Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    Terve!

    Kaverillani on 600 cebari vm. -92 ja usein kun sen ajaa lämpöseksi niin siinä alkaa akku pihiseen ja kuumenee pirusti. Vaihdettiin akku eikä auttanut muuhun kun käynnistymiseen. Epäiltiin, että siinä olisi jännitteen säädin paskana tai laturissa jotain...auttakaa te viisaammat.
    Em mie mitään tiiä, mie ajan vaan mopoolla!
  2. #2
    Olisiko seuraavista keinoista apua. Mittaa pyörän käydessä akun navoilta latausjännite. Pitäis muistaakseni liikkua siinä 13,5 V:n paikkeilla. Ylilataaminenhan se sitä keittää. Voi johtua todellakin sitä jännitteensäätimen pimenemistä.
  3. #3
    Todennäköisesti siinä on regu kärähtänyt.

    Täältä löytyy ohjeita minkä mukaan pystyy tarkistamaan...
    Honda CBR 600 F ... -94... -> Honda VTR 1000 F ... -01...
  4. #4
    Kyllä siitä on jännitteensäädin paukahtanut Lataa luultavasti liian suurella jännitteellä about 18V tai jotain. Ei muuta ku yleismittari käteen ja varmistus asiaan.
    Suomessa sokeat tekevät pärekoreja, Italiassa moottoripyöriä.


    "Ei sun kannata
    ei kai kannata
    pitää päällä vilkkua
    jos oot jo ojassa"
  5. #5
    No niin...aika pahoja lukemia se näytti. Tyhjäkäynnillä oli joku 13.5 ja kun pisti kieppejä koneeseen n. 5000rpm ni näytti jotain 17-18v. Tehtiin sama omalla cebarilla ja siinä pysy n. 13-14v oli kierrokset mitä vaan.
    Em mie mitään tiiä, mie ajan vaan mopoolla!
  6. #6
    Akku ja lataussäädin vaihtoon! Et ole ensimmäinen jolla näin käy...
    Suzuki GSF 1250SA Bandit -07
    -12 vuotta ilman mopoa-
    Honda CBR 1100XX -99
    Kawasaki ZZR600 -91
    Yamaha RD125LC -86
  7.  
  8. #7
    mul oli jännitteesäädin paskana ja 250€kitos
    I feel the need - the need for speed!
    F.H.O.C