Nyt on viisi päivää ollut kyseinen gixeri ja itselläni ei ole mitään valittamista, mutta viikonlopun kurvailujen jälkeen matkustaja ei oikein tuntenut oloaan kotoisaksi...
Tämä siksi että kuulemma aina jarrutuksissa sieltä takaa valuu liian helposti alas melkein kuskin jakkaralle. Johtuu varmaan osaksi siitä, että ollaan molemmat melko lyhyitä ja minä istun aivan tankissa kiinni, silloinhan jää melkoinen rako meikäläisen ahterin ja hanttarin satulan reunan väliin... Olisiko kenelläkään heittää vinkkiä tilanteen parantamiseksi ?
Kawan ZX6:ssa on matkustajan satula muotoiltu niin, että satulan pehmusteet nousevat ylöspäin etureunassa, nyt Kawakuskit voisivat kertoa, että mitenkä heidän matkustajat viihtyvät (pysyvät) kyydissä! Kun tuli mieleen, että jos veisi tuon satulan verhoilijalle ja käskisi tehdä siitä toppauksiltaan samanlaisen, kun Kawoissa on...
Jep, tuo on kyllä tiedossa, mutta tässä gixxerissä on tuo väli pelkääjän penkistä tankkiin kohtuupitkä (tuntuu siltä) ja eukko melkoisen lyhyt = kädet ei oikein luonnikkaasti ylety sieltä hanttarin paikalta mun ympäri tankille...(Ytsför @ Kesä. 27 2004,16:43) kirjoitti
Ja kun lyhyitä ollaan molemmat, niin kuin sanoin, niin meikäläisen ahterin ja hanttarin penkin välissä on melkoinen rako !?
Hmm eihän niitä R:iä oo tehtykkään kahdellejos tarve kuskata emäntää niin sitte tarvii vaihtaa tyyliä
![]()
Fun is not a straight line
Eipä voi Kawaakaan hehkuttaa kyyditsemiseen.
Mutta eipä sitä siihen ole hankittukkaan ja kyllä kyytin on silti pyrkijöitä
Ehkä se etuosan kohotus auttaa hieman, mutta jos
jarruttaa kunnolla ja matkustaja ei ota tankista tukea,
niin niskaan yrittää tulla.
" I like my sugar with coffee and cream"
Älä kuljeta sillä. Ei 600 Gixxer ole mikään karjankuljetuslavetti, takatapit siitä pitäisi poistaa!![]()
Joo enhän tätä Gixxeriä ostanutkaan sen takia että sillä koko ajan kyytiläistä kuljetettaisiin, mutta kun eukko pitkästä aikaa nyt juhannuksena pääsi kyytiin, niin takaa kuuluikin "hei täähän on ihan kivaa" (poissuljettuna liukumisongelmat jarrutuksissa). Eli voipi olla että sitä saa jatkossakin kyyditellä...
Tai sitten pitää harkita ensi kesäksi Busan ostoa, kun siinä on ihan kauhukahvat ja kaikki...
Pyydäpä emäntää puristamaa OIKEN tukevasti polvillaan sinun lantiosta jarrutuksissa niin pysyy paremmin. Tästä seuraa että emäntä joutuu seuraamaan liikennettä siellä teidä edessä ja sitten yhteispelillä...*
*
![]()
Yamaha FJR 1300 ABS -05 sin.
Moro!
Meillä emäntä tukee jarrutuksissa käsillään mun reisiä vasten ja hyvin on pysyny takapuolella. En tiedä miten toi onnistuu muissa pyörissä.
BMW F800GS -11
Kuski en ole, mutta matkustaja kyllä, joka onnellisen tyytyväisenä matkusteli neljä kesää Ninjojen kyydissä, 6R oli siinä yhessä vaiheessa kaks vuotta taloudessa ja 9R sen jälkeen toiset kaks vuotta. Musta se oli hyvä pyörä istua kyydissä ja kilometrejä kertykin matkalaisenakin keskimäärin 15 000 km kesässä.(Jusa.L @ Kesä. 27 2004,16:15) kirjoitti
No, tässä viime kesänä sitten sattuipa niin, että piti lainata pyörää kun menomatkan kyydittänyt vekotin päätti hajota aikalailla päreiksi määränpäästä kun piti lähteä. Lainaan saatiin uusi 6R. Minä tietysti onnesta sykkyrällä, että jee, vanhat muistot kunniaan... vaan ensimmäisen 20 km jälkeen mä jo rukoilin että eikö se matka vois jo loppua... Se penkki on todellakin suunniteltu aivan kirjaimellisesti päin v*ttua. *Puolessa välissä matkaa mä meinasin jo ruveta tilaan taksia itelleni, mutta sinnikkäästi hampaita purren selvisin kotiin - tosin en istunu n. viikkoon sen jälkeen. *
Suosittelen ehkä koeajolle Ninjaa ennenkö tekee kovin suuria muutoksia penkkiin, ainakaan mun jalkoväli ei ollu pätkääkään yhteensopiva ton penkin kanssa. Tietysti riippuu paljonko siellä pitäis matkustella ja jos ei tartte selässä pitää mitään, niin ehkä se voi jopa menetellä. Mutta pitkällä matkalla... umgh. Kiitti mutta ei kiitti mulle. *
Mut gixerin kyytissä oon kyllä viihtyny aina ja kovissa jarrutuksissa ainakin ite oon kuitenkin ylttäny ottaan tankistakin tukea tarvittaessa. Pituutta (tai tässä tapauksessa kaiketi lyhyyttä) on kaikki 157 cm. Tosin paljon kun on matkustanu, niin ei tuu enää pidettyä kovin aktiivisesti kiinni, lähinnä muutenkin jaloilla, kädet saa nojailla rennosti joko kuskin reisiin tai omiin polviin. (Riippuen tapauksesta... *)
Dogs have owners. Cats have staff.