Tähän mennessä tapahtunutta: Helmikuussa teimme mielestäni ihan ok diilin Turun CW:n kanssa. Annoin vanhan pyöräni vaihdossa ja sovimme kaupan ajamattomasta -03 mallisesta Kawa ZRX 1200 pyörästä. Mustana ja alastomana. Maksoin toimitus- ja käsittelykuluina pienen osan koko summasta. Toimitusajaksi sanoivat kuukauden. Samalla tilasin Devilin pöntön pyörääni. Kului muutama viikko, kun CW:stä soitetaan, etteivät olekaan "löytäneet" kyseisen mallista pyörää mistään. Eli olivat myyneet mulle pyörän ja vasta sitten ottaneet selvää, onko sitä saatavilla. Hmmmm... No, okei. Tarjosivat mulle -04 mallia, jota en kuitenkaan huolinut, koska luulin siinä olevan nelimäntä satulat eessä ja niin sanoivat hekin. Myöhemmin sitten selvisi, että myös uusissa on kuusi mäntäiset... Sovittiin, että yrittävät löytää -03 mallisen R-mallin. Kului jälleen muutama viikko ja sellainen sitten Hollannista löytyikin. Jäätiin taas odottelemaan, että pyörä saapuisi maahan....Elettiin maaliskuuta.
Huhtikuun puolivälin tienoilla pyörä oli vihdoin Turussa. Kuukausi oli venynyt kahdeksi. Kyselin pyörää hakiessani myös äänenvaimenninta, mutta sitä oli kuulemma maahantuojalla vasta kesäkuussa. Ihmettelin, mutta olihan mulla vihdoinkin pyörä! Rekisterilappuja sain ootella kuukauden verran, tosin pääsin silti ajelemaan koekilvillä.
Soitin sitten jossain vaiheessa Devilin maahantuojalle vaimentimesta, josta sanottiin kyseistä pönttöä olleen heillä jo maaliskuussa, mutta heille ei ole tullut tilausta?! No soitto CW:hen, josta sanottiin, etteivät olleet varmoja haluanko vaimentimen. Vaikka tilasin sen jo helmikuussa ja muistutin asiasta senkin jälkeen...
Änkkäri vihdoin tuli ja ruuvasin sen paikalleen ja muutaman päivän päästä asennettiin(tunnetun asentajan toimesta) paikalleen myös suutinsarja. Pyörä penkkiin ja tehoksi mitattiin takarenkaalta 98 hv??? Pyörän piti olla täystehoinen! Perkele! Soitto hetimiten CW:hen ja selitin asian. Siellä juttua pohdittiin pari päivää kunnes soittivat ja kertoivat pahoitellen, että minulle oli toimitettu kuristettu pyörä! Kuristuksien poisto hoituisi luonnollisesti takuuna. Jäin taas oottelemaan koska heillä oisi aikaa moinen, kuulemma nopeasti sujuva, operaatio tehdä. Kului viikko...ja toinen... ja sitten juhannusviikolla pyysivät tuomaan pyörän.
Ajoin sateessa paikan päälle ja ilmoittivat asentajansa olevan sairastunut. "Komento takaisin", niinkuin siellä "vitsikkäästi" todettiin. Eihän sairastumiselle voi mitään, mutta raivostuin silti silmittömästi, koska olin turhaan sinne ajanut, ja latelin liikkeessä aika painokelvotonta tekstiä... Tulin kotiin ja soitin suutuspäissäni kuluttajasuoja neuvojalle ja kysyin voinko tässä tapauksessa korjauttaa pyöräni muualla ja viedä laskun heille. Ei käynyt, vaikka aikaa oli jo kulunut vian toteamisesta ja ilmoittamisesta kohtuuttoman kauan hänenkin mielestään. Sain myös kuulla, että lisäkseni pari muutakin CW:n asiakasta tuppukylästämme on soitellut ja valittanut firmasta....
