Mikäs olisi teillä immeisillä parannuskeino tohon mun pikku viragon (125) nuhaisuuteen? Mitään hyvää "settiä" millä tulisi jo vääntöä ja huipputehoa lisää? Mun tietääkseni tota ei ole kuristettu mitenkään.
Hyvä lääke on n. 3000-6000 euroa eli uusi mopo
Turha noita pikkuviragoita on lähetä piristämään, sillä niistä on otettu jo kaikki irti mitä koneesta lähtee. 1-5 heppaa sinne tai tänne ei ole edes kuskin havaittavissa. Tuo kommentti kokeneen viripajan kavereiden suusta, ei oma mutu-tuntuma.
Jep, samoilla linjoilla oon Jussin kanssa.
Kerran oon tollast satapiikkii saanut kokeilla, eikä suhteessa paljonkaan isoveljistään jälkeen jää.
Jos kortti isompaan ei riitää, kannattanee odottaa ja ostaa sitte isompi.
Onnittelut hyvästä merkkivalinnasta. *
![]()
Olisi kait pitänyt vaan hommata joku 125 2-T ja kyykky!![]()
Ei missään nimessä!(GRiff @ Kesä. 26 2004,23:51) kirjoitti
Kunhan kortti antaa myöten ja jos kustomit kiinnostaa niin alle saa sellaisia pelejä että oksat pois!
Tyyli ennen kaikkea *ja tehoja saa aina sen verran isompiin kustomeihin (jos vakio ei riitä) että perhenissanit jää kuin tikku siihen itteensä jos tarve vaatii.
Kyllähän nuo "seepeeärrät" kulkee ja vinkuu, mutta niitä mahtuu 13 tusinaan - kustomistit on sitten ihan oma lajinsa *kun puhutaan että missä on tyyliä ja missä ei *
![]()
Jussi, veit jalat suustani!(Jussi @ Kesä. 27 2004,00:08) kirjoitti
Näinhän se on, että aika turha on ruveta noita nelari piikkejä virittelemään. Tai siis voihan sitä, mutta tehoerot eivät huimia ole. Ja tarpeeksi, kun viilaa ja virittää niin luotettavuus katoaa sen sileän tien. Ja tämä siis ihan todettu juttu...
Ite tuossa hommasin BSM:n ukkosputket ja suuttimet vaihoin suurempiin, ehkä jotain pientä eroa väännössä? pieni tehomonttu tossa keskialueella myös tasoittui. Ja en, en hommannu putkia tehojen takia, vaan äänen ja ulkonäön.![]()
Kyllä se valitettavasti niin on että tuohon pikku virreen ei välttämättä kannata uhrata noita viri palikoita jos tehojen perässä on.
Toki jos ulkonäköä lähdet samalla hakemaan niin mikä jottei..luulenpa vaan että petyt jos laitat viriä kiinni väännön ja tehon toivossa.
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Juuh, isompaa suutinta oon vaihtanut, modannut ilmanputsaria ohjeiden mukaisesti jne. Mutta syvempää ja muhkeampaa soundia tuo kaipaa, äänet on vakiona kuin mankissaPitäisi uudet vaimentajat tai putkisto setti hommata, mutta budjettikaan ei mikään kummoinen ole juuri nyt noita vaimentajia & putkia varten 200-350€, kun tuli toi pyöräkin ostettua kesätöiden, säästöjen voimalla ja pienellä faijan avustuksella..
Katos vaan, nuorimies nastolasta puhuu asiaa !kirjoitti
Kalj... siis limpparit tarjoon, jos joskus törmäillään. *
Oisko siel putkis mitään pois otettavaa...kirjoitti
![]()
Putket katoin tutun autoasentajan kanssa, toisen sylinterin pakoputken alussa oli "kuristinholkki", otettiin se pois ja tsekattiin muutenkin koko putkisto. Taainmaisen sylinterin pakoputki on kyllä niin kiemura että huh'huh...(jartsa @ Kesä. 27 2004,01:12) kirjoitti
Eiköhän Viragon kulku tuollaisella NOS-kitillä jo paranisi?(GRiff @ Kesä. 26 2004,22:29) kirjoitti
![]()
Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
Tarkotin sieltä loppupäästä... Jos "jytinää" kaipaat.kirjoitti
Kaikki mikä näkyy - pois? Jos näin teet, tarkistuta myös seossuhteet.
![]()
Jos saundia haetaan niin siihen ei ole kuin yksi lääke!
Ajelin alkuun itse 250cc Viragolla samoine murheine ja "ongelmaan" tuli helpotusta vasta kun hyväksyin asian fysikaalisen selityksen: mitä isompi sylinteri, sitä isompi jyske!
Sori - siinä EI ole kiertotietä. Papatilla ja tykinjysäyksellä on aina korvinkuultava ero![]()
No shit Sherlock!(Jussi @ Kesä. 27 2004,01:47) kirjoitti
![]()
kirjoitti
Tsot, tsot, Jussi. Mun "katu-uskottavuus" ainaskin nousi, kun kairasin perästä liiat pois, nyt isot pojatkin jo morjestaa.. *
ps. Oho... *neljäs viesti tähän aiheeseen, mun osaltani riittänee... ** * *
![]()
Tsot tsottia ittellenne - face the truth! Sen tein minäkin ja ei siitä muuta kuluja tullut kuin rahaa ja sitähän painetaan lisää joka päivä![]()
Jos jotain muuta keksitte, niin olisi kiva kuulla ratkaisu ihan näin julkisesti
Ja lopuksi: jokaisen äänentarve & kokosyndrooma on vain ja ainoastaan omien korvien välissä. Minua eräät asiat häiritsivät ja ostin isohkon mopotin ja muut sitten tekevät oman valintansa. Nostan niille hattua jotka eivät kuutioita kumarra, vaan ajavat sillä millä haluavat
... ja sit viides.. *(Jussi @ Kesä. 27 2004,02:02) kirjoitti
Oliks tää mul vai... * *
mitäs kuluja peräpään kairaamisesta tulee - *paitsi perhe-elämässä?
