sisä/ulkolämpötilamittareilla pääsee johon +70 asteeseen ja sitten ne kilahtaa. Ja ei taida se lohkon tai kannen pintalämpötila kertoa yhtään mitään?
VI TRIMMAR INTE
Itselleni sain uitettua kaverin matkassa Jenkkilästä Martel Metersin pikkuiset voltti- ja lämpömittarit (Quick Mount -sarjaa). Teollisuusdigimittareita, joten pitäisi kestää ja näppärän kokoiset katepaneliasennukseen (55 x 25 mm). Lämpömittarissa riittää asteikkoa ulkoisella anturilla +220'C asti (saa esim. kytkimen kautta vaihtoehtoisesti mittarin sisäisen anturin kautta ulkolämpötilan ja ulkoisen anturin kautta öljyn- / vedenlämmöt).
Paketissa luki "made in UK", joten saanee myös vanhalta mantereelta kun älyää etsiä oikeasta paikasta. Atlantin vastarannalla hintaa oli n. 35$ / kpl.