Juhannus tuli ja meni. Oottelin soittoa tähän päivään saakka CW:stä ja kyllästyin odottamaan ja soitin itse. Sovimme, että tuon pyörän hoitoon perjantaina. Hetken päästä soi puhelin ja tämä heppu soittaa minulle ja ilmoittaa, ETTEI PYÖRÄ OLEKAAN KURISTETTU!!! Hän oli tutkinut pyörän papereita ja ne, sekä hän väittivät, että tämä ZRX on varmasti täysitehoinen! Samaan hengenvetoon väitti, että joko säädöt pyörässä ovat pielessä tai sitten dynopenkki näyttää väärin(noin 20 hv!?). Lopetimme puhelun. Jaahas... Olin lievästi sanoen ymmälläni. Miksi siellä väitettiin kolme viikkoa sitten aivan muuta? Miksei näitä papereita ole aiemmin luettu? Vittu sentään...
Näin on asia liioittelematta mennyt tähän asti. He väittävät ehkä muuta, mutta minä seison sanojeni takana. En neuvo ketään päätöksissään, mutta kun avovaimolleni ryhdymme pyörää etsimään en astu Cycle Worldiin ja samoin seuraavan fillarini haen muualta. Ja täytyy edelleen sanoa, että kaduttaa perkeleesti, että nuukuuksissani ostin pyörän tuolta! *![]()
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
Joopa joo... otan osaa. Itse olen tässä paikassa törmännyt siihen, ettei siellä juuri suostuta lapussa seisovasta hinnasta keskustelemaan. Jotkut tosin ovat kehuneet saaneensa parhaan tarjouksen juuri tästä paikasta. Itse en ole saanut kuin huonoa palvelua...
No ei kieltämättä järin mieltänostattavia kokemuksia sulla ollut.
Tuli vaan mieleen että samantapaisia kokemuksia kuuluu sillointällöin juuri näistä itse pyöränsä tuovista liikkeistä. Mutta enpä ole ikinä kuullut vastaavasta ns. virallisia reittejä tulleita pyöriä myyvistä liikkeistä. Toki niissä voi olla muita ongelmia mutta mm. toimitusvaikeudet ovat täysin eri luokkaa, samoin pyörien kuristukset, EU-hyväksynnät yms. Ja jälkikäteen halvempi pyörä voi ollakin kalliimpi, saati sitten onko kellään tietoa miten takuuasiat hoituu? Varsinkin isommat takuuhommat?
Täytyy olla tyytyväinen että en keväällä langennut halpaan![]()
Hyvä ##### ##### #####, tässä vastineemme.
KAUPANTEOSTA
Kävin helmikuun alussa arvioimassa vaihtopyörääsi Paraisilla. Varmistin tällöin uuden '03 -mallisen mustan ZRX 1200:n saatavuuden, ja tein myös tarjouksen jota et kuitenkaan hyväksynyt. Noin viikkoa myöhemmin saavuit liikkeeseemme ja pitkän keskustelun päätteeksi hyväksyit tarjoukseni. En kuitenkaan tuolloin varmistanut uudestaan pyöräsi saatavuutta, mikä tietysti oli virhe, mutta perin inhimillinen sellainen. Tukkurimme Keski-Euroopassa oli myynyt '03:t ZRX:t loppuun ja yritimme selvittää muilta tukkuliikkeiltä ko. pyörän saatavuutta, mutta kaikki olivat loppuunmyyty.
Tämän jälkeen oltuani yhteydessä sinuun, selvitimme mahdolliset korvaavat mallit ja sinä valitsit '03 ZRX 1200 R -malliin. Unohdat siis, että sait kalliimman mallin kuin minkä olit alunperin tilannut, välirahan pysyessä silti samana. Näissä vastoinkäymisissä kuukausi venyi kahdeksi, mutta olit silti erittäin tyytyväinen saadessasi pyöräsi.