Ja oletan, että isompaan vaihtaminen ei onnistu threadd... perr...- aiheen aloittajalta koska kortti ei riitä
![]()
![]()
Kait se onnistuisi, mutta mukavahan se on ajella kurat housuissa ja odottaa kun ekan kerran jää kiinni kortitta ajosta(jartsa @ Kesä. 27 2004,02:38) kirjoitti
![]()
Mulla on viragosi isosisko (vau, pääsinpä kerrankin sanomaan noin tuplapiikilläni!) ja hyväksi koettu vinkki tehottomuuteen: unohda motarit ja suorat maantiet. Mitä enempi mutkaa ja mäkeä, sitä vähemmän on väliä tehoilla ja enemmän taidoilla. Ja jos et ole turhantarkka pölystä ja kuraroiskeista, takaan, että kun jätät asvaltinkin taaksesi, et tee tehoilla sen enempää kuin *ruuhkaisessa kaupunkiliikenteessäkään. Mutta sen sijaan, jos näprääminen on itsessään jutun juju, ei muuta kuin askartelemaan, vaikka et sillä varsinaisesti muuta voittaisi kuin tekemisen ja oppimisen ilon.
Ei perkele paljon lohduta/lämmitä! Kyllä se nyt on niin että hankkiudun tosta eroon ja TZR RR tjsp. tilalle.(FarAway @ Kesä. 28 2004,08:15) kirjoitti
Kun ei edes pysy muun liikenteen mukana kunnolla ja pojat vetää viri-viri mopojen kanssa ohi...
BTW, onko aamusin/kylmällä huono käyntiin lähtö joku vakio ominaisuus näissä? Tulpatkin kastuu aika nopiaan!![]()
Ei missään nimessä. Kun keravalla asustelin niin siellä ajeli joku pikku virago josta oli nyhdetty putket tyhjiksi. Äänet kovat mutta kimeät ei mitään tekemistä custom äänien kanssa.(jartsa @ Kesä. 27 2004,01:12) kirjoitti
Mustanaamio kerhon alajaosto Reilujen kerho.
Hmm, täytyy nyt harkita uskaltaako sijoittaa ~390€ BSM:n thunderpipeihin, ääniin tulisi ainakin muutos![]()
TÄH... sijottaa satakaksfemmaan 390 egua lähes pelkästään äänien takia!!!(GRiff @ Kesä. 28 2004,20:22) kirjoitti
![]()
oliskohan silleki rahalle "pikkasen" parempaa käyttöä!
om pappa betalar, varför inte...![]()
ärrää sen olla pittää...
Hmm, olisko kaukaa haettua jos joku paja vääntäis kokonaan suorat putket tommosiin pyöriin? Rosteri- tai kromiputkesta ja mahdollista kustannusarviota..?![]()
Noni, nyt on tullu sit ajettua jonkin aikaa noi BSM:N "ukkosputket" varjossa kiinni ja totesin, että ainakin naapurit huomasivat lähtöni entistä herkemmin.
Äänet on kohtuullisilla kierroksilla omasta mielestäni niin hyvät ,kuin vain satapiikissä voi olla. Faktahan on, että mitä isommat sylinterit sen mukavammat äänet, siitä ei pääse mihinkään.
ja griff, kuinka moni virimopo sinusta on ohitse tullu? Aika harvassa on mopot jotka yli 100km/h kulkevat, vai onko vain niin, että täälläpäin ei pojat osaa pevukoitaan laittaa...
Okei, älkää sanoko siitä "kiihtyvyydestä" mitään, koska lähössä jää melkein pappatunallekkin. Sille ei maha mittään eikä tarttekkaan.
No kun pappa ei maksa vaikka kuinka rääkyis( täysylläpito muuten niin ihan ymmärrettävää ettei rahaa tommoseen herukirjoitti
), joten sitte tehään töitä ja maksetaan ne saatanan kalliit putket ja mopon muut osat niillä rahoilla. Olishan sitä varmasti "järkevämpiäkin" käyttökohteita kesätyörahoille, mutta minkäs teet kun aina vaan halajaa uutta palikkaa mopetiin.
Jumankekka! Tuota ei pidä unohtaa :Pkirjoitti
edit: hemmetin hymiöt..
Aattelin nyt tähän postata kun täällä on pyörinyt moni isommankin viragon omistaja.
Olisi tarkoitus hankkia ensikesäksi tollanen 535Virago. Tosin sillon ei viellä saisi tehoja olla kuin se 25kW. Sen tiedän että uudemmissa malleissa on joku reilu 30kW, mutta eikös noissa about 10v vanhoissa ole vakiona tehot tuolla 22kW paikkeilla? Ton ikäinen sopisi hinnankin puolesta paremmin. Sellaisen kuvan olen saanut nettiä selaillessa. Ja pyöriikö Suomen markkinoilla paljon kuristettuja Viragoita? Kyllä muuten voisin ajella "ylitehosella", mutta jos isäpappa saa vihiä niin voi tulla virittään tohon pihaan ratsian, kun se on nääs poliisi. *
Toisaalta, saahan pikku H-D:nkin 25kW osilla, mutta ei viitsi raiskata kunnon pyörää. *![]()