Meinasin lähtee ajaa ja laitoin käyntiin. Sammu kuitenkin kun ei ollu ryyppy päällä. Laitoin ryyppyä ja uudelleen yritin käynnistää niin kuulu satulan alta nakutusta. Samanlaista kun akussa ei ois virtaa. Kesti ehkä sekunnin pari se ääni. Sit sammu kaikki valot mittarista eikä tullu minkään näköstä virtaa mopoon.
En jaksa uskoo etta akku noin yht'äkkiä loppuu, yleensä jos ollu akku mulla tyhjä niin vapaanvalot, tms. on palanu edelleen.
Oisko menny joku sulake? Uskaltaisko kokeilla autosta ottaa virtaa, ettei vaikka oo menny oikariin tai jotain? Missä on 1100w sulakkeet?
Huomenna katon tilanteen, ei viiti tuonne sateeseen lähtee purkamaan, eli jos jollain olis kertoo vinkkiä mistä kannattais vikaa alkaa ettii?
Tsekkaa liitokset ja VARSINKIN akun napojen puhtaus....
sekä akun allaoleva relehässäkkä.....(ainakin -89).....
Mulla tärisi startin piuhan liitin poikki ja naksutti hetken kunnes tajusin mistä oli kyse. Ainoastaan kosketus ongelma. kuten aikaisemmassa viestissä todettiin niin kato liittimet.
Autolla (akusta potkua) on -91 käynnistelty, mut tarkista piuhat ensin. lisävoima tuskin auttaa mitään jos ei kulje oikeeseen osoitteeseen.
....ja se oli sitten samalla ensimmäinen viesti.
Vastaavassa 750 -mallissa sulakkeet löytyy takavalon takaa. Siis takapenkki irti niin sulakkeet on aivan takavalon takana.(hans_81 @ Kesä. 29 2004,20:41) kirjoitti
Tosin jossain (en tiedä missä) on ainakin tossa mun mallissa pääsulake. Ja jos se palaa (kävi niin kun mopoani yritettiin varastaa)niin enää ei toimi mikään. Ei syty valot mittaristoon, eikä muuallekkaan. Aivan hengetön on laite sen jälkeen.
Eli tarkasta toi pääsulake kanssa....
Sitten toi naks ääni lienee joku releen ääni. Ainakin omastani kuuluu "naks" kun vääntää virrat päälle. Mutta siis vaan kerran, ei useasti. Ja tämä ääni nimenomaan tulee jostain takapenkin tienoilta.
Oli se pakko uskoa, akku oli ihan tyhjä. Laitoin kaapelit autosta mopoon ja heti hörähti tulille.(hans_81 @ Kesä. 29 2004,20:41) kirjoitti
Kumma juttu että loppu niin äkkiä sillon ja ei ollu yhtään virtaa jäljellä kun ei mitkään sähkölaitteet toiminu, yleensä on kestäny vaikka kuinka pitkään startata.
Kyllähän tuo ainakin pari tuntia jakso pitää virtoja ja lähti vielä käyntiinkin. Saapi nähdä joutuuko marssimaan akkukauppaan.![]()
Eipä tarvinnu ostaa uutta akkua. *
Oli päässy navat niin hapettumaan ettei saanu kosketusta. Ois pitäny heti tarkistaa niinku Agostini neuvo. *Mutta pääasia että nyt taas akussa voimaa kun pienessä kylässä (hmm.. mistä sitä sais myös mopoon... *
).