Sait koeajokilven pyörääsi ja me veimme pyörän asiapaperit tulliin. Tiedusteltuamme parin päivän päästä tullauspäätöstä, sieltä ilmoitettiin, että kaikkien ylivuotisten pyörien päätökset kulkevat Hämeenlinnan hintalautakunnan kautta. Valitettavasti päätöksen saaminen kesti kolmisen viikkoa. Sinulla oli kuitenkin koeajokilpemme käytössäsi, joten ajamisesi ei tästä viivästyksestä häiriintynyt. Lisäksi olet saanut muita etuisuuksia, jotka tietysti unohtuvat kun aiheeton raivo kasvaa.
TEHOSTA
Kawasaki Motors Europe NV:n antaman lausunnon mukaisesti toimittamamme pyörän teho on 90 kW eli noin 122 hv, joka on myös Sumeko Oy:n maahantuomien ZRX-mallien teho. Pyöräsi on siis täysitehoinen. Jarrupenkissä mitattu teho takapyörästä on tietenkin aivan muuta kuin valmistajan ilmoittama koneen maksimiteho. Lisäksi pyöräsi tehoa ei oltu mitattu vakiokuntoisena ja verrattu saatua tulosta toisen vakiokuntoisen ZRX:n penkattuun teholukemaan. Näissäkin on tietysti yksilöllisiä eroja.
Et ollut ensin minuun yhteydessä, vaan olit ilmoittanut varaosamyyjällemme pyörästäsi puuttuvan 20 hevosvoimaa. Tein tästä johtopäätöksen, että pyöräsi olisi kuristettu malli, mikä johtui pelkästään sinun lausunnostasi. En silloin voinut käsittää, ettet sinä ymmärtänyt konetehon ja takapyörätehon eroa. Myöhemmin keskusteltuamme huomasin asian oikean laidan ja tarkistin pyörän valmistajan ilmoittaman teholukeman, joka siis on yllälausuttu 122 hevosvoimaa.
Mitähän vahinkoa olet mahtanut kärsiä? Tietysti yksi edestakainen yht. 50 km Parainen-Turku -ajomatka, jonka olit itse itsellesi järjestänyt, riittää saamaan motoristin raivon valtaan. Silloin unohtuvat positiiviset asiat, kuten sopiva kauppa, kalliimpi tuote ilman lisämaksua ja muut etuisuudet.
Hyvää kesää toivottaen sekä yhteydenottoasi odottaen,
CYCLE WORLD OY
Heikki Kuvaja
EDIT: Henkilöiden nimiä ei saa julkaista ilman heidän omaa suostumustaan foorumissa. Tämän johdosta nimi editoitu pois.
Hyvä Heikki Kuvaja,
En puutu enempää pyöräni kaupantekohetkeen. Paitsi, että talvella vaihtopyörän arvon arvioiminen on hankalaa. Minulla olisi ollut vaihtoehtoja, mutta pyörän kuljetus olisi ollut ongelma minulle. Ja koska asut itse Paraisilla (lähellä) oli helppo asioida teidän kanssa. Homma meni suurin piirtein kuten sanoit. Missään vaiheessa en ole väittänyt olevani tyytymätön saapuneeseen R-malliin ZRX:stä! Päinvastoin! En myöskään väitä moista edellisessä kirjoituksessani. R-malli kieltämättä maksaa hieman enemmän kuin alaston (200-300€?), mutta siitä, että en joudu maksamaan ylimääräistä sovimme vasta kun maksoin loput kauppasummasta ja pyörä oli liikkeessänne. Ja maksoinhan minä teille ylivuotisesta pyörästä -04 mallisen alastoman hinnan... Mutta tästä en syytä sinua, vaan omaa huonoa kaupanteko taitoani.
Enkä myöskään ole moittinut teitä kilven saamisesta pyörään. En voi siitä moittia, koska se ei kaiketikaan ollut teidän syytä.
