Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    elikkä tollasta alumiinista jarrulevyä olen mopottimeen suunnitellut, mutta miten on kestääkö se tippaakaan jarruttamista.

    vähän tuota takajarrua tulee käytettyä, mutta mutta entä sitten kun tarvii jarruttaa....sulaako alumiini.

    "Jokainen enskalla metsässä ajettu kilometri tukehduttaa raivoonsa yhden viherpiipertäjän"
  2. #2
    Veikkaan et menee ainakin kieroksi ensimmäisessä täysjarrutuksessa...
    Kawasaki GPX 750R -89
    Kawasaki ZZR 1100 -95
  3. #3
    Miksi ihmeessä levyn pitäisi olla alumiinia

    If it's not broken, don't fix it!
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  4. #4
    no sehän on ihan h.....vetin hyvän näköinen.
    toiset väittää että alumiini kestää hyvin ja toiset väittää että sulaa tjs.
    "Jokainen enskalla metsässä ajettu kilometri tukehduttaa raivoonsa yhden viherpiipertäjän"
  5. #5
    Kestää hyvin niin kauan kun ei jarruta...

    Jostain syystä aloin hiukan lämpenemään sille prätkien katsastamiselle...
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  6. #6
    no en tiedä meneekö vinoks tai sulaako! kisacrosseissahan on alumiinilevyt eessä ja takana! jarrut ovat kisatessa aika kovilla eikä ne vinoks mee tai sula... ainakin omat kokemukset sanoo näin!
    Rock till you drop...
  7. #7
    Missään vehkeessä ei todellakaan ole alumiinisia jarrulevyjä, kisacrosseissa on alumiiniset levyn kiinnikkeet, itse levy on terästä.

    Alumiinilevy ei kestä jarrutuksia. Erään kilpamoottoripyöräilijän kilpurissa on alumiinilevy takana, koska hän ei käytä ollenkaan takajarrua. Radalla ajaessa sillä ei ole väliä, mutta kadulla joissain tilanteissa on.

    Kannattaa vahvasti harkita esim. Brakingin kevyttä wave-takalevyä. Se keventää pyörää ja maksaa noin 100€ italiasta esim. www.carpimoto.comista tilattuna.

  8. #8
    Lainaa (wekkuli @ Kesä. 30 2004,10:40) kirjoitti
    ..
    Jostain syystä aloin hiukan lämpenemään sille prätkien katsastamiselle...
    Hiljaa siinä katsastuksies kans.. * *

    eikä mitää alumiinisia levyjä ..

    puiset olis tosi hienot ..
    mutta jos käyttää rankasti *jarruja kannattaa ne sitten valmistaa koivusta ..tai ehkä jopa tammesta ..



    Kerran olen erehtynyt...silloin kun luulin olleeni väärässä ..
  9. #9
    Oliskos jossain motogp lähetyksessä puhuneet että jotkut tallit laittoivat noita koristeeksi että saadaan painoa pudotettua ja hyrrävoimia pienennettyä, mutta siihen touhuun puututtiin äkkiä sääntöjen tarkistuksella. En muista missä luokassa tuohon ovat syyllistyneet
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  10. #10
    Kysykää noilta hepuilta miten pelittää
    Linkki
    CRF1100L, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
  11.  
  12. #11
    onhan noita firmoja jotka tekee jarrulevyjä...ilmoittelevat esim. kepössä. hinnat alk. 35ekee....ne tehdään teräksestä, tekevätkö levystä vaiko tangosta. (jos tekevät levystä sahaamalla ei kestä).

    onko kukaan teettänyt?
    "Jokainen enskalla metsässä ajettu kilometri tukehduttaa raivoonsa yhden viherpiipertäjän"