Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
    Nyt se sitten tapahtui! Pari viikkoa sitten pahoista aavistuksista huolimatta piti kehua retostaa, etten ole pyörää kaatanut ajosta tai edes paikalta pariinkymmeneen vuoteen! No typerämpikin tietää mikä moisesta on seurauksena.

Omassa Ärrässä kun kiukuttelee tuo idioottivalo / sen takana oleva startin esto sekä myös startin mahdollistama kytkinkahvan turvakytkin, olen riskistä tietoisena oikosulkenut korjausta odottaessa tuon kytkinkahvan suojakytkimen. Riskihän on selvä (mutta tietoisesti otettu): Pyörän voi käynnistää vaihde päällä.

Tänään töistä lähtiessäni piti tietysti sattua, jotta tuon saman motoristitutun kanssa, jolle olin taitojani kehua retostanut, onnistuin polkaisemaan pyörän käyntiin vaihde päällä. Fillari oli keskituella, itse tietty seisoin pyörän vieressä. Pyörä tietty starttasi ja takanen nappasi sen verran kiinni, jotta pyörä hyppäsi eteen ja kaatui kyljelleen asfaltille

ETTÄ voi VI...TAA kuin oravaa! No pyörä pystyyn ja vahinkoja tutkimaan. Ainoat jäljet olivat venttiilikopassa olevat muutamat naarmut! Ei mitään muuta! Sen verran hyvät kaatumaraudat nuo sylinterit, jotta ainoa merkittävä kolhu tuli ylpeydelle, joka sai pahimman kolhun sitten ensi rakkauden antamien pakkien! Mutta ei rikkoutuneita, jalkatappeja, vilkkuja, peilejä - mitään!

<p>2002-2014</p>
    Eipä taaskaan jättänyt Mr. Murphy tilaisuutta käyttämättä!
    Onneks ei pahemmin sattunut
    ylpeydelle
    Kaikkea kannattaa kokeilla paitsi omaa siskoa ja kansantansseja
    Kyllä se aina ketuttaa kun sattuu tollanen vahinko
    Driving Saab turbo may cause serious addiction!
    Itellä kaatu 1100GS viimekesänä, parkkeeratessa pikku vauhdissa. Aattelin että nyt jää reissu tähän ja pyörä on lopullisesti paskana, mutta ei ! Pyörä pystyyn ja sama havainto, bokserin pytyt oli suojannu vaurioilta ja toinen takalaukku. Takalaukussa naarmuja ja sylinterin musta kaatumasuojamuovi aika paskana.

Mototripissä maksoi 100 euroa pari ne kaatumasuojamuovit, niitä ei kuulema yksittäin saa ?

Jos nykyinen FJR kaatus samalla lailla ei matkaa kyllä jatkettas tosta vaan...
    Viime juhannuksena ajoin hiekkatieltä ulos ja pajupuskan läpi R1150Rllä. Onneksi pysähtyi puolen metrin päähän puusta johon sitten maastouduin kyljelleen. Ainoat vauriot oli pari naarmua vas. sylinterin suojassa sekä murtunut takalaukun kiinnike(oli painavaa tavaraa sisällä, eikä kestänyt pientä "maastolenkkiä"..)

Ei tuo vielä mitään. Alunperin kun sain ko. pyörän niin kaadoin sen paikaltaan tienvarren ojaan renkaat ylöspäin vain 2 päivää vanhana(tuli enemmän korjattavaa). No ei tämäkään vielä mitään, mutta kun oli hemaiseva kyytiläinen ekaa kertaa minun kyydissä. Sai varmaan hyvän kuvan..

Eli kyllä näitä sattuu.
    Ducati Diavel Dark
    Noista katkaisijoiden ohituksista...
    K 1100 LT:ssäni oli sivutuessa katkaisija, joka esti mm. käynnistyksen tuki alhaalla. Oli käytössä hieman hankala ja hirtin katkaisijan kiinni nippusiteellä sillä seurauksella, että useita kertoja jäi tuki alas liikkeelle lähtiessä. Vahinkoja ei onneksi sattunut.
    Olin kai tottunut, että joku sivutuessa oli joku systeemi ettei se jäänyt päälle. Aikaisemmissa K-sarjalaisissani oli ollut se mekaaninen juttu, että kytkintä käytettäessä tuli nousi ylös.

Ja vielä noista pytyn suojamuovipaloista. Ainakin jo viime talvena niitä sai yksin kappalein. Ja vieläkin. Mulla on yksi vasemmanpuoleinen uusi jouten jos joku sattuu tarvitsemaan.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
    Taidan myös investoida noihin suojamuoveihin. Niiden kanssa olisi todennäköisesti koko hommasta päästy vain menneellä ylpeydellä / täydellisellä nöyryytyksellä. Nyt joutuu hiomaan / maalaamaan vannehopealla tuon toisen venttiilikopan.

Eniten jurppii se, että olen ollut erittäin varovainen juuri tuon vapaa-vaihteen tarkistuksen kanssa, kun tiedän, että idioottivalo toimii miten sattuu ja kytkin-katkaisin on oikosuljettu...
    <p>2002-2014</p>
  9.  
    PSmo:n avatar
    Liittyi Jun 2002
    UusKuopijolainen, savonkielen opiskelija!
    Samantapainen itsetunnon kolhinut juttu sattui itsellekin muutama vuosi sitten. Ostin BMW1200LT:n ja tietty piti "köyhille" sukulaisille lähteä näyttämään maalle. No olin lähdössä kotimäen päältä ajamaan, mutta kivasti molempien pyörien eteen sattui kivenmurikat, jotka pysäyttivät pyörän, samalla kun se kohosi normaalia ylemmäksi maasta ja kun yritin laittaa jalat maahan, ei ne yltäneetkään kunnolla ja LT päätti heittäytyä pötkölleen. Voitte kuvitella miten hyviä, hyväntahtoisen vahingoniloisia kommentteja SAVOLAISET sukulaiseni loihe lausumaan. Pyörälle ei mitään, mutta itsetunnon pinta oli ihan ruvella.
    Toinen kaato on jalan painumisesta lämpimään asfalttiin aiheutunut kupsahdus.
    Siinä onneksi tähänastiset kaadot. (Koputtaa puista päätään)
    PSmo
    - Luotettavia asiantuntijalausuntoja aiheesta kuin aiheesta, niistä mitään tietämättä -
    *
    http://www.tiet.fi/liity.htm