Tarjositte kaupantekohetkellä tosiaan alennuksen (ihan kohtuullisen) kaikista tarvikkeista, jotka ostan liikkeestänne, mutta silti koetit tästä tingata, kun putki vihdoin ja viimein saapui liikkeeseenne... Vai sanoitko vain muistaneesi väärin? En myöskään tiedä toista jälleenmyynti liikettä, joka veloittaa postikuluista, niinkuin sinä erikseen minulta velotit, kun maksoin putken.
Kun minulle ensimmäisen kerran selvisi tuo tehoasia, yritin ottaa suoraan sinuun yhteyttä kaksi kertaa, mutta henkilö (ei myöskään esittäytynyt varaosamyyjäksi) joka vastasi puhelimeen ja jolta pyysin sinua puhelimeen, pyysi minua selittämään asian itselleen. Joten on turha minua moittia jos liikkeessänne ei informaatio kulje työntekijöiden välillä. *Onkohan tuo em. ollut syynä siihen, että olet saanut käsityksen, etten ymmärrä moottori-ja takapyörätehon eroa??Ymmärrän kyllä hyvinkin kone- ja takapyörätehon eron. Joten on turha vittuilla siitä täällä minulle! Koneesta (ei takarenkaalta) mitattiin 120,1 hevosvoimaa, niillä muutoksilla joita pyörään tehtiin. Se oli mielestäni vähän. Tuo 20 hevosvoiman ero TAKAPYÖRÄLLÄ johtui verratessani oman pyöräni TAKAPYÖRÄTEHOA toiseen vastaavilla muutoksilla olevan samanlaisen pyörän TAKAPYÖRÄTEHOON! Tämän selitin kyllä sinullekin (ja "varaosamyyjälle"), mutta taisitkin sen unohtaa? Tein tosiaan virheen, etten penkittänyt Kawaa vakiokunnossa. Mutta ei tästä enempää.
Myönnän olleeni väärässä. Pyörää ei ole kuristettu. Olen tässä kohdassa anteeksi pyynnön velkaa. Ensimmäisessä penkityksessä on jotain ilmeisesti mennyt vikaan, josta johtui alhainen teholukema TAKARENKAALTA. Ja tosiaan, kuten sanoit, yksilöissä, mutta varsinkin eri penkeissä saattaa olla eroja. Sain tänään selville tämän. Toinen penkki antoi aivan toisenlaiset lukemat.
Viimeiseksi: Kuka sinulle on antanut luvan käyttää koko nimeäni tässä foorumissa? Koska tähän vastasit tiesit kenestä on kysymys, joten nimeni mainitseminen oli tarpeetonta! Haluan itse päättää kenelle kerron koko nimeni! Se että itse mainitsit allekirjoituksessasi koko nimesi, ei anna sinulle oikeutta mainita minun nimeäni!
-Hannibal-
Hienoa että cycle world antoi vastineen mutta minunkin mielestäni on käsittämätöntä että yritys jakaa julkisesti asiakkaansa tietoja. Meni minulta ainakin maku kyseiseen putiikkiin...(SenioRR @ Heinä. 08 2004,21:18) kirjoitti
Esimerkiksi omalla kohdallani tuo ei kovin mukavaa ole, samannimisiä kun tästä maasta ei löydy yhtäkään...
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
No mielestäni jos jotain tiettyä firmaa moititaan noin suoraan ja kehotetaan olla menemättä sinne niin olisi korrektia tulla pois nimimerkin takaa. Asia olisi toinen mikäli myös firma pidetään piilossa. On todella helppo moittia nimimerkin takaa. Ja hyvä että tuli vastine ja toinen näkökanta.(Jassu @ Heinä. 08 2004,21:47) kirjoitti
Sitten pieni vuodatus joka nyt ei välttämättä liity tähän:
Kaikki varmaan tietävät että tiskin molemmin puolin on välillä uskomattomia tapauksia. Itse olen joskus myynyt kesätöikseni moottorisahojen ja ruohonleikkurien varaosia. Asiakas kertoo että hänellä on meiltä vuonna se ja se ostettu sininen ruohonleikkuri - siihen tarvitaan lukkomutteri ja kaasukahvan jousi. Minulla on 8 eri mallivaihtoehtoa myydä hänelle. Kysyessäni tarkemmin mallia asiakas alkaa huutamaan että enkö osaa työtäni ja anna perkele ne osat jo tänne. Kun yritän selittää että vielä näillä tiedoilla en tiedä mitä myyn niin saan kuulla idioottimaisuuteni ja koko firmakin on ihan perseestä. Sitten tämä sankari menee nettiin ja kirjoittaa kuinka kenenkään ei ikinä pidä mennä ko. firmaan. Ja tämä kyseinen soitti vielä firman omistajalle ja haukkui myös hänet ja käski antaa minulle potkut. Että näihin kannattaa aina suhtautua varauksella. *![]()
You're not so fast as I think I am!
En ole neuvonut, enkä neuvokaan ketään välttämään Cycle Worldia. Sanoin vain itseni puolesta mitä teen tai tässä tapauksessa jätän tekemättä. Jokainen päättäköön itse, mitä tekee. Ja kuten Cycle Worldin vastineesta voitiin päätellä, ei oman nimeni mainitsemista tarvittu. Vai olisivatko sanani saaneet muiden silmissä jollain tavalla toisenlaista pontta, jos olisin nimeni maininnut...Epäilen.
-Hannibal-
Selittely ei auta enää mitään, ainoastaan julkinen anteeksipyyntö vaikka tässä foorumissa olisi mielestäni ollut enemmän oikea malli Cycleworldille toimia.
Yksittäisen asiakkaan mollaaminen ei todellakaan ole asiakaslähtöisen yrityksen kannattavuutta lisäävä tekijä.
Uskon, että nämä Cycleworldin kirjoitukset markkinoivat heidän yritystään aivan riittävästi. Onko tuo markkinointi sitten negatiivista vai positiivista, jokainen päätelköön sen itse.
Ihmetyttää ko. firman toiminta, etenkin koekilvet, mitä he jakavat auliisti asiakkaille, jotta asiakas pääsisi ajamaan ostettuaan pyörän. Koekilpi EI ole tarkoitettu siihen, että asiakas saa ajaa pyörällä ennen kuin se on virallisissa kilvissä. Mistä tämä johtuu?
Jos esim. ei ole rahaa maksaa veroja pyörästä kun asiakas sen ostaa niin kannattaisi miettiä liiketoimintaa ja sen kannattavuutta uudelleen. (Veronmaksuteoria on oma hypoteesini, EIKÄ liity Cycleworldiin millään tavalla).
Onnea vaan liiketoiminnalle CW.
Ehdotan, että keskityt ajamaan sillä uudella pyörälläsi ja lopetat turhan nillittämisen. Jos Kawasaki on antanut valmistajana lausunnon, että pyörässä on 122 hv, silloin siinä on ne. Vaihtoehtona olisi se, että Kasawika valehtelee tarkoituksellisesti valmistamiensa pyörien tehot liian isoiksi ja sellaiseen ei kukaan usko, joka tietää edes vähän prätkistä. Valmistajat ilmoittavat nimellistehot n. 15 % suuremmiksi kuin mitä takapyörältä irtoaa. Jos tarvitset lisää Kawa-tehoa, osta 10R, niin pääset "pelkäämään" ja kunnolla.(SenioRR @ Heinä. 08 2004,23:47) kirjoitti
Väärinkäsitysten välttämiseksi: en ole käynyt koskaan Turun CW:ssä (Hgin CW:ssä olen), en (eikä sukulaiseni) ole ollut ole CW:ssä töissä tai sen omistajia enkä (eikä sukulaiseni) ole ostanut sieltä yhtään pyörää.
Nimimerkki Jyrille: minua kiinnostaisi tietää, millä perusteella tämän CW:n pitäisi käsityksesi mukaan pyytää anteeksi ostajalta kun valmistajan eli Kawasakin oman ilmoituksen mukaan pyörässä on se teho, mikä piti ollakin.
Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
Noista koeajokilvistä sen verran, että ainakin autokaupoissa ko. firma edustaja on aina mukana kun ajetaan firman autolla, missä on koeajokilvet ja mikä taisi olla vakuutusyhtiöiden ja/tai viranomaisten vaatimus.
Olisi vain hauska tietää mitä tapahtuu mahdollisen vahinkotilanteen jälkipyykissä, jos kilpiä on käytetty "väärin"
Ja tuosta nimen jukaisemisesta sen verran että, aika mautonta toimintaa CW:n puolesta. Ei kuulu mielestäni hyvään kaupanteko tapaan...
Nimimerkki Bomberille:(Bomber @ Heinä. 09 2004,13:03) kirjoitti
Kysymys ei ole anteeksipyynnön/pahoittelun osalta pyörän tehoista.
Mielestäni edelleen olisi kannattanut pyytää täällä foorumilla anteeksi tai pahoitella sitä, että hommat venyvät ja toimitusaika esim. ko slip-on vaimentimelle oli kohtuuttoman pitkä. Yrityksen vastineen ei tarvitse olla sävyltään töykeä, millainen tuo mielestäni oli tietyllä tavalla luettuna.
Jos CW ei olisi lähtenyt selittelemään viiveitä yms toimintaansa, vaan olisi pahoitellut kovasti tapahtunutta ja todennut loppuun esim: olkaa hyvä ja ottakaa yhteyttä *** henkilöön niin keskustellaan asiasta vielä - sit asiakkaalle ketjurasvapurkki+kahvimuki käteen niin kaikki olis tyytyväisiä ja CW:ssä olis muutama uusi asiakas katselemassa pyöriä.
Jos luet ylempänä olevat viestit huomaat, että moni muukin ihmettelee CW:n toimintaa.
Koeajokilvistä vielä: CW:n myymissä pyörissä niitä näyttää olevan ainakin Turun suunnalla hieman enemmän kuin muiden liikkeiden myymissä. Mistäköhän johtunee...???
Olet oikeassa sliparin suhteen; anteeksipyyntö olisi CW:n puolelta ollut paikallaan kun putken tulo viipyi aivan liian kauan. Tämä sama ilmiö vain näyttää vaivaavan omien kokemusteni mukaan muitakin prätkä/tarvikeliikkeitä, mitä pidän erittäin valitettavana. Kun katselin viestejä, kyllä mielestäni SenioRR:n päävalitusaihe oli pyörän "tehottomuus" ja se on ainakin tähänastisen aineiston nojalla täysin perusteetonta. Muodostan käsitykseni asioista ja teen lopulliset ratkaisuni niissä omien kokemusteni perusteella kun olen huomannut, että ihmisillä on (sinänsä inhimillistä) taipumusta liioitella/vähätellä asioita. Siitä johtuen "muutkin ovat ihmetelleet/arvostelleet/kehuneet"- ilmaisu ei mielestäni ole mikään peruste päätöksenteolle, vaan on mentävä kauppaan ja keskusteltava myyjän kanssa sekä seurattava, tapahtuuko asia sovitussa ajassa. Jos ei tapahdu, on laitettava välittömästi noottia tarvittaessa liikkeen ylemmälle johdolle ja kyllä asiat useimmiten kokemusteni mukaan alkavat luistaa. Siinä on tietysti matkan varrella joskus joutunut haukkumaan perusteellisesti jonkun päällikön ennen kuin homma on ruvennut toimimaan.(Jyri @ Heinä. 09 2004,13:17) kirjoitti
Täytyy kyllä sanoa, että eri alojen firmoista yksi on ylitse muiden, jossa asiat eivät toimi ja asiakkaille vielä kaupan päälle v*ttuillaan: Elisa eli entinen Helsingin Puhelinyhdistys. Siinä on sellainen virasto, josta olen hankkiutunut kaikissa mahdollisissa palveluissa eroon lankapuhelinta lukuunottamatta. Palvelu on väärä sana kuvaamaan Elisan sähläysten, väärien ohjeiden ja väärien laskujen sumaa, jonka olen kokenut viime aikoina. Elisan virastomeininkiin ei yllä yksikään prätkä/tarvikeliike Suomessa, prkl!
![]()
Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
Olen lopettanut "nillittämisen" *(Bomber @ Heinä. 09 2004,13:03) kirjoitti
tehoista. Kirjoitin jo aikaisemmin olleeni väärässä tehojen suhteen ja pyysin tätä anteeksi CW:ltä, mutta nähtävästi olet lukenut nuo jutut "vähän" referoiden ...Teho pyörässä (n.116 TAKAPYÖRÄLLÄ) riittää minulle, eikä ZReX näin ollen ole kuristettu.
Tuosta koeajokilpi asiasta sen verran, etten ees tiennyt niillä ajamisen pidempään (n. kolme viikkoa)olevan...hmmm...laitonta? Tai ei ainakaan suvaittavaa. Arvelin kyllä jotain sen suuntaista ja vituttihan se ajaa sillä helvetin leveällä ja rumalla lapulla. Mutta pääsin kuitenkin ajamaan...
-Hannibal-
Noh, eipä ollut sinun vikasi.(SenioRR @ Heinä. 09 2004,20:56) kirjoitti
Noi Cycceliworldin ukkelit tuntuu käyttävän noita keltasia liikennemerkkejä enemmän kuin laki sallii... Mahtaakohan ne tehdä niitä ihan itse ;)
(Jyri @ Heinä. 12 2004,20:04) kirjoitti
![]()
Vähän itsetehdyn näkösiä kyllä olivatkin...
Tai ainakin monessa pyörässä koeteltuja.
![]()
-Hannibal-
*Kuristuksien poisto hoituisi luonnollisesti takuuna. Jäin taas oottelemaan koska heillä oisi aikaa moinen, kuulemma nopeasti sujuva, operaatio tehdä. Kului viikko...ja toinen... ja sitten juhannusviikolla pyysivät tuomaan pyörän. *
Tuossa lainaus.... Tulikos tuon pyörän takuuhuoltoon viemisestä sulle jotain kustannuksia?
?? nimittäin nyt on näin jotta *Viallisen/takuuaikana rikkoutuneen tuotteen toimittamisesta takuukorjaukseen ei saa koitua kuluja tuotteen ostaneelle asiakkaalle..............ja plaa plaa plaa.... onhan se pääasia jotta on asiaa...
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
-Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
-Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>
<span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
No, eipä siitä muita kuluja mulle tullut, kuin tuosta oottelusta helvetin paha mieli, jolle hintaa on vaikea arvioida. Ainoa mistä voisin marista on tuo turha ajo sateessa CW:hen, joka vitutti ja josta oisin voinut km-korvaukset vaatia... Mutta eipä silläkään enää taida merkitystä olla, kun ei pyörässä "vikaa" ole.(samu69 @ Heinä. 12 2004,20:52) kirjoitti
-Hannibal-
Ihmetyttää tuollainen käytös pyöräliikkeen osalta, tällaiset vastoinkäymiset kyllä leviävät kulovalkean tavoin. Kuten joku aikaisemmin mainitsi niin pahoittelut ja yrityksen imagon nostaminen olisi ollut järkevämpää kuin tämä. Minusta asiakas on oikeassa, vaikka olisikin hankala, se tuo yritykselle rahaa ja näin ollen se vain vaatii ammattitaitoa hoitaa kauppaa myös sellaisissa tilanteissa. Pyöräliikkeen kannanotto todistaa jotain aivan muuta kuin ammattitaitoa, soitto asiakkaalle ja palaute näille sivuille sen jälkeen ja homma olisi luonannut paljon paremmin.![]()
R1-2011
EX-R1 2008
EX-R1 2005
EX-YZF